Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 11/10/18 in all areas
-
Felix, vezi ca nu ai incalzire in parbriz, incalzirea este doar in dreptul stergatoarelor 🙂. Partea cu consumul, nu stiu ce sa zic, daca au umblat la soft sau ceva, pot incerca sa testez ecm-ul de pe chevy sa vad 🙂 Acum revenind la problema mea. Dupa cum spunea Dj.. am verificat joi, la intalnire, firul de la frana de mana si senzorul de nivel vas lichid, iar cu firele scoase tot aveam becul aprins. Am concluzionat ca un alt fir alimenteaza becul de frana. Dupa culoarea firului, am urmarit traseul si am gasit mufa comuna, cea care uneste mai multe fire de aceiasi culoare, doar ca nu aveam acces la ea fara se demontez putin, asa ca am renuntat si reprogramat. Astazi am fost la donatoare si am verificat la ea traseul firelor (frana de mana, senzor nivel si bec) si urmarind manual firele constat ca merg in mufa gasita joi, doar ca erau 3 fire, iar masina mea avea 4 fire.. asadar am scos firul care imi facea necaz si totul a revenit la normal. Frana de mana aprinde becul, la fel si senzorul de nivel lichid frana (testat cu alt vas gol). Dar totusi ce face acel fir?? asa ca am luat urma lui si am ajuns la un motaj care se afla pe instalatia masinii imbracat intr-o carcasa de plastic. Scot si montajul iar masina merge perfect fara el.. asa ca am montat totul la loc si am concluzionat ca acel montaj mai mult ca sigur are legatura cu ABS-ul vechi. Spun asta pentru ca ABS-ul Mando are un senzor sub el cu o alta mufa, senzorul are 6 pini si 5 fire trase in el. La ABS-ul Bosch chiar ma miram de ce sunt mai putine fire, dar dupa pozitia lui/culorile similare la fire/6 pini are legatura cu ABS-ul + firul care merge la mufa comuna.. La Lucian la Evanda senzorul de sub pompa este in masina, cam pe unde am gasit eu montajul. Poze cu montajul si cu bordul fara erori 🙂1 point
-
Normal ca a venit luna Noiembrie si m-am apucat de treaba (prieteni stiu de ce). Poveste incepe cam asa.. Un prieten si-a adus o Evanda automata cu blocul spart (este cel care o are pe sora lu' a mea, doar ca era manuala si a vrut automata). Pe scurt.. masina adusa din germania cu platforma, avea blocul spart (o biela a parasit locul de munca) si am facut transplant de motor de la masina lui pe asta. Operatiunea a decurs bine masina fiind functionala in momentul de fata si sa dovedit a fi ok per total. Mergand in teste cu ea am observat ca, desi are franele orginale, pedala este foarte ferma, lucru pe care eu nu-l aveam la Evanda mea si nici el la aia albastra iar de aici, impreuna cu proiectul meu de mutat ABS-ul* pe masina mea, a declansat cheful de mecanica. *ABS-ul de pe primele generatii de Evanda (cele Daewoo), care este BOSCH, are o problema de fabrica si anume in momentul pierderii aderentei anvelopelor, TCS-ul incearca sa-si faca treaba si dupa cateva secunde sau dupa ce a terminat treaba apare eroarea cu Pompa ABS blocata. Se rezolva relativ repede adica opresti si repornesti motorul si uita eroarea, dar iarna e grav.. pleci, patineaza si dupa ramai fara ABS.. asadar am fost nevoit sa merg cu TCS-ul oprit pentru a nu ramane fara abs sau sa reponesc motorul de fiecare data. Acest fenomen a fost testat si pe Evanda amicului meu care tot Daewoo este si inca cineva. Eu dupa primele blocari de pompa am inceput sa studiez problema inca din vara 2017. Prima verificare a fost sa ma uit la EPICA si am descoperit ca EPICA are alt modul ABS adica unul MANDO si am concluzionat ca producatorul a remediat problema prin inlocuirea modului. Ulterior am apucat sa cumpar Evanda de piese care este Chevrolet si am descoperit ca inca de pe "facelift" au remediat problema.. deci la treaba! Acum avand feedback de pe masina amicului(cea cu transplat) care are ABS MANDO, am prins curaj si m-am apucat de inlocuit modulul + pompa de frana..(prima poza ABS BOSCH si a doua MANDO Operatia a durat toata ziua de sambata (scos instalatia electrica de pe donatoare + partea mecanica + montat si aerisit si tras instalatia electrica pe Evanda mea). Partea nasoala a lucrarilor de Noiembrie este ca ziua este scurta.. la un moment dat dupa ce am pus bordul la loc si cateva piese la locul lor imi vine ideea sa o pornesc si nimic.. trag o concluzie repede ca sigur am scos un fir care nu trebuia dar deja venise noaptea peste mine si am amanat pentru a doua zi.. Duminica fresh am luat repede firele la mana si am vazut firul pe care il scosesem si am reusit sa pornesc masina, motiv pentru care am continuat catre finalizare. Un mic impediment dar s-a rezolvat a fost ca instalatia electrica pentru MANDO are mai multe fire decat Bosch, dar am tras firele lipsa si inlocuit panoul de sigurante din masina pentru ca cel de pe donatoare avea o siguranta in plus. Nu mai spun ca unele fire pe masina mea au alt circuit.. Totul bine si frumos, trag toate firele si inainte sa pun totul la loc mai pornesc masina sa vad daca am eroare si surpriza, ABS/TCS si frana de mana/nicel lichid frana aprinse.. asa ca abandonez finalizarea proiectul pentru inca o zi pana reusesc sa dau ce Tudor cu SCAN 100 sa vad ce lipseste (sa nu montezdemontez de mai multe ori). Ieri dupa munca iau masina si ma plec spre Tudor sa punem testerul si surpriza! Dupa 100 m parcursi s-a stins ABC/TCS.. probabil avea nevoie sa miste rotile sa inregistreze senzorii.. dar tot am mers la Tudor si pe tester este totul ok, mai putin becul de la frana de mana care inca este aprins si aici mai am putin de studiat. Sa vad cum e tras firul de la frana de mana la masina mea vs donatoare. Cu ocazia testerului am aerisit si pompa ABS in tester. Concluzie finala, TCS isi face treaba bine fara sa mai blocheze pompa de ABS. ABS-ul functioneaza bine la franare, iar frana e beton.. trebuie centura de siguranta altfel.. aluneci pe piele 🙂 Revin dupa ce rezolv si frana de mana 🙂1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00