Marti, 25.09.2018 am schimbat chiulasa completa de la donatoarea gri, impreuna cu carterul ax came. Am facut testul cu benzina pe supape si nu a curs deloc.
Chiulasa originala prezenta depuneri serioase de calamina la cil. 1 si 2 (dealtfel bujiile la acesti cilindri se ancrasau periodic), mai ales la supapele de admisie.
Am curatat chiulasa inlocuita, pistoanele si carterul ax came.
Am riscat si nu am mai verificat deschiderea segmentilor cum a specificat colegul Mihai. Sper sa nu fi cobit... 😀
In cadrul operatiunii s-au schimbat urmatoarele:
- garnitura de chiulasa, FAI HG 153;
- garnitura admisie, FAI IM 704;
- garnitura cuplaj gal. evacuare cu precatalizator;
- garnitura capac tacheti, VR 71-29303-00
- prezoane chiulasa, Elring 820.262 la care am adaugat saibele de la suruburile originale;
- cot furtun ventilatie mic;
- robinet drenare radiator (era cam pe duca);
- antigel (ce am mai avut strans) pt spalare. Urmeaza Hepu G12 nou
- extra: filtrele GPL care asteptau de ceva timp in portbagaj. Cele vechi erau la limita imbacsirii!
Am pastrat distributia (schimbata anul trecut), galeria admisie completa cu toti senzorii, termostatul si carcasa de la originala, bujii, bobina, capac delco.
Urmeaza, in curand uleiul de motor. Voi merge pe Ravenol TSI 10W-30.
Am dus chiulasa originala la strungar sa vedem ce-i de capul ei.
Impresii: masina trage mai bine si e nitel mai silentioasa.
Km atunci: 220 500.