Jump to content
Sign in to follow this  
paurras

Ulei Pe La Garnitura Capac Chiuloasa?

Recommended Posts

94345522.jpg

 

Sal

 

Azi am ridicat capota asa de control si am obs. ca o pata (nu prea mare) de ulei (parea proaspat) pe langa garnitura de la capacul chiuloasa ... mentionez ca am 39mii km cu revizie ulei curele filtre facuta la 38mii km...sa fie doar o impresie a mea sau ...momentan am sters cu o carpa bine si urmaresc sa vad daca mai umezeste...voi ce credeti ca ar fi??? Multumesc.

Edited by paurras
  • Like 1

Share this post


Link to post
...voi ce credeti ca ar fi???

Garnitura, material prost. O schimbi cand reglezi jocul la culbutori.

  • Like 1

Share this post


Link to post

E nenorocire daca merg cu ea asa? Adica ...vre o cateva zile....(Vreau sa fac un drum pana in Ungaria) exissta vre o recomandare la schimbarea garniturii (brand, pret, calitate etc).....cat m-ar costa afacerea asta? 

Share this post


Link to post

Nu-i vreo nenoricire, poti sa n-o schimbi vreodata. Calitate/brand ? Nu exista asa ceva, este un singur tip de garnitura cu sectiunea circulara, dintr-un fel de cauciuc pe care o gasesti la magazine ce aduc piese Daewoo la un pret minuscul.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Aha...inteleg...dar probleme cu consumul de ulei??? sau pierderea e prea infima...facand operatia de schimbare a garniturii mai tre sa fac si alte operatiuni adiacente? AAAA...ar mai fi o problema sesizata tot azi...cand am incarcat bidonuashul cu lichid pt parbriz...de regula il incarcam pana sus ..dar azi am obs. ca, curgea de undeva de sub far...adica pe undeva pe 'gatul" acela de umplere dar prin zona de sub far...e normal??? e spart..fisurat???din cate am citit am inteles ca au mai fost probleme de genul acesta dar nu m-am lamurit daca e o problema grava si daca tre sa il schimb. Astept o opinie.

Share this post


Link to post

Garnitura o schimbi cand faci ce ti-am recomandat. Pierderea de ulei e infima.

 

Gatul de la rezervorul de lichid se detaseaza, poate nu este bine strans (prin rotire). Daca nu, vas fisurat, se schimba.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Tolin, dar daca "umezeala" este in partea opusa (stanga) celei aratate de paurras? E ok in continuare? Merci!

Share this post


Link to post

Garnitura este de jur-imprejur. Evacuarea vaporilor si egalizarea presiunilor se face prin partea stanga (PCV).

Share this post


Link to post

Eu am scapat prea mult ulei cand am facut schimbul si acum merg cu aproape un cm de ulei peste limita de sus a jojei. Nu se comporta aiurea, nici macar nu l-a consumat dar imi cam scapa pe la garnitura la greu :( sper sa nu fie nimic rau

Share this post


Link to post

Asta se intampla cand pui prea mult. Oricum, si la limita de sus este mult. De ce nu-l scoti ?

Share this post


Link to post

Asta se intampla cand pui prea mult. Oricum, si la limita de sus este mult. De ce nu-l scoti ?

 

Pai...sincer nu prea am timp de nimic de vreo luna incoace. Exista posibilitatea sa ii dauneze motorului? Ce-i drept becul de ulei, cand hardughia e rece mai ramane aprins 1-2 secunde dupa ce pornesc motorul dar in rest doar scaparile pe la garnitura sunt problematice. Apropo, cum il dau jos surplusul? Tot pe la busonul de scurgere de pe baia de ulei?

Share this post


Link to post

... pe unde ti-e mai usor, pe la golire sau pe la verificare (joja) sau pe la filtru. Becul iti ramane aprins din cauza filtrului de ulei care nu are si supapa de retinere, iar filtrul se goleste cand opresti motorul. Pune un filtru care are sigur supapa aceea (MANN).

Share this post


Link to post

Multumesc tuturor pt raspunsuri! Acum fac si eu o mic analogie cu ceea ce am facut cand am facut schimbul de ulei ...intr-o dimineata cand am verificat joja mi s a parut ca nu e ok la joja si am mai completat cu putin ulei...acum e aprox. o juma de cm mai sus de indicatorul maxim al jojei...curios ca pana la ultimul skimb de ulei nu umezea pe la garnitura...acum umezeste...sa fie oare ca am mai completat si ca e un pic mai mult de niv. max.??? Precizez ca de la ultima postare am facut 1680Km (un drum pana in Ungaria la Debrecen - urcat pana la Sighetul Marmatiei - coborat pe la Roman, Bacau, Focsani, Braila cu aprox. 94 litri bezina 95 Petrom iar uleiul pare a fi la acelasi nivel) si ca nu am avut nicio problema tehnica...doar ca inainte de a pleca am am sters bine acolo pe unde umezea la garnitura si la sosire acasa am vazut ca din nou era umed. Deci ... ori o fi de la surplusul de ulei ori de la garnitura...curand o sa imi sun si mecanicul sa vad ce zice si el. Pana atunci mai astept si opiniile dv. Multumesc!

Edited by paurras

Share this post


Link to post

salut ai rezolvat problema cu chiuloasa? ca am observat si eu la un matiz luat de nou cu 31 mii km garnitura de chiuloasa umeda acolo unde o ai si tu

Share this post


Link to post

Si la mine la Tico este de jur imprejurul garniturii, nu numai in zona indicata.

Share this post


Link to post

Nu mai puneti ulei la nivel maxim sau mai sus si curatati ventilarea carterului.

Share this post


Link to post

salut ai rezolvat problema cu chiuloasa? ca am observat si eu la un matiz luat de nou cu 31 mii km garnitura de chiuloasa umeda acolo unde o ai si tu

 

Nu este vorba de garnitura de chiuloasa ci de garnitura de la capacul tachetilor. Am fost la mecanic si am rezolvat azi problema. S-a dat jos capacul, s-au reglat si tachetii, s-a pus silicon pe garnitura respectiva si s-a montat la loc. Nu este o mare problema ci doar faptul ca s-a uzat acea garnitura. Se poate inlocui garnitura s-au se poate pune silicon.

Edited by Sam Chuck Yin

Share this post


Link to post

Se poate inlocui garnitura s-au se poate pune silicon.

Nu prea exista cele 2 optiuni pe care le-ai indicat, varianta corecta este doar prima ! DACA si NUMAI DACA aplicarea siliconului se face cu simt de raspundere atunci putem discuta de o improvizatie oarecum acceptabila. Daca "nea Gica" pune silicon aiurea se poate ajunge pina la distrugerea motorului.

Share this post


Link to post

De-altfel, garnitura la capacul culbutorilor se stringe de doua ori (cind e noua) odata cind o pui si inca odata dupa ce ai parcurs citiva zeci de km, in ambele situatii, respectind ordinea de stringere al suruburilor.

Share this post


Link to post

Nu prea exista cele 2 optiuni pe care le-ai indicat, varianta corecta este doar prima ! DACA si NUMAI DACA aplicarea siliconului se face cu simt de raspundere atunci putem discuta de o improvizatie oarecum acceptabila. Daca "nea Gica" pune silicon aiurea se poate ajunge pina la distrugerea motorului.

 

Cele doua variante exista asa cum bine am mentionat. Inlocuiesti garnitura sau aplici silicon pe garnitura. In ambele variante este vorba despre mecanici profesionisti. Prima varianta am aplicat-o eu, ca urmare ea exista in modul corect.

 

Cum se poate distruge motorul in acest caz?

Edited by Sam Chuck Yin

Share this post


Link to post

Cum se poate distruge motorul in acest caz?

 

Pai daca pui silicon fara simt de raspundere, cind stringi suruburile capacului iti impinge siliconul afara, atit in exterior cit si in interior. Desigur, la exterior il poti sterge, dar in interior ... acolo, uleiul va face curat. In cazul in care una sau mai multe bucati de silicon va inchide partial traseul ulei-ului, stii ce va urma, ungere insuficienta al unor piese unde, va rezulta o uzura accenuata al acestora.

Stiu ca se foloseste si silicon la garniturile vechi (de-altfel si eu folosesc silicon la masinile unora care, au obosit in a cumpara piese si se opun pentru inca 50bani), dar nu cred ca se merita, avind in vedere pretul unei garnituri.

Ori de cite ori dau capacul jos, intot-deauna primeste o garnitura noua (mereu am una rezerva).

Share this post


Link to post

Cele doua variante exista asa cum bine am mentionat ...

Nu ai inteles esenta a ceea ce am vrut sa iti transmit. Exista si furtune prinse cu sirma in loc de colier insa discutam de solutii tehnice, nu improvizatii.

 

Viktor ti-a explicat foarte bine ce se intimpla cu resturile de silicon care patrund in motor. In afara de ce ti-a zis el, pot sa iti spun ca am gasit citeva sorburi infundate cu resturi de silicon. Urmarile sint evidente.

Share this post


Link to post

Siliconul va patrunde intr-un caz nefericit in compartimentul tachetilor si nicidecum in compartimentul unde se afla vibrochenul. Repet: faceti diferenta intre garnitura de la capacul tacheti si garnitura de la chiuloasa. Resturile NU intra la motor.

Share this post


Link to post

Eu unul apreciez hotarirea cu care iti sustii punctul de vedere insa vehementa si folosirea caracterelor bolduite nu sint in masura sa tina loc de explicatie tehnica.

 

Ai citit ce am scris mai sus, anume :

... pot sa iti spun ca am gasit citeva sorburi infundate cu resturi de silicon ...

Asta vroia sa insemna ca am desfacut cu miinile mele acele motoare si am vazut cu ochii personali ce am descris.

 

Ai doar 2 variante: fie imi spui ca sint nebun sau mincions, fie iti pui intrebari daca nu cumva se intimpla sa am dreptate. Uite si o intrebare ajutatoare: cum coboara uleiul din partea superioara a chiulasei in baie ? Cind o sa iti raspunzi la aceasta intrebare, cu siguranta o sa intelegi si cum coboara resturile de silicon.

 

Pe de alta parte daca tu nu vrei sa crezi ce ti-au spus mai multi oameni, e OK, pe mine nu ma deranjeaza si sigur nici pe alti colegi. E masina ta, e riscul tau, ti-l asumi. Sint convingerile tale, ti le pastrezi. Problema este ca s-ar putea sa iti urmeze si alti colegi sfaturile iar mai tirziu sa isi dea pumni in cap. In fine, e doar un forum, informatiile ar trebui filtrate ...

Share this post


Link to post

Pentru cei interesati de aceasta operatiune :

 

1. se merge doar la mecanici profesionisti care stiu sa nu puna silicon in exces astfel incat sa nu patrunda silicon in interiorul compartimentului tachetilor

2. se merge doar la mecanici profesionisti care stiu sa schimbe o garnitura de cauciuc la compartimentul tachetilor

 

Ca urmare fie se schimba garnitura de cauciuc fie se pune silicon. Orice impuritate indiferent de natura ei nu este indicat a se infiltra in compartimentul motor, indiferent ca este vorba de zona tacheti sau chiuloasa.

 

Personal am optat pentru varianta cu silicon la un mecanic profesionist.

Edited by Sam Chuck Yin

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...