Jump to content

Recommended Posts

Salut

Am un Cielo GLE 95 si o problema ciudata la antena :

Pornesc radiocasetofonul iese antena si in loc sa se opreasca motorasul cind antena a iesit mai ciriie 10-15 secunde , la oprirea casetofonului la fel

am curatat antena nimic .

Are cineva idee ce poate fi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti sigur ca ti se ridica toate segmentele de antena? Poate ramane unul blocat (ca la mine) si motorasul se chinuie sa-l scoata/bage...

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa nu ungeti antena cu ulei vasilina sau altceva pentru ca o sa se depuna tot felul de impuritati si nu mai iese in veci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut prostia am gresat bine antena ulei vasilina silicon s-a blocat si iarasi demontat si curatat .

Ies toate segmentele .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceeaşi problemă o am şi eu. La service mi-au zis că se uzează rotiţele din plastic ale sistemului, şi dacă te duci să-l desfacă imediat ce-a început să cârâie, se poate repara. Dacă nu, nu - trebuie schimbat cu totul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine se aude un zgomot chinuit si la ridicare caraie de trei ori, iar la coborare caraie doar de doua!!!Eu o las asa ca-si revine ea odata si odata :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu numai sterg antena cu o carpa uscata dupa ce spal masina.

Dar sigur ca am si eu o problema cu antena care daca masina sta in soare nu se ridica deloc ( cred ca nu-i actionata) din prima incercare.

Poate sunt periile motorasului ? sau nu-i cu perii ... sau o fi un contact imperfect ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred că e un sistem asemănător cu motoraşul de la capacul de benzină, pe care am avut onoarea să-l desfac, cel vechi fiind cu şuruburi şi nu capsulat. Sistemul e simplu rău, dar uimitor de ingenios făcut: unui motoraş electric, ca alea de la maşinuţele electrice, i se demultiplică mişcarea de rotaţie printr-un sistem de roţi dinţate, şi la final este deplasată tija, care e şi ea plasată într-un sistem cu arc pentru a nu forţa motoraşul şi rotiţele când ajunge tija la capăt.

 

Rotiţele fiind de plastic, mai se tocesc, mai scapă, şi aşa apare uzura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am senzatia ca nu este o problema mecanica , inclin sa cred ca este o problema electrica ceva nu da un semnal cind antena este ridicata sau coborita si atunci motorul trage in continuare .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba cred că e mecanică: din cauza uzurii, rotiţele "scapă", iar partea electrică (în speţă, motoraşul) nu simte forţa de oprire necesară care-i semnalează "bă ai ajuns la capăt cu antena, poţi să te opreşti", ca atare se învârte ca bezmeticu'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este vorba intr-adevar de partea mecanica in spetza de roata dintzata inferioara care trage sau impinge "macaroana" dintzata "integrata" in antena segmentata . Problema apare atunci cind se uzeaza roata shi sau "macaroana" si incepe sa cirie . Motorashul se opreste numai in momentul in care intimpina rezistenta la capetele de cursa printr-un circuit electronic de suprasarcina ce actioneaza un releu .

Rezolvare :

E clar "ca ciriiala" nu e buna si uzeaza si mai mult ansamblul !!!

Eu am rezolvat problema prin adaugarea pe axul celor doua rotzi suprapuse a unei benzi de plastic(gen bucsa) subtziri care "impinge" roata inferioara mai in "macaroana" si angreneaza mai bine . Acum e totul OK !!! :thumbl:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dar sigur ca am si eu o problema cu antena care daca masina sta in soare nu se ridica deloc ( cred ca nu-i actionata) din prima incercare.

Si la mine sunt probleme cu antena cand sta masina in soare. Daca se incalzeste suficient nu mai iese nici rugata. Trebuie sa stau sa se raceasca masina si abia atunci o ia. Chestia asta ma supara rau de tot, aveti idee ce pot sa ii fac sa o conving sa iasa totusi din culcus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut ff multe cielouri cu problema la antena. Majoritatea au renuntzat la ea in sensul ca au lasat-o scoasa la juma' :rotfl:

Cind osa-mi iau io cielolul exe pa gas, o sa renuntz la ia shi o sa-mi pun una de interior 8) . Aparent antena cu care vine echipat cieloul e joke!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mongoose

Incearca s-o demontezi , s-o cureti si s-o ungi , ca se mai "pietrifica" vaselina ...

 

@hitman

probleme apar la antenele exploatate excesiv(atunci cind omu' o scoate si'0 baga de 100 ori pe zi) , la cele care n-au fost intretinute(curatate, unse) si la cele care sint deja foarte uzate(merg de citziva ani buni) si trebuie schimbate . Daca te porti bine--functioneaza bine(ca la nevasta) :lol: :lol: !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum azi am vrut s-ascult radio, şi-am avut câteva minute libere, am procedat la operaţiunea complexă de recondiţionare şi reparare a antenei.

 

Paşii acestui algoritm extrem de complicat sunt:

 

1. Se face rost de un şerveţel de hârtie.

2. Se scoate antena.

3. Se şterge bine-bine, culisând segmentele antenei, cu o mişcare de du-te/vino :oops: :lol:

 

În urma operaţiunii, nu se mai retrage complet antena (rămâne ultimul segment, ăla mai gros, afară), dar nu mai cârâie deloc !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@VAXXi

De ce a ramas ultimul segment afara , la mine n-am patit asa . Ai pus bine cele doua rotzi dintzate la loc ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi nu am desfăcut motoraşul, ca atare n-am umblat la angrenaj. Cred că segmentul ultim s-a înţepenit cu cel de deasupra sa, din motiv de lipsă a lubrifierii, şi efectul cumulat este obţinerea unei forţe de rezistenţă mai mare, ceea ce duce la comanda corectă a motoraşului. Iar cum asta înseamnă lipsa cârâielii, deocamdată îmi convine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da bine spus deocamdata ... Inseamna ca ai schimbat "zona de jos" pe care motorul facea suprasarcina si nu mai sare pe dintzi(zona neuzata) . Dar totushi cind ai chef sa te murdareshti pe miini :( e bine s-o desfaci . :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posibil. Cum se umblă la motoraş, tot ca la cel de la buşonul de benzină, cu demontat capac, etc ? nu ştiu dac-o să pot să-l meşteresc, pentru că mecanicul mi-a zis c-ar fi capsulat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se desface de pe masina(piulita de pe caroserie si suruburile din portbagaj) si apoi se desfac autofiletantele de pe o laterala .Nimic nu e capsulat , electronica are un acces mai greoi din cauza rashinii cu care e protejata in rest atentie la demontat si montat . :satraiti:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, în weekend am avut niţel timp liber şi-am văzut cum e instalat acolo, dar nu am continuat demontarea pentru că nu aveam sculele necesare la mine. L-am pipăit niţel, şi pare a fi pe şuruburi :urale:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am pb la antena mea .

Iarna merge 13-14 , adica atunci cand e frig nu prea merge .

Acum merge fara probleme.

Eu de curatat o curat cu alcool si nu am pb cu iesirea atunci cand vrea motorasul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceeasi problema am avut-o si eu (cielo 95), dar am rezolvat-o inlocuind doar antena. Asta are o banda de plastic dintata in interiorul mecanismului (de genul celor din casetofoanele de deoi lei din bazar). Dupa un timp se uzeaza. Mai este tot acolo si o rotita presoare care se uzeaza si ea. Astea ar fi de schimbat, iar dupa aceea totul merge OK in principiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar unde ai gasit antena cu "macaroana" dintata si rotile dintzate ? :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar de nu inlociti antena telescopica (care se indoaie la viteze mari, ba se deschide, ba nu, etc) cu una bucata antena de pavilion ca la Dacii. Macar aia stiti ca merge, fara mari complicatii. Se monteaza destul de usor, nefiind nevoie decat de o singura gaura in plafon. Pentru cei inventivi se poate adapta o antena ca de taximetristi (dar scurtata) care sa intre in locasul vechii antene. Asa nu o sa mai fie nevoie de o alta gaura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×