Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Asta am vrut sa stiu multumesc pentru sfaturi tuturor in legatura cu uleiul.

Acum o alta nedumerire , am o bataie stanga fata, am verificat pivot+cap bara nu au joc , cineva mi-a zis ca ar fi flansa la amortizor .daca ea ar fi se schimba greu ?

 

Intrebarile se pun in topicul potrivit.

Edited by VAXXi

Share this post


Link to post

ELF e ulei bun, pune 5w40 ca e mai subtire la rece decat 10w40, daca nu, mergi pe 10w40 fara probleme, motorul de Matiz e facut pentru 10w30, mai adaugam si uzura lui, asa ca poti pune fara teama 10w40.

 

exista uleiuri 5w40 mai subtiri la rece decat elf si mai vascoase decat elf, totul e sa sti sa interpretezi o fisa tehnica.

de exemplu eu folosesc total quartz 5w40 cu aceeasi fisa tehnica pe care o are si elf sxr, insa calitatea nu e aceeasi.

inca un lucru motoarele renault, cu exceptia dpf, merg bine cu orice ulei, elf e doar un partener de afaceri.

 

eu nu as mai folosi un ulei 10w40 intr-un motor de matiz .

Share this post


Link to post

Ce parere aveti de total quartz 7000 10w40 pentru matiz e ok ca ulei?merge motorul bine cu el?

Share this post


Link to post

Io am auzit ca cel mai bine merge cu 75w90, ala este cel mai ok pentru el.

Cum mama naibii, daca se recomanda 5w30, voi luati ceva de 2 ori mai vascos?

Share this post


Link to post

Chestia e ca se tot repeta genul asta de intrebari. E clar, suntem 2 tabere :)

Share this post


Link to post

Bre closco, tu ai avut masina de noua si ai mers 99% din km cu 5w30. Iti dau exemplul meu, masina cu 120.000 km s-a mers numai cu 10w40 pana la mine, am venit eu si am pus 5w30 pe care l-a halit imediat, era sa raman cu ueliul pe minim pana mi-am dat eu seama. Majoritatea Matijilor de acum sunt in situatia mea, nu se merita sa faci motorul pentru ca nu tine caroseria ca sa iti amortizezi investitia. Treaba e simpla, ori pui 5w30 si completezi, sau bagi 5w40 sau 10w40 si mergi linistit cu masina pana renunti la ea. Daca masina e noua sau are km putini si bagi 10w40, atunci e alta mancare de peste.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Razvanele ar trebui sa citesc 157 de pagini sa aflu adevarul? Acum o sa imi zici de functia search nu? Dao in mama ei ca decat sa scri ca punem intrebari aiurea mai bine ziceai 2 randuri(da ma prostule e bun uleiul total ) si terminam socoteala , oare nu de aia se numeste forum?

Ontopic: masina mea arata 80000 in bord da eu cred ca are vreo 200000 de mii (fiind fosta masina de firma) nu cred ca ma mai pot gandi la 5w30

Share this post


Link to post

Si a mea a fost masina de firma si merge cu 5w30 ,cu consum de 200-300 ml/1000 km, mers destul de turat, peste 3000 rpm mai tot timpul si are acum peste 150.000 km, deci asta nu e un criteriu. Poti incerca un 5w30 ( este pe emag la vreo 22 lei/litru Wolf ), dupa,daca nu esti deacord cu consumul ( nu pui la soscoteala eventualele pierderi), treci pe 5w40 si abia apoi pe 10w40(marca de ulei nu conteaza, cam toate sunt la fel), mai important este sa schimbi uleiul la timp decat vascozitatea, era pe aici un motor desfacut care a mers numai cu 10w40 vreo 80.000 km si arata impecabil.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Ai dreptate, Dan, dar ti-a raspuns korydon in post #3125. N-a fost cu intentii rele ce am spus. Oricum, eu am citit de multe ori topicul, nu chiar toate cele 157 de pagini si tot nu prea m-am convins. korydon, in #3131 are perfecta dreptate, asa voi proceda si eu cand va fi cazul. Elf/Total tot un drac e, nu ma refer la specificatii.

Share this post


Link to post

Va multumesc, ideea e ca gasisem la emag un total la 16 lei aveau 25% reducere si printre alte cumparaturi am adaugat si 3 litri de ulei.am vazut si wolf la ei, pe asta cine il mai produce?

Share this post


Link to post

Wolf. Este un producator belgian care imbutelia odata si pentru GM.

Share this post


Link to post

Uite koreenii sunt mai sinceri, uleiul Total 5w30 SN/GF5 e vandut odata ca ulei GM 5w30 dexos 1 si odata ca GM ( Daewoo ) 5w30, baza este cam in aceeasi proportie la toate cele 3 uleiuri procentul de aditivare fiind diferit, dar nu semnificativ. Un lucru interesant este faptul ca majoritatea uleiurilor aprobate Dexos 1 ( numai pentru motoare pe benzina ) au vascozitati care se incadreaza in ACEA A5, adica foarte subtiri, deci ACEA A5 ar cam merge pe motorul de Matiz fara probleme.

 

De ce ai sters pdf-urile care erau atasate in postul tau ?

Share this post


Link to post

ACEA A5 e mai putin vascos?eu credeam ca ACEA A1 e mai subtire.

Share this post


Link to post

Eu raman la Valvoline SYN POWER 5w30, il schimb cam la 2 ani odata, deoarece merg exclusiv extra-urban si nu fac mai mult de 3500km/an...

 

 

Vascozitate: SAE 5W30 Performante: API: SJ/CF, ACEA: A3-98, B3-98 Aprobari: Ford: WSS-M2C912-A1,Rover Group:RES22.OL.G4/PD2,VW:501.01,505.00(11/92),500.00,502.00,505.00 (1/97),BMW: Long life,Merce

 

Il cumpar de la un magazin on-line, nu pun link pentru a nu se considera reclama...

Share this post


Link to post

am facut-o.fiind cu capu in nori,am turnat toti cei 3 litri de ulei in motor.noroc cu filtrul de dimensiuni mari si ca am dat jos vreo 200ml.acum am 3 mm peste joja.o sa-i scot eu...

Share this post


Link to post

...cu un furtun "de perfuzii" pe la joja, cu o seringa, e mai simplu (daca nu stiai).

Share this post


Link to post

stiam.eu am mai scos cu o pompa de sapun lichid.mersi de compasiune.imi pare rau doar dupa uleiul care trebuia sa-mi ramana pentru completat,cu toate ca nu a fost cazul inca.MOL ESSENCE 5W30 302 ro litru

Share this post


Link to post

la benzinarie.eu alimentez exclusiv de la mol,si am acumulat in 7 ani 55 ron puncte.asa ca am plati doar diferenta pana la 96 cat au costat cei trei litri.


saitul cred ca-i vechi si neactualizat.


in schimb exista un ghid de consiliere pentru alegerea uleiului pe marci si modele de masina unde apare si essence pentru matiz

Share this post


Link to post

salutare

am o nedumerire in ceea ce priveste uleiul ptr o matizuca

5w30, 10w30 si 15w40 api sj minimum sau clase superioare

,,folositi numai uleiuri de motor cu specificatia api sj sau superioara acestuia,,

referitor la vascozitate teoretic 40 mai vascos decat 30, in practica am efectuat eu asa un test de nespecialist si anume ,, am pus cu 2 pipete in acelasi timp din ambele uleiuri cate 3 picaturi in acelasi loc pe aceeasi suprafata (un geam sters, degresat, uscat) la acelasi ungji de inclinare , iar rezultatul a fost opus celor ce spune cartea adica 40 curgea mai repede decat 30 .

din ce spune cartea doar uleiuri din ce recomanda ei si doar specificatia api sj deci fara 5w40

eu asta aveam la un pret de sh a luat cineva 5l ptr masina sa care a luat foc si l.am cumparat la un sfert din pret fata de piata, iar pe eticheta sa scria ca raspunde la api sL

alta chestie ciudata ca cu 5w30 papa ulei cu 5w40 cam 200 ml la 15oookm cam asa fac schimbul 15mii , iar o data spre rusinea mea 31254 km stiu ca nu e bine si ca era ca la dieselul turbo, dar totusi nu inteleg de ce nu se recomanda 40 daca el corespunde normei api sj ba este ceva superior este api SL?

ma poate lamuri si pe mine cineva? si cum am voie 15w40 dar nu 5w40? de ce ?

 


scuze, dar am uitat e vb de shell helix HX7C 5w40

Share this post


Link to post

ai voie insa producatorul nu a pomenit nimic de ACEA.nici eu nu am stiut la inceput si teoretic puteam sa pun 5w30 cu aACEA A1/B1 fara sa stiu.la matiz se foloseste ACEA A3/B4 si oricum scrie pe acel ulei ca e recomandat pentru GM sau chevrolet printre altele

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...