Jump to content

Sign in to follow this  
covrigma

Matiz - Nu Porneste!

Recommended Posts

aveam un casetofon legat, am scos casul sa pun un radiocd(doar ce-l cumparasem)...am vazut eu ca imi prind urechile si nu pot sa-l pun eu am vrut sa strang catrafusele hotarat sa plec maine la un electronist sa-l puna...cand puneam eu lucrurile la loc am atins +-ul cu -ul si am facut un scurt care aparent mi-a ars lampa de la cap. am vrut sa fac o proba si am vazut ca nu mai oprneste(ca si cum nu mai am benzina)....am verificat celelelate becuri sunt toate in regula...nu mai merge ledul de la butonul cu security...ce draq..parca ar fi asistata de computer de nu mai porneste...ce am facut, cat e de grav, si ceva sfaturi mcar sa pot pleca de pe loc...va rog ajutati-ma daca...e binevenit orice sfat

Share this post


Link to post
Share on other sites

am mai schimbat sigurantele intre ele..dar nimik...intrebarea ar fi daca din cauza unei sigurante nu mai porneste sau s-a ars siguranta care trebuie...adica de la orice siguranta nu mai mere? sau am ars ceva anume?...si asta ar fi cam singurul motiv? am scos siguranta unde scrie head lamp(adica am zis eu lamap de la cap care nu mai merge) si am pus alta..tot de 10 si tot nu mere lamapa si bineinteles nici nu porneste

Edited by covrigma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dute la service...probabil ca e de la imobilizator. Scurtul ar fi putut fi interpretat ca o incercare de efractie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai as merge...dar mi-e nasol...ca n-am cum sa o duc ca nu porneste..plus ca daca ajung acolo imi salta aia garantia pe electric... :( as vra sa o rezolv in parcare...ce as putea sa fac? e drept ca firul negru era pus pe contact adica nu merge casul decat cu cheia...si cu firul ala am facut scurt

Edited by covrigma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai cu ce ar putea sa se duca la service daca nu mai porneste?

Verifica toate sigurantele sa fie bune si eventual ia borna la baterie cateva minute si incearca apoi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in ce sens sa le verific...adica sa vad daca e arsa vre-un...pai m-am uitat si pareau toate la locul lor...plus ca am iesit acum pe intuneric si am scapat o siguranta de 20 la mootr si nici n-am mai gasit-o ..poate maine dimineata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Becurile de la ulei,baterie sau motor se aprind la punerea contactului?

Share this post


Link to post
Share on other sites

acum ma duc sa fac asta...ma intorc in 5 min

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic ca o sa ajungi intr-un fel sau altul la service. in urma cu o luna am incercat cu un prieten posesor de c3 sa punem un mp3 si am facut scurt. Rezultat nu porna masina. Invartea dar nu pornea. La service au resetatcalc. Initial incercasem cu borna scoasa. Poate ma insel dar s-ar putea sa fi inregistrat in ecm o eroare care nu mai da voie sa porneasca. @-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai am incercat cu borna scoasa 5 minute...nu a mers...acum am lasat pana pt maine dimineata scos...pai bun dar masina aia era c3 si eu vorbesc de un matiz...la mine ce calculator sa reseteze...si intrebarea cea mai de pret...ce rol are ledul ala cu security ca am impresia ca de la ala nu mai merge...inainte cand nu aveam cheile in contact clipaia..acum nu mai face nimik...doar cand pun contactul pe demarou se aprinde odata...alte propuneri sunt binevenite...si...baiatul cu c3 nu a pierdut garantia la electric cand ati fost la service?

Edited by covrigma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ai verificat numai sigurantele de sub capota. La matiz exista inca un panou de sigurante in bord in partea stanga (daca te bagi sub bord si te uiti in sus o sa-l vezi). Probabil s-a ars siguranta de 10A care este la lumina interioara si casetofon(sunt impreuna, asa am patit si eu). Probabil imobilizatorul este alimentat tot de pe aceeasi siguranta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai ars siguranta F10 de la tabloul din habitaclu .Aceasta alimenteaza casetofonul,lampa plafoniera si imobilizatorul.Daca aceasta nu e arsa inseamna ca e arsa siguranta EF2 din tabloul motor.Daca nu e arsa nici aceasta inseamna ca sa impuscat traseul de alimentare dintre F10 si EF2.

habitaclu.JPG

motor.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

asta nu am incercat...intr-adevar nu stiam de existenta acelui panou...e posibil ce spui pt ca scurtul de la casetofon era exact pe contact..nu era plus de la baterie direct...deci poate are vre-o legatura...numa ca de abia maine dimineata pot sa verific asta ca...acu nu mai vad nimik si n-am lanterna...totusi daca aveti si alte idei...va rog sa la impartasiti...

@ ovi_jer..multumesc mult pentru detaliere...o sa incerc maine sa vad ce si cum...acum intreb... in caz ca am impuscat traseul de alimentare cat e de grav, cam cat ma costa si cat de usor se schimba?

Edited by covrigma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dute si verifica F10 de la panoul din habitaclu acum :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu pot sa verific acum ca n-am nici o amarata de lanterna...si nu vad nimik(automat daca lampa e picata)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un astfel de scurt de obicei nu arde sigurante. Mi-am pus singur pe Matiz E2 mp3 si am facut cateva scurturi in sensul ca am atins de cateva ori plusul de minus cu scanteie!!! Insa nu s-a ars nimic! O explicatie ce-mi trece prin minte...blocarea motorului de catre imobilizator care a interpretat scurtul ca o efractie. Poate gresesc si e vreo siguranta din multe arsa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

La el imobilizatorul nu mai citeste cheia pentru ca nu e alimentat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bun...si cum dumnezeu se debocheaza imobilizatorul ala? cu toate ca inclin , cred si sper ca explicatia lui ovi_jer si a lui andreib sa fie cea adevarata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intai schimbi siguranta cu pricina apoi pui borna la loc si pornesti.Va merge sigur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

asa sper si eu...multumesc tuturor pentru timpul acordat...va tin la curent..maine la prima ora ma duc sa cumpar sigurante(ca pe aia de 20 cred ca nu o mai gasesc) ...si va spun ce s-a intamplat

Share this post


Link to post
Share on other sites

in ce zona stai ca poate te ajut eu cu siguranta aia..

si sa stii si tu ca in general cand instalezi cun casetofon e de preferat sa iei plusul direct de pe baterie (intre cass si baterie poti sa pui o siguranta echivalenta cu cea de pe spatele cassului

Share this post


Link to post
Share on other sites

stau in zona titan...dar am rezolvat. multumesc multe pt sfaturi inca o data...cu o mica corectie pentru cei ce au problema asta pe viitor...nu este vorba de F10 in habitaclu ci de F11(scrie si pe carcasa de la cutia cu siguranta: auto. sau poate asa e doar la matiz euro 3. S-a rezolvat...merge totul ok...ma duc sa-mi puna cineva radio-cd-ul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×