Jump to content
 

Sign in to follow this  
iso

Tunning la sonda Lambda ??

Recommended Posts

Ma bate gindul sa pun in paralel cu sonda de oxigen un condensator de 1mfd(trebuie tatonat) pentru a mai domoli variatia prea rapida tensiunii respectiv senzatia de mers neunifom . La modelele fara sonda O2(euro1) in loc era un potentziometru . Vreau sa fac chestia asta si in ideea reducerii consumului . E doar o idee voi ce zicetzi ? :roll:

Share this post


Link to post

Medierea impulsurilor cred ca este facuta oricum in ECU. Nu vad cum ar putea sa scada consumul prin intarzierea raspunsului ECU la informatia trimisa de senzorul de oxigen. De la amestec sarac la amestec bogat, poate. Dar invers? Ce castigi intr-o situatie, pierzi in alta. Apoi daca ECU nu mai reactioneaza in timp util, cum rezulta gazele analizate la ITP?

Cam multe semne de intrebare.

 

Si eu vreau sa intervin pe la senzorul de oxigen (sau sonda lambda) dar dupa expirarea garantiei (mai bine spus ITP de doi ani, ca la revizii nu cred da mai merg).

 

Pentru micsorarea timpului de mers in bucla deschisa, mai ales pe sezon rece, unde cel putin Matizul are consumul marit cam cu un litru sau doi in regim urban cu drumuri scurte, vreau sa modific un pic circuitul electric de incalzire a sondei. Inaite de pornirea motorului vreau sa alimentez rezistenta de incalzire (pana curat geamurile si-mi termin tabieturile). Atingerea temperaturii de intratre in functie va dura mult mai putin si motorul va intra in regim de bucla inchisa unde, asa cum spunea Basescu (aproximativ), iarna e ca vara.

 

O alta idee pe care o am este monitorizarea sondei. Acest lucru este facut de multi utilizatori de motoare cu injectie. Pe internet se gasesc foarte multe informatii si solutii, atat de la firme specializate cat si de la cei care au construit astfel de dispozitive in casa. Am mai scris despre asta dar se pare ca nu intreseaza pe numeni. Vezi aici: http://www.daewooclub.ro/viewtopic.php?t=427

Share this post


Link to post

Da ai dreptate dupa ce am lecturat documentatia bogata pe care ai pus-o la dispozitie(multumesc) m-am lamurit . Dar din ce-am citit se pare ca reducerea a consumului se poate face numai cu potentiometru in loc de sonda o2 . Ideea cu jucaria care "monitorizeaza" amestecul (tensiunea la sonda) este buna singurul inconvenient pe care-l gasesc ar fi atentia suplimentara acordata in timpul mersului . Oricum am sa-l construiesc sa vad cum lucreaza . :wink: Cit despre ideea cu sonda lambda incalzita nu stiu in ce masura poate influenta consumul iarna , avind in vedere ca sta pe galerie care are inertie termica mare ... :?

Share this post


Link to post

voi lucrati la vreun service Daewoo si sunteti sub acoperire ca eu nu inteleg de unde aveti ideile astea? :roll:

Share this post


Link to post

nu lucreaza, dar Doru e un tip mai dibaci din fire.. ii curge ceva cultura tehnica prin vene.. :)

Share this post


Link to post

Eu nu lucrez la service :lol: dar cum cred ca orice chestie poate fi optimizata(chiar si in rau) atunci incerc :lol:

Share this post


Link to post

iso, ai dreptate. Din ratiuni economice, multe lucruri pe la masinile noastre nu sunt puse la o calitate de top. Sunt mai mult sau mai putin compromisuri (altfel ieseau tot BMW, Mercedes sau alte minuni exotice).

Sunt destul de multe de facut. De vazut daca merita.

In context, vrajirea senzorului de oxigen pentru minimizarea consumului trage dupa el reducerea performantelor in general. si nu de putine ori in trafic am avea nevoie de ceva putere in plus pentru a iesi din situatii delicate (dupa parerea mea, acceleratia te scoate din mai multe belele decat frana).

Exista metode de tuning unde nu se umbla la ECU. Se vrajesc valorile semnalelor transmise de senzori si motorul are alt comportament. Se poate altera semalul sondei lambda in asa fel incat ECU sa vada un amestec bogat si sa faca corectia pentru saracirea lui. Pe internet am vazut ca se face de obicei invers (pentru curse?).

Nu contest ca maparea ECU ar fi perfecta dar prefer sa fac economie de carburant din maniera de conducere.

 

P.S. Nu lucrez la nici-un service si chiar am un dinte impotriva lor :X

Share this post


Link to post

Am sa fac indicatorul de amestec cu LM 3914N (ca e liniar) si mai vorbim , deocamdata am scos conectorul de cifra octanica sa vad cum se comporta ... :roll:

Share this post


Link to post
deocamdata am scos conectorul de cifra octanica sa vad cum se comporta ... :roll:

 

Sper sa ne impartasesti si noua cateva impresii, cat mai repede! :D

Share this post


Link to post

Eu abia astept impresiile despre indicatorul de amestec. Al meu va intra in functie in 8 Apr. 2005 cand de buna voie si nesilit de nimeni, renunt la orice garantie. :lol:

Am si locul de instalare rezervat: pe ornamentul de plastic al stalpului stanga fata. Arata bestial, este vizibil si este loc berechet pentru tras fire. Nu este ideea mea. Am vazut la un tip pe net un stalp plin cu tot felul de indicatoare, inclusiv turometru.

Share this post


Link to post

@Doru

Dar ce legatura are indicatorul de amestec cu garantzia , poate fi instalat fara sa se cunoasca . Si eu mai am un an de garantie dar nu-mi fac probleme ! Sper ca pina la sfirshitul saptaminii viitoare sa-l fac si apoi sa-l instalez pe bord fara modificari ... :thumbr:

Share this post


Link to post

Am avut citeva scheme(unele teoretice altele greshite se pare voit) de unde sa aleg si am ales deja , de fapt am combinat doua scheme asemanatoare cu LM 3914 si am verificat cu datele de catog , acum urmeaza realizarea practica . Multzumesc oricum e o idee buna dar deocamdata urmaresc realizarea unei scheme simple fara surse de defect ulterioare (potentiometre de reglaj) si gadgeturi "inutile" cel putzin deocamdata . :thumbl:

Share this post


Link to post

1. iso vrei sa spui ca la euro 2 nu mai exista potentiometrul acela langa filtrul de aer?

2.cate fire are sonda lambda la cielo?

Share this post


Link to post

1.Da nu mai exista in schema potentziometrul de reglaj de linga filtrul de aer ("meseriashii" zic ca e "reglajul de aer") care este de fapt reglajul ce ajustaza nivelul de CO2 din gazele arse la Euro2 rolul fiind preluat de sonda lambda . Daca nu este reglat corect influenteaza neplacut consumul . :thumbr:

2.Are un singur fir deci nu este cu incalzire elecrica pentru sezonul rece .

Share this post


Link to post

Ai idee la care e pretul uneia?

As vrea sa imi pun asa ceva. :D

Share this post


Link to post

Sincer nu stiu ca nu m-a interesat :( ...dar poate stie Doru ...

Share this post


Link to post

Mi-a zis un amic cu un Espero ca la recomandarea mecanicului si-a scos sonda lambda.el nu are catalizator( ca sim mine) si mecanicul i-a spus sa-si scoata sonda lambda pt. ca ii ia din putere.Ce parere aveti despre asta?

Share this post


Link to post

un prieten avea un espero de 1.5, si a mers o perioada fara sonda, era mai nervoasa masina dar si consumul era enervant...

Share this post


Link to post

Daca scotzi sonda lambda , vorba lu' emilv , consumul devine enervant :!: :spume: . Intr-adevar devine mai nervoasa ca doar ia benzina cu galeata :lol: .

In acest caz calculatorul de injectie "vede" ca sonda nu mai este in circuitul elecronic si trece pe valori prestabilite fixe de injectie pentru ca nu mai primeste feedback-ul de la sonda si bineintzeles da cod de eroare .

Deci nu scoateti sonda lambda :!: :nonono:

Share this post


Link to post
Mi-a zis un amic cu un Espero ca la recomandarea mecanicului si-a scos sonda lambda.el nu are catalizator( ca sim mine) si mecanicul i-a spus sa-si scoata sonda lambda pt. ca ii ia din putere.Ce parere aveti despre asta?

 

stau shi ma intreb la ce are nevoie o mashina de sonda lambda daca nu are catalizator?!?

nu am intalnit pana acum asha ceva, mi se pare un nonsens...

Share this post


Link to post

Sonda lambda este "senzorul" care are grija ca raportul aer/combustibil sa fie perfect(sau pe'aproape) deci mai degraba are treaba cu consumul si reduce intr-o masura si poluarea .

DAR cuplat si cu un catalizator(care "funtioneaza"-arde noxele numai in preajma raportului aer/combustibil "perfect") se pot reduce si mai mult noxele si auto devine euro2 . :lol:

Share this post


Link to post

Atunci sa verifice sonda lambda pe tester in service sau cu un voltmetru digital cu Ri>1Mohm/volt(rezistenta interna a multimetrului) dupa ce se incalzeste motorul . Posibil sa nu fie buna sau contaminata cu sulf .

Share this post


Link to post

Si eu am o problema cu sonda lambda. Se pare ca este "murdara" , iar din aceasta cauza noxele (pe care le-am masurat cu ocazia montarii instalatiei GPL) sunt mai mari decat ar trebui sa fie, atat pe benzina , cat si pe GPL. Baietii de acolo mi-au recomandat sa schimb filtrul de aer si bujiile. Am schimbat numai filtrul de aer, bujiile fiind schimbate de curand, dar adevarata problema pare a fi sonda, mai ales ca de multe ori cand circul pe benzina se aprinde indicatorul " motor". Interesant e ca indicatorul nu s-a aprins niciodata in perioada in care motorul a functionat cu GPL. Mecanicul cu care am vorbit, dupa ce m-a intrebat ce benzina am folosit (fara plumb de 98 de la MOL), mi-a recomandat sa pun benzina cu plumb de 95 (masina nu are catalizator), dupa care sa merg turat o perioada, astfel incat sa se curete sonda, iar dupa aceea sa repet testul de noxe. Mi-a spus ca a mai intalnit astfel de cazuri la masini cu sonda si fara catalizator, care s-au rezolvat in acest mod. A mai spus ca nu este cazul sa ne repezim sa schimbam sonda, deoarece masina nu are decat 44000 km.

Ce parere aveti ? Si poate stiiti si cat costa o sonda noua.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...