Jump to content
Sign in to follow this  
cchrism

Cauze descarcare baterie

Recommended Posts

Intr-una din ocazii am ramas fara baterie dupa ce am lasat-o in parcare o saptamana (imi fusese frica sa plec prin nameti asa ca am ales trenul) si cand sa porneasca Canci. Precizez ca atunci cand lasasem masina in parcare venisem de la Braila cu 60-80 la ora pentru ca erau nameti si nu-mi puteam permite sa merg tare, plus ca mersem numai cu a 4a deci destul de turata, in concluzie bateria mea ar fi fost incarcata si nu s-ar fi justificat sa moara intr-o saptamana de stat afara.

Si eu am patit sa raman de 2 ori fara baterie. Cauza: alarma. Avand senzor de perimetru (stiu, m-a mancat) cand ploua chiar daca e pe mute clipocesc avariile. Cum ramasese pe destul de sensibil, a cam clipocit toata noaptea. Zilele urmatoare neavand treaba cu masina nu am umblat. Dupa vreo 3-4 zile cand sa pornesc si eu... canci baterie, de abia daca se aprindeau becurile in bord. Asta e, daca avem baterie de celular... Acum am pus-o pe f.f.f.f. putin sensibil, si daca ploua mai mult, am n-am treaba mai dau o tura cu masina. Macar alternatorul incarca repede.

Share this post


Link to post

La mine nu era din cauza alarmei. Singurul consumator era LED-ul ei. Daca ar mai fi fost si alt consumator atunci intr-o saptamana n-as mai fi avut nici curent ca sa o pornesc prin impingere (cum am si facut)

Share this post


Link to post

Pai si la mine a fost aceeasi chestie. Singurul consumator a fost LED-ul alarmei, cu EXCEPTIA timpului in care alarma clipocea avariile. Eu nu am remarcat sa clipoceasca f. des, dar nici nu am stat toata noaptea cand ploua cu ochii pe ea. Daca nu ai perimetru s-a exclus cauza, dar daca ai, iar parcarea era destul de circulata nu ai de unde sa stii.

In ambele dati am pornit-o cu cabluri, ca nu prea e recomandata impingerea, si nici nu prea aveam pe unde s-o imping printre blocuri. Prima data a durat mai mult sa caut cabluri, a 2a oara eram deja dotat.

Share this post


Link to post

Prin cabluri, da, dar daca n-ai de unde sa iei curent, cum am patit-o eu...

Share this post


Link to post

Am avut si eu probleme cu bateria, intr-un timp eram gata-gata sa o schimb, alarma era stricata, deci nu mai aveam nici un fel de consumator, dar...cand in sfarsit am fost in service sa imi repar taraitoarea, tipul ala m-a intrabat daca nu cumva mi se mai termina bateria din cand in cand, spunandu-mi ca era un scurt pe undeva pe la contact...sau asa ceva. Cel mai bine este sa te duci la un service specializat pe alarme si sa ti-o verifice. Toata treaba cu verificatul costa in jur de 250.000lei.

Share this post


Link to post

Ati uitat de inchiderea centralizata care consuma putin in stand-by. Daca ai baterie buna si nu o misti pana intr-o sapt nu ai probleme dar la mai mult... Eu am patit-o.

Se poate verifica in felul urmator. Se scoate siguranta (sau switchul) alarmei astfel incat sa nu mai functioneze deloc, se desface o borna si se atinge de cateva ori borna bateriei cu ea. Daca face scantei, ai un consumator permanent. Cel mai probabil - inchiderea centralizata.

Share this post


Link to post

La mine sunt 99,99% sigur ca nu e scurt, pentru ca patternul este complet reproductibil: daca nu ploua, 1 saptamana sta lejer fara sa se simta nimic, daca ploua in special reprize lungi dupa o saptamana sigur am imbulinat-o. Acum am rezolvat problema, in sensul reducerii sensibilitatii senzorului de perimetru, sper sa nu mai patesc.

alx inchiderea centralizata are consum complet neglijabil, de ordinul miliamperilor. Asa consumatori ar mai fi, casetofonul, ECU, ceasul, alarma, oricum suma lor este de ordinul zecilor de mA, sau asa ar trebui sa fie.

La mine problema era clipocirea avariilor in mod clar, astfel: conform manualului de service consumul de aprindere al avariilor este de 4x21W+2x5W = 94W / 12V = 7,83 Amperi la puterea -1 * 35Ah * 1/2 = 2,23 ore de aprindere permanenta. Calculul inseamna: 4 becuri de 21W (semnalizatoare fata/spate) + 2 becuri de 5W (semnalizatoare laterale). Imparim la 12V aflam curentul necesar pentru alimentare. Impartim capacitatea bateriei la curent si aflam timpul cat putem alimenta avariile (factorul 1/2 este arbitrar, am zis sa nu descarc bateria de tot, oricum tot mic da timpul), rezulta 2,23 ore. Cum in cazul meu plouase 2 zile in continuu si alarma era destul de sensibila, reiese dezastru.

Concluzia este una singura: bateria este mica, poate chiar prea mica. Oricum, la cat de inghesuit este blocul motor, presupun ca nu au avut loc sa puna ceva mai puternic. Am impresia ca doar Bosch au un acumulator de 45Ah care se potriveste, in rest nu incap in locas.

Share this post


Link to post

Nu cred ca alarma sau inchiderea ar putea consuma atata curent. Ce pot sa va spun este ca la cielo am avut probleme cu bateria cam la fel cum patiti voi la matiz acuma. In schimb un vecin folosind masina zi de zi are inca bateria originala dupa 9 ani. La bateriile de genul Bosch, Varta exista un montaj care descarca bateria dupa un timp in care masina nu a fost folosita, dar nu cred ca la Matiz, mai bine zis la bateria Rocket au montat un astfel de dispozitiv.

Mai verificati ce consumatori aveti pe masina.

Share this post


Link to post
La mine nu era din cauza alarmei. Singurul consumator era LED-ul ei.

 

Sa-mi spui si mie marca alarmei la care, atunci cind este conectata la bateria masinii, consuma doar led-ul ei. Vreau si eu.

 

La Matiz consumul electric pe "cheie afara din contact" este dictat de ECM, indicatorul nivel benzina, radio, imobilizator (daca este), alarma (idem) si lista poate continua. Tot pe baterie este activ in permanentza circuitul electronic al alternatorului.

 

In general, o baterie acumulator, la modul cum este folosita si incarcata pe un automobil nu ajunge decit la 80% din capacitate si are o durata de viatza de 2 ani. Lipsa de utilizare ii scade viatza. Tensiunea ei depinde direct proportional cu temperatura ambianta.

Share this post


Link to post

Am o baterie Varta Standard de 35 Ah. La tipul asta mai trebuie pusa apa distilata? Ca se vede prin ea un lichid care este sub nivelul minim indicat pe baterie. Trebuie in vreun fel completat ceva la ea?

Share this post


Link to post

Se completeaza doar cu apa distilata, asa incat lichidul sa fie intre semne.

Share this post


Link to post

ALX

 

ma intreb ce scantei face un LED la cca 8 mA. Cel mai bine se poate interpune un aparat de masura de preferat digital. Nu trebuie uitat ca si RCD-ul are un mic acumulator de regula de 3,6 V si cca 300 mA pentru memoria posturilor si alte gadget-uri din meniu care mai fura si el cca 10 mA. Bateria trebuie incarcata complet cel putin la 30 de zile si mai ales iarna cat si in cazul unui trafic preponderent urban unde se instaleaza incarcarea subcritica (insuficienta). Un ciclu complet de incarcare inseamna 24 de ore. Cum se poate sti ca este nevoie de incarcare? Bateria are in mod normal in stare de repaus 12, 4 - 12,6 V. Cum la cele noi capsulate si fara intretinere cu placi cu stibiu si vaporizare redusa nu se poate masura densitatea ne bazam pe tensiune. Bateria cu densitatea de 1,28 are tensiunea anterior mentionata, iar la 1,20 adeka dead pentru car purposes are 10,5 V. intre cele 2 limite sunt cam 2 V si 0,08 g/cm2. In functie de densitatean electrolitului bateria are urmatoarea capacitate utila:

1,28 - 100% ; 1,26 -75 % 1,24 50% 1,22 - 25%; 1,20 - 0 sau complet descarcata. Cei care au incarcatoare automate puneti doar bateria la incarcat 24 de ore. Cei cu amperaj reglabil recomand urmatoarele:

1. masurati t.e.m. la cel putin 1 ora dupa ce ati oprit motorul. daca 12,4 - 12,6V atunci cool;

2. dimineata inainte de pornire masurati din nou daca difera cu mai mult de 0,2 atunci atentie la consumatori sau pierderi accentuate prin micsorarea rezistentei interne (baterie pe duca prin compromiterea izolatorilor sau placilor);

3. pentru fiecare 0,25 de volt in minus fata de 12,4 - 12,6V se apreciaza capacitatea bateriei scade cu cate 0,01 g/cm2. Ex 12,0 V corespunde densitatii de 1,26 g/cm2. Daca decidem sa o incarcam acum amperajul de incarcare pentru o baterie de 35 Ah se stabileste:

 

I= 35 Ah x 0,75 (%) = 26 , 25 Ah amperaj util ramas si diferenta de incarcat de 8,75 Ah in 24 de ore

Stiind ca bateria intra in ciclul de incarcare la 3 ore de la initiere iar dupa atingerea valorii nominale de 1,28 g.cm2 se mai lasa o ora pentru finalizare atunci din 24 ore se scad 4 si se obtine valoarea de incarcare pe ora I inc = 8,75 / 20 = 0, 43 (0,5 Ah); Pentru 50 % se incarca cu 1 Ah etc. O valoare mai mare produce supraincalzirea electrolitului si deterioararea placilor si izolatorilor (compromiterea bateriei in timp scurt), iar mai mica duce la incarcarea incompleta a bateriei.

In cazul meu, la Matizul sotiei care face 90% trafic urban, cu porniri dese o incarc lunar cu un redresor automat. in timp adeka la 3 luni de la cumparare, indeosebi seara, cu toti consumatorii cuplati A/C, muzici faruri in asteptare la semafor se vedea diferenta intensitatii luminoase pe baterie (motor la relanti) si pe alternator in trafic.

 

PS alternatorul incarca numai de la 950 rot / min up

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post
ALX

 

Bateria trebuie incarcata complet cel putin la 30 de zile si mai ales iarna cat si in cazul unui trafic preponderent urban unde se instaleaza incarcarea subcritica (insuficienta).

 

PS alternatorul incarca numai de la 950 rot / min up

 

 

am si eu o rugaminte, daca ma poti ajuta, macar cu numele unei carti or something, nu stiu, ceva... pentru ca acu' ceva timp i-am spus acest lucru unui coleg care m-a luat la " misto " in fata tuturor ca : "ai auzit asta pe la moshii tai de pe la bloc... ". Stiu ca am citit acest sfat undeva, dar nu mai gasesc.

 

Cat in privinta LED=ului care consuma bateria... =))

Share this post


Link to post

Vezi ca-i internetul plin. Intra la un producator serios si gasesti toate detaliile privind intretinerea bateriilor. Voci autorizate.

Share this post


Link to post

ALX,

 

aceste informatii sunt dintr-o carte de intretinere acumulatori, aparuta prin 96-98 nu mai tin minte exact. Era oricum destul de recenta ca sa includa si acumulatorii fara intretinere (principii de functionare, constructive si intretinere) Oricum aceste date devin din ce in ce mai desuete in epoca acumulatorilor "maintenance free). De pe Kalos nu am dat jos niciodata bateria deoarece merg zilnic cu el si cel putin 60-70km, insa la Matiz situatia se schimba. Circulam de regula in trafic, seara, faruri, etc. Aici se vede subincarcarea. Nu de la putini posesori de Tico / Matiz am auzit cu neplaceri cauzate de baterie. Astfel si la cumpararea Matizului mi-au recomandat sa nu pun consumatori pasivi prea mari (alarma cu perimetru). Tot ce am scris am facut practic si concluziile le-am tras din proprie observatie. Sa nu mai spun ca am verificat valorile parametrilor electrici ai fostei masini in situatii diverse precum si comportamentul bateriei:porniri rece / cald; becuri (faze, semnalizari , avarii, pozitii); stergatoare, spalator de parbriz si multe altele. Am sa caut cartea si iti voi scrie exact cum se numeste.

Pentru incarcarea de la 950 rpm cand relanti pe la 750 -800 unele firme au introdus acel IDLE UP. Am folosit 1 an o Toyota 4 Runner 3.0 D care dispunea de comunicatii radio diverse / GPS plus alte gadgeturi care stateau in prizele de bricheta (laptop, telefon satelit , lanterna search light, etc) ea avea acest sistem care ridica turatia la cca 1100 -1200 la relanti. (vezi album personal)

 

TOLIN_AFC

 

multumesc de sfat insa intre a citi / cita din altii, eu am mai pus mana si le-am trecut toate si prin filtrul practicii. Pasiunea ptr matematica, mecanica si electronica mi-a fost alaturi. Mai rau de cei ce devin partizani unor idei fara ca sa le poata intelege.

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

Offtopic:

@safari hunter >

Sorry de neintelegere, eu m-am adresat lui Roberth, fara nici o alta referire, aluzie sau comentariu. Postul tau era perfect, corect in detalii tehnice, dar colegul lui Roberth, probabil, nu crede decat in parerile firmelor.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Tolin_Afc

 

Scuze si eu, insa te rog sa ma mai lauzi un pic ... ca-mi place.

Share this post


Link to post

dreaQ'

 

intervin doar cu o precizare fata de recomandarea lui VAXXi. Atunci cand completezi cu apa distilata, verifica daca nivelul electrolitului a scazut egal in toti elementii. Daca nu, acel (acei) elementi cu nivel mai scazut vor fi punctele vulnerabile ale bateriei tale. In ele se va produce evaporarea mai rapida decat in ceilalti si tot acestia se vor incarca mai greu. Daca ai astfel de simptome pune mesaj si mai pot reveni cu detalii cum sa procedezi sa-i maresti durata de functionare a bateriei.

 

PS dupa ce pui apa distilata, pune bateria la incarcat. Deasemenea, daca nivelul lichidului este sub nivelul placilor aprinde-i o lumanare si fa-ti un cadou de anul nou.

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

Intrebare: are ceva daca pun la incarcat bateria fara sa scot bornele (in garaj , pe un redresor automat Bosch), nu de alta, dar mi-e lene sa bag codul la HU, sa memorez posturile, IDDLE LEARN, etc... Am observat ca dupa cateva zile de circulat urban in anotimpul rece, incarcarea bateriei scade sub 50% si as mai lasa-o cate o noapte cu redresorul pe ea...

Share this post


Link to post

Incarcatul "pe masina" este daunator din mai multe cauze:

- tensiunea pe instalatie poate creste mai mult decat am crede;

- o defectiune la incarcator poate distruge toata electronica;

- un scurt, urmat de un incendiu nesupravegheat ...

Recunosc, acelasi lucruri se pot petrece si in mers, de la alternator, dar parca atunci nu ti-ai facut-o cu mana ta.

Din intelepciunea populara: "Lenea-i cucoana mare".

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Am sa o pun la incarcat. Din pacate pentru baterie (dar si din fericire pentru mine) fac parte din acei norocosi care au 5,5 km (15 min) pana la serviciu. Presupun ca toate aceste porniri si mers pe distante scurte nu fac foarte bine la baterie. Poate o data la o saptamana-doua sa o pun la incarcat...

@safari hunter-in perioada asta pot pune o lumanare-merita un cadou masinuta.

Multumesc pentru sfaturi.

Share this post


Link to post

He-he, 5,5 km e putin??? Eu am mai putin de 1 km pana la serviciu, de fapt intre doua porniri rareori merg peste 1 km urban... 4-5 porniri pe zi iarna si bateria ajunge in cateva zile la 12,55-12,6 v.

Share this post


Link to post

Wolfman,

 

din tensiune, bateria ar fi chiar buna, insa daca masori tensiunea la mai putin de 1 ora fata de oprirea motorului vei masura doar o tensiune remanenta. Astfel imediat dupa oprire bateria are 13,7 V, la cca 30 min are cam 12,8 - 12,9V si 12,4- 12,6V dupa 60 de minute . Mai mult, nu incarca cu bornele puse. Totusi in Canada masina are in dispozitiv de incarcare / mentinere a temperaturii baterii montat pe masina. Doar tragi cablul care este retractabil si cat faci piata bateria masinii este protejata de temperaturile extreme. Nu stiu daca incarca bateria sau doar ii mentinea temperatura?

Nu inteleg de ce trebuie sa introduci din nou posturile? RCD / RCS are de regula un acumulator intern de 3,6 V care ajuta la alimentarea memoriei posturilor. Tine cam 2-3 ani dupa care trebuie schimbat. Se gaseste cu usurinta si se schimba si de un incepator in electronica. mai greu sa scoti aparatul din bord :scarpin:

Totusi verifica inainde de a scoate aparatul daca fost prevazut cu acest acumulator. Mai poti sti si daca anterior cand la decuplarea bateriei posturile ramaneau in memorie si daca pierderea memoriei nu este un fenomen recent.

 

DreaQ

 

Nu te grabi sa-ti privezi kinderul de cateva jocuri noi pe PC si doamna de pantofi noi ptr seara de anul nou ptr o baterie de masina care mai poate da ceva (daca nu are mai mult de 3 ani). :D

Daca nivelul electrolitului nu a scazut sub nivel placilor, bateria mai poate fi utilizata. Mai intai intr-un weekend dupa ce ii pui apa distilata o descarci complet cu un curent = cu cel de incarcare adeka I/20 (35/20 = 1,75A care x 12V = 21W exact cat un bec de semnalizare). Leaga-l de borne si lasa-l sa descarce bateria insa nu mai jos de 10,5V (nu o epuiza complet). Reincarca bateria cu 1,75 Ah hai max 2A. Dupa primele 6 ore verifica densitatea elementilor. Daca diferenta nu este mai mare de 0,01g/cm2 continua pana la finalizare. Daca sunt diferente mai mari de 0,01 g/cm2 atunci egalizeaza diferentele absorbind electrolit din elementul cu valoare mai ridicata si golind in cel cu valoare mai redusa si invers. Noteaza elementii care raman in urma deoarece acestia sunt viitoarele cauze ale sucombarii si tine-i sub observatie pentru verificare mai frecventa a nivelului electrolitului. Repeta verificarea si egalizarea dupa fiecare 3 ore (9, 12, 15, 18, 21) de la prima.

verificare. La final bateria este gata sa te slujeasca aprope un an sau macar sa te scoata din iarna.

Nota: daca un element ramane in urma mereu cu mai mult de 0,02 gcm2. renunta la incarcare, bateria este compromisa.

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

Mai inainte am coborat la garaj sa iau un cd din masina, si am masurat tensiunea la bornele bateriei-12,44 V, drept urmare am pus redresorul pe ea... Gradul de incarcare este asa:

12,85 V - 100%

12,6 V - 75% (sub aceasta valoare se impune incarcarea)

12,55 - 50%

12,5 - 25%.

 

Alternatorul incarca bine, 14,1 V masurat cu multimetrul.

Share this post


Link to post

1. Nu ai baterie pentru leganza adica care sa dea 630A la pornire.

2.La incarcare trebuie sa ai peste 13,5v cu consumatorii porniti.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...