Jump to content
Sign in to follow this  
ovidiuc

Revizii Matiz - periodicitate, recomandari ...

Recommended Posts

De ce trebuie actionata mai rar pedala de frana?

Pentru consum redus de combustibil si uzura mai mica a sistemului de franare.

Share this post


Link to post

Doresc sa fac un document (cum l-am facut pe cel de achzitie auto: https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrome=true&srcid=0B9RrgwTEEb3NNDRmMDY0ODUtYTExZS00YzdiLTllZmMtYjFiMWY3N2Q2MTUx&hl=ro) cu

 

zonele caroseriei/ motor/ tren rulare care trebuie intretinute regulat (anual) prin ungere (ulei, vaselina) / tratament (ceara anticoroziva).

 

In manualul de service am gasit doar cateva indicatii la "lichide si lubrifianti recomandati" cu ungerea balamalelor..etc. Dar stiu ca trebuie unse si o multime de componente ale suspensiei.etc (dar nu stiu detaliat). Daca are cineva documentatie sau de adaugat va rog sa postati. Doresc sa pun in document si decupaje foto din manual pentru a identifica mai bine zonele.

 

O sa fie impartit in 5 capitole:

 

1. Ungere cu spray degripant/ulei siliconic: cilindri incuietorilor

2. Ungere cu spray vaselina. (tip vaselina alba spray): balamale capota si usi, capacului rezervorului de benzina, balamale usa portbagaj

3. Vaselina solida: Timonerie cutie de viteze, Mecanism actionare ambreiaj, Cablul franei de mana, Ansamblu inchidere capota

4. Ceara anticoroziva: interioare pasaje roti.

5. (pentru protectia componentelor din plastic/ cauciuc) Unsoare siliconica: Chedere usa

 

Imi trebuie la fiecare capitol: produse care pot fi folosite: producator, cod, si ce alte zone trebuie tratate (pentru ficare capitol), eventual localizarea

Share this post


Link to post

astept cu nerabdare un asemenea ghid

Share this post


Link to post

situatie:

matiz 05 2007 E+AC

revizie gratuita la 951 km in data de 31/08/2007

revizie la1550 km in data de 07/01/2008 schimb de ulei 10w40 plus filtru

revizie la 4000 km in data de 12/03/2009 schimb de ulei 10w 40 + filtru

in acest moment se afla in posesia mea (10/2011) are 7000 km si doresc sa-l aduc la zi din punctul de vedere al consumabilelor

personal cred ca ar trebuie inlocuite urmatoarele:

ulei +filtru

curea distributie +/- rola intizatoare

curea AC

curea alternator

antigel

lichid frana

 

daca am omis ceva va rog sa ma ajutati cu niste sfaturi

 

va multumesc anticipat

cu respect

daciafan

 

PS acumulatorul l-am schimbat deoarece dupa 5 minute de lasat masina cu farurile aprinse n-a mai pornit (acumulatorul schimbat a fost cel de origine un roket de 35 mA)

Share this post


Link to post

in afara de distributie poti schimba totul iar dupa aceea filtrele (ulei si aer,pe asta l-ai omis) si uleiul la cate 5000 km distanta.cureaua +intinzator la 60000.iar la 30000 bujiile.mai consulta si tu manualulsi te lamuresti.

 

acumulatorul si eu l-am schimbat de o luna si am luat banner de 40.curata bine bornele cand schimbi.

Edited by calinjack

Share this post


Link to post

am spus ca vreau sa schimb cureaua de distributie deoarece masina are 4 ani si jumatate iar curelele se uzeaza in timp chiar daca masina nu ruleaza

am omis filtrul de aer deoarece intentionez sa-l schimb la 10 000 km, l-am verificat vizual si l-am suflat cu compresorul (desi era curat)

Edited by daciafan

Share this post


Link to post

Schimba uleiul cu 5w30 ca daca mai mergi mult cu magiunul, ala motorul va fi mai uzat ca al meu care e din 2008 si are 75000 km si a folosit si inca foloseste doar 5w30.

Share this post


Link to post

Schimba uleiul cu 5w30 ca daca mai mergi mult cu magiunul, ala motorul va fi mai uzat ca al meu care e din 2008 si are 75000 km si a folosit si inca foloseste doar 5w30.

 

voi tine cont

 

60k km sau 3 ani este o greseala, 60k cu 4 ani sau 90k cu 6 ani.

 

asa scrie si in manualul de service al matizului meu 60 k km sau 3 ani :wallbanger:

Share this post


Link to post

lamuriti-ma va rog

ce fel de antigel sa pun in matiz?

ce culoare? cu aditivi anorganici sau organici cu sau fara silicati?

 

multumesc anticipat

Share this post


Link to post

Pana acum s-au pus toate tipurile existente, fiecare dupa buget, fara probleme. Masina nu are specificat un anume tip de lichid (il are pe cel obisnuit). Vrei sa il schimbi personal ? Totul e sa nu le amesteci, adica spala instalatia inainte.

Share this post


Link to post

ideea e ca am comandat antigel roz G12 fara silicati, asta e cu aditivi organici si avand in vedere ca nu pot evacua tot antigelul existent in instalatie s-ar putea ivi o problema si anume o precipitare

sfatul tau de a spala instalatia cred ca rezolva acest neajuns

Share this post


Link to post

Nu e sfatul meu. Sunt instructiunile pentru explotarea autovehicolului - lucrari periodice necesar a fi executate.

Share this post


Link to post

Salut, ma ajuta si pe mine cineva cu o informatie? Am gasit pe un site de piese auto 2 tipuri de filtre de ulei pentru Matiz, difera diametrul exterior. Unul are 68, altul 80, Nipparts ambele. Matizul are motor de .8 si este din 2005. Ma ajuta cineva cu un sfat? La alte filtre sunt si alte dimensiuni, gen dimensiune filet etc. De care trebuie sa iau?

 

Multumesc.

Share this post


Link to post

Se pare ca este ala de 66 (68). Dar, atentie mare, daca este Matiz cu AC, filtrul Nipparts este de obicei prea inalt si va fi deosebit de greu de bagat pe langa furtun !

Share this post


Link to post

Salutari! As dori sa fac o revizie completa la un Matiz. Pana de curand faceam la City Center Dorobanti, dar acum 2 saptamani demolau la el asa ca varianta asta a cazut.

Masina e din 10.2004 si are cam 70k km; eu am mers cu ea 30k prin tara, in general fara probleme (inclusiv ACu e ok), dar voi pleca din tara vreo 6 luni si as vrea sa o iau cu mine.

Asta inseamna sa ma asigur ca e 100% pusa la punct. As avea nevoie de o recomandare service (sau mecanic de incredere?).

 

Masina are sau a avut de rezolvat urmatoarele:

- acum 3 luni am ramas fara baterie. Am investigat la CityCenter, mi-au zis ca e alternatorul si a fost reparat + baterie noua. Acum masina merge bine, ce-i drept (pana la asta se intampla sa nu porneasca "la sfert"), dar se aude cum suiera alternatorul (e un zgomot specific, il stiu foarte bine de la un Cielo cu care am mers aproape un an). Acest suierat a aparut dupa reparatie si se aude in mod special cat e motorul rece. As vrea sa fiu sigur ca e normal si ca nu prezinta probleme pentru cei 6500+km pe care urmeaza sa ii fac.

- cutia de viteze sufera si agata in a 2-a (aproape tot timpul, dar in special la frana de motor). Nici a 3-a nu sta excelent. Am inteles ca pot fi inlocuite niste piese si schimbat uleiul in cutie pentru o mai buna functionare?

- trebuie sa ma asigur ca rulmentii si celelalte piese de la cele 4 roti sunt in stare buna (sau sa le schimb). Masina nu "bate" in curbe, dar a fost solicitata pe bump-urile de pe stradutele capitalei si nu vreau sa am surprize pe autostrazile europene.

- (minor) cateodata inchiderea centralizata nu imi deschide si celelalte usi. Fenomenul e rar, dar complet aleator. Daca incerc din nou merge intotdeauna.

 

Va rog daca aveti vreo recomandare de service pentru buburuza, dati un reply (aici pe thread sau pe PM, desigur). Scuze de postul lung!

Edited by umbra

Share this post


Link to post

salut!

pt. consumabile iti recomand sa cumperi de la unix,au un punct de lucru pe trafic greu(sos.progresului).

eu de acolo cumpar ulei, filtre(folosesc castrol magnatec 10w40,filtre mann,sau mahle pt. ulei,foarte bune),mai nou lichidul de frana (ate)

cu suieratul la alternator trebuie verificata cureaua si eventual schimbata,sau rulmentul(la mine suiera cureaua).

cutia de viteze in general agata la 1-2 la matiz,mai poti umbla putin la cablu si reglat ambreiajul daca se mai poate.

ca service eu merg la romseki vis-a-vis de apaca(fost radacini).nu mai e ce-a fost dar au un mecanic foarte bun cam mucalit,stai langa masina si intrebi ce vrei.consumabile au si ei dar mai ieftine(uleiuri q8,eneos,5w40,10w40).eu am folosit de la ei curelele si bujii,kit ambreiaj Gm-valeo(aduse tot de la unix),placute frana,in general bune.ulei la cutie am pus Q8 75w90,putin cam vascos acum la frig apoi e ok,cutia nu mai e asa zgomotoasa.ma gandeam sa-l schimb cu elf 75w80,dar il mai las un pic sa -l vad si la geruri mari cum merge.

repet eu merg la ei pt. ca nu bajbaie deloc la matiz.

tot langa ei exista si um magazin de piese pt. matiz de "origine",GM.

bafta.67000000.gif

Share this post


Link to post

Vreau parerea voastra,daca este mult 1300 ptr: ulei motor, filtru ulei, curea distributie, intinzator , curea accesori, curea alternator, filtru aer, bujii, lichid frana, ulei CV, filtru benzina, retificat discuri frana, schimbat pistoane frana , semeringuri, garnitura capac motor +manopera.

Share this post


Link to post

Daca sunt incluse si piesele , nu e mult. Chiar ok

Share this post


Link to post

Vreau parerea voastra,daca este mult 1300 ptr: ulei motor, filtru ulei, curea distributie, intinzator , curea accesori, curea alternator, filtru aer, bujii, lichid frana, ulei CV, filtru benzina, retificat discuri frana, schimbat pistoane frana , semeringuri, garnitura capac motor +manopera.

E mult, mai cauta si in alta parte ca o sa gasesti mai ieftin sigur. Si nu rectifica nimic la discurile de frana. Daca sunt compromise le schimbi.

Share this post


Link to post

Pana la urma am dat 1414 lei : antigel,ulei Ep, ulei motor, apa distilata, curea compresor+servo, simering ax came, filtru aer, set placute frana, colier gemi, filtru benzina, cilindru frana roata-2buc, curea alternator, garnitura capac culbutori, bec filament, buson golire ulei, intinzator curea distributie, curea distributie, lichid frana ,filtru ulei, holender conducta frana, aeristor, conducta frana + manopera.

Share this post


Link to post

Schimbat la 72000 km, pentru prima data :

 

- flanse amortizor, din pacte nu am gasit flanse dintro bucata ; 25 lei.buc

- rulmenti amortizor ; 38 lei.buc - imens pret

- anvelope vara 145 / 70 Debica ; 130 lei.buc

- bujii NGK - dupa 23000 ; 15 lei.buc - cred ca mi le uzeaza GPL ceva mai devreme.

 

Plusuri

Nu mai simt orice pietricica in rinichi ;

Volanul se comporta de parca mi-am pus servo ;

Parca trage ceva mai bine ;

 

Minusuri

Se cam inclina in viraje atacate ceva mai in forta, de la anvelope probabil.

Share this post


Link to post

La king auto gaseai ambele variante de flanse. Le-am schimbat de 2 ori in 60k km. Acum am 80k km. De ce ai luat anvelope de 145? Sunt prea inguste. Bujiile nu se uzeaza mai repede de la gaz, sau cel putin eu nu am observat asta pana acum. Eu merg cu 90-95 km/h cand sunt pe gpl si asa am un consum mixt de 6,5%. (70% extraurban si 30% urban).

Share this post


Link to post

Azi la 80800 km am schimbat pentru a 2-a oara cureaua si rola de distributie. Am pus curea Gates - 65 lei si rola coreeana - 70 lei. Operatiunea a durat cam 40 minute. Cureaua veche era impecabila, fara crapaturi, in schimb rola zornaia si avea joc destul de mare iar vaselina din rulment era aruncata pe marginea rolei. Nu am schimbat pompa de apa ca nu era necesar...si nici nu o schimb pana nu se strica. Manopera 110 lei.

Share this post


Link to post

Salut,

 

Va rog sa nu ma injurati :osanale: pentru urmatoarea intrebare: unde as putea gasi plasticul de protectie de la borna + a bateriei (am atasat foto)?

 

Si inca o intrebare sa nu fiu pe langa subiect (chiar ma intereseaza): ce ulei pot folosi in orice perioada a anului, ma refer la specificatii..? Am citit "o mie" de posturi si am dedus ca ar fi bun 5W 30, dar nu am fost in totalitate convins, deoarece posturile pe care le-am citit erau din perioade reci, iar mie uleiul asta nu prea mi se pare OK pentru temperaturi ridicate...

 

Merci anticipat!

post-36075-0-64882600-1338061845_thumb.jpg

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...