Jump to content

Recommended Posts

Revin din pacate cu vechea problema pe care am relatat-o in luna noiembrie, referitor la vibrochenul care avea uzura la capatul cu pinionul si fulia, si se pare ca reparatia nu a tinut. http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=791&st=2540'>http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=791&st=2540

La acea data smialmiami imi recomanda schimbarea vibrochenului si a avut perfecta dreptate. http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=791&st=2540

Aveti idee daca pe langa schimbarea acestuia se impune si schimbarea altor piese? (Stiu eu, garnituri,cuzineti etc?) Intreb pentru sunt relativ novice in materie de mecanica si nici nu am solicitat inca parerea unui mecanic, am constatat ca fulia ce angreneaza cureaua de distributie oscileaza si se aude si zgomotul produs de aceasta, la fel ca si anul trecut, de unde si parerea ca este vorba de aceeasi problema.

Si o alta rugaminte, sa iau unul SH sau nou? Ma puteti indruma spre o sursa de procurare a acestuia, evident la un pret rezonabil?

Multumesc

Share this post


Link to post

Demontarea vibrochenului presupune sa dai jos tot motorul si sa faci bucati cel putin partea inferioara. In cazul asta e pacat sa nu verifici foarte atent cuzinetii de biela si palier. Cei de la biela se duc de obicei mai repede, deci e preferabil sa acorzi o mare atentie verificarii acestora. E preferabil sa schimbi simeringul palier deoarece e greu de ajuns la el altadata. Ca sa ajungi la simeringul palier trebuie sa dai ori cutia, ori motorul jos, deci verifica-l(schimba-l) si pe asta. Vibrochen SH vei gasi greu, deoarece motoarele de Leganza se cam vand cu totul, sau macar fara chiulasa. Unul nou, la fabrica e cam 1.200 de lei. Salex e posibil sa aiba un vibrochen sh, daca nu l-a aruncat ... . Daca te hotarasti spre nou, lasa-mi un PM sa pun o intrebare la niste baieti mai ... descurcareti.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Da, citisem ca Salex si-a schimbat vibrochenul, tocmai datorita uzurii, asa ca... cred ca e de preferat unul nou. Am gasit la Autodaewoo si costa cam 1150 RON. Aflasem ca pe la Craiova s-au vandut SH cu 300 RON in Bacau cu 400, etc. Ar fi vreun impediment daca as pune unul SH?

Urmeaza sa demontez motorul si sa vad ce gasesc in el.

De ce mi-a fost frica nu scap, dar e pacat sa-mi bat joc de masina, mai ales ca m-a servit cu credinta cinci ani...

Multumesc frumos pentru sfat, cu acordul tau poate am sa te deranjez cu PM, daca intampin pe parcurs probleme.

Ai PM

Edited by Catalin99

Share this post


Link to post

Eu am schimbat vibrochenul nu din motive de uzura ci din motive de apa patrunsa in ulei. Povestea am mai spus-o, nu are rost sa o reiau. La vremea respectiva am dat pe un vibrochen 800 lei, GM, nou. Daca nu ma insel, vibrochenul de Leganza este acelasi de la Espero 1,8. Verifica lucrul asta si cauta eventual asa ceva.

 

Vibrochenul vechi l-am aruncat, am pus anunt la topicul de "Donatii" dar nu a fost nimeni interesat asa ca a ajuns la ghena.

 

Poti lua (daca gasesti) vibrochen SH insa numai daca "il masori" bine sau daca asisti la demontarea lui de pe motor si se vede clar ca nu a avut probleme (cuzinetii in stare buna).

 

Intrucit oricum vei fi nevoit sa dai CV jos de pe motor, eu as lua in calcul si inlocuirea kitului de ambreiaj (mai ales daca are o virsta considerabila). Nu uita si simeringul prizei CV, costa foarte putin se inlocuieste f. repede si usorinsa da mari batai de cap

Share this post


Link to post

Daca nu ma insel, vibrochenul de Leganza este acelasi de la Espero 1,8.

Este acelasi, dar e cam la fel de greu de gasit.

Share this post


Link to post

Si o alta rugaminte, sa iau unul SH sau nou?

De ce ar schimba cineva un vilbrochen bun? Vrei sa desfaci motorul o data in plus?

Putine sanse cu un second, la dezmembrari nu prea se complica nimeni sa desfaca motorul, un motor cu totul abia e cateva sute de auro.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspunsuri tuturor, urmeaza sa procedez intocmai cum ati spus, o sa schimb si kitul de ambreiaj, simeringul prizei CV(acestea nu au fost schimbate de mine si am masina de 5 ani si am parcurs peste 120.000 km cu ea).

Salex, cu scuzele de rigoare, cred ca am inteles eu gresit din postul tau referitor la schimbarea vibrochenului.O sa montez un vibrochen nou.

Daca mai sunt alte piese ce necesita schimbare ( din experienta voastra) va rog sa ma indrumati. As vrea sa procedez la o reparatie corespunzatoare, pentru ca masina aceasta merita tot efortul, spun asta pentru ca sunt foarte atasat de ea. Am in intentie sa comand si discurile de frana fata spate, placute noi etc, pentru ca urmeaza sa schimb si conductele de la frana, care au ruginit in pasajul in care sunt amplasate, iar cea de pe dreapta pur si simplu s-a spart. (Am postat problemele in Piese auto din greseala)

Multumesc inca o data pentru sfaturi si accept cu placere orice alte indrumari, chiar daca anticipez ca voi ajunge sa achit o suma considerabila la final, merita tot efortul.

Edited by Catalin99

Share this post


Link to post

Citi km are masina, reali ? Poate nu ar fi rau daca te-ai orienta si spre niste segmenti. Ideea este ca, daca pui vibrochen nou, oricum o sa ii schimbi si cuzinetii de biela si pe cei de palier. In conditiile astea, un rodaj de 1000-2000km va trebui sa ii faci. Daca ii mai bagi si niste segmenti buni, o sa ai motor aproape nou.

Share this post


Link to post

Masina arata in bord 307.363 km, eu am achizitionatat-o in 2005 cu 201.000 km, dar in 2003, fostul proprietar i-a schimbat motorul, presupun ca era second, nu stiu sigur, are o factura de la o firma RXM Trading din Iasi (pentru ca la factura avea anexata o lista cu mai multe motoare import Coreea, printre care si al meu, lista pe care am utilizat-o la RAR pentru a inscrie motorul in carte).

Salex, stiu ca s-a mai postat anterior, dar imi poti recomanda niste segmenti buni si eventual pe PM si un furnizor? N-as vrea sa fiu prea insistent sau considerat lenes(asta pentru ca nu caut pe forum), dar mi-ar oprinde bine un sfat. Ai dreptate o sa ma orientez si spre segmenti, ca sa stiu ca am facut treaba ca lumea. Ar mai trebui altceva?

Multumesc pentru raspunsuri

Am cautat si am gasit pe Piese Auto(dupa studierea integrala) diverse marci si nu stiu ce este bun si de unde as putea achizitiona, pentru ca prin Piatra Neamt, nu se prea gasesc (sau au preturi exagerate), asa ca riscand sa fiu offtopic mi-am permis sa intreb in acest topic. Daca e gresit rog administratorii sa stearga, dar pentru Salex(sau alti colegi de forum) ramane rugamintea ca macar pe PM sa ma ajute cu sfaturi.

Multumesc pentru intelegere

Edited by Catalin99

Share this post


Link to post

User-ul ROV are un set de pistoane+segmenti STD daca nu ma-nsel. Poate vorbesti cu el sa iti dea doar segmentii.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

I-am trimis PM, dar este posibil, cumva, sa fie nevoie pentru mine si de pistoane la reparatie???? Precizez ca nu am demontat inca motorul si de aceea intreb :osanale: .

Share this post


Link to post

Piesele se cumpara dupa demontare..

Share this post


Link to post

I-am trimis PM, dar este posibil, cumva, sa fie nevoie pentru mine si de pistoane la reparatie????

Foarte slabe sanse sa ai nevoie de pistoane. Tommy are dreptate, intai vezi cum sta treaba la tine, nu te arunca sa cumperi in avans. Daca segmentii au fanta ok, in maximul admis, atunci mai gandeste-te. Pe de alta parte, daca ROV le mai are si le da la pret bun, na, it's complicated ...

Share this post


Link to post

Multumesc tuturor pentru sfaturi. "Abia" astept sa demontez motorul sa vad in ce stare este, apoi...Are cineva idee cat ar fi in mod normal costul manoperei la o astfel de interventie(evident estimativ). Intreb preventiv pentru a ma pregati sufleteste O :) Si ca fapt divers ieri au venit cauciucurile comandate, Michelin Energy Saver,noi... Era un cadou facut masinii inainte de a afla ca urmeaza o alta reparatie

Share this post


Link to post

Salut.O problema aparuta la Leganza este ca pierde foarte usor lichidul de racire din vasul de expansiune.Cam la 3 saptamani aprox. 1.2 litri.Mentionez faptul ca la un drum lung am accelerat pana la 140-150 km/h brusc si un amic care era in spatele meu mi-a spus ca de pe teava mea de esapament ar fi iesit apa ce imediat a ajuns pe parbrizul lui.Spuneti-mi va rog ce cauze ar genera pierderea de lichid in primul rand cat si acea " improscare" cu apa de pe esapament.

Share this post


Link to post

Garnitura de chiulasa intepata intre un cilindru si traseul sistemului de racire.

Share this post


Link to post

valkriesfly: subscriu la cea a spus Salex; eu ti-as recomanda sa nu mai mergi cu ea; citeste posturile mele anterioare, am avut aceeasi problema.

Share this post


Link to post

In aceasta dimineata: dupa o verificare sumara pe la motor, am gasit un furtun desprins, mai degraba rupt; am observat ca pleaca din corpul clapetei de acceleratie iar pe interiorul lui, are daca ma exprim corect, tot un fel de furtun de culoare deschisa, destul de subtire si care pare a fi din plastic. Nu este cel care duce la vacuum, pentru ca acela este la locul lui. Este ceva legat de admisia de aer? Si nu imi dau seama unde trebuie legat (conectat). Multumesc.

Edited by mihai72ro

Share this post


Link to post

Pune o poza, ar fi mult mai simplu si mai rapid pentru toti. Distributia aerului in cabina (picioare, bord, parbriz) functioneaza corect ?

Share this post


Link to post

In primul rand, multumesc frumos. In al doilea rand, cu toate ca nu-mi place mie tura de dupa amiaza la job, dar acum mi-a prins bine, fiind acasa. Atasez pozele.

post-3348-127244201731_thumb.jpg

post-3348-127244202795_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Gata, l-am reperat. Nasol ti s-a rupt.

 

Daca te uiti dinspre vasul de expansiune spre galeria de admisie, o sa vezi prins pe galeria de admisie, oarecum deasupra VSSului un distribuitor prins pe galerie cu un surub cu cap hexagonal de 12. Din distribuitorul respectiv pleaca un furtun spre EGR si un altul spre canistra de recuperare a vaporilor. La unele modele (toate Leganzele pe care le-am vazut din Ro) distribuitorul respectiv este controlat electronic (ar trebui sa fie o electrovalva), se vede un cablu care intra in el. La mine nu exista acel control.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

<BR>Are dreptate Salex si la mine este la fel ca si la el nici eu nu am control electronic la distribuitorul ala

Edited by valisoft

Share this post


Link to post

Multumesc inca odata. Nu mai am timp acum, trebuie sa plec, ca m-as duce sa ma uit; presupun ca influenteaza admisia de carburant si implicit consumul daca este un control electronic.

Share this post


Link to post

Pe aceasta cale tin sa anunt toti posesorii de Leganza de pe acest forum dedicat (ca sa nu pateasca ce am patit eu ) ca rulmentii de la roata fata care se gasesc in magazine si in depozite ca echivalenti nu sunt buni , sunt cu 2mm mai mici pe latime si in diametru cu toate ca pe cataloagele lor apar ca fiind la cotele date de Daewoo pentru Leganza .Rulmentii gasiti de mine(74x39x39) si fiind buni sunt urmatorii QWB878 fabricati de QH

 

 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...