Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Optimism? Daewoo Auto Romania incotro?

Recommended Posts

Care e faza cu "reteaua" de serviceuri si dealeri?

 

Adique ce, tu crezi ca daca eu maine ma hotarasc sa import, sa zicem, o marca care nu e importata in ro, crezi ca nu gasesc o tona de dealeri sa-mi vanda masinile? Te inseli, dealerii sunt firme independente de daewoo si tocmai d-aia unii lucreaza si cu alte marci. Totul se reduce la bani adique comisioane. "Reteaua" de dealeri e zero ca valoare pentru DAR. Si cu service-urile la fel. Ce, crezi ca pentru daewoo iti trebuie alte scule si bascule decat pentru dacia, renault, skoda, etc???

Share this post


Link to post

Multumita lui Iuzar avem articolul intreg.Ca sa il citez pana la capat optimism din parti.

 

 

Fără prelungiri: Daewoo, asamblat la Craiova până în 2005

 

Producătorul român Daewoo Automobile România (DWAR) mai are dreptul să asambleze produse ale grupului coreean Daewoo Motor, care este controlat de americanii de la General Motors, doar până la în octombrie 2005, a declarat pentru Ziarul Financiar Hanspeter Ryser, director comunicare al General Motors Daewoo (GM DAT) Zurich.

Ryser infirmă astfel informaţiile care au circulat în ultima perioadă pe piaţa românească privind o posibilă preluare a fabricii de la Craiova de către General Motors Daewoo. În ultima perioadă, pe piaţa auto din România s-a vehiculat ideea că GM DAT ar fi reluat discuţiile cu autorităţile române în vederea preluării sau cel puţin a unei colaborări mai strânse cu Daewoo Automobile România.

Pe de altă parte, oficialul GM DAT nu neagă existenţa unor întâlniri cu reprezentanţii guvernului sau ai Daewoo Automobile România, dar afirmă că sunt obişnuite.

"GMDAT poartă în mod regulat discuţii cu partenerii de afaceri şi cu reşrezentanţii ai guvernelor din ţările unde desfăşurăm afaceri. DWAR şi guvernul român nu reprezintă excepţii. Întâlniri au avut loc şi cu fostele companii Daewoo din Europa Centrală şi de est şi guvernele respective, incluzând FSO (Polonia), ZAZ (Ucraina) şi Uz-Daewoo (Uzbekistan)", explică Ryser.

Oficialii AVAS, care deţine 49% din acţiunile DWAR, spun însă că nu au avut nici o întlnire cu reprezentanţii GMDAT sau ceilalţi acţionari ai DWAR, grupul coreean Daewoo Motor.

În aceste condiţii, fabrica de la Craiova mai are, potrivit lui Ryser, dreptul de a mai produce doar până în toamna anului viitor.

"Planurile noastre vizând DWAR sunt să continuăm relaţiile de afaceri existente în privinţa colecţiilor CKD (componentele automobilelor care se asamblează apoi aici) aşa cum a fost convenit în Master Transaction Agreement, care a stat la baza înfiinţării GM Daewoo. Potrivit acestuia, DWAR poate asambla produsele GMDAT până în octombrie 2005 şi să le distribuie până în octombrie 2006", precizează Ryser.

Oficialii Daewoo Automobile Romania nu au dorit să facă comentarii pe această temă, precizând doar că o dată cu vizita la sfârşitul anului trecut a unor oficiali români în Coreea, "s-au deblocat canalele de discuţie".

Grupul coreean Daewoo Motor a cumpărat la jumătatea anilor '90 pachetul de 51% din acţiunile fabricii de la Craiova, investiţiile totale efectuate de atunci fiind estimate de oficialii companiei la peste 870 de milioane de dolari. Statul român deţinea 49% din acţiunile Daewoo Automobile România prin intermediul APAPS.

După falimentul producătorului coreean de automobile, fabrica de la Craiova, alături de fabricile Daewoo din Polonia şi Ucraina, nu au fost incluse în acordul de vânzare din toamna anului trecut a unor active ale Daewoo Motor către General Motors şi Korea Development Bank, care acţionează în numele creditorilor Daewoo Motor.

Nou înfiinţata companie GM Daewoo Auto & Technology Co. (GMDAT) a declarat la momentul respectiv că nu este interesată pe termen scurt de fabrica de la Craiova, fiind interesată de punerea pe picioare a companiei. Oficiali din Guvernul român au continuat însă demersurile pe lângă GMDAT pentru a găsi o soluţie favorabilă pentru fabrica de la Craiova, însă fără succes.

GMDAT a preciza că pe măsură ce unele dintre fabricile care nu au fost incluse în tranzacţie vor înregistra performanţe importante, atunci va consideră să extindă contractele de colaborare sau, de ce nu, să le cumpere.

Aşa s-a întâmplat cu Uzbekistan, unde GMDAT a decis să continue colaborare şi dincolo de 2005, permiţând chiar producătorului Uz Uzbekistan să producă şi unul dintre noile sale modele Lacetti.

 

Sursa: ZF.ro

_________________

->>Cei care lupta numai la lumina zilei nu castiga nici un razboi. (Sun Tzu)<<-

Share this post


Link to post

Prin Catalinbusneag aflam ca GM a comandat 50.000 de moatoare la D.A.R. Sa fie inceputul unei frumoase colaborari?

Share this post


Link to post

Gigantul General Motors Daewoo a batut palma pentru Daewoo Craiova atat cu creditorii societatii, cat si cu statul roman, au declarat ieri surse guvernamentale. Intelegerea s-ar fi perfectat in timpul vizitei premierului Adrian Nastase in SUA, urmand sa se parafeze in septembrie, dar din anumite rationamente nu a fost facuta inca publica. Statul roman ar vinde americanilor partea sa de 51%, reprezentand terenul de sub fabrica si cladirile. Valeriu Tones, purtator de cuvant al Daewoo, nu a putut nici sa confirme, nici sa infirme stirea. Totusi, la finele lunii iulie, oficiali ai General Motors Daewoo Europe au confirmat existenta unor "discutii serioase" cu partile implicate, creditorii lui Daewoo si Executivul roman.

Share this post


Link to post

Cata care e sursa?Cred ca e pe bune.Asa sa fie.

Share this post


Link to post

Super, acum asteptam si confirmarea oficiala ! :D

Share this post


Link to post

Stirea a aparut si pe Autoshow , se pare ca'i pe bune . :wink:

Share this post


Link to post

Da shi Matizu de 5000 de euroi se va face 10.000, ca deh acum va fi GM :shock: Precis, dupa achizitie Cieloul va avea aceeashi soarta ca a Daciei berline, adica nu se va mai fabrica.

Share this post


Link to post

preferi sa inchida fabrica ?

iar preturile vor fi adaptate pietei unde se vor produce masinile...poate o sa punem mana pe un Kalos mai ieftin, cine stie...

Share this post


Link to post

Salve !

Bai nene e super , si asa ma gandeam la anul la un Kalos !

Si ce-mi pare f bine ca poate le-o trage la Renault-Dacia , ca prea mult se c...u pe ei cu idiotenia aia de Logan!

Bafta

Share this post


Link to post
Da shi Matizu de 5000 de euroi se va face 10.000, ca deh acum va fi GM :shock:  Precis, dupa achizitie Cieloul va avea aceeashi soarta ca a Daciei berline, adica nu se va mai fabrica.

 

Pai si ai vrea acum sa se fabrice la nesfarsit zeci de ani ca si Dacia Berlina??? Trebuie inlocuit cu un model mai bun.

Share this post


Link to post

Eu zic sa privim aspectul pozitiv al problemei:Renault-Dacia ramasese fara concurenta pe segmentul celor cu venituri medii si mici.(importatorii se adreseaza unui alt segment).Prin aceasta achizitie se v-or incinge spiritele si pe acest segment rezulta preturi mai mici,masini mai bune,servicii mai competitive.

Share this post


Link to post

Si in AMS din august scrie de preluare la pachet cu o parte din Electroputere !! Doamne ajuta ca altfel ramaneam numai cu RDacia sa faca iar legea singuri . Subtila exprimar in AMS 2 din primii patru producatori mondiali sunt (o sa fie) in Romania . Se vede clar cum se trage spuza pe Dacia , doar GM este nr. 1 iar ca sa fie mentionata Dacia se spune din primii 4 . Daca nu luau Nissan-ul erau 2 din primii 7 s.a.m.d.

E bine sa avem gama completa : micro(Matiz),compact(Kalos), mediu(Nubira+Lacetti), mare(Evanda) si monovolum (Tacuma(Rezzo)) . Sunt curios cat va fi Kalos-ul de Craiova (ala de Coreea e intre 6200si 7900 CIP) . Daca il arunca la sub 7000-7500 atunci sa vezi probleme la Pitesti !

Share this post


Link to post

Hai sa te contrazic un pic :lol: am avea cam asa:

mini- Matiz

mica- Kalos

compacta- Lacetti

medie mica- Nubira

medie mare- Leganza (sau urmasul ei)

monovolum compact- Tacuma

 

Ar fi o oferta quasi-completa si esential mi se pare sa se mearga cu toata gama cap la cap d.p.d.v. al vinzarilor, situatia actuala cu Matiz lider de vinzari in cadrul grupului si mai are un pic si devine lider national nu mi se pare OK ... indica o pierdere clara de suflu a uzinei in segmentele superioare, acolo unde marjele de profit sint mai mari ...

 

Citeva aspecte as sublinia:

* Aparitia lui Cielo Euro3, dupa cum si anuntul oficial ca Matiz va trece la aceasta norma de poluare cred ca au fost indicii fine pentru a sugera ca la Craiova n-a intrat mortu' in casa de fel ...

* Este uimitor cum diversele zvonuri colportate cu timp in urma despre aceasta afacere au fost cu tarie negate de reprezentantii partilor (romani, coreeni, americani), pentru ca abia dupa incheierea vizitei lui Bombo in USA sa iasa o banala si destul de ferma stire de presa cum ca s-a batut palma ... insa nimic oficial din partea A.C.S.A., Daewoo Romania, D.A.T sau GM ... apare ca o stire "guvernamentala", nu o stire "de corporatie" (de altfel nu se stie nimic despre detaliile tehnice ale tranzactiei).

* Si mai fantastic mi se pare ca tot dupa sus-zisa vizita Guvernul a zis (nu stiu daca a si facut) ca va mai reduce din inlesnirile fiscale acordate cu toptanul Dacia-Groupe Renault :wink: ... partida de septic USA vs UE se joaca tare inca pe teritoriul Romaniei, USA conduce cu 1-0 (autostrada Bechtel) si e de presupus ca va face 2-0 pe mina afacerii Daewoo ...

* Asa cum prezentarea oficiala a Dacia Logan si a jumatate din A2 a "coincis" cu campania electorala pentru locale, as face un mic pariu ca semnarea in cadru oficial si cu tam-tam a afacerii Daewoo, precum si darea in folosinta a celeilalte bucati din A2 vor "coincide" cu campania electorala pentru generale ... credeti voi ca D.A. are vreo sansa in Oltenia in conditiile in care Bombo a "salvat" citeva zeci de mii de locuri de munca bunicele prin tranzactionarea Uzinelor Electroputere si Uzinelor Daewoo?

 

Urmare a acestor "fapte de viata", cred ca in maxim 1 an vom vedea pe strazi Kalos si Lacetti "made in Romania"; pretul platit va fi modic: Adelu la Cotroceni :?

Share this post


Link to post

O colega de a sotiei mele a fost la un interviu la DWR si din discutii i s-a sugerat ca GM v-a prelua DWR.

Share this post


Link to post

Asta-i o veste si mai buna ... da' poti fi mai precis cu "i s-a sugerat" ? Adica i s-a spus asta verde-n fatza sau doar i s-a lasat de inteles , asa , la modul subtil ?

Share this post


Link to post

Dragos stii tu cum merge vorba asta din gura in gura:ce a povestit tipa,ce a inteles a mea wife,cert e ca ea ma tot aude pe mine cu subiectul asta si mi-a relatat ce am zis mai sus.

Share this post


Link to post

Pai in cazul asta sa speram ca telefonul fara fir a functionat mai bine decat cand ne jucam noi , copii fiind ... :-D

Share this post


Link to post

Mie imi place cum se adapteaza la "noua piata" alti constructori:

Astfel, Peugeot, in parteneriat cu CitroIn si Toyota, dezvolta proiectul 107, un autoturism ieftin din clasa supermini, care va avea un pret de pornire mai redus de 8.800 de euro, ce va fi lansat in vara anului 2005. Volkswagen se inscrie in aceeasi tendinta, urmand sa introduca pe piata modelul Fox, construit in Brazilia, la un pret mai mic decat al celui mai ieftin model al sau – Lupo, care costa aproape 117.000 euro.

 

Hmm... sa aleg un supermini de 9000 de euroi ? :eyespin:

Share this post


Link to post

La prima vdr poate parea :o fftopic: , dar hai sa va spun...

Incerc de mai mult de o saptamana sa cumpar un Matiz E Sun-Roof. Credit la banca, cash... mi-e egal. Am primit si raspunsul favorabil de la banca, este facuta comanda la dealer, dar in fiecare zi aud aceeasi poezie: "peste trei saptamani". I-am luat mai tare (multumesc pentru sfaturi FLEX), si ieri am primit un raspuns de genul "momentan productia este oprita, pentru ca nu sunt pe stoc >, si se va relua in cateva saptamani". Asta mi-a spus dealerul. Am sunat la Craiova. "Nici vorba de asa ceva, productia merge fara probleme, dar termenul de onorare a comenzii este de trei saptamani". Fatidic. Iar trei saptamani...

Poate sa-mi spuna cineva, in alte orase este la fel cu stocurile de Matiz? Sau ma iau pe mine de fraier... Arat a fraier, da' e sentimente la mijloc dom'le :?

Share this post


Link to post

Daca Renault ii face o propunere lui GM, pentru achizitionarea pachetului de actziuni (sper sa nu zic tampenii), atunci totul va fi pecetluit pentru Matizarii din Romania. N-o sa pupam noi Matiz 2 si 3 facute la Craiova.

 

Banul dicteaza totul, asta este ...

 

(Ovidiule ce rapid ai fost cu stirea asta, chiar vroiam s-o postez si eu)

Share this post


Link to post
La prima vdr poate parea   :o fftopic: , dar hai sa va spun...

Incerc de mai mult de o saptamana sa cumpar un Matiz E Sun-Roof. Credit la banca, cash... mi-e egal. Am primit si raspunsul favorabil de la banca, este facuta comanda la dealer, dar in fiecare zi aud aceeasi poezie: "peste trei saptamani". I-am luat mai tare (multumesc pentru sfaturi FLEX), si ieri am primit un raspuns de genul "momentan productia este oprita, pentru ca nu sunt pe stoc <<niste piese>>, si se va relua in cateva saptamani". Asta mi-a spus dealerul. Am sunat la Craiova. "Nici vorba de asa ceva, productia merge fara probleme, dar termenul de onorare a comenzii este de trei saptamani". Fatidic. Iar trei saptamani...

Poate sa-mi spuna cineva, in alte orase este la fel cu stocurile de Matiz? Sau ma iau pe mine de fraier... Arat a fraier, da' e sentimente la mijloc dom'le  :?

 

in genere in luna august nu prea lucreaza nimeni.

s-ar putea sa fi ramas cu productia in urma.

pt aia cu A4 meriti o lada de br dar plina :lol: e tare

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...