Jump to content
Sign in to follow this  
sebian

Mai Este Dieselul O Afacere?

Recommended Posts

Ba deloc :P E mult mai usor decat benzinara, si am avut 3 pe benzina inainte...

Share this post


Link to post

Te obliga sa conduci relaxat cuplu ala mare si exploziv. Daca ai incerca sa mergi sportiv in regimul Bucurestean ar fi crima si pedeapsa! :lavolan:

Share this post


Link to post

Hmmm, ambele sunt la indemana, culmea... Dar cum nu crede nimeni, nu conteaza oricum...

Share this post


Link to post

La ce te referi?

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Sunt la indemana atat condusul relaxat cat si cel sportiv.

Share this post


Link to post

Nu e nici o sfaraiala la dieselele mici condusul relaxat in oras, intrucat acestea trebui turate ca si benzinarele, avand in minus fata de acestea din urma faptul ca - datorita plajei mici de turatii pe care ai cuplu- trebuie sa mesteci in cutie mai des. La dieselele mari este intradevar mai simplu in oras decat cu benzinara, un diesel bun de 2.0 permitand cu usurinta rulajul in treapta a doua si atat in oras (ma refer aici la Bucuresti sau altceva similar). Din pacate, aici intervine dezavantajul unui consum apropiat de cel al unei benzinare cu o capacitate de 1,6 sa zicem.

Eu optez pentru un diesel mare cu o cutie automata, eventual si secventiala, aici raportul dintre comoditate si sportivitate este super ok.

Share this post


Link to post

Mircea cred ca ai incurcat niste masini, cu VAG (tractoare) ... CAnd zic masini ma refer la Japoneze :)

Eu am motor 1,4 D4D si mi-e groaza sa pishc acceleratia in oras :tongue: Au facut-o si asa prea moale ptr. talpa mea cea grea :D

Share this post


Link to post

Nu cred. Am avut ocazia de a conduce dieseluri mari si nemtesti si japoneze. Un D4D de 3.0 pe un pajero, desi relaxant datorita cilindreei mari si cutiei automate mi s-a parut sub un 3.0 de la bmw pe x5 sau un 3.0 tdi pe un touareg. Nu mai spun de 2,5 v6 tdi, un mic monstrulet sub o capota, care pare ca nu are limite.

Cilindree mici am condus doar 1,5 dci si 1,3 mjet, dat nu mi s-au parut relaxante sau prea puternice. Sunt insa mai comode decat versiunile similare pe benzina, datorita cuplului mare. Insa tot ceva de 2.0+ tdi sau vcdi cu peste 110 cp si 260 nm cuplat la o automata imi surade.

Share this post


Link to post

Mircea stie.

Share this post


Link to post

Eu nu am condus mii de modele de diesel dar stiu ce-i poate pielea Broscoiului meu...nici nu vreau sa ma gandesc cum se arunca un 2.0 D4D.. :dizzy:

Edited by lucian14

Share this post


Link to post

De unde rezulta ca afirmatia de mai sus ca nu se poate relaxat si sportiv cu un diesel nu e (intotdeauna) valabila. Zic asta din scaunul unui 130CP (136 dupa unii) si 330Nm...

Share this post


Link to post

Relaxat la ora actuala in Bucuresti inseamna cutie automata.

Share this post


Link to post

Sau ca e noapte.

Mircea a expus destul de bine problema: cuplu => comoditate (nu relaxare, daca te relaxezi in Bucurestila volan, ai pus-o, intra jmecherul de pe banda alaturata in tine).

 

 

PS: Si eu am condus jdemii de dizele si jdemii de gepeleuri si jdemii de avioane. La barcutze pe apa sunt de abia la jdesute. :D

Share this post


Link to post

Cum spuneam odata cel mai bun in Bucuresti ar fi un JetPack...sunt in test drive inca la astea ;)

 

PS:Se putea sa nu-si ia baietii astia partea?...chiar ma miram ca nu vine un post ajutator ptr. Mircea :mrgreen:

Edited by lucian14

Share this post


Link to post

Stau eu si ma intreb:

1. Acele "jdemii" de masini cu "jdemii" de motorizari, cat timp sau pe ce distanta, le-ati condus?! Nu cred ca dupa 3-5 km de fatait in oras iti poti da seama de cum merge masina. Nu de alta dar in aia 3-5 km risti sa nu depasesti 40kmph :)

2. De ce spuneti ca motoarele diesel de capacitate cilindrica mica trebuiesc turate ca un motor pe benzina? (aici e interpretabil dar trecem peste :) )

Aruncand o privire pe site-ul celor de la Toyota, observ ca motorul de 1.4 D4D are 190Nm intre 1800 si 3000rpm. Acest motor montat pe o Toyota Yaris ajunge la o greutate neta(a masinii) de 1115kg. Cu sofer si eventualul ocupat si ceva bagaje sa spunem 1300kg. Desi in oras mergi 90% singur.

Nelamurirea mea acum apare. Chiar credeti ca motorul de 1.4 nu este suficient pentru Yaris? Eu cred ca este tocmai bun si prin traficul urban se poate dovedi mai sprinten ca un diesel mai mare(adica mai greu).

 

Din pacate motorul asta a ajuns si pe Corolla/Auris si acolo nu mai este valabil ceea ce am scris eu mai sus, masina fiindm mai grea cu cel putin 200kg.

 

In alta ordine de idei, sustin si eu ideea ca un diesel poate fi mai relaxant de condus din punctul de vedere al schimbarii treptelor(eu cu un motor pe benzina am tendinta sa schimb a 4-a in oras) dar si a rezervei de putere.

 

@Viper: spune-ne si noua la ce turatie ai 55kmph in tr. a 3-a. De curiozitate :mrgreen:

Share this post


Link to post

O sa ma uit, promit. Nu stiu, dar jos de tot, oricum in zona de cuplu maxim si dupa ce intra turbina pe felie :D

Share this post


Link to post

Mike, prin natura jobului am condus dieselele de care-ti zic pe distante variind intre 100 si 1000 km. Conduc aproape saptamanal un diesel de 3.0 de bmw si unul de 1.5 dci de origine renault. Am condus pe distante scurte, adica sub 100 km si masini precum Infinity, Porsche, Toyota land cruiser etc Adica masini. Cu puteri de peste 100 cp, motoare diesel si benzina.

In familie am si conduc nubira, un A4 1.9 si un Albea de 1.2. Zilnic nubira, celelalte ocazional, dar cel putin o data pe luna.

Si imi mentin parerea ca un diesel mare cuplat la o automata este mai comod si mai relaxant in utilizare decat un pispirel de 1.3-1.4-1.5.

Si nu pun la socoteala camioane de peste 300 cp, ca pe-alea le conduc doar pe camp sau in curte.

PS Lamurit Lucica?

Share this post


Link to post

Noi pana la urma vorbim de motoare diesel montate pe masini din clasa mica/compacta sau chiar medie sau pe SUV-uri?! Ca acolo e deja alta poveste iar cutia automata(desi mie nu-mi place) se impune, macar pentru consum!

Eu incercam sa va spun ca mai conteaza si pe ce masina e montat un motor diesel. Exista destule cazuri pe piata de submotorizari chiar daca sunt diesel. Producatorul contand pe buna imagine a acestui motor. Chiar am dat si un exemplu: Corolla/Auris cu 90CP 1.4 D4D este submotorizata! Pe Yaris merge dar pe celelalte nu.

 

Eu am observat chestia asta cand am putut face comparatie intre 1.6CRDi de la Kia(modelul condus de mine avea 90CP) si 1.6HDI-ul de 110CP. Diferenta este evidenta!

 

@Mircea: dCi-ul de la Reno cati CP are? cum se simte in comparatie cu motorul de pe Nubira?

Share this post


Link to post

Circulatia in actuala aglomeratie urbana este facilitata de cuplu motor mare la turatie joasa si de rapoartele din cutia de viteze, dar toate acestea n-au vreo legatura cu motorul Diesel.

Share this post


Link to post
1. Acele "jdemii" de masini cu "jdemii" de motorizari, cat timp sau pe ce distanta, le-ati condus?!

 

Raspunsul, in cazul meu, e evident: pe jdemii. :mrgreen:

Share this post


Link to post
Noi pana la urma vorbim de motoare diesel montate pe masini din clasa mica/compacta sau chiar medie sau pe SUV-uri?!

 

@Mircea: dCi-ul de la Reno cati CP are? cum se simte in comparatie cu motorul de pe Nubira?

Exista 1.9, 2.0, 2.5 diesel pe compacte. DCI-ul ala are 85 de cai si trage comparabil cu nubira. Pana pui 4 persoane in el. Si sa vezi mestecat in cutie la pante si depasiri! Ceea ce eu nu fac la benzinarul meu.

Share this post


Link to post

Pispirica al meu i-a lasat uimiti pe baietii din clubul Toyota care au venit numa cu Corolle si Avensise de 1,8L benzina si 2.0 D4D...Eu zic ca mai sunt niste variabile pe care le-ai uitat dom profesor - Cu stima, dar adevarul absolut nu este neaparat in curtea mea sau a ta...O fi la vecina? :scarpin:

Share this post


Link to post

Polemica cu tine e sincer timp pierdut. Daca tu crezi ca un motor de 1,6 va avea aceleasi performante dinamice cu un motor de 2.0 cu un cuplu mai mare cu cel putin 1/3 si o putere aproape dubla e problema ta, dar cifrele zic altceva.

Share this post


Link to post

Daca ai asteptari mici de la un lucru si iti sunt depasite, te va uimi. Asta nu inseamna ca este ceva fenomenal.

Share this post


Link to post

@Mircea: Corect, in pante am observat si eu ca vrea ture mai multe(mai ales daca e incarcata masina) dar cum mie asta mi s-a intamplat numai la munte si dupa panta urmau curbe(serpentine) a fost o placere.

Lasand asta la o parte faptul ca trebuie sa mesteci intr-o cutie ca sa obtii ceva din motorul insemna ca masina e (un pic) submotorizata. Desi eu imi schimb stilul de mers si inclusiv cel de a schimba treptele cand nu sunt singur in masina, in functie de ocupanti, greutate, bagaje etc.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...