Jump to content
 

Sign in to follow this  
nicebubu

Spark - Impresii

Recommended Posts

Ah... da, am inteles... Am auzit si eu de un tip care a murit la 27 de ani. Eu am atat. Ce sanse am sa scap?

Cat despre proces: ai face bine sa te interesezi cum este masurat consumul dat in carte inainte de incepe asa ceva.

Mda,in regula ,numai ca producatorul nu-mi specifica in carte ca trebuie sa merg numai singur in masina, in trafic de anii 70, numai primavara si toamna cand e soare afara si temperatura este intre 15-25 grade sau specifica asta? spune-mi tu.

Share this post


Link to post

Nu-ti specifica tie, aceste norme sunt specificate de alte "organe de reglementare" catre producator, iar producatorul face testele conform acelor norme.

 

De exemplu, pentru USA, se aplica normele de testare EPA. In Europa nu stiu daca sunt aceleasi sau difera, cert este ca se pune problema la nivel global sa se schimbe aceste norme deoarece nu mai reflecta realitatea.

Share this post


Link to post

Shit. Ma duc sa dau in judecata Toyota ca nu-mi consuma sobolanul cat scrie in cartea tehnica.

 

O sa dau in judecata producatorul si ca nu a luat in calcul simularile de summit Nato din B. Nu ma intereseaza nene, mie trebuie sa-mi consum cat scrie. =))

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post

La naiba- si eu am sa fac focul sub motor sa-l am cald dimineata cand plec la munca- sa nu-mi mai consume 8 jumate, ca in carte scrie vreo 6,9 (nici nu mai stiu exact).

 

Acum ontopic: in Neamt au inceput sa fie tot mai multe Sperk-uri. Cele rosii mi se par cele mai frumoase (sunt subiectiv). Mi-am facut un obicei si dau prioritate (si cand nu e nevoie) celor cu Spark- sa-i vezi ce multumesc soferii pentru gest. Sunt curios cum se conduce un sprk de 1.0- poate am sa am ocazia sa conduc unul. Doar o singura data m-am urcat intr-un sprk la reprezentanta- eram pornit sa-mi iau unul.

Edited by Lucian M

Share this post


Link to post
Am vazut eu, o gramada prin bucuresti care semnalizau cu frana, franau cu semnalizare, etc.

Era vorba mai sus de Logan. Adaug si eu gaz pe foc spunand ca am vazut zilele trecute un Spark cu iluminarea aprinsa la care "tripla" din stanga spate se stingea complet la frana?

Orice masina low cost poate avea astfel de probleme. La cele scumpe sunt solutii de conectica mai fiabile si exista chiar supraveghere prin ECU a integritatii filamentelor.

 

Privitor la aspectul consum, Chevrolet (GMDAT) nu a stat bine la nici un model de pana acum, imi pare rau pentru cei care au cumparat masina doar pentru consumul promis in datele tehnice. Eu unul chiar si cu cel mai cuminte stil de condus am consumul extraurban mai mare cu un litru fata de cel promis. De cel urban nu mai vorbesc.

Share this post


Link to post

Asta tot incerc sa spun si eu, daca producatorul da 7% consum urban iar eu ajung frecvent in 10% ce este de facut?sa inghit inselaciunea asta? 10% este mult pt. un motor de 0,8 chiar si de 1L,sper sa nu fiu nevoit sa constat asta...

Share this post


Link to post

Ba da, trebuie sa o inghiti. Ieri am observat ca C3-ul de 1l al lui sor-mea ia aproape 11 in Buc, cat Aurisul, dar e o diferenta de 7000 de euro intre ele. So?

Share this post


Link to post

Inghiti si-ti trece repede supararea daca iti place "ansamblul" :)

Ma repet, Chevrolet sunt cele mai cinstite masini la ce ofera in pretul de achizitie. Si mie imi place Mazda 3 Sport dar (inca) nu mi-o permit, si e cu 50% mai scumpa la aceleasi dotari ca Lacetti. Uita-te si la cat costa un Aygo sau un C2 fata de Spark.

Share this post


Link to post

Salutare! Am si eu un Spark luat nou in februarie anul acesta care are pana acum 2500 km.

La fel de uimit am ramas si eu de consum. Papa cam 9-10% in oras insa afara cu mers constant 110km/h (autostrada CT) a scos 5-5,5%.Viteza maxima care a vazuto masinuta este 125 si avea 4300rpm, nu am vrut sa-o solicit in primi 3000 km. Aviz posesorilor masina la viteza de 110km/h are de fapt real 100km/h (testat cu GPS-ul).Vitezele le schimb la 3000rpm iar cuplul se dezvolta intre 2100 pana in 3000(pe urma schimb).

In rest masina e super si numai buna de oras :thumbl: .Am uitat sa precizez ca este un LS de 800 cm.

Am vrut de 1000 insa tipul de la reprezentanta mia zis ca nu este cu mult mai buna si ca apar mai multe probleme tehnic la motorul de 1L.

Masinuta a costat 8300 euro cu o reducere de 400 euro adica 7900. Mare mi-a fost mirarea cand am primito sa observ ca avea si alte dotari neincluse in contract :o .Am primit in plus:

-oglinzi electrice cu carcasa in culoarea caroseriei

-eleron spate

-jante aliaj

-Radio-CD cu mp3

-si cel mai tare optiunea design. :banana:

Chiar daca are consumul maricel masina este o placere la :lavolan:

Am atasat si cateva poze cu masina.

post-15965-1207122552_thumb.jpg

post-15965-1207122578_thumb.jpg

post-15965-1207122595_thumb.jpg

post-15965-1207122604_thumb.jpg

post-15965-1207122611_thumb.jpg

post-15965-1207122620_thumb.jpg

post-15965-1207122628_thumb.jpg

post-15965-1207122634_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Papa cam 9-10% in oras

Vitezele le schimb la 3000rpm iar cuplul se dezvolta intre 2100 pana in 3000(pe urma schimb).

Cuplul maxim il are la 4400 rpm :) .

Share this post


Link to post

Faza cu cuplul dezvoltat de la 2100 la 3000 e poveste.

Radio cd cu mp3?! Esti sigur?! Pune o poza cu agregatul.

In rest- incearca sa scrii mai corect.

Km multi fara probleme.

 

LE: la Spark si la Kalos NU este radio MP3- ci radio-CD.

 

LLE: bre- ai dreptate - e la generalitati. Da nu strica sa-ti faci si tu un topic special cu masinuta ta. Faine jantele si barele de pe pavilion.

Si sa nu uit: Bine ai venit pe forum!!!

Edited by Lucian M

Share this post


Link to post

Sorry nu am vrut sa sune ca o chestie stiintifica. :D

Vroiam sa zic ca in intervalul asta masina trage OK :thumbl: iar dupa 3000, cel putin mie, mi se pare ca devine motorul zgomotos si ca este fortat.Trec peste 3000 doar daca vreau sa cresc viteza rapid.La mers normal e suficient 3000-3200.

 

 

 

Lucian M cred ca aici este locul potrivit unde pot posta impresii despre SPARK deoarece cel putin eu sunt posesorul unui SPARK spre deosebire de alti membri.

In afara de poze nu cred ca am gresit cu ceva adaugand postul de mai sus.

Ma uit in acest forum si observ ca nici o discutie nu este purtata de catre cei cu tipul de masina la care se face referire in topic.

Pacat...

Share this post


Link to post
... La mers normal e suficient 3000-3200 ...

Nu cred ca-i suficient sa schimbi primele doua trepte la 3000 rpm ca sa ramai peste 2500 rpm. Ideea ca un motor de 0,8L nu trebuie sa se auda este paguboasa, mai rau ii faci.

Share this post


Link to post

Superba masinuta. S-o stapanesti cu placere.

 

Am mai scris, dar ma vad nevoit sa repet: la acelasi motor ca si al tau, (0.8) si aceeasi cutie(cred, nu sunt sigur) eu schimb asa:

1->2 la ~4500rpm;(dupa schimbare cazi la ~2500rpm);

2->3 la ~4500rpm;(dupa schimbare cazi la ~2700 rpm);

3->4 la ~4000rpm;(dupa schimbare cazi la ~2800 rpm)

4->5 dupa necesitatea de viteza, dar nu sub 3700-3800 (dupa schimbare cazi la ~3000rpm).

 

Masina mea are peste 18k km, nu a cazut nimic din ea, nu s-a stricat motorul(chiar toarce foarte frumos si linistit, cei care m-au mai vazut pe la intalniri pot sa confirme) si in Bucuresti am resusit consumuri de 7l/100km(mai ales de cand am schimbat uleiul).

Da-te la ea, de asta iti consuma atat. 10l/100km nu am avut niciodata, 9 doar pe o perioada scurta, cand faceam seara de seara peste 2 ore pe 5km(mers mai mult la ralanti).

In afara, cu 2 persoane si bagaj mic, la 110 pe ceas a mea consuma 4.8l/100km.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post
... in Bucuresti am resusit consumuri de 7l/100km(mai ales de cand am schimbat uleiul) ...

Decand ai schimbat vascozitatea uleiului, sa nu creada lumea ca ai gasit producatorul minune.

Share this post


Link to post
Inghiti si-ti trece repede supararea daca iti place "ansamblul" :)

Ma repet, Chevrolet sunt cele mai cinstite masini la ce ofera in pretul de achizitie. Si mie imi place Mazda 3 Sport dar (inca) nu mi-o permit, si e cu 50% mai scumpa la aceleasi dotari ca Lacetti. Uita-te si la cat costa un Aygo sau un C2 fata de Spark.

Dar sunt si cam gurmande chevroleturile. :)

Urmatoarea masina dupa ce voi schimba Lacetti nu va mai fi sigur chevrolet, tocmai din cauza consumului desi imi place cum arata Epica si o aveam pe lista prefer sa ma indrept spre Toyota sau Honda.

 

P.S. 1 Aygo cu motorul de 1 litru si cutie automata papa cam 7% in Bucuresti. Sunt mai scumpe Aygo, C1 si Pejo106 dar amortizezi repede diferenta. ;)

P.S. 2 Ca si finisaj in interior sunt sub spark toate 3. :)

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post

Revin cu cateva argumente legat de turatie.

Am fost la service si am intrebat cum trebuie turat motorul iar respectivul mia confirmat 3000-3500.

Multa lume mi-a spus ca macar in primii 3000 km sa incerc sa nu depasesc 3000 de ture.

Astept sa fac 3000km si pe urma o sa-i dau si eu turatii mari.

Oricum o sa incerc astazi cand plec varianta ta CLOSCHKUTZA.

 

Legat de casetofon, am atasat cateva poze, sper ca se vede destul de clar.

Pe el nu scrie ca ar avea mp3 si nici in contract nu se specifica decat RADIO-CD.

Ps este cu fata detasabila.

post-15965-1207129330_thumb.jpg

post-15965-1207129358_thumb.jpg

post-15965-1207129376_thumb.jpg

post-15965-1207129386_thumb.jpg

post-15965-1207129392_thumb.jpg

post-15965-1207129398_thumb.jpg

post-15965-1207129405_thumb.jpg

post-15965-1207129411_thumb.jpg

post-15965-1207129417_thumb.jpg

Share this post


Link to post
... Pe el nu scrie ca ar avea mp3 si nici in contract nu se specifica decat RADIO-CD ...

Sa fii bucuros, vei afla in curand ca mp3-ul provoaca cancer la aparatul auditiv !

Share this post


Link to post

Vechea pb... nu stiu cum reusiti voi sa scadeti de la 4500 la 2500 dupa schimbarea de viteze... eu schimb pe la 3000 - 3500 , si dupa schimbare ramane la peste 2000. Personal imi place cum merge la 3000 ture... peste 3500 devina cam zgomotoasa. Sincer mai schimb la 4500 in doua cazuri: dupa vreo depasire, sau dupa ce am urcat pana la o viteza in a-4-a si dupa aia schimb a 5-a si mentin viteza

In plus, de ce ne luam dupa cartea tehnica, acolo scrie ca masina trebuie sa functioneze intre 2000 si 3000 turatii

Share this post


Link to post
In plus, de ce ne luam dupa cartea tehnica, acolo scrie ca masina trebuie sa functioneze intre 2000 si 3000 turatii

 

Sunt de acord cu tine.

Masina merge super pana in 3500 rpm si scade la schimbare pana la cca 2100-2200 rpm

Nu stiu de ce dar am impresia ca nu o sa scada consumul daca merg mai turat cu masina.

Share this post


Link to post
Decand ai schimbat vascozitatea uleiului, sa nu creada lumea ca ai gasit producatorul minune.

 

Da, corect, am schimbat vascozitatea si producatorul uleiului. Cred ca mi-am gasit "uleiul de suflet", :X dar, la norocul meu, parca vad ca nu o sa se mai importe/gaseasca.

 

Oricum o sa incerc astazi cand plec varianta ta CLOSCHKUTZA.

 

Asta numai dupa ce temperatura motorului a ajuns la cea de regim(la vremea de afara, din Bucuresti, cam dupa 10 min cu aproximatie). Cat motorul este rece, mai scade vreo 500-600rpm de la primele trepte, acolo unde eu schimb la 4500. De asemenea, ar fi bine sa pleci de pe loc numai dupa ce acul turometrului a ajuns la 1000rpm la ralanti, dandu-i timp motorului sa se incalzeasca putin, pentru a putea merge mai turat apoi. Accelerarile fa-le lin, nu pedala la fund(stilul smuls), constant. Foloseste-te de decelerarea pe care ti-o ofera frana de motor(daca in fata ta vezi ca ai semafor rosu, la 300m si tu ai 4000rpm, nu trece in treapta superioara (nu decupla cutia) ca apoi sa franezi, ia piciorul de pe acceleratie si las-o sa incetineasca singura, pana la 2000 si apoi retrogradeaza, daca mai ai spatiu).

Share this post


Link to post
Masina mea are peste 18k km, nu a cazut nimic din ea, nu s-a stricat motorul(chiar toarce foarte frumos si linistit, cei care m-au mai vazut pe la intalniri pot sa confirme) si in Bucuresti am resusit consumuri de 7l/100km(mai ales de cand am schimbat uleiul).

Da-te la ea, de asta iti consuma atat. 10l/100km nu am avut niciodata, 9 doar pe o perioada scurta, cand faceam seara de seara peste 2 ore pe 5km(mers mai mult la ralanti).

In afara, cu 2 persoane si bagaj mic, la 110 pe ceas a mea consuma 4.8l/100km.

 

 

Vreu sa te intreb daca ai facut un reset la ECM ?

Edited by spark_ls

Share this post


Link to post

Fa cum zic ei si cand vei avea probleme, sa-i intrebi. Daca ma intrebi pe mine, eu iti recomand sa schimbi a doua la 25 km/h si a treia la 40 km/h. Si daca n-ai citit despre motoarele mici, despre ele se zice ca "traiesc din turatie".

Share this post


Link to post

Nu, masina nu a vazut reset decat o singura data, din scaner, la service(fara invatare de nimic). Nu am avut niciodata probleme cu ralanti, becuri aprinse sau mai stiu eu ce.

 

Da, tolin are dreptate: treapta 1 pana la 25, treapta 2 pana la 40(minim, eu schimb la 45 de obicei), treapta 3 pana la 60-65 iar 4 pana la cel putin 80.

Share this post


Link to post
Fa cum zic ei si cand vei avea probleme, sa-i intrebi. Daca ma intrebi pe mine, eu iti recomand sa schimbi a doua la 25 km/h si a treia la 40 km/h. Si daca n-ai citit despre motoarele mici, despre ele se zice ca "traiesc din turatie".

 

Pei da... cam asa e normal... la 40km/h in a treia ai sub 3000 ture... la 3 mii in vit 3, ai cam 50 km/h

 

In leg cu ce zic baietii de la service... mie mi-au spus sa schimb cum mi se pare mie ca e bine :)

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...