Jump to content
 

Sign in to follow this  
dAKuL_maniaK

Probleme Electrice Matiz

Recommended Posts

Boxele pe stânga se aud, ambele, dacă dau balance stânga maxim. Dar parcă n-ai putere. Se aud foarte încet.

Așa banuaim si eu, ca e aparatul. Se mai poate repara sau să mă uit după altul?

Merci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e un aparat care te satisface atunci merita reparat.oricum te va costa cam cat jumate unul nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aparatul e bun să cânte în mașină de acasă și până la serviciu și înapoi. Cam atât e folosită masina.

Unu' nou, dacă ar fi, trebuie să îndeplinească anumite cerințe pt Matiz (forma, dimensiuni, putere, etc) sau il pot lua pe oricare îmi convine?

Mulțumesc pt răspunsuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Forma e standard, 1 din. Putere... Nu cred ca dai drumu la muzica sa-ti urle in cap, la maxim, cat sa fie nevoie sa fii atent la putere. Un 4x45, 4x50w nu iti face probleme.

 

O sa ai nevoie de un adaptor pentru mufe. Recomand adaptor si nu taiat si refăcut mufele de la 0, e mai rapid si mai "curat". Gasesti pe olx la 9-10 lei, parca asa am dat eu.

 

Sfatu meu e sa nu iti iei vreo pocnitoare chinezeasca, uita-te la firme mai mari, gen pioneer, alpine. Contează mult cum e amplificat sunetul.

 

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțumesc pentru sfaturi. De putere n-am nevoie . Știam că e ceva special la radio-urile pt Matiz (partea cu mufele). De aceea am întrebat.

O să mă uit pe la magazine si văz ce găsesc și la ce costuri .

Se scoate greu din locaș? As putea să-l schimb eu, la o adică?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine, la espero, a fost nevoie sa desfac 4 surubele cu cap de inbus, sa bag chestii subțiri si lungi (2 surubelnite si andrele) prin gaurile alea, sa imping spre casetofon si sa trag spre mine. Ori e asa si la tine, la matiz, ori se da rama din jurul lui jos, si de-acolo vezi ce mai ai de desfacut. E simplu de schimbat, cauti pe youtube, poate gasesti clar ce ai de facut. Te uiti in cartea celui nou sa vezi cum se monteaza, si ii dai bataie.

 

Recomand magazine online, la raft de regula sunt mai scumpe. Iti faci un buget, si te apuci sa cauti. Cand te hotarasti la un model, il cauti in mai multe magazine pana il gasesti cel mai ieftin

 

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna! Ajutor, e cineva prin preajma ? Ma intorceam spre casa astazi, am simtit ca masina tragea greu, mergea cu intreruperi,,,noroc c-am ajuns cu bine acasa. In fata portii si-a dat duhul...Am presupus ca e bateria, am luat Matizul de curand de la frati-miu, e din 2007, bateria nescchimbata de 3-4 ani. Am cumparat o baterie noua Rombat , am pus-o pe masina, a pornit la cheie. Nu am stiut, ar fi trebuit s-o mai tin cu motorul pornit?...am reincercat sa pornesc masina dupa doua ore si jumatate (trebuia sa plec)..si surpriza...n-a mai pornit! Am scos-o, am pus-o la-ncarcat la redresor o ora si jumatate, am pornit-o iar.,,a mers. 5 minute. Am miscat-o dupa alea 5 minute 3 metri in marsalier, dupa care am bagat in a-ntaia si am incercat sa plec. Iar a murit. Sunt terminata de suparare, practic azi am stat pe loc, nu am putut sa plec, sa-mi fac treburile,,,nimic. Dati-mi sfaturi, va rog, sunt la-nceput de drum...ce poate fi? Oare alternatorul ? Oare trebuie s-o tractez sa ajung cu ea la un service?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ramane vreun martor aprins in bord dupa pornire si atat timp cat motorul functioneaza? Foarte probabil e vreun contact electric imperfect. As incepe cu bornele bateriei, firele care leaga borna (-) a bateriei la caroserie, bornele alternatorului, releele din compartimentul motor, contactul cu cheie, sigurantele. E o munca laborioasa care trebuie facuta de cineva priceput. Ia legatura cu colegul alexinno din Braila, poate te indruma la cineva.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ramane vreun martor aprins in bord dupa pornire si atat timp cat motorul functioneaza? Foarte probabil e vreun contact electric imperfect. As incepe cu bornele bateriei, firele care leaga borna (-) a bateriei la caroserie, bornele alternatorului, releele din compartimentul motor, contactul cu cheie, sigurantele. E o munca laborioasa care trebuie facuta de cineva priceput. Ia legatura cu colegul alexinno din Braila, poate te indruma la cineva.

 

Buna ! Multumesc frumos pentru raspuns...Nu, nu ramane niciun martor aprins, in afara faptului ca sunt atentionata sa-mi pun centura si sa dau drumul franei de mana . Sunt convinsa ca ceva-mi mananca energia,,,sa vedem ce-o fi...

Am incarcat-o iar la redresor peste noapte, a pornit si a plecat cineva cu ea spre un service...astept si eu nerabdatoare sa vad care e problema, daca si cum se va rezolva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare! Dețin un Matiz(an 2002) și de aproximativ o săptămână am probleme cu el. Pornește motorul la sfert, după 2-3 minute se oprește(indiferent dacă este la relanti sau turată). Dacă încerc să o pornesc din nou, nu mai pornește. Scânteie pe fișa centrală nu are.

 

Ce am făcut până acum: schimbat capac delco, distribuitor, fișe, bobină de inducție. Menționez că toate sunt cumpărate noi din magazin.

 

Îmi cer scuze dacă s-a mai discutat, dar nu stau prea bine cu timpul pentru a căuta pe forum. Chiar nu știu ce ii mai pot face. Vreo idee?

 

Mulțumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna! Am depistat problema...este alternatorul. Am inteles ca a mai fost reparat acum un an si jumatate (mi-a zis fratele meu), asa ca am preferat sa cumpar unul nou.Il astept, trebuie sa-mi vina azi (sambata) sau luni, prin curier.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua. A aparut si la Matizelul meu o problema cu semnalizarea. Stiu ca sunt o gramada de topice cu semnalizarea de Matiz,le-am parcurs pe toate,dar nu am gasit rezolvarea.

Problema este urmatoarea: Nu mai merg semnalizarile,inclusiv cele de avarie. Am fost si am cumparat un releu de semnalizare,l-am schimbat,dar problema persista.Cineva mi-a spus sa ma uit si la butonul de avarie si sa il schimb si pe acela. Cand am vrut sa il demontez,am apasat din greseala pe semnalul de avarie,si am auzit releu de semnalizare facand contact,dar semnalul nu s-a aprins. Imi poate da cineva o solutie despre care ar fi problema? Fiind luna cadourilor nu imi permit momentan sa merg la un electrician.

LE

Blocul de lumini functioneaza

Va multumesc anticipat

Edited by MatizPower

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vina, foarte probabil, e comutatorul de avarii. Prin el se alimenteaza releul de semnalizare, atat la semnalizare cat si la avarii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut tuturor. Am și eu câteva probleme cu ticolino. Masina am cumparato pregatiata de vopsotorie, adică fără faruri, semnale stopuri și bari de protecție. 1 semnalele din fata, de lângă bara nu funcționează deloc, cele de pe aripi și din spate merg, dar cele din fata nu. Am verificat și nu vine curent. 2 lângă unitatea Lovato ( care nu știu ce eși care e moarta,adică nu se aprinde nimic la ea) e ca o pompa de ștergător, la care sau tăiat furtunurile , inclusiv cele de la carburator. Ce rost are pompita aia,? Și 3, indicatorul de la apa din bord îmi arata ca apa fierbe, deci se duce pe roșu imediat Cum pun contactul. Puteți sa îmi dați câteva sfaturi și soluții? Mulțumesc mult.

Ps. Îmi pare rău că nu am pus întrebare în topicul care trebuie, sunt nou pe aici și rog moderatorul sa îl mute . Mulțumesc mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Salut. Detin un matiz euro 2 din 2003 cu AC .

Am o problema la care nu ii gasesc raspuns legata de relantii instabil,rateuri in evacuare care se finalizeaza cu oprirea motorului imediat dupa ce se incalzeste motorul putin plus ca da in nas la plecare de pe loc iar dupa aceea smuceste si se accelereaza normal (se simte ca are putere) MENTIONEZ CA masina a pornit intotdeauna la sfert de cheie indiferent de temperatura de afara si nu mi sa aprins check in bord

Mentionez ca am am facut RK la motor in urma cu o luna la care am inlocuit: axe culbutori ,culbutori ,supape( scaun supape) segmenti pistoane bolturi plus suporti motor Nu am inlocuit distributia ca era noua avea sase luni inclusiv pompa de apa. dupa finalizare am avut o perioada chekul aprins datorita sondei lambda care era imbacsit de la lichidul de racire (garnitura chiuloasa arsa) .


de atunci am mai inlocuit : valva pcv , MMP(IAC), fise ,bujii capac delco filtru aer ,filtru benzina, (problema nu a disparut)


Am verificat ( inlocuit cu altele perfect functionale de pe alta masina ) delco complet ,senzor MAP, rampa injectoare, bobina inductie, (problema nu a disparut).


Am reverificat personal distributia ,reglat culbutorii ,compresia, presiunea pompei de alimentare,


Acum doua zile am scos mufa de la sonda lambda iar toate celelate probleme a disparut motorul functioneaza normal (chiar frumos) am

conectat-o la loc si au reaparut dupa doua minute. Intrun final am lasato deconectata dar este ceva ce ce ma nedumereste.

La tot ceea ce am citit pe acest forum despre check aprins in bord (cum , cand si de ce )am vazut ca la mine e tocmai invers indiferent ce fac

Dupa ce am deconectat senzorul de oxigen ma asteptam sa se aprinda checul in bord dar nu sa intamplat nici dupa doua zile si 300 km parcursi. El intodeauna se aprinde cand pun contactul si se stinge dupa patru secunde am scos mufele pe rand de la alti senzori ( MAP,MAT,etc) se aprinde singura la care nu primesc nici un raspuns este circuitul dinspre sonda lambda sonda lambda (ceea ce ar fi fost valabil si pentru ea)

Intrebare : ECM indiferent daca sonda lambda este deconectata, defecta scurtcircuitata la masa (ea sau circuitul catre ecm) etc . nu ar fi trebuit sa

imi indice in bord oricare dintre defecte

Edited by dmngelu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se da una bucata matiz (99) fumigen. Cu vreo trei saptamini in urma, in mers fiind, o dat o unda de fum in zona blocului de lumini, printre plastice si volan. Bun. A oprit, o repornit si nu a mai fumegat. Ieri, istoria se repeta doar ca de data asta in stationare. Urca tanti la volan, ii da cheie si fumega (prin orificiul manetei blocului de lumini a iesit o parte din fum) . Azi am luat-o la purificat sa vad unde si de ce a fumegat. Ii de-a dreptul un mister. Nici urma de arsura, nimic topit, absolut nimic nu se infierbinta (nici macar nu se incalzeste) cablaje si conectori verificati, nu martori aprinsi, toate cele functioneaza ca si cum nimic nu s-ar intimplat. Unde-i buba, nene ... ? Ca e grele ...

Sa fie vorba de bucata aia de plastic amarita ce de regula se topeste in blocul de lumini ?

Edited by Viktor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu as arunca un ochi in zona contactorului electric al contactului.

Sunt un manunchi de fire acolo... posibil vreunul fara izolatie care face masa cu ceva pe acolo la vibratii.

Vezi pe la panoul de sigurante sau releele ale pe acolo..trebuie sa gasesti ceva topit pe acolo daca a iesit fum.

 

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam, buburuza.

 

Nici o urma in zona contactului electric. Fu scoasa mufa (cu 5 fire parca) si verificata si e intacta, mers pe fiecare fir in parte pe cit s-a putut in jos pina in manunchi, contactul in sine nu se incalzaste si ramine chiar rece precum celelalte comutatoare, sigurante incinse/topite ... nu ... Singurul releu usor incalzit mi-a parut cel al pompei de benzina din compartimentul motor. Ca sa fumege trebuie sa se si incinga rau de tot si sa lase urma, dar nu e si asta-mi da de furca. Si ii ca naiba sa desfac fiecare comutator in parte pentru a fi verificate la interior ca-i migala la remontare. De pornit porneste normal, cu motorul pornit am miscat (si mentinut) de cheie in toate directiile in ideea de a face un scurt asa zis in contactul electric sa se incalzeasca, sa fumege, sa faca ceva, da' nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci scoate carcasa cutiei de sigurante(cea de la motor).

intorcand cutia invers vei avea acces vizual la ce se intampla cu fiecare papuc al fiecarei sigurante si releu in parte.

De asemeni poti vedea si integritatea fiecarui fir. Posibil sa gasesti acolo problema.

Faptul ca releul pompei se incinge, este semn ca are fir cu conectare slaba din cauza oxidului.

 

Spor.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa bag un ochi si acolo cind oi ajunge in zona (nu-i la mine troaca) si cred ca ambele tablouri de sigurante verificate pe spate. Al la interior l-au ascuns destul de rau istetii astia, sa-l fi pus o idee mai jos macar sa aibe un acces lejer. Ii ca naiba ca fumega doar cind ii cade bine si nu mereu ori sa buseasca o siguranta. Probabil ca nici nu-i localizat in suficient de unde norul de fum. O fi conexiunile airbag-ului din volan, o fi din bord si n-o bagat de seama ca de fumat ... n-o fumat, ca expres am intrebat . :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, nu știu dacă voi scrie unde trebuie insa am și eu nevoie de un sfat, contactul vechi (sa stricat sa rupt tija) am luat partea mecanica și cea electrica noua insa contactul vechi are cip cel nou nu are, vroiam să știu dacă inelul după cel vechi se poate da jos că să o pot păcăli cu cheia veche sa pornească. Mulțumesc

 

Trimis de pe al meu HUAWEI GRA-L09 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...