Jump to content
 

Sign in to follow this  
Truta Cristian

Sunete si zgomote La Rotile Fata

Recommended Posts

Salut,

 

Problema mea este ca la roata din fata stanga se aude un scartait metalic, destul de fin.

 

Cauciucurile sunt noi, rotile echilibrate, roata nu are jocuri sau alte "troncaneli", nu se incinge. Plcutele de frana mai au cam jumatate din grosime, discurile nu prezinta urme majore, grosimea lor este buna...totodata la o verificare grosiera cilindrul etrierului nu pare blocat.

 

Acest zgomot seamana ca si cum in turmarea placutelor s-a introdus un cui de 1-2 mm diametru si acesta atinge de disc tocindu-se odata cu placuta. Zgomotul apare pe la 40-50 Km/h si se mentine pama cand este acoperit de zgomotele motorului si ale frecarii cu aerul.

 

Ideea este ca in unele viraje dispare iar in altele se accentueaza(nu am reusit sa gasesc o logica vis-a-vis de comportamentul si aparitia/disparitia zgomotului in viraje). Cert este ca daca "ating" in mers pedala de frana, zgomotul dispare imediat dupa care reapare cand iau piciorul de pe aceasta.

 

In alta ordine de idei, acest zgomot nu apare tot timpul dar in peste 80% din timp este acolo :wallbanger: .

 

Imi cer scuze pentru lungimea post-ului dar avand in vedere ca nu este un defect vizibil sau ce poate fi intuit usor am vrut sa dau cat mai multe explicatii.

 

Multumesc.

 

P.S. Mai la inceputul topic-ului am citit ceva la modul ca ar trebui desfacuta planetara si unsa...se preteaza si la mine?

Edited by bella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este foarte posibil sa fie rulmentii. Pe ploaie face?

Poate sa fie si de la etrieri, sa zangane ceva pe acolo.

 

LE: Daca in viraje nu mai face, sigur sunt rulmentii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alex, face si in viraje...se opreste daca in mers ating putin pedala de frana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai spus ca in unele viraje face si in altele nu. Ia vezi daca are legatura cu directia in care faci virajul. Daca la viraj dreapta face si la viraj stanga nu, sunt rulmentii. Chestia este ca zgomotul de rulmenti se propaga foarte bine prin caroserie astfel incat pot sa se auda cei de pe drepta si tu sa juri ca-s cei de pe stanga (patita de mine). Cel mai bine ridici masina pe cric si incerci sa misti de roata apucand-o de sus si de jos. Daca are un joc mai maricel (2-3mm) insotit si de un zgomot atunci rulmentii sunt dusi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joc de pivoti si/sau rulmenti nu exista la niciuna din rotile de pe fata. Deasemenea nu am sesizat niciun alt comportament anormal la stabilitate,directie,traiectorie, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saluate

Aceeasi problema o am si eu. Cielo '97. Prima data cand au aparut zgomote ciudate a fost la un schimb de placute in service cand mi-au curatat si pistonasul si glisierele. Era un zgomot foarte nasol cand schimbam sensul de mers fata/spate. Troncanea de ziceai ca se rupe ceva. Nu vroiau sa-mi schimbe glisierele. Ziceau ca trebuie sa schimb etrierele 2x 3.100.000 ROL. Nu am vrut. Au mai incercat cu ciocanul sa-mi stranga etrierele dar au inceput sa se blocheze. A incins de am dat jos rulmentii cu flexul de pe ax. Pana la urma am cumparat glisierele si le-am schimbat. Nu prea mai intrau in etriere datorita "ciocanului". Pana la urma s-a rezolvat atunci. Acum... a trebuit sa schimb placutele de frana (fier pe fier). Nu sunt bani pentru revizii si schimburi conform cu manualul de service.Asta este ..uleiul, filtru si cureaua de distributie au noroc. Atat. Si...surpriza. Glisierele blocate. Abia am reusit sa le scot. De bagat la loc??? Dupa ce am luat pe strung cca 2 sutimi de mm. Toate bune...montat la loc...schimbat placutele...am luat unele spaniole de opel nici fine ca DAEWOO originale nici aspre ca unele coreeene. Si pentru prima data imi place cum franeaza. Dar dupa cca 1 saptamana cotorogeaau etrierele de nu spun. Cumpar glisiere, le schimb, si iar dupa cca 1 saptamana acelasi zgomot. M-am saturat...am cumparat 2 etriere de la dezmembrari opel record am luat garniturile pentru pistonas , lichid DOT 4 si astept sa-mi fac timp sa le schim. Eu zic din experienta ca etrierele troncanesc. Sa vedem acum ce am nimerit de la dezmembrari. M-a costat 1 mil. fata de 6 cat ar costa noi. Gata ca v-am plictisit. Azi sunt liber si vreau sa-mi schimb toba...am ramas pe drum fara si face ca la raliu. Nu ca nu-mi place dar ...politia vegheza...Butoanele de cationare geamuri raman blocate si se deschide la impuls...proiectoarele nu se aprind ...

Salutare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ovi..o sa fac maine operatiunea descrisa de tine in post-ul de la inceput.

 

Ca o completare la situatia in care apare zgomotul, acesta nu apare sun 60-65 Km/h.

 

@Ovi. Cam cati mm pot impinge planetara spre cutie fara sa stric ceva? Pot sa fac aceasta operatiune luvind usor cu un ciocan?(...altfel nu prea vad cum).

 

Daca nu gresesc, prin procedura pe care o recomanzi tu, o sa gresez zona de contact dintre partea aceea zimtata a planetarei si butuc...practic bag vaselina in spatele piulitei de strangere a planetarei.

 

Corect? :-?

 

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slabesti piulita,virezi maxim intro parte rotile si pui vaselina in spatele jambei pe unde intra planetara.Bati usor in capul planetarei cu ciocan de lemn sau plastic sau cu ciocan de metal dar cu bucata de lemn in capul planetarei sa nu strici filetul.Iti trebuie cheie sanatoasa pentru desfacerea planetarei si pentru strangerea la loc.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Slabesti piulita,virezi maxim intro parte rotile si pui vaselina ...

 

 

Sper ca am figurat bine sfatul tau...poate mai foloseste si altcuiva.post-3300-1155894037_thumb.jpg

 

Multumesc frumos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

raz_sor ca sa imbunatatesti franarea si sa scapi complet de zgomote poate era bine sa iti pui Set etrieri de Lanos pe Cielo (pt modelele cu janta pe 13") cu placute mari (placute de Matiz) - se pare ca se obtine o imbunatatire considerabila a coeficientului de frinare ... (in prezent ar fi pe la 4,5 mil setu complet)

Pui lucru nou si pe urma 5-8 ani chiar ca nu mai ai probleme cu etrierele ;)

 

etrieri_lanos_1.jpg

etrieri_lanos_5.jpg

 

Saluate

...am cumparat 2 etriere de la dezmembrari opel record am luat garniturile pentru pistonas , lichid DOT 4 si ...

Edited by sorin77

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Teoretic problema s-a rezolvat...spun teoretic deoarece sper sa nu mai apara :) . Ideea este ca nu am putut sa imping planetara cu lovituri de ciocan si lemn intre acesta si capul planetarei(sincer nu am insistat deoarece mi-a fost teama sa nu stric ceva la aceasta sau la cutie). In schimb, am departat putin buza de tabla care protejeaza zona dintre fuzeta(sau jamba...nu stiu exact cum se numeste la Cielo) si planetara si am bagat pe acolo vaselina cu o seringa. Totodata am curatat si am uns glisierele de la etrier si am sters cu solutie diluanta lamelele anti zgomot.

 

In concluszie acel scartait a disparut si sper sa-mi fie dor de el :banana: .

 

Multumesc Ovi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conduc o nubira 2 recent cumparata din 2001 si este pe gaz. In treapta 1 de vit (la viteze reduse) se aude o pocnitura (cateodata ) in dreapta fata. Pocnitura e destul de puternica. M-am uitat pe sub ea la motor si nimic vizibil in neregula. daca stiti care ar putea fi cauza astept cu nerabadare un raspuns si poate si un mod de a repara problema. Va multumesc !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Nu stiu ce se intimpla ca de un timp au incept sa imi scirtie amortizoarele sau ceva pe la rota.

Cind masina face balans se aude scirtiit pe fata.

Pe drum nu se comporta chiar ca o barca dar se aude scirtitu ala.

Aveti idee daca trebuie schimbate amortizoarele?

Ce mai trebuie schimbat cind se schimba amortizoarele?

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inainte de a investi in schimbarea amortizoarelor poate ar trebui sa faci un test...cost in jur de 30-50 RON.

 

...mai ales daca nu se vede vreunul curs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa ii fac un test cind merg sa schimb distributia eventual.Se mai aud niste troncanituri cind iau viraj pe piatra cubica.

 

Aporpo' stie cineva cit costa schimbarea distributiei la DOHC?

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In legatura cu zgomotele, daca citesti topic-ul cu atentie, e f posibil sa gasesti raspunsul.

 

In ceea ce priveste distributia eu am schimbat-o de curand. Am cumparat eu piesele si mi-a schimbat-o un mecanic pe care il cunosc deoarece la service nu au vrut sa ma primeasca cu piesele mele :mda: . Deasemenea exista un topic aici despre distributie.

 

Daca vrei inf despre preturi, etc, eu am facut comanda pe autodaewoo.ro.

 

 

Numai bine.

Edited by bella

Share this post


Link to post
Share on other sites

E posibil sa apara zgomot de cauciuc frecat pe metal de la bucsele superioare de la bratele fata la un Cielo?Se pot schimba relativ usor sau e criminal?Unii mecanici refuza sa le schimbe pe acest motiv!Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@master Am avut intr-o perioada aceleasi simptome undeva de la roti fata. Bucsele erau vinovate. Dupa schimbare nu a mai scos nici un un zgomot :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

master Aceasi problema, imi scartaia ingrozitor ceva la roata dreapta fata.Am luat o seringa cu ulei de motor si am uns mai intai bucsile de la brat...si a continuat sa scartaie, apoi am facut o "injectie" prin burdufu pivotului, si surpriza cam o saptamana nu a mai scartait deloc.Am schimbat pivotul si acum e ok.Pivotul buclucas era distrus in totalitate, avea joc cand trageai de ax sus-jos, si joc mare!!! :mrgreen: .Bafta multa!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

O problema ciudata am observat si eu zilele astea , pe autostrada cam pe la 80-100 km/k si mai sus , se aude un zgomot ciudat ca un vuiet , dar daca trag de volan dreapta dispare , cu rotile drepte se aude mai incet si daca virez stanga zgomotul se amplifica.

 

Ce ar trebui sa verific?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ma ajuta si pe nimeni cu problema de mai sus?

 

Am ridicat masina pe cric si am verificat roata stanga si am observat un joc micut cand am miscat de roata stanga-dreapta , cineva mi-a zis ca este pe duca rulmentul...are dreptate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...