Jump to content
 

Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

Salut, ma poate ajuta cineva cu sfaturi , cum sa reglez plamanul ptr a-mi tine ralanti-ul?

Este vorba de o inst BRC AT90E cu modul Lambda Blitz.

Plamanul arata ca in poza, ce face fiecare surub in parte si cum se regleaza?

Masina este un Renaul Laguna motor 2.0, 8 V.

post-28073-127441961833_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De la surubul 4 reglezi relantiul. Daca il desfaci, maresti relantiul, daca strangi, il micsorezi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi segmenta in curand probbail motorul unui cielo 1996 OHC. POt sa pun gpl pe el? ma intereseaza o instalatie pe carburatie pt cum s-a discutat si mai sus e ieftina(400 lei) si nu e greu de controlat. Toata treaba se leaga de faptul ca dupa ce ii voi face rodajul de aprox 1000 km "noului" motor sa trec linistit pe gaz si sa nu ma mai omoare la benzina. Afecteaza cumva functionare acestuia dupa ce a iesit prospat din rodaj?

 

Pompa de benzina si injectorrele se taie foarte usor! Emlatorul nu cred ca face altceva decat un set de relee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-ti afceteaza nimic, il poti folosi si in rodaj. Pune un emulator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce face dracia asta de emulator? Deconecteaza injectoarele si pompa de benzina? Ce mai face? Ca la motorul OHC de cielo din 96 nu cred ca ECU sa astepte vreun feetback de la injectoare sau de la pompa de benzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De cateva zile a inceput sa-mi dea la Leganza check engine in frana de motor (pe GPL), suspectam amestec sarac si ca urmare i-am schimbat filtrul de gaz (era aproape infundat) insa martorul tot se aprindea si dupa, desi comportamentul masinii se schimbase simtitor, adica tragea mult mai bine la turatii mici... Cu doua zile in urma am pus interfata pt. benzina pe masina si am gasit eroare la TPS (semnal scazut), dupa care am pus si interfata de gaz (instalatia e Landi Renzo clasica cu LCS A/1 - V05, emulator STAG2-E4/1 si motoras pas cu pas ) si era totul OK. Conectat fiind cu laptopul pe interfata de gaz, am pornit si aplicatia STAG100 (are mai multi parametri, unii ii citeste si de la Landi Renzo, am mai folosit-o fara probleme inainte). Dupa conectarea la COM1, a inceput sa apara o eroare in avalansa si in 3-4 secunde a pierdut legatura cu interfata, masina a trecut pe benzina si n-am mai reusit sa ma conectez la LCS, nici s-o pornesc pe gaz. Am verificat cele doua sigurante (+ baterie si cea spre bobina de inductie) si sunt OK. Am deconectat firul care vine de la LCS la TPS, am dat reset ECM si eroarea a disparut, masina merge OK pe benzina. Banuiesc ca LCS-ul avea o problema de la umiditate sau vechime si "fura curent" de la TPS (4.95 % cu LCS-ul conectat si 6.5% cu el deconectat, valori aratate de EFILIVE). Fapt este ca acum trebuie sa schimb LCS-ul (daca nu gasesc unul identic va trebui sa schimb si emulatorul + cablajele).

Edited by Wolfman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce face dracia asta de emulator? Deconecteaza injectoarele si pompa de benzina? Ce mai face? Ca la motorul OHC de cielo din 96 nu cred ca ECU sa astepte vreun feetback de la injectoare sau de la pompa de benzina.

 

Emulatorul taie injectoarele de benzina si le emuleaza.

Se poate inlocui cu varianta ieftina = contactor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem solved, am comandat ieri la Ro Group un LCS A/1 - V05 E, azi l-am primit printr-un curier si in pauza de masa l-am montat pe masina, am incarcat ultima configuratie salvata pe laptop si merge OK acum. Costuri totale 382 RON (350 RON LCS-ul si 32 taxele de curierat).

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut

sant din craiova si sant fericitul detinator al unei leganze cdx cu full option

motor de 2000 si 134 sau cati cai o avea

mai sant unele motoare de leganza si cu motor de 2200

benzina imi papa cum papa la toate

12-13 poate chiar 14 cand e aglomeratie mare in oras

am vazut ca sant tot felul de dipute in legatura cu instalatiile de gpl

initial ma gandisem sa pun un tommasseto cu stag 300

am vazut ca altii au pus brc cu stag 100

as vrea sa stiu si eu unde in craiova as putea sa imi montez instalatia de gpl si calibrata cum trebuie fara sa fiu nevoit sa ma duc de 20 de ori peste aia

de care sa montez cam cat ar costa o instalatie si cu ce vine echipata instalatia respectiva

si ce fel de rezervor sa ii pun

multam mult

Share this post


Link to post
Share on other sites

[Numele citat = 'alex1500ro' data = "29 octombrie 2009 - 22:07 timestamp-ul '= '1256843264' post = '452047 '>

Mai am Ro verificari Insa în Monitorul sînt Cu Masina Probleme, nici Mai oală Nu merge Cu noaptea pe Masina Gaz.

Astept COLEG în Monitorul vreun Problema poate sunt aceiasi si o gasit o rezolvare

[/ Quote]

 

 

am aceasi prob dar eu am un cielo.merg ce merg cu ea adica 7-15 km si brusc imi scade turatia.ramane la relanti,o accelerwz la max dar degeaba.urca foarte greu in turatii. abia daca mai pot sa o misc de pe loc.o las cateva ore si dupa aceea nu mai are nimic.asta se intampla numai cand este cald afara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.Am si eu urmatoarea problema cu instalatia gpl (marca BRC) de pe un cielo DOHC:Cand incerc sa o trec pe gpl,se aud niste zgomote f.ciudate atat de la comutatorul benzina-gpl din interior cat si dinspre compartimentul motor si de la butelia din portbagaj,un fel de "ţăcănituri" iar instalatia trece automat pe benzina,iar daca comutatorul este deja pe gpl, scoate aceste zgomote continuu,iar dupa cca 10-15 minute de functionare pe gpl isi revine la normal si nu se mai aude nimic.In timp ce se aud zgomotele astea motorul merge perfect atat pe gaz cat si pe benzina.Am observat ca ,atunci cand merge bine pe gpl si nu se mai aud zgomotele alea ciudate daca intra un consumator electric in functiune(faruri,ventilator,CD) apar din nou acele zgomote ff.enervante dealtfel.Am verificat si instalatia electrica la un electrician si mi-a zis ca incarca f bine si bateria este ok.Daca ati intampinat probleme asemanatoare va rog sa-mi ziceti si mie cum le-ati rezolvat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica bobinele de la electrovalva si multivalva. Altceva nu are ce tacani...

Ori ai probleme cu alimentarea 12V ceea zici ca ai verificat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi de unde este alimentata instalatia si mai ales de unde au luat masa de pe caroserie. Nu ajunge curent suficient din cauza unui contact imperfect si ramane fara alimentare. Tacanitul este al electrovalvelor care ba primesc curent, ba nu primesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Instalatia o am montata din luna februarie 2010,iar problema asta a aparut de cca 1 saptamana.Interesant este ca dupa cca 10-15 minute de functionare problema dispare,iar daca opresc motorul si apoi il pornesc dupa 5 minute, reapare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica tensiunea la bornele bobinelor.

Ori bobinele sint proaste ceea ce e probabil mai ales cele "albastre", ori contacte imperfecte, tensiune mica de alimentare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O intrebare va rog in legatura cu instalatiile GPL (mai punctual BRC Sequent 24 - pt Nubira 2 din fabricatie).

Cum se comporta componenta ECU a instalatiei in cazul intreruperii alimentarii, cauzata de lucrari mentenanta electrica, reset ECM, etc?

Harta de injectie se va sterge din memorie, fiind necesara de fiecare data calibrarea instalatiei (similar resetarii ECM-ului, fiind necesara invatarea noilor parametri)?

 

Va intreb pentru ca, parte a unei revizii tehnice complexe prin care trece masina, in weekend voi curata clapeta de acceleratie si orificiile PCV ce implica necesitatea unui reset ECM + Idle learn.

Inainte de asta ar trebui sa stiu la ce sa ma astept din partea instalatiei GPL, deoarece in zona Brasovului nu exista niciun atelier GPL pentru a efectua calibrarea.

 

Oricum, intentionez cat de curand sa achizitionez o interfata GPL pt. instalatie, dar pentru calibrarea BRC sequent 24 e nevoie si de senzorul MAP (se foloseste doar la calibrare, in rest valorile sunt aproximate - asa am gasit in documentatia tehnica a instalatiei iar la ultima calibrare a instalatiei cei de la atelier au conectate un senzor MAP). Stiti cumva pe unde as putea gasi senzorul?

 

Am vazut pe net ca exista kituri complete pentru calibrare (interfata, soft, senzor MAP) dar costul e destul de maricel si nu merita investitia.

 

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai intrebat o data si nu mi-a raspuns nimeni .

Instalatia de gpl Tommasseto cu STAG 300 cu ce vine echipata , cam cat costa , si ce fel de duze trebuie ,(cel putin asa am inteles eu ,ca s-ar monta niste duze prin care este injectat gpl in camera de ardere ) daca gresesc explicatimi voi .

Vreau sa montez si eu una pe o leganza cdx si vreau sa ma documentez mai bine .

Din Craiova am inteles ca cel mai bine ar monta cei de la Alin si Doru gaz .

Astept pareri si indicatii .

multam mult

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kit-ul de instalare vine cu reductor, ECM, senzori, rampa injectoare, cablaj electric. In plus, ai butelia, gura de umplere, tevi ... La Leganza poi cere diuze de 2.25 sau 2.5. Dupa calculele producatorului trebuie 2.5, dar eu am pus 2.25 ... Despre Alin si Doru gaz am o parere foarte proasta, mie cel mai bine mi se pare ca o monteaza Virsta. Oricum, in ambele cazuri trebuie sa te documentezi foarte bine tu si sa supraveghezi instalarea. Iar pentru reglaj iti recomand pe PM o persoana supercalificata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

man

multam mult de informatie

o sa iau in considerare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cere rampa Valtek 30 (sau 34 dar e mai scumpa cu vreo 100e).

Vezi ca acum Agromul livreaza cu STAG 300 Plus cica... incerca si pe mine unul sa mai suga 100RON diferenta pt Plus :)

Vine si cu gura de umplere mica ce se poate pune la gura de benzina.

Toti zic de softul cu interfata user-friendly dar nimeni nu da softul respectiv si nici interfata :)

Chiar sint curios daca si-a montat cineva STAG si a primit softul si interfata, eventual contra cost...

La mine cu tot cu toroidal a fost 2600RON...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Softul se poate descarca gratuit de pe site-ul producatorului. Interfata se poate realiza dupa schemele existente pe internet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta o stiu dar asta e varianta neoficiala si cred ca e cu pierderea garantiei :)

KKtul ala de STAG tine minte cine care s-a conectat :)

Am deja interfata si soft dar cum ziceai nu de la firma ...de interfata zic...

Share this post


Link to post
Share on other sites

<hymura > eu unu ti-as recomanda sa mergi la alin si doru gpl( dar e alegerea ta) - nu exclud varianta ca anumite persoane sa aiba experiente neplacute la ei , dar din cate stiu sunt cei mai buni din craiova si monteaza f multe masini asa incat stiu ei ce diuze sa-ti monteze ( ca de or avea si ei ceva experienta poate chiar mai multa decat multe persoane de pe acest site care isi dau cu parerea) cat despre rampa de injectoare intradevar valtek 34 este mai buna dar se comporta f bine si valtek normal si raill

 

<lascarica > daca pe tine a incercat unu sa te suga de 100 ron pt STAG 300 PLUS inseamnca ca nu stia ce vinde si care e diferenta de pret intre ele ( diferenta reala e de 3-400 ron) si softul + interfata nu o sa vi-l vanda nici un service agreat agrom pt ca asta ar insemna sa va scoata masina din garantie plus ca nu li se permite achizitionarea unui nr mare de interfete ( si in softul instalatiei se memoreaza fiecare data a conectarii si codul calculatorului la care s-a conectat)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cica Agromul livreaza cu 300 Plus acum nu mai vinde 300 simplu.Diferenta de care zici e la Premium, chiar mai mare de 400RON. Iar diferenta marisoara e intre Valtek 30 si 34.Curios apropo de interfete, Autogas UK vind interfete la un pret mai mult decit ok , din pacate aia nu stiu unde e Romania :) )Ce nu inteleg e de ce toate firmele se lauda cu softul super benga atita timp cit utilizatorul nu are treaba cu el...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...