Jump to content
 

Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

(chiar daca fiabilitatea nu se ridica la nivelul unei PRINS

Uite ca eu am o instalatie PRINS montata in Germania si a avut o droaie de bube in cap. S-a stricat o electrovalva, acum a crapat ceva prin vaporizator, niciodata nu a putut fi reglata calumea si pornea pe benzina din 2 in 2. Mai mult, singurii care se baga la reglaje sunt cei de la agrom, in Molodva nu am gasit nici un atelier care sa faca calibrarea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

<P> argon... nu ma refeream la cielo fara sonda lambda ci la acele care au sonda dar pe care se monteaza instalatie fara control electronic al debitului de carburant pt a atrage clientii cu un pret cat mai mic ( si fara a le spune ca nu e ceea ce ar trebui )</P>

Share this post


Link to post
Share on other sites

-la nubira 2 E2 nu ti-as recomanda sa montezi instalatie secventiala indiferent ca e Stag 200 sau 300 , landi renzo sau brc- secvent , pt ca vor fi probleme (sunt poate 1% nubira care merg) si nu vei avea probleme la demaraj sau in mers ci vei avea probleme in momentul in care o vei scoate pe liber (va pica relantiul in baie - cum ar spune unii) timpul de inj pe relanti e de 1,8-2 ms iar in sarcina maxima nu depaseste 10 ms si are un management al motorului foarte ciudat .

-nubira 2 E3 merge fara nici cea mai mica problema cu oricare din instalatiile secventiale

-- la tine as recomanda o instalatie clasica cu electronica STAG 100- cu control 100% electronic al debitului de carburant (in functie de semnalul de sonda lambda) iar cei de la agrom daca ti-au spus ca nu-ti recomanda secventiala , si daca o montezi e pe raspunderea ta , e poate pt ca s-au lovit de aceasta problema la mai multe masini si vor sa-ti ia banii si apoi sa-ti dea cu flit ca nu au ce sa-i faca ca sa rezolve problema ( nu cred ca ar face multi lucrul acesta) si eu cred ca e de apreciat ( pt ca e diferenta de pret de aprox 4mil intre instalatii)

-- toata stima celor care spun lucrurilor pe nume -- si la cat mai multi :thumbl:

 

 

 

Uite ce au raspuns cei de la nordservice:

 

Daca nu sunt reglate bine, da, mai fac probleme, pentru ca sunt niste motoare mai pretentioase. Dar, la fel de bine, am avut surpriza sa gasim pe Nubira montate clasice, de care proprietarii masinilor erau cat de cat multumiti. Sau poate unde erau instalatii second, si, oricum, omul nu avea prea mari pretentii, asa cum are la una de 24 mil.!!!!

 

Acum chiar ca nu stiu ce sa fac.

Edited by omaigadlol

Share this post


Link to post
Share on other sites

vad ca nu sunt singurul :thumbl: .

 

am vb zilele astea cu inca 3 insi care au (avut) nubira 2 E2 cu gpl (2 cu secventiale Stag 200 si 1 cu 300). in plus am fost cu un tovaras la un tip care face reglaje pe gpl sa imi zica si el o parere. dupa discutii lucrurile s-au "simplificat" radical - unu cu STAG 200 zice ca el nu are probleme cu ea, ca a avut si clasica inainte brc cu stag 100 dar nu ii placea cum mergea, ca nu tragea motorul ca lumea, indiferent de cate reglaje i-a facut, in plus ii consuma si mai mult decat secventiala cu vreo 2 - 3 litri. a pus-o pe Cielo lui taica-su si cica merge brici, si la consum e super multumit.

 

celalalt cu STAG 200 spune ca intr-adevar are problema asta cu relantiul la ea, dar nu mereu - oricum e pe toane, a zis ca face cand la rece, cand e prea incins motorul, etc.; mi-a zis ca si el a cautat, intrebat pana sa isi puna si tot a ales prost. in rest alte probleme spune ca nu are cu instalatia.

 

tipul cu STAG 300 a zis sa uit de secventiala, dar nici cu clasica nu stie daca pot sa stau chiar linistit (si el a zis ca tot vb cu unii si altii). oricum si el si tipul cu reglajele mi-au zis acelasi lucru - "scapa de ea si ia-ti alceva si pui apoi secventiala, daca mai vrei gpl)

 

concluzia o trageti voi! (posesorii de nubira 2)

Edited by xrynth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei fas. Au fost multe nubira 2 cu gpl pe ele care au mers ok cu instalatii clasice. Nu te mai lua dupa toti vecinii si pune o instalatie clasica cu stag 100 cum zice bye ca nu vorbeste degeaba. Inainte de montaj trebuie sa faci o verificare a motorului: verifici rezistenta fiselor, schimbi bujiile DOAR cu cele indicate de producator (NGK), schimbi filtrul de aer si verifici sonda lambda (daca nu a fost schimbata pana acum poti sa o si schimbi ca si-a trait viata). Asa esti sigur ca instalatia va merge bine de la inceput si nu vei avea pb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si in alta ordine de idei azi am reparat vaporizatorul PRINS (schimb membrane si consumabile, curatat). Vaporizatorul in sine era extrem de jegos si plin de ulei intarit, mecanismele interioare fiind complet blocate. Marea surpriza a fost alta, membrana spate era sparta in vreo 4 locuri iar antigelul a corodat de mai avea putin si spargea capacul din anitmoniu. Este antigelul in mod normal atat de coroziv sau a avut masina mea prin motor alte smacuri? :-? ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe antimoniu da, e jale cu antigelul. Ma surprinde insa, pentru ca ai un motor destul de nou si ar fi trebuit sa ai un antigel fara silicati, care corodeaza mai greu compusii de aluminiu. Nu mai retin, motoarele de 1.2 Renault au chiuloasa din aluminiu sau din fonta? Parca aluminiu, caz in care nu este exclus sa fie corodata si ea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiuloasa e din aluminiu... Eu am schimbat antigelul la jumatate de an dupa ce am luat masina cu hepu g12 (made in germany by BASF). Sa fie atat de coroziv, sau o fi de la ce smac o fi avut inainte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

HEPU G12 se foloseste si e recomandat la gama VAG.

Mai este si G12+ dar deja vorbim de avioane...

Banui ca fostul proprietar a avut mare grija de masina...

Eventual incearca sa speli instalatia si sa pui antigel proaspat...

Hepu e ~25RON 1.5l de concentrat, 2 bidonase ar fi deajuns, banui ca nu intra mai mult de 6l.

HINT : Roaga-l pe meseriasul unde te-am trimis sa-ti schimbe cind te mai programezi la el pt altele, are "sursa" de HEPU ieftin :)

Dar sa-i spui din timp sa comande.

Bafta mosule la reglaje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hepu g12

 

Zice manualul sa pui de asta? Eu nu cred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer, nu am stat sa studiez atat de mult (mai ales ca manualul este in germana). Nu aveau decat un bidon de glacelf roz asa ca am luat hepu ca din asta am pus si in nubira (doar ca la nubira am pus albastru). Si oricum, componenta ,,afectata" nu e din fabrica, e montata dupa. Roz era, roz am pus. Mai mult, nu am gasit contraindicatii de vreun fel pentru G12 la anumite tipuri de masini.

Edited by andreib

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parca si la Renault motoare noi se pune fara silicati si aditivi organici...

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Renault se pune Glaceol type c sau d, ceea ce , din cate stiu eu nu e G12.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e ca si la uleiuri, la VAG e moda cu Castrol si Mobil, si daca nu dai 50RON pe litru e de porc... "restul nu e bune"...

BTW e Glaceol si Glacef echivalentul lui G11 si G12... albastru/verde vs rosu/roz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai omul zice ca a gasit in masina o chestie roz/rosu, masina e din 2005 parca, inclin sa cred ca trebuia G12 :)

Dar deja sintem pe linga topic...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un mic update: am aflat ca service-ul cu care lucreaza praktiker in craiova e destul de bun, drept urmare am inceput sa ma interesez de varianta asta.

 

Praktiker cumpara de la autogaz instalatii (am sunat la ei si am aflat ca sunt tomasetto stag200), care impreuna cu rezervor toroidal pt nubira 2 (55L cred?) costa 24 milioane cu montaj cu tot. 

 

Dupa marturiile unui cunoscut tot cu nubira 2 euro 2 care-a cumparat de la praktiker si spune ca n-a avut probleme cu instalatia, am sunat la autogaz ca sa-mi spuna ca nici ei nu stiu de probleme cu nub2 euro2. 

 

Acum.. ca raspunsul s-o datora faptului ca ei vor sa-si vanda marfa mai scumpa si nu ca le-a pasat de clientul lor, asta nu mai stiu. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa zeci de recomandari gresite si sustinute de argumentul '' lucrez in domeniu'' sau ''am avut/am aceasta instalatie'' e cazul sa fie lamurite cateva aspecte :

 

Instalatii secventiale :

1.Nu ar trebui sa se monteze pe motoare fara sonda lambda in cazul de fata cielo si espero non-euro la care durata de injectie se regleaza din potentiometrul CO.

Daca totusi se monteaza secventiala la non-euro cu sau fara sonda lambda atunci duzele injectoarelor gpl trebuie sa fie de 4 ori mai mici decit in mod normal pentru ca la acestea injectoarele lucreaza full group.Rezultatul ? :

patru deschideri de injector in loc de una si o galerie de admisie plina de gaz la fel ca la sistemul venturi(instalatie clasica prin aspiratie cu mixer)

2.La motoarele euro 2 daewoo(cielo executive 2001-2004,nubira1,nubira2 si leganza) injectia este semisecventiala si injectoarele sunt deschise 2 cate 2 avem doua deschideri in loc de una si duzele injectoarelor de gaz trebuie sa fie de 2 ori mai mici decit in mod normal.

 

In mod normal la presiunea de 1 bar in rampa de injectie a instalatiei de gaz se aleg duzele in modul urmator :

Diametru duza mm - putere motor kw/cilindru

1,75-2.00 - 12-17

2.10-2.30 - 18-24

 

 

Instalatii sistem venturi(aspiratie)

Cel mai bun vaporizator in prezent este Tomasetto Achile Model AT-07.Asigura un dozaj foarte bun pe relanti si turatie constanta si are o membrana foarte usoara si sensibila la cerere motorului.Recomand montarea cu robinet clasic de dozaj (din metal si capat sferic al dozajului si nu din plastic cu capat plat pe partea de dozaj).

Din pacate nicio electronica cu motoras bypass nu poate acoperi un vaporizator de proasta calitate in a obtine performante bune si consum bun.

Edited by ovi_jer
  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare

Am o leganza cdx cu motor de 2000cmc .

Nu stiu sigur ce instalatie de gpl sa montez pe ea :

Tomaseto cu stag 300 si rampa valtec 30 sau un BRC .

Nu prea m-am documentat asa de bine in cazul instalatiilor BRC si nu stiu ce calculator ar fi mai bun pentru ele .

O a doua chestie ar fi urmatoarea : ca nu stiu ce duze ii trebuie ca sa imi iese consumul cat de cat acceptabil si apropiat celui de pe benzina si nu stiu daca sa pun o rampa cu toate cele 4 injectoare sau 2 rampe cu 2 injectoare .

Ovi_jer astept parerea ta in special .

Multam mult de tot .

Share this post


Link to post
Share on other sites

..am sunat la autogaz ca sa-mi spuna ca nici ei nu stiu de probleme cu nub2 euro2.

 

 

Daca este vorba despre Autogaz Bucuresti (aka Agrom) atunci ce sa zic - cati "mecanici", atatea variante, probabil.

 

In urma cu 3 saptamani am postat si eu in legatura cu incertitudinea legata de secventiala pe nubira 2 euro 2. un inginer de la Agrom mi-a recomandat atunci instalatie clasica pentru masina mea (problema cu relantiul). daca vreau secventiala - pe proprie raspundere.

 

Dupa mai multe discutii si sfaturi primite de la ovi_jer si cosmin25 (carora le multumesc) am ales un kit de la agrom, dedicat (zic ei) pentru nubira 2 euro2 - instalatie clasica - vaporizator Tomasetto Achile Model AT-07 si electronica STAG 100. am 800km cu ea si pot sa zic ca se comporta foarte bine - nu am probleme cu relantiul (buba de la secventiala), motorul trage liniar - nu am sesizat vreo pierdere de putere, cel putin pana acum, consumul nu difera cu mai mult de 1L fata de benzina - mers un pic mai sportiv (schimbat de la 3300 - 3500 rmp in sus, 130 - 150km/h).

 

In concluzie, ca un sfat pentru cei cu nubira 2 euro 2 - daca vreti sa jucati la ruleta si sa vedeti daca sunteti in clubul norocosilor ale caror masini merg super bine pe secventiala atunci mergeti pe STAG 200 sau 300 asa cum voiam si eu initial.

Dar incercati sa vorbiti inainte cu @cosmin25 aici pe forum - el a experimentat inainte un STAG 300 Plus pe care a dat-o jos dupa 2 saptamani pentru a pune aceeasi clasica cu STAG 100 (de fapt el este cel care mi-a recomandat instalatia pe care o am acum pe masina).

Daca nu vreti dureri de cap, atunci mergeti pe instalatie clasica - vaporizator Tomasetto Achile Model AT-07 si electronica STAG 100. sper ca detaliile sa fie de folos.

 

Multumesc inca o data tuturor celor care m-au sfatuit in alegerea facuta. Respect! :thumbl:

Edited by xrynth

Share this post


Link to post
Share on other sites

am si eu o intrebare daca ma poate ajuta careva...am montat o instalatie GPL tomasetto STAG200 pe un cielo executiv toate bune si frumoase ...mai putin in momentul cand comuta pe gaz prima data adik dimineatza sau seara dupa ce e motorul rece rece...comuta pe gaz dar cand accelerez se subtureaza .Faca asa vreo 10 sec...apoi merge perfect...daca ma opresc stau 2-3 ore si plec la drum nu mai face...dar daca o las o zi...si afara e frig si apoi vreau sa plec cand trece pe gaz iar face :( ma poate lamuri cineva cu problema mea...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La ce turatie face trecerea pe gaz? In mod normal trecerea pe gaz trebuie setata astfel incat sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:

Temperatura lichidului de racire minim 40 gr

Turatia minim 2000 rpm

Pedala de acceleratie libera (decelerare).

 

Dat fiind ca la tine zici ca face doar la rece, tind sa cred ca este una din urmatoarele probleme:

1. Nu tine cont de pragul de temperatura - face trecerea dar gazul nu vaporizeaza.

2. Face trecerea la o turatie prea mica (in jurul valorii de relanti + 200 rpm)

3. face trecerea in accelerare si in galerie ajunge si gaz si benzina simultan.

4. Ramane o perioada si pe gaz si pe benzina (comutator sau electrovalva defecte)

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu nu inteleg de ce imi face doar dupa ce nu folosesc masina mult timp./.(aprox 12 ore) daca o las 3-4 ore comuta normal pe gpl..

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca atunci ai motorul rece. Si mai ales pentru ca atunci ai membrana vaporizatorului rigida! Eu ti-am spus mai sus ce as verifica intai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am fost aseara la verificat la service unde am montato...am intrat mecanicu cu nb-ul si a verificat de la erori dar nu avea nimik..si mi-a zis ca ar trebuii verificat motorasul pas cu pas(IAC) (sincer inainte de montare am mai avut problema asta pe benzina cand era rece se manifesta la fel).luni dim daca in weekend mai face ma duc cu ea rece sa vada cu ochiul lui si cu mana lui! va tin la curent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...