Jump to content
 

Sign in to follow this  
SCNeagu

Revizii necesare Aveo SH

Recommended Posts

Buna seara!

Am obtinut permisul Miercuri, 28.10, si maine urmeaza sa achizitionez un Aveo 1.4 din 2007 cu 118 000 KM la bord (stiu ce am trecut la profil, sper sa fie rapid realitate).  Verificarile facute au fost:

  1. Istoric inregistrat la RAR
  2. Drive test facut de un prieten cu mine in masina. Franele tin, nu am auzit zgomote anormale la rulare pe un teren putin accidentat (neasfaltat), defecte ce au survenit din mici incidente in trafic dar fara rugina pe niciunde. In schimb, are o scurgere de ulei la partea de sus a motorului (garnitura capac supape), prietenul mi-a spus ca nu i se pare ca trage foarte bine (el are golf 4 1.4 benzina), are un far cu condens si cam atat.
  3. Vizita la service: nu are erori, probleme la garnitura supape, far fisurat stanga, stare normala pentru o masina la varsta ei, elemente de caroserie revopsite, articulatii bune care nu necesita interventii.

Scriu aici pe forum pentru ca as dori sa merg la service pentru a face inlocuirile pe care le consider necesare la achizitie:

- Kit distributie (HEPU)

- Ulei si filtre ulei, aer, polen, combustibil

- Curea transmisie (continental)

- Garnitura capac supape

- Cauciucuri de iarna (cele oferite de vanzator nu imi inspira incredere si cred ca voi avea nevoie de franare rapida la inceput, m-am orientat catre Nokian WR Snowproof)

Am rugamintea la voi sa imi spuneti daca mai trebuie adaugat ceva in lista si daca este cineva care poate recomanda un forum in Brasov unde sa las masina si sa rezolve lista. Nu ma zgarcesc pentru ca sper sa nu am vizite dese in service, tot ce trebuie schimbat voi schimba la timp.

Va multumesc anticipat pentru ajutor.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bineinteles ca rog sa imi recomandati un service, nu un forum 😄

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, as mai adauga la lista verificat sistemul de franare (schimbat placute daca este cazul), inlocuit lichid de frana, inlocuit antigel, inlocuit lichid servodirectie. Garantat ultimul nu a fost schimbat niciodata (ca sa nu mai spun si de uleiul din cutia de viteze). Macar sa le ai in vedere pentru o revizie ulterioara.

Edited by Corneda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bună dimineața! 

100 de km făcuți cu mașina. Azi dimineață am ajuns la mașină, deschidea la buton, apoi se încuia imediat. Am deschis-o din cheie. Am pornit motorul, am fumat o țigară, am urcat lansetele pe banchetă și am plecat. După 100 de metri s-au stins farurile. Le-am oprit, le-am pornit iar, am mai mers 100 de metri, s-a stins radioul. Am tras pe dreapta. Am oprit complet mașina, am dat sa pornesc, nu a pornit. Am fumat o țigară. A pornit, la aprox. 1 km, s-au stins toate pe mașină la semafor. Mi-am dat seama ca nu ajung departe așa, avarie, i-am lăsat pe toți sa ma ocolească, am împins-o vreo 200 de metri, am fumat o țigară. A venit tovarășul de pescuit, am pornit, cu farurile stinse, am parcat-o și am mai lăsat-o puțin la ralanti și s-a oprit radioul. Motorul avea 90 grade c. Va rămâne acolo pana după masă când va merge direct la service. De menționat ca atunci când opream motorul bazaia ceva în partea stânga a volanului și turometrul bațaia în 0.

Dacă aveți o idee cu ce se întâmplă, as fi recunoscător. Azi ceață și 1 grad în timpul manevrelor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

verifica in primul rind incarcarea, ar trebui sa ai 13,8 V - 14,4 V. Verifica sa fie cablurile de la baterie si de la alternator bine strinse.

Bateria de cind este pe masina?

Cred ca ai ori cu incarcarea (nu merge) ori cu bateria (descarcata/pe duca)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bazaitul si bazaitul turometrului pot fi cauzate de bateria slaba, dar si de ceva probleme electrice. Fa ce ti-a spus colegul gabimilo1 si daca persista, atunci e cazul sa mergi la un service care are un electrician bun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat bateria cu una identica. Domnul care a montat-o mi-a spus ca nu îmi da garanția pana nu voi merge la dansul cu mașina sa verifice ca am rezolvat încărcarea. Azi am ajuns la service. Pe lângă distribuție, transmisie, schimbul de fluide și filtre pe care intenționam sa le fac oricum, trebuie recondiționat alternatorul și mai multe mecanice pe care le voi posta la ridicarea din service. Total deviz 4000 de lei, lista a cam rămas deschisa. Deși am luat o mașină mai ieftina, intenționez sa nu ma zgarcesc la nimic, considerând experienta de ieri suficienta. Bateria noua avea azi 12.4v, după pornire, cu faza lunga, 11.6 😂

Va mulțumesc pentru răspunsuri! 

PS : ați reușit vreunul sa lungiti cablurile de la borne astfel încât sa nu mai fie nevoie de borna inversă? A fost bătaie de cap sa găsesc una ieri. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu iti recomand sa lungesti cablurile, baterii cu borna inversa se gasesc, dar de regula trebuie sa dai comanda. La magazinele "de cartier", putine cate au ramas, gasesti in general baterii pt masinile europene impamantenite, mai putin pt asiatice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua,

Am scos masina din service. Atasat devizul si raportul de geometrie. Am montat jante noi de tabla 14" si cauciucuri noi nokian WR snowproof. Are un zgomot deranjant care incepe progresiv de la 30-40 km/h si se accentueaza pana spre 110-120. Pentru a acoperi zgomotul trebuie sa cresc volumul la peste jumatate din nivelul radioului la 90 kmh. La schimbarea jantelor am fost in service, roata dreapta spate se infrana la prima/a doua rotire. Mi-au spus ca au reglat sabotii si infranarea va diparea in scurt timp. In cauciucuri au bagat 2.3 bari, spunand ca se va comprima la frig si vor ajunge la 2.1-2.2 bari

La service au verificat rulmentii si au spus ca sunt ok. In viraje mi s-a parut ca atunci cand iau dreapta, zgomotul se atenueaza sau chiar dispare. Am saltat masina, am tras de roata, se aude un zgomot agatare de sabot intr=un punct la fiecare rotatie a rotii. pe restul celor 270 de grade, roata nu agata in nimic. Am scos masina pe liber in mers si zgomotul nu se schimba. Sensul de rotatie al anvelopelor este corect. Nu cred ca are rost sa ma apuc sa schimb rotile intre ele. Zgomotul mi se pare ca vine in principal din spate.

 

Aveti idee ce trebuie facut pentru reducerea zgomotului?

IMG_20201114_100822.jpg

IMG_20201114_104800.jpg

IMG_20201114_104811.jpg

IMG_20201114_104826.jpg

IMG_20201114_100811.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum am va1.thumb.jpg.f70177a829366f9ea2fae2d0458aa857.jpgzut ca nu se vad valorile finale ale unghiurilor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am scos masina iar la o plimbare si am facut cateva manevre de schimbare de banda la 60 kmh. Astazi parca mi s-a parut mai clar ca dispare sunetul la viraj la dreapta. Am sunat la service si am lasat-o acolo cu diagnosticul rulment spate/dreapta. Pret 220 lei cu manopra (150 lei manopera). Desi le-am spus la prima diagnoza sa verifice rulment dreapta spate, pentru ca mi se parea cumva de pe atunci, au spus ca OK. Azi au zis ca se intampla dintr-o data treaba asta cu rulmentii. Am inghitit in sec, dar nu cred ca o sa mai merg la acest service dupa treaba cu rulmentul. Cei din Brasov imi pot recomanda un service ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...