Jump to content
 

Geo_ZGA

noua troaca - Corsa C

Recommended Posts

Vesti proaste... in scurt timp o sa aflu cat ma costa sa-l fac.

76969612_992081071154140_6778859544563941376_n.jpg

77047165_2631615390263103_3043448963073048576_n.jpg

72266546_510073886246184_2009235170502115328_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauta un bloc SH in stare buna. Personal nu am incredere in bucsare si nici in Cota 2 (Cota 1 nu cred ca iese si nici nu se poate la toate motoarele ... nu cunosc particularitatile Corsei tale)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blocul a plecat deja la meserias (speram ca nu intre ghilimele), ramane de vazut ce poate sa faca.

Bloc sh bun... tricky, greu de gasit, si la norocul meu cu masina asta, sigur dau de o alta cazatura. Si la ala ar trebui demontat, verificat etc. Plus ca nu am timp sa umblu dupa el, nici bani nu mai sunt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stii ca dupa alezaj trebuie alte pistoane de cota marita pe langa segmenti...etc nu? 🙂 

O sa coste ceva, nu stiu daca merita avand in vedere cat a costat masina dar tu stii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, ideea era ca, dupa masuratoare are 2 optiuni: 1. alezare la aceeasi cota. 2. daca sunt adanci, bucsare pe pistonul 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cica a luat f putin din 1 si le-a honuit pe toate.

Aseara m-am dus chipurile sa iau masina... l-am ajutat sa monteze ce mai era pe acolo, i-am dat o cheie, iar in 3. Pistonul 1 ba are compresie, ba nu are... singurele variante la care ne-am gandit sunt ori supape care nu calca bine, in functie de cum se aseaza, ori tacheti.

Doar ca a aparut alta problema... a murit alternatorul, de tot. Facea figuri de mai de mult, gasisem firul de excitatie innadit si coclit, am zis ca aia e buba.

Masina a ramas la mecanic, comanda si un releu de incarcare si un termostat, doar ca sa fiu sigur. Problema e sa gaseasca azi pe cineva care sa repare alternatorul, el a zis ca nu se pricepe si nu se baga.

Intre timp m-am uitat pe net, se schimba usor releul de incarcare cu platoul de carbuni, o sa-l fac eu.

77169126_2516291181822804_7771354309744132096_n.jpg

78171638_441221526466105_876657929544007680_n.jpg

78313360_493337041540458_3980531782482132992_n.jpg

78447561_1463272547173921_384593129988161536_n.jpg

78600998_444907652892626_4540904583727153152_n.jpg

78831328_996035010775759_4965654781759586304_n.jpg

Edited by Geo_ZGA
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update... presiunea de ulei este f mare. In jur de 5 bari, desi ar trebui sa fie la 1,5, iar la axe nu ajunge f mult ulei. Singura concluzie pe care o pot trage, dupa tot jegul descoperit si curatat pana acum in motor, e ca unul sau mai multe canale de ungere sunt infundate. Cel mai probabil in chiulasa, pt ca blocul l-a curatat ieri cu presiune.

Problema acum este cum sa curat canalele alea... ca nu e o teava dreapta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce nu o fi suflat si chiulasa ... doar el stie. Daca ai vreun dop chiar inainte de cuzineti, vai de axe. 

Demontata chiulasa, imbaiata la greu in solutie de curatat (sau motorina+benzina), suflata cu pistolul si remontata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cica nu se baga, ca nu stie, ca nu poate... ca bla,bla. O sa vorbesc din nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citesc si nu imi vine sa cred

Parca este un cosmar ,pe cuvant.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minutes ago, florinellll said:

Citesc si nu imi vine sa cred

Parca este un cosmar ,pe cuvant.

 

Eu deja nu stiu ce sa-i mai zic... m-a pus sa caut chiulasa sh, ca el nu se baga sa o curete, ca nu-mi garanteaza. De parca cu una sh ai garantii... asa ca, in momentul de fata, e in standby.

De bani nu mai zic nimic...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, Geo_ZGA a spus:

Update... presiunea de ulei este f mare. In jur de 5 bari, desi ar trebui sa fie la 1,5, iar la axe nu ajunge f mult ulei. Singura concluzie pe care o pot trage, dupa tot jegul descoperit si curatat pana acum in motor, e ca unul sau mai multe canale de ungere sunt infundate. Cel mai probabil in chiulasa, pt ca blocul l-a curatat ieri cu presiune.

Problema acum este cum sa curat canalele alea... ca nu e o teava dreapta.

Cand este motorul rece 5 bari e ok,daca la cald are 5 nu e bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presiunea de ulei e variabila in functie de turatia motorului (de stiu eu bine) iar 4-5 bari ii atinge pe turatie maxima apoi un surplus inregistrat cauzat de o semi-opturare a lagarilor de ungere e taiat de supapa de supra-presiune a pompei de ulei. Aia 5 bari la rece (ceia ce vrea sa insemne ~ 1500 rpm) e mult. E un dop pe undeva si inclin sa cred ca pe lagar principal inainte de ramificatii catre axele cu came altfel ar diminua presiunea. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Geo_ZGA said:

... la axe nu ajunge f mult ulei ... unul sau mai multe canale de ungere sunt infundate. Cel mai probabil in chiulasa, pt ca blocul l-a curatat ieri cu presiune.

Deci ... chiulasa nu se baga sa o curete ... blocul, in schimb, l-a curatat. Banuiesc ca nu sunt singurul care are o problema cu intelesul omului asta. Si cand ma gandesc ca am avut ceva ganduri apreciative la adresa lui ... E OK, mi-a trecut.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, florinellll said:

Cand este motorul rece 5 bari e ok,daca la cald are 5 nu e bine

La cald, 90 grade...

11 hours ago, Viktor said:

Presiunea de ulei e variabila in functie de turatia motorului (de stiu eu bine) iar 4-5 bari ii atinge pe turatie maxima apoi un surplus inregistrat cauzat de o semi-opturare a lagarilor de ungere e taiat de supapa de supra-presiune a pompei de ulei. Aia 5 bari la rece (ceia ce vrea sa insemne ~ 1500 rpm) e mult. E un dop pe undeva si inclin sa cred ca pe lagar principal inainte de ramificatii catre axele cu came altfel ar diminua presiunea. 

La cald si la ralanti 4.5 bar, fata de 1.5 cat zice manualul

9 hours ago, Salex said:

Deci ... chiulasa nu se baga sa o curete ... blocul, in schimb, l-a curatat. Banuiesc ca nu sunt singurul care are o problema cu intelesul omului asta. Si cand ma gandesc ca am avut ceva ganduri apreciative la adresa lui ... E OK, mi-a trecut.

Nu, nu esti singurul... mai ca-mi venea sa iau eu chiulasa acasa si sa o bag in cada sa o curat :))

Nici eu nu inteleg de ce "nu se baga"... da, stiu ca sunt canale mai fine, putin mai complicat, dar nu vad ce e asa problematic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar mi-s curios de cauza fenomenului, daca lagarele chiuloasei sint obturate ori ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina sh e întotdeauna o loterie...

Toate mașinile pe care le-am cumpărat pana acum au fost sh si au fost gauri negre... Dar, ce poti face? 

Edited by catapkz

Share this post


Link to post
Share on other sites

O supapa de admisie indoita pe 1. Nu mult, f putin... suficient. Restul inchid perfect.

Deci se mai adauga 4 supape (le schimb pe toate la 1), 4 simeringuri, garnitura de chiulasa (inca una), garnitura de baie... si verificare planeitate (iar), curatare canale si supapa presiune pompa ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt super curios, la cat ai ridicat pretul masinii? Grosso modo, cat te-a costat pana acum masina - pret achizitie + reparatii?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce mai rasucesti si tu cutitul  in rana?🥺

Edited by florinellll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca am dublat-o... 1000 euro masina, vreo 3500 lei bagati in motor pana acum, plus un radiator, un rulment spate, bielete pe dreapta. Mult, f mult. Si unele cheltuieli au fost inutile, deja chiulasa e a 3a oara jos, intr-o luna.

Edited by Geo_ZGA
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fii atent si la garnitura de chiuloasa ca nici unul din orificiile aferente sa nu fie subdimensionate. Au mai fost cazuri. Unii folosesc si pasta pentru etansarea garniturii, eu unu nu recomand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toate sunt subdimensionate fata de canalele din bloc si chiulasa, pt controlul presiunii probabil. Nu, fara pasta... Dj-ul a pus niste vaselina, dar nu sunt adeptul si vad ca nici mecanicul.

Incep sa ma enervez... rau. Azi a dus chiulasa la facut, cica toate au mici indoituri, mai mult sau mai putin vizibile. In concluzie trebuie sa schimb 16 supape, 16 simeringuri.

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geo, blocul motor l-ai pus la punct, mai fa un efort in reconditionarea chiuloasei si ai inlaturat multiple cauze pe termen lung.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e pus complet la punct, au mai ramas cuzinetii, care arata ok totusi si am zis ca nu-i mai schimb... dar e bine si asa.

Pai asta fac, inlocuiesc si supapele, imi curata si chiulasa bine si sper ca asta sa fie finalul cu motorul. Mai e alternatorul, sper sa fie suficienta inlocuirea platoului.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

 

×
×
  • Create New...