Jump to content
Sign in to follow this  
naghis

Epica 2.0 Vcdi

Recommended Posts

Asa e, filtrele astea de aer sunt vrajeala, e o conspiratie mondiala sa le schimbam... 🙄

Se poate vedea in poza cum arata dupa aprox 8000km.

In alta ordine de idei, ieri am schimbat uleiul (acelasi Champion sintetic cu norma C3), filtrul de ulei si filtrul de motorina. Garnitura noua de la filtrul de motorina nu etansa deloc, prin urmare am refolosit garnitura veche, totul ok. Am mai reglat frana de mana, tine mult mai bine acum, desi ar trebui sa o mai strang putin si de la maneta.

Am luat si placute noi, dar nu a fost cazul de schimbare. Au fost identificate mici jocuri in articulatii, urmeaza pe viitor.

364008517_833691704837227_8337743885795687938_n.jpg

363978453_1007293050617799_1795027637174469367_n.jpg

364110520_810668053851681_5850767303397665713_n.jpg

364386954_972456504079577_5092741688077991360_n.jpg

363994645_1055125515896153_6424116150236291801_n.jpg

Edited by Geo_ZGA
  • Like 1

Share this post


Link to post

Filtru de aer se verifica periodic si cel putin se scutura de praf daca nu avem la indemina o sursa de aer (compresor) cu care sa-l suflam in retur, din spate. Praf plus umiditatea din aer ... ii cam da de furca admisiei. E bine de prindem un loc de parcare sub copac la umbra, in schimb apare compromisul si anume, atentie sporita la filtru de aer si canalele de scurgere a apei de sub grila parbriz. Drumuri dese de tara si pare la fel, praf, frunze, gindaci ...

Multa mizerie s-o strins acolo in 8000 km, trebuie bagat un ochi la filtru din cind in cind ca de ii este obturat aerul ... La fel in cazul uleiului de motor (unii cunosc fenomenul, altii ba) de nu mentii cantitatea la full pe joja, motorul nu are aceiasi vlaga nu e la fel de fiabil, se simte ca nu se "scalta" in ulei pe bunul plac si o mosoleste. Dejeaba isi propteste omu bocanci cu talpa si bombeu din otel in acceleratie (Salex style 😉) ca degeaba, nu poate in putinul ala de ulei la minim sau intre cele doua gradatii pe joja. Unii asa au invatat ca uleiul trebuie tinut la jumatate iar eu atunci intreb : de ce? e lapte si da in foc sau care-i secretul? Daca producatorul spune 3.75l ulei cu filtru inclus echivalentul a full pe joja, de ce pui tu mai putin ? Piesele din baie au intrat la apa ...? Mda.

Si da (!) filtrul de aer poate influienta consumul grosolan!

Share this post


Link to post

Vineri am reusit sa ma ocup putin de masina... la intoarcerea in tara au inceput niste sunete dubioase de pe dreapta spate. Am comandat bucsele de la bascula si ieri am reusit sa le schimb pe dreapta. Cu mici peripetii, pt ca pivotul se invartea in gol cu tot cu piulita. Tot in concediu am observat ca stergatoarele aveau joc in mecanism... o treaba simpla de 10 minute s-a transformat in 2 ore, dupa ce primul surub pe care am pus cheia s-a rupt (bormasina, extractor, refacut filet) iar dupa montaj s-a rupt bucsa din centru. Pana la urma am mutat bratul vechi pe "noul" mecanism.

370087698_201129502999763_2690835062288212438_n.jpg

387637208_294144663567160_2307224777760335636_n.jpg

370321832_1125724055479995_3952111198815901196_n.jpg

387324606_960472628348988_7514355720294898934_n.jpg

391702917_6664291786939799_1410414973746079593_n.jpg

391685825_6664566853578959_4347684615417097454_n.jpg

391699518_6664566333579011_1884806394523509931_n.jpg

391696710_6664565893579055_7831136342169350014_n.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post

Nimic grav pana acum, s-au mai adunat 10.000km si a ajuns la 280.000, aproape 50.000 de cand e la mine. Troncanitul pe dreapta fata e tot acolo (de cand am luat masina, nu stiu ce poate fi), alternatorul tot in valuri incarca cand e motorul rece sau cu multi consumatori (am altul dar nu am apucat sa-l schimb), jantele s-au mai patratit (urmeaza o roluire), iar trebuie ulei si filtre. In viitor va trebui sa-mi fac curaj sa iau o volanta noua si sa schimb tot kitul, plus parbrizul de inlocuit. Ar mai fi bucsele de confort de la basculele fata si tamponul spate de la motor (le am deja). Pe la turbina se pare ca au aparut niste pete de ulei, trebuie investigat de unde apare si ce e de facut.

412203173_889169752914729_7693805149109840642_n.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Sambata am avut lucrare: discuri si placute fata TRW (pe spate nu era nevoie), culise curatate si unse la toti etrierii, tampon antibalans GM, bucse bascule Delphi (altceva nu am gasit) si uleiul de servo, pe care nu il schimbasem niciodata. Plus ulei, filtru ulei si filtru aer.

Cu ocazia asta am observat si o uzura cam nasoala la anvelope, in special pe dreapta fata. Banuiesc ca de la acele bucse.

Bataia principala de pe dreapta fata a disparut, a mai ramas una mai mica, posibil din amortizor (groapa sotiei de acum vreo 2 ani).

Din pacate pe fata ramane putina infranata pe ambele roti, desi am refacut etrierii acum vreo 3 ani, va trebui sa-i refac iar. Momentan va sta in parcare pana dupa Paste.

436662930_346882437914254_5058527918075173323_n.jpg

437579577_333251519399731_4355099716492804363_n.jpg

437185176_318856751219476_7451983667800415125_n.jpg

436308017_341023088567674_8917212606124896300_n.jpg

436748613_915255143614830_6971671462722678498_n.jpg

436405670_966511438002566_3992564883400408867_n.jpg

Edited by Geo_ZGA
  • Like 4

Share this post


Link to post

Fa-i si o GEOmetrie 😁, ar fi pacat sa o lasi asa dupa interventiile prestate.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Da, obligatoriu si geometrie 🙂 Mai ales ca geometria veche, facuta acum 1 an, a fost facuta cu bucsele alea uzate. Ochiometric, par drepte rotile fata, pe spate sunt putin in camber.

Dar am in plan si amortizoare+flanse fata si as face-o dupa ce termin cu totul. Vor trebui si anvelope noi... 

Edited by Geo_ZGA

Share this post


Link to post

281.000km, am facut itp-ul azi, totul a iesit bine. Franele fata dezechilibru 12% (sunt infranate putin in continuare, se incing si miros), franele spate dezechilibru 0% (zero), frana de mana 8%. Amortizoarele au iesit 85-86% pe fata si 78-80% pe spate. In rest, a zis ca nu a vazut nimic dubios, totul ok.

Desi aveam de gand sa plec cu ea la socrii, o voi lasa in parcare pana ma intorc si ii fac etrierii aia fata, plus altele.

Share this post


Link to post

Eu as merge pe kit reparatii etrieri complet cu pistonase incuse. Pistonasele vechi caz in care nu-s ruginite pot prezenta urme de uzura la baza de regula, si asta se datoreaza unei culisante semi ori complet blocate. Da' inteleg ca au primit deja o gresare. Acuma, unii nu vor, altii nu-si permit (ca sint si astfel de cazuri si ii inteleg) si pistonase la pachet, dau semn pe pistonase inainte de a fi extrase apoi le modific pozitia circulara la remontare in functie de uzura constatata, de exista, desigur. Chiar de nu observ uzura, tot le modific pozitia cu o juma de tura fata de pozitia anterioara. Altfel, buna decizie de a o lasa in parcare ca pacat de discuri si placuta ca odata arse ... nu mei e ceia ce trebuie

Share this post


Link to post

Pai culisele fata era blocate in partea de sus, pe ambele parti. Am curatat si gresat, dar nu mai e ca nou. O sa iau pistonase, culise si garnituri, plus aerisitori noi (ma simt eu mai bine sa fie noi).

Share this post


Link to post

Am intinlit pistonase uzate rau de tot cum au tot frecat pe peretii etrierilor la interior. Si asta de la culise mai putin abile se trage, ai calcat pedala de frina - ertierul se duce haisa si in aceiasi secunda o modificat si traiectoria pistonasului ce se propteste si freaca partial de lagarul etrierului. Altfel pot fi refolosite de nu-s ruginite ca in a doua jumatate a pistonasului se produce uzura (de ea exista) si nu are cum a lacrima pe la O-ring caz in care discurile de frina nu-s subtiri ca lama iar din placute nu a ramas decit suportul metalic ce sa permita pistonasului a iesi atit de mult la inaintare, ar fi culmea ! Mi-s adeptul kit-ului de reparatii complet. Si fac coletie de pistonase SH, nu deteriorate ci SH, si le fac cadou de e cazul.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...