Jump to content
Sign in to follow this  
valy

Ulei - Motor

Recommended Posts

Pentru un rodaj de 1000km am zis sa nu sacrific un ulei bun asa ca am luat un Esso 5W-40. Dupa 1000km, pot spune un lucru : nu vi-l recomand. Sa nu mai zic ca am dat pe el mai mult decit spune LYM ca a dat pe Mobil ...

 

Pusese mai demult cineva o intrebare legata de Esso, de asta am facut precizarea !

Share this post


Link to post

Facut putin research si am gasit http://en.wikipedia.org/wiki/Motor_oil

1. vedeti standardele API ai ACEA. Un ulei bun ar trebui sa aiba API SM si ACEA A3-A5 (pentru masinile pe benzina). In josul paginii gasiti standardele si descrierea testelor facute

2. Majoritatea uleiurilor folosite de noi sunt GRADE III (naturale super aditivate nu full sintetice). Uleiuri GRADE IV full sintetice cica sunt f putine (printre care Mobil 1 - nu mobil S), dar nu am resuit sa gasesc o lista completa cu uleiuri grade IV (si bineinteles ca nu-s fraieri sa scrie pe bidon :-W si nici in specificatiile tehnice).

Share this post


Link to post

Si de AICI puteti afla/invata lucruri interesante despre uleiuri :) Sper sa foloseasca!

Share this post


Link to post

Am trecut pe OMV Bixxol Extra 10W40 dupa cele citite aici . Prima impresie : motorul este mai elastic !

Nu mai scoate nici fum la pornire cu motorul cald !

Atentie la Mobil , sub eticheta in romana scrie : Made In Turkey si calitatea lasa de dorit . L-am tinut 10 500 km si mi-am cam batut joc de masina . Sper sa nu fie duse de tot semeringurile la supape , imi scotea fum la pornire dar numai cu motorul cald . Acum s-a remediat situatia , sa vedem daca necesita schimbarea semeringurilor cind uleiul se mai uzeaza ...

Share this post


Link to post
Atentie la Mobil , sub eticheta in romana scrie : Made In Turkey si calitatea lasa de dorit . L-am tinut 10 500 km si mi-am cam batut joc de masina . Sper sa nu fie duse de tot semeringurile la supape , imi scotea fum la pornire dar numai cu motorul cald .

Daca scria "Made in EU" pe bidoane, cum scria pana acum, erai mai linistit? Am folosit Mobil Synt-S 5W-40 pentru ultimele 2 schimburi si mi s-a parut un ulei foarte reusit, nici vorba de fum la pornire (ala e de la motorul tau) sau alte neplaceri.

Eu zic sa nu te imbeti cu apa rece fiindca daca motorul tau zici ca scoate fum n-o sa-i treaca brusc daca folosesti "cel mai bun ulei - OMV BIXXOL", de 60ron/L :D

Cat despre "motorul este mai elastic" ... sa fim seriosi, de efectul Placebo ai auzit? :)

Edited by LYM

Share this post


Link to post

Salutare tuturor .

Stau la birou si am pe el un bidon de ulei CASTROL EDGE SAE 5W-30 ; ACEA A3/B3/B4 ; BMW LONGLIFE-04 ; VW 504 00 / 507 00 ; MB 229.51 ( nu-l platesc eu )

Scurt istoric : nubira 2 , 50000 km , gpl secvential ( care de 5000 km i-mi face mari probleme ) , ulei folosit la primele 2 schimburi castrol magnatec 10w-40 , dupa care acelasi dar 5w-40 .

Ce ziceti trec pe el ?

Si daca da la cati km sa fac schimbul ?

Share this post


Link to post

Nu stiu care-i relevanta ca stai la birou si ai uleiul pe el.. dar eu zic ca e bun 10 mii de km.

Share this post


Link to post

Si inca ceva . Merg 600 km / saptamana in exterior cu 120 - 130 km / ora . In oras ma 70 .

 

maxim 70 km

Share this post


Link to post

Salutare, ce ulei imi recomandati ? Masina are 110000km, pana acum am mers cu 5w40, dupa 9500km parcursi.. sunt la minim pe joja. Sa pun tot 5w40 sau sa trec pe 10w40 ?

Share this post


Link to post

10

Share this post


Link to post
Salutare, ce ulei imi recomandati ? Masina are 110000km...

 

Ce e recomandat si pe paginile anterioare (sa treci pe 10 :) Pare-mi-se se repeta over and over again aceleasi lucruri, deh e greu de cautat/citit (mai facil de intrebat).

Edited by EM!L

Share this post


Link to post

Nu e greu de loc stiam .. ce s-a discutat ca ar fi mai bine 10. Dar avand in vedere ca in 9500km am mers linistit cu 5w40. Si stiind ca 5w40 e mai bun... ma gandeam ca pot merge in continuare asa, si sa il schimb pe la 9000km. Voi ce ziceti trebuie 10 neaparat ?

Share this post


Link to post
dupa 9500km parcursi.. sunt la minim pe joja.

 

 

Dar avand in vedere ca in 9500km am mers linistit cu 5w40...

 

Eu (si nu numai eu) asa zic/recomand, sa treci pe 10w40 (nu ca ar fi neaparat sau ca n-ai putea merge in continuare cu 5), acu' fiecare face ce vrea si intelege cu masina lui :)

Share this post


Link to post

Mai astept si alte parerei... pana diseara cand il schimb ... eu unul as inclina spre 5w40...

Share this post


Link to post

metabond uni 15 w 40..in jur de 20 ron l,il folosesc pe masina de 70 mii km si e f bun

Share this post


Link to post

Si nu faci nici o legatura cu topicul asta? Banuiesc, nu pt. ca-ti consuma putin, merge grozav l-ai deschis (s-ar putea sa ma insel). Cati km are masina? Eu ti-as recomanda un 10w40. Din cate stiu Metabondul are produse bune, totusi 15w :-S

ULEI DE MOTOR MINERAL PENTRU AUTOTURISME SI CAMIOANE... Se poate folosi si la lubrifierea camioanelor, utilajelor de mare randament.
Edited by EM!L

Share this post


Link to post

In foarte scurt timp urmeaza sa ii schimb uleiul.

Sa merg pe un OMV control light SAE 10W - 40 ( la Casa auto i-au pus Castrol SLX professional 5W30 ) ?

Multumesc !

Share this post


Link to post

Am facut schimbul de ulei si filtru acum 2500km la revizia de 70.000

Pana plec din tara mai fac aprox 500km deci s-ar face 3000 de la revizie.

Intrebarea mea este pot sa mai merg cu acest ulei inca 8000-9000km in afara tarii si sa-l schimb dupa ce vin in tara la 11-12000km?

M-am uitat la ulei si e curat ca lacrima

Share this post


Link to post

@cumnatu, sa-i faci si o spalare daca tot treci la alta marca. Eu azi zice sa folosesti tot Castrol, sau Mobil 1, cu toate ca si Omv-ul la care ai facut referire am inteles ca e destul de bun).

@uskt, mai ales ca ii faci pe "exterioare" parerea mea e ca n-are rost sa-l schimbi acum (doar daca e un ulei prost).

Share this post


Link to post
(doar daca e un ulei prost).

 

Numai Mobil 1 a vazut de vre-o 50.000km

Share this post


Link to post

Eh, cu atat mai mult, parerea mea e ca, nu se impune schimbul.

Share this post


Link to post

Salutare.Cred ca am facut o gogomanie.Mi-am zis sa fac un lucru bun dar cred ca am dat-o in bara.Am facut schimbul de ulei ,acum la 102000km cu 5w40,am spus sa bag si eu un ulei sintetic.Pina acum i-am bagat numai 10w40.Ambele uleiuri OMV,numai ca acum la 5w40 motorul este mai galagios;cred ca nu-i priieste ceva mai bun .Sa-l schimb sau sa bag un aditiv(dura lube,2+2....)????????????

Share this post


Link to post
Cred ca am facut o gogomanie.

 

Asa este, ai facut-o

 

Cat mai ai timp da jos 5w40 si baga 10w40

 

5w nu este pentru motorul tau, este prea subtire, si nu face ungerea calumea

Rau ai facut si ca ai bagat 10w pana acum, 10w se baga intr-un motor dupa ce a trecut de 100.000

Edited by uskt2005

Share this post


Link to post

salut..pana acum am bagat 10w40Daewoo...sa merg peCastrol 5 w40?de abia am schimbat axa cu came.5w40 imi va face o ungere mai buna?

Share this post


Link to post
Asa este, ai facut-o

 

Cat mai ai timp da jos 5w40 si baga 10w40

 

5w nu este pentru motorul tau, este prea subtire, si nu face ungerea calumea

Rau ai facut si ca ai bagat 10w pana acum, 10w se baga intr-un motor dupa ce a trecut de 100.000

scuze ca am citat tot, insa am o neclaritate...de spui ca 5w nu face ungerea ca lumea, spre deosebire de 10w40?

Eu unul m-am uitat la specificatii si nu pricep. Multumesc

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...