Jump to content
 

Sign in to follow this  
ches

Rezolvare Problema Rugina Sub Ornamentul Cromat De La Portbagaj

Recommended Posts

O problema cunoscuta este ca si la Nubira si la Epica ornamentul cromat are niste picioruse cu care se sprijina pe caroserie. Cum ornamentul cromat este apasat (involuntar) la inchiderea portbagajului, vopseaua sare si usor usor apare si rugina. Daca nu se intervine la timp, problema se poate agrava - vopseua infloreste si rugina se extinde.

post-4287-0-64981100-1333027643_thumb.jpg

 

Scule necesare:

1. Surubelnita cap drept sau lingura bricolata, dupa cum se poate vedea mai jos.

2. Cheie de 10.

3. Un sfic ca sa apucati mufele de la becurile de iluminare numar (cu degetele e cam mare chinul)

4. Surubelnita cap cruce daca vreti sa scoateti lampile de iluminat numarul sa le curatati.

5. Solutie antirugina.

6. Polish pt metal daca este necesar pt ornamentul cromat.

7. Pensula desen pt vopsit/ aplicta solutia antirugina.

8. Putina vopsea pt retusare

9. Burete subtire adeziv (se gaseste la raioanele auto)

 

Pasii pe care trebuie sa ii faceti sunt urmatorii:

1. Se scoate mocheta portbagajului. La inceput am folosit o surubelnita pentru a scoate bradutii si dupa ce mi-am julit un deget mi-am confectionat o scula similara cu cea din manualul de reparatii :D .

post-4287-0-19453100-1333027756_thumb.jpg post-4287-0-28053400-1333027773_thumb.jpg

2. Se localizeaza cele 6 piulite care prind ornamentul cromat si se scot. Se scoate mufa de la lampile de iluminare numar.

post-4287-0-75544900-1333027883_thumb.jpg

3. Se identifica zonele cu rugina si se aplica pe ele solutia antirugina cu ajutorul pensulei pt desen.

post-4287-0-70120000-1333028296_thumb.jpg post-4287-0-95243000-1333028309_thumb.jpg

4. Se lasa sa actioneze cateva zeci de minute, apoi se polisheaza/sterge cu diluant vopseaua care inca mai are mici urme de rugina (solutia antirugina actioneaza in principal pe tabla, vopseaua este posibil sa mai ramana patata).

5. Se degreseaza si se retuseaza cu vopsea zonele care au fost tratate cu solutia antirugina.

post-4287-0-47653300-1333028512_thumb.jpg post-4287-0-68714600-1333028716_thumb.jpg

6. In timpul cat vopseaua se usuca (2-3 ore) se poate trece la curatarea elementului cromat si al lampilor de iluminare numar. Elementul cromat l-am curatat cu polish de vopsea Prevent, dar recomand polishul pt metal pt aceasta operatiune pt ca este mai fin si nu zgarie. Oricum si Prevent-ul face treaba buna, dupa cum se poate observa in poza de mai jos.

post-4287-0-12453200-1333028632_thumb.jpg

7. Se aplica buretelul adeziv pe zonele cu piciorusele de sprijin de pe ornamentul cromat. Astfel la apasare pe ornamentul cromat socul va fi amortizat si vopseaua nu se va mai crapa.

8. Se monteaza la loc ornamentul cromat si mocheta capacului portbagajului in ordinea inversa montarii. Gata!

post-4287-0-86830000-1333028938_thumb.jpg

 

PS: Nu stiu daca va dati seama din poze, dar am schimbat si sigla Chevy cu una noua :P

Edited by ches

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da :P . Cred ca trebuia sa trec la scule necesare si un fierastrau pt taiat lingura :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Excelenta lucrare, felicitari. Si eu am sigla cu apa (arata tare rau), te rog da-mi detalii.Cred ca am vazut undeva cum se reconditioneaza, dar nu gasesc postul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si sigla mea a luat apa, am dezlipit-o f greu pt ca are un adeziv tare nenorocit cauciucat, am colantat-o alb si sper zilele astea sa o si lipesc la loc pana nu e prea tarziu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Myg: Pt reconditionare emblema vezi aici: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?/topic/37038-reconditionare-emblema-chevy/

@stefanudrea: Ca sa lipesti sigla, foloseste buretel dublu adeziv DUPA ce ai curatat cu alcool tehnic, benzina, WD40 sau alt solvent care nu ataca vopseaua. Buretelul il gasesti in zona auto in supermarketuri.

 

Numai bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu un update aici: am urmat tutorialul si la Captiva pentru ca se pare ca Chevrolet nu a reusit sa rezolve problema asta de la vechea Epica la noua Captiva. Am procedat asemanator ca la Epica - am demontat ornamentele de pe porbagaj si am scos ormanetul de plastic. Dar am ajustat un pic metoda pentru a fi mai eficienta:

1. Am curatat pana la tabla curata cu ajutorului unei mini freze, avand in vedere sa nu merg prea mult, dar nici sa nu ratez rugina. Chestia asta va asigura faptul ca nu va ramane rugina/ oxidare sub vopsea.

2. Am degresat si apoi am aplicat un grund antirugina pentru ca Nigrin s-a dovedit o porcarie.

3. Am vopsit cu vopsea alba, apoi cu cea cu perla, apoi cu lac. Nu stiu acte straturi am dat, dar au fost multe 😛 , cel putin vreo 8 avand in vedere ca am plecat de la tabla goala.

4. Am lasat sa se usuce 24 ore.

5. In loc de buretel adeviz care permite apei sa ramana mai multa vreme am aplicat un colant transparent antipietre (de-ala care se pune pe capota si pe faruri) direct peste vopsea, urmand intocmai conturul ornamentului de plastic care va veni peste. Fasia a fost de cca 5 mm, taiata cu lama ca sa iasa dreapta.

Acum, ornamentul de plastic in loc sa apese pe vopsea va apasa pe colant, iar acesta fiind elastic va disipa energia impactului care apare de fiecare data cand tragi de ornament (la deschiderea porbagajului). Logica imi spune ca solutia asta va tine mai bine pe termen lung.

La Epica am refacut operatiunea descrisa in tutorial dupa vreo 2 ani, cel mai probabil din cauza ca nu am facut pasii 1-2 din acest post, dar posibil si din cauza ca am pus buretelul acela care tinea apa. Dupa ce am curatat rugina urmand pasii 1-2 si dupa ce am renuntat la buretei nu am mai avut probleme, am vandut masina dupa cativa ani si nu era strop de rugina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/3/2020 at 1:39 PM, ches said:

... Nigrin s-a dovedit o porcarie.

 

Da' parca era tare laudat p-aici, ori ba ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar eu il laudam pt parea ca transforma rugina in grund. Din pacate cred ca face asta doar la suprafata suprafetei :), deci rugina ramane sub grund/vopsea. Mult mai bun mi s-a parut Loctite si chiar si Brunox, ambele le-am folosit si nici dupa 3-4 ani nu a aparut rugina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cum se face da' mie unu licorile aste pentru a combate rugina nu-mi inspira deloc incredere. Folosesc si eu una alta pe ici-colo, da' ... Zeama de flex, aia-i sigura. Celelalte, ii cam la ghici.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate, trebuie curatat bine cu flex, mini freza, smirghel ceva pana ajungi la tabla curata. Apoi aplici solutia ca sa omoare si ce a mai ramas din rugina. Loctite pot sa iti dau in scris ca e bun, l-am folosit la Matiz si la Spark si a facut ceea ce promite, rugina nu a aparut acolo unde am aplicat. La Spark au trecut mai bine de 4 ani de cand am facut treaba si se tine bine. Rugina era superficiala din cauza vopsirii "la misto" a zonei pe unde se scurge apa, intre haion si plafon, zona de sus. Tocmai acolo carnatii de coreeni se zgarcisera la vopsea. Am dat haionul jos, am curatat temeinic zona, apoi am degresat si apoi am aplicat Loctite cu o pensula, in strat gros. Apoi am vopsit si am dat lac. Dupa 4 ani arata mai bine decat atunci cand a iesit pe usa fabricii 🙂 .

La Matiz pot aprecia ca zonele cu rugina superficiala au tinut inca 2-3 ani pana am vandut masina. Din pacate existau destule zone cu rugina in profunzime si cum nu am taiat, ci doar am curatat cu peria de sarma pe flex, in timp rugina a reaparut in unele zone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prin zeama de flex inteleg a se decupa cu flexul portiunea contaminata, asta in cazul in care e sub orice critica. Bun, chiar foarte bun discul din sirma pe flex ori bormasina, doar ca tine de situatie. Anii si practica m-au invatat ca, sculele/uneltele se aleg in functie de situatie si nu dupa fenta, dupa moft. Asta tineam a explica pe viu unuia in trecutul nu tocmai indepartat ca nu are ce cauta cu flex si disc din sirma pe rugina groasa de pe etrieri ce urmau a fi reconditionati ca nu face decit sa-i dea luciu ruginei si atit. Asadar, in cazul de fata interzic folosirea flexului,  ii rezolvi "la mina" ori, iti stringi catrafusele si valea (!) ca ma scoti din sarite, de parca te-ai fi nascut cu flexu-n mina ... 😆

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai ca nu e dracu atat de negru, s-au inventat si mini freze si mini-flex etc, iar pentru etrieri ori lucru manual, ori sablare 🙂 . Deci ai sanse mari sa poti repara problema local, pe o suprafata cat mai mica (ceea ce la mana nu poti face). Aici ma refer la ciobituri de pietre sau zone mici cum era cazul portbagajului.

In cazul suprafetelor mari am vazut pareri pro si contra referitor la flex. Unii zic ca flexul are turatie prea mare si de aceea deca;este metalul cand taie, ceea ce favorizeaza rugina. Tot acestia recomanda folosirea foarfecelor de tabla electrice sau manuale, dupa caz. Dupa experientele traumatizante cu rugina si Matizul mi-am dat seama ca cel mai bine este sa caut o masina care nu are probleme cu rugina ca sa scap definitiv de cosmaruri 😄 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, numai ca vezi tu, fara de matiz cum ai fi devenit mecanicos inrait, tinichigiu, vopsitor, probabil si injurator uneori ... Asta e un sport de cere nu te prea poti lasa nici ars cu ceara asa ca ... sa zornaie cazaneleee !

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...