Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

OTTO versus DIESEL

Recommended Posts

Defapt diferenta de consum e mult mai mare(cam de 3 litri+) la suta.

Share this post


Link to post
Acum alte cifre:

15000 km pe an, consumurile mixte declarate de producator, costuri de revizie date de producator:

1,8 benzina - 15000 x 7,4 % = 1110 l benzina x 3.3 ron cost mediu sa zicem = 3663 ron + revizie 750 ron = 4413 ron anual, adica un cost de circa 0,29 ron/km

2.0 diesel - 15000 x 5,7% = 855 l motorina x 3.6 ron cost mediu = 3078 ron + 900 ron revizie = 3978 ron anual, adica un cost de circa 0,26 ron / km.

Concluzionand ai gresit preturile la combustibili:

benzina 3.13 ron deci in 15000km 3.474.3+700=4174.3

motorina 3.61 ron in 15.000km 3986.55

Astea sunt preturile de referinta petrom, mai adauga 3-400lei vechi si iti da cat e la benzinarie.

deci 3474 benzina 0.278 benzina

3086 motorina 0.265 diesel

Deci in 15.000 km economisesti 188 RON (conform calculelor tale refacute). In concluzie, cu toata oferta diferenta de 1000eur o recuperezi in 202.127 km (curs considerat pt eur de 3.8). Cool, tare afacere!

Edited by andreib

Share this post


Link to post

@andreib De cand e benzina 3.13 la Petrom? :-? Din cate stiu, pretul e de 3.23.

Astfel diferenta dr fi de 299 si nu 188.

Edited by ZeNeSeu

Share this post


Link to post

De pe 19 noiembrie. Preturile sunt afisate pe site-ul petrom dar nu pot pune linkul. Gasesti la persoane fizice->carburanti-> preturi-> preturi de referinta.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Oricum, daca tine de 1000 de lei +/- daca renteaza sau nu e de rau :)

post-775-1227184079_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Desi eram un fan declarat al motoarelor pe benzina, m-am facut diesel-ar.

De ce ?

In primul rand, pentru performantele dinamice - la acelasi model, aceeasi echipare, aceeasi capacitate cilindrica si aceeasi putere (150 CP) la benzina aveam un cuplu maxim de 196 Nm/3200 rot/min, la diesel am 350 Nm/1800-2400 rot/min.

Acceleratie 0-100 km/h - la benzina 11 sec, la diesel 10,4 sec. 80-120 km/h sau peste diferenta este mult mai mare.

Consum mediu: benzina 8,4 l/100 km; diesel 6,4 l/100 km.

Autonomia la diesel este de 1000 km/plin - asta, cand faci drumuri lungi si dese este un avantaj.

 

Dieselul asta nu vibreaza, nu tzacane, intr-un cuvant nu se simte si nu se conduce ca un diesel.

Diferenta de pret CIP a fost de 1000 Euro.

 

 

Aaaaa - este vorba despre Subaru Forester : 2.0 benzina vs. 2.0 Diesel (BOXER).

Share this post


Link to post
Concluzionand ai gresit preturile la combustibili:

benzina 3.13 ron deci in 15000km 3.474.3+700=4174.3

motorina 3.61 ron in 15.000km 3986.55

Astea sunt preturile de referinta petrom, mai adauga 3-400lei vechi si iti da cat e la benzinarie.

deci 3474 benzina 0.278 benzina

3086 motorina 0.265 diesel

Deci in 15.000 km economisesti 188 RON (conform calculelor tale refacute). In concluzie, cu toata oferta diferenta de 1000eur o recuperezi in 202.127 km (curs considerat pt eur de 3.8). Cool, tare afacere!

Care diferenta de 1000 de euro? In momentul in care am cumparat eu masina diferenta intre diesel de 2.0 si benzina de 1.6 (less power, less torque) era de circa 100 euro :) Nu mai stiu exact, dar daca si benzinarul avea promotie de SIAB atunci, pretul era undeva cu 300 euro mai jos, deci maxim de diferenta era de 400 euro. Si faza e nu timpul in care imi amortizez investitia suplimentara ci costul final / km, pentru ca investitia suplimentara necesita un efort in momentul achizitiei, costul mai mare / km necesita un efort permanent. Daca stai si pui si realitatea, consumul la benzinar este mult mai mare, deci diferenta reala este si ea mai mare. Nu mai punem la socoteala traficul urban, unde motoarele de 1.6 e stiut ca se invart in jurul cifrei de 10-12%, iar mie dieselul nu mi-a luat niciodata mai mult de 8%. Am mai spus-o, pentru mine personal, dieselul este o afacere.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Lacetti 1.8 - 15390 euro pret de lista cu taxe incluse

Lacetti 2.0 d - 16960 euro pret de lista cu taxe incluse

 

Lacetti 2.0 d - 14330 euro pret final

=> diferenta 2630 euro

 

Acum eu am doua variante:

1. motorul asta nu se vindea nicium la pretul initial (de ce?) => discount

2. un discount similar se putea obtine si la benzinar => diferenta de peste 1000 de euro de la achizitie se pastra si Andrei a calculat corect.

 

Tind spre 2.

Share this post


Link to post
Concluzionand ai gresit preturile la combustibili:

benzina 3.13 ron deci in 15000km 3.474.3+700=4174.3

motorina 3.61 ron in 15.000km 3986.55

Astea sunt preturile de referinta petrom, mai adauga 3-400lei vechi si iti da cat e la benzinarie.

deci 3474 benzina 0.278 benzina

3086 motorina 0.265 diesel

Deci in 15.000 km economisesti 188 RON (conform calculelor tale refacute). In concluzie, cu toata oferta diferenta de 1000eur o recuperezi in 202.127 km (curs considerat pt eur de 3.8). Cool, tare afacere!

 

 

Oricum, daca tine de 1000 de lei +/- daca renteaza sau nu e de rau :)

post-775-1227184079_thumb.jpg

Corectam

benzina 3.13 ron deci in 15000km 3.474.3+700=4174.3

motorina 3.53 ron in 15.000km 3018.15+900=3918.15

diferenta la 15000km e 256 RON.

Deci, scuzati greseala (mai uitasem ca intervalul e de 15 nu 10 k, gresisem la calcul, am corectat!): 222.656km. Halal afacere! Daca mai consideram diferenta de pret de lista de 1300eur e 289.453 km. BETON!

 

E simplu, recunoaste: nu e nici o afacere!

 

Iar cu diferenta de pret: las-o moale. Discount luai si la benzinara, ne uitam la preturi de catalog. SI nu incepe ca masinile pe benzina consuma mult mai mult decat spune in manual: asta ar insemna ca ai mintit cand treceai consumurile la nubira!

Deci get use to the idea: asculti daga daga degeaba.

 

Si lasa reprizele in trepte, ca ar trebui sa mentionezi ca treptele sunt mai scurte si plaja de turatii MULT mai redusa.

 

EU nu cred ca prind 100.000km cu nubira si nici nu cred ca voi tine vreo masina 150.000km, deci pentru ce platesc mai mult? A da, pentru daga daga :P . Stiu, fiecare isi apara harbul dar e simplu: pe hartie nu mai e NICI o afacere sa-ti iei diesel.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Inainte asculta Jaga Jaga. :P

 

Eu recunosc ca as da motorul meu de 1.4 pe un dci doar pentru modul in care trage in ture scazute, nu pentru consum, ca la cum conduc l-as duce la consumul benzinarului, dar sa dau 2000 de euro doar pentru asta si sa stau cu frica-n san de injectoare...mai bine un benzinar mai maricel.

Share this post


Link to post

Eu nu as da motorul pentru un dizal (si aici vb numai CR, celelalte nici sa nu aud :P ) pentru:

a) cum se aude la ture joase/relanti

b) cum se aude la ture medii

c) cum se aude la ture inalte

Alte motive:

1. e mult mai simplu, less chances of shit going wrong Fara injectoare de jdemilioane, pompe, turbine, filtre de particule. Cred ca cea mai scumpa piesa suspusa uzurii si cu risc de distrugere e catalizatorul)

2. e mai putin vibrator (bine, asta pentru mine e un plus, pt altii poate un minus) sau mai bine spus mai deloc vibrator

3. raspunde MULT mai bine la acceleratie si o pot zbughi in oras de pe loc

4. se incalzeste mai repede

5. piese muuuuult mai ieftineeeeee (in case i fac something up)

6. turometru e gradat pana la 6500rpm si trage ok pana la 5500-6000 (Asta inseamna ca nu raman fara treapta la mijlocul tirului)

 

Si acum everybody praise tolin: viitorul e motoare pe benzina, eventual turbo. Dupa ce ai eliminat mai toate dezavantajele diselului (fum, vibratii, fum, cuplu pe plaja redusa) ai pierdut avantajele principale: robustete, fiabilitate si consum redus.

 

Nextone: Tjet!

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Adevarul este ca pe hartie diesel-ul nu mai renteaza, diferenta este prea mare la pompa.

Probabil as lua diesel in locul la un 1.4/1.6 benzina aspirat. Am luat sotiei BMW 116i si parca ma gandesc ca ar fi fost mai bine 118D, poate ar fi tras ceva mai bine. In schimb la o comparatie turbodiesel/turbo benzina, nici nu se pune problema ce as alege, motivele sunt lesne de inteles.

Un alt motiv pentru care poate ar fi mai ok un turbodiesel decat un 1.4/1.6 benzina este faptul ca are turbina si deci merge impinsa puterea mai sus foarte ieftin. La un motor pe benzina aspirat greu castigi cp in plus.

Share this post


Link to post

Da, dar si mai greu mor cp obtinuti ,,in plus".

Share this post


Link to post

Andrei acum depinde foarte mult la chiptuning unde il faci si ce iti faci. Daca mergi la un "meserias" care vine cu laptopul in parcare si iti face setari total aiurea clar ca in 3000km turbina pica. Dar la o firma cu experienta chipurile sunt foarte ok. Eu am de 10 000 km si nu s-a simitit nimic negativ, dimpotriva trage incredibil de bine fata de stock, si e stage 1. Stiu 1.9TDI 90 cp ALH dus in 140 cp (impreuna cu injectoare, intercooler, evacuare, ambreiaj) si se comporta foarte bine masina si are ceva km de la chip.

Share this post


Link to post

Andrei se pregateste sa-si cumpere benzinar si se autoconvinge ca merita mai mult ca un diesel. Si eu incerc acelasi lucru dar n-am reusit inca =))

Share this post


Link to post
Cu tine nu prea mai am ce argumente sa-ti dau. Poate totusi citesti niste date tehnice si te trezesti :)

0-100 kmh - Lacetti diesel 2.0 - 9,8 secunde Aveo 1,4 16v - 11,9 secunde. Asta tradus in acceptiunea ta inseamna ca tu stai in spatele meu la orice eventuala intrecere si vezi cum nu scoate fum un diesel :P

 

Dar poate compari si capacitatea cilindrica a motorului. Ia incearca tu cu un 2000 + turbina/compresor :( .

 

btw: Aveo are 11.1 ...

 

status la un amic : "Diesel is the fuel of Satan"

Edited by Razv

Share this post


Link to post

Nu dom'le, eu is convins de mult... Incerc sa il conving pe Mircea de error of his ways :) ) .

Share this post


Link to post

Si eu sunt de convins ... m-am certat pe n forumuri pe tema benzina vs diesel .

 

Peste 30.000 km/an -> diesel

Sub 30.000km/an -> benzina

Alergic la motorina/tacanit de diesel -> benzina.

Share this post


Link to post

Mai nou: peste 30.000km => benzina

Sub 300.000km=> benzina

:) )

 

Peste 300.000km Volvo FH12 :D .

Share this post


Link to post

Andrei, ia zi tu cati km ai facut intotal cu un diesel de ala modern (CR) de peste 100 de cai de esti asa alergic la el.

Share this post


Link to post

Comparatie Golf V 2.0 FSI vs 2.0 TDI. 150CP vs 140 CP. Consum mediu 8.0 vs 5.7 l/100km. Diesel-ul mai scump cu 1,500 EURO la aceleasi dotari.

Eu unul tot Diesel as alege pentru ca e foarte usor de crescut puterea la 170CP, de pilda cu un tuning simplu de la Oettinger. In plus, Diesel-ul e mai rapid stock decat FSI-ul, are valoare de revanzare mai buna si are autonomie de cateva sute de km in plus la un plin. Singurul avantaj al FSI-ului e pretul mai mic. Fassss...

Edited by wallaby

Share this post


Link to post

Nu trebuie sa comparam neaparat capacitati cilindrice asemanatoare, putem sa comparam caii direct :) spre exemplu 1.4TSI (150CP) de la VW mi se pare genial, chiar pe o masina mai grea ca un Golf sau chiar Passat, iar consumul este ff apropiat de diesel. In plus sunt taxe si impozite mai mici.

Share this post


Link to post

E mai ieftin un TSI 1.4 decat TDI-ul? Nu prea cred... In plus, fiind motor cu admisie fortata, asigurarea costa mai mult decat la Diesel in unele tari. Uite asa s-ar duce naibii si ultimul avantaj al versiunii Golf benzinare :)

Share this post


Link to post

Nu stiu exact preturile si nici nu ma prea intereseaza, sa fiu sincer, dar din ce vad aici dieselul pare mai scump cam cu 18% (corectat).

Acum vorbind totusi de Romania, ca asta ii intereseaza pe 99% din cei care citesc pe aici, probabil, asigurarea e mai mica la TSI (atat RCA cat si Casco, datorita cilindreei si pretului mai mic la TSI), sa nu mai zic de taxa de poluare si altele.

Tot la link-ul ala sunt prezentate si ceva date comparative. Am vazut un Golf 1.4TSI comparat cu 2.0TDI, ambele de 140 CP, si TSI-ul tin minte ca era cu min. 500EUR mai ieftin.

Cuplul la TSI e cam ca la diesel, asa ca s-a cam dus naibii avantajul dieselului. De pe la 1700rpm. La o adica poti sa ari si cu 1.4 benzina, cine ar fi crezut?

Pe langa costurile initiale mai mari, precum si asigurari tot mai mari mai avem ceva dezavantaje:

- incalzire greoaie

- chiar daca diesel-urile moderne nu mai vibreaza ca cele vechi, tot un 1.4 benzina (in cazul asta) e mai silentios si rafinat

- consum ulei

- revizii mai scumpe

- greutate mai mare (peste 50kg?)

Edited by john

Share this post


Link to post

Mai, mai, mai! Andrei, nu intelegi un lucru: eu am cumparat masina cea mai avantajoasa pentru mine in momentul respectiv. Punct. Iar calculele pe care le-am facut in momentul respectiv sunt OK si ma avantajeaza personal. Chestia cu dang dang, clonc clonc etc e o chestie de gusturi. Andrei, mie nubira imi halea 11-12 pe gaz si 10-11 pe benzina. Tot cu nubira am scos un 8,5% in afara orasului pe benzina, alergata aproape de viteza maxima. In aceleasi conditii (ca nu mi-am schimbat domiciliul) asta haleste 7,5-8% in oras si maxim 6,5% in afara alergata tot pe la viteza maxima. Asa ca... Si lasa plajele de turatii care este absolut normal sa difere intre diesele si benzinare.

John, da, motoarele pe benzina de ultima generatie de tip tsi sau tfsi sunt adevarate bijuterii! Jos palaria! Am mai zis-o ca daca Fiat avea pe Linea in octombrie anul trecut si motorul 1,4 t-jet de 120 CP, aceasta ar fi fost alegerea. Dar nu era. Si basta. Iar cand compari costuri de RCA, impozit etc, compari capacitati cilindrice, nu putere.

Andrei, ia compara tu BMW x5 benzinar de 2500 cmc cu BMW x5 diesel de 3000 cmc, si vezi care este mai avantajat in cazul achizitiei? Hint: au acelasi pret de achizitie!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...