Jump to content
 

Sign in to follow this  
mandylion

Probleme Cu Rulmentul De La Roata

Recommended Posts

Salutari!

Am si eu un necaz cu Matizul meu si m-am gandit ca poate ma ajutati voi .

Am schimbat in decursul a 15,000km de 3 ori rulmentul de pe dreapta fata si din nou am probleme, chiar

dupa vreo 2...300km facuti de la ultima interventie.

Problema se manifesta printr-un sunet (barait) cu o frecventa ce creste odata cu viteza . Binenteles ca suna si cand masina e scoasa

din viteza .

Mentionez ca nu se schimba nimic odata cu apasarea franei si jantele de pe fata sunt la fel de calde dupa un drum

mai lung.

Am stat langa mecanic cu ocazia ultimei interventii si mai exista inca o problema cu etrierul, in sensul ca avea putin joc.

Mecanicul a spus ca nu are sens sa fac nimic in privinta asta.

 

In concluzie, trebuie sa fie ceva la mijloc care defecteaza acel rulment... Poate ma puteti ajuta voi cu sfaturi...

 

Multumesc.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Descarca manualul de service Matiz de pe forum si la capitolul suspensie gasesti cati rulmenti sunt pe roata fata, ordinea de montaj a pieselor si forta de strangere.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Descarca manualul de service Matiz de pe forum si la capitolul suspensie gasesti cati rulmenti sunt pe roata fata, ordinea de montaj a pieselor si forta de strangere.

 

Ok, asta am si facut.

Vad ca sunt 2 rulmenti conici (sau cum se numesc) insa pe mine m-ar interesa ce anume ar putea cauza uzura lor atat de rapida

sau ce piese ar mai trebui schimbate pentru a rezolva problema.

Nu intentionez sa-mi schimb eu rulmentul deoarece nu e domeniul meu si lucrarea trebuie facuta de cineva cu experienta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
...Am schimbat in decursul a 15,000km de 3 ori rulmentul de pe dreapta fata si din nou am probleme, chiar dupa vreo 2...300km facuti de la ultima interventie...

 

 

... Nu intentionez sa-mi schimb eu rulmentul deoarece nu e domeniul meu si lucrarea trebuie facuta de cineva cu experienta.

Primele 3 schimburi n-au fost facute de catre cineva cu experienta ?

 

Cauze defectare atat de rapida:

- lovituri;

- rulment contra-indicat;

- montaj gresit;

- ungere insuficienta sau neadecvata;

- strangere cu o forta la cheie nepotrivita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primele 3 schimburi n-au fost facute de catre cineva cu experienta ?

 

Cauze defectare atat de rapida:

- lovituri;

- rulment contra-indicat;

- montaj gresit;

- ungere insuficienta sau neadecvata;

- strangere cu o forta la cheie nepotrivita.

 

Hehe, pai doar nu o sa merg la mecanic cu manualul de service scos la imprimanta sa-l pun sa citeasca... 71000000.gif

Oricum, toate cauzele de mai sus tin de mecanic, si de aici rezulta ca din 3 mecanici, niciunul nu stie sa schimbe un

rulment calumea.

Se poate ca huruitul acesta sa apara de la scurgerea uleiului (vaselinei) sau patrunderea apei in zona respectiva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu cu manualul trebue mers la mecaci, ci cu o piesa de calitate si vaselina speciala pentru asa ceva + euroi :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca dupa 2-300 de km huruie ,cat ar fi de prost mecanicul, rulmentul nu trebuie se huruie ,probabil calitatea lor este indoielnica !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca dupa 2-300 de km huruie ,cat ar fi de prost mecanicul, rulmentul nu trebuie se huruie ,probabil calitatea lor este indoielnica !

 

Exact asta incerc sa aflu, care e problema (problemele) de fapt... E prea mare coincidenta ca dupa 3 schimburi sa se tot strice .

Cu restul rotilor n-am avut nici o problema si masina are 63,000km .

Nu ma deranjeaza sa cumpar o piesa de calitate la pret dublu, decat sa tot merg in service cu masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut si eu asa problema, de care mai si stiam si totusi am mai tras de timp, ca fraierul. Deci Butuc sau/si Portfuzeta uzte, decalibrate, cu jocuri mari (rulmentul intra lejer, in loc sa intre presat, fortat). De aici, deteriorarea rapida a rulmentului, care bineinteles ca incepe sa scoata tot felul de sunete...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut si eu asa problema, de care mai si stiam si totusi am mai tras de timp, ca fraierul. Deci Butuc sau/si Portfuzeta uzte, decalibrate, cu jocuri mari (rulmentul intra lejer, in loc sa intre presat, fortat). De aici, deteriorarea rapida a rulmentului, care bineinteles ca incepe sa scoata tot felul de sunete...

 

Mersi de reply. Voi tine cont si de aspectul acesta cand ajung la mecanic si voi reveni cu rezultate (daca vor fi...) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o problema asemanatoare, dupa zilele aceastea cu ninsori si temperaturi foarte mici masina mea i inceput sa scoata un zgomot ciudat la plecarea de pe loc. Zgomodul este un "huruit" ca al unui rulment foarte uzat.Se aude doar la demarare cam pana in 40 km/h, dupa care zgomotul dispare complet.Am verificat placute de frana(mai putin de 10 mii km de cand au fost schimbate-Ferodo Premier) si rotile se invart usor,am ridicat cate o roata pe cric si am invartit-o cu mana si verificat eventual joc si nu apare acel zgomot sau alt simptom.Precizez ca zogomotul se aude doar in accelerare, in franare nu se aude nimic.

 

Ambreiajul a fost schimbat anul trecut deci nu cred sa fie de acolo zgomotul mai ales ca nu sunt simptome de uzura sau defect.

 

Pe langa toate astea de 3 zile a aparut si pe spate un zgomot ciudat-"vuiet" ca de "avion"  :scarpin: . Zgomotul se aude dupa 30-40 km/h si creste odata cu viteza.Se aude indiferent ca e pe liber, accelerare sau franare doar sa fie peste 30-40 km/h. Mai precizez ca la sfarsitul anului trecut am schimbat in service un cilindru la roata drapta spate si sabotii + lichid frana ocazie cu care s-a facut si gresarea rulmentilor spate.

 

E posibil ca vasilina folosita sa nu fie de calitate? sau "doar atat au tinut acei rulmenti"?

 

Daewoo Matiz 2004, 80.000 km.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am gandit si la cutie mai ales ca zogmotul s-ar auzi in treptele 1 si 2, la treapta a 3 am deja peste 30km/h si zgomtul nu se mai aude,am facut inclusiv urmatorul test : cu o roata suspendata am pornit motorul si am lasat roata sa se invarta in viteza 1 si am accelerat -nu se aude nimic.zgomotul se aude doar cand roata se invarte cu efort -cand plec de pe loc.Uleiul de la cutie l-am schimbat la 60 mii km acum 2 ani cu Total - tipul indicat pe forum( nu mai retin).Cutia functionaza normal intra bine in viteze si nu mi se pare ceva schimbat la modul in care lucreaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revenind la problema de la care pornisem, am luat azi masina de la mecanic cu urmatoarea interventie:

Schimbat rulment in garantie cu unul de alt tip, la care piesa distantier dintre cei doi rulmenti era cu o idee mai

inalta (doua zecimi). Problema ar fi aparut din cauza strangerii prea puternice aplicata pe rulmenti, fapt datorat

acelei piese distantier, care era prea mica.

Sper ca asta sa fi fost intradevar problema si sa fi rezolvat misterul 18000000.gif

BTW... Offtopic, am facut si un reset de ECM si motorul toarce mai rotund la turatie ridicata si parca e mai nervos la acceleratie15000000.gif ...

 

Toate cele bune !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rulmentii se vand o data cu distantierul ? Nu inteleg de ce au pus rulmenti conici pe fata !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rulmentii se vand o data cu distantierul ? Nu inteleg de ce au pus rulmenti conici pe fata !

 

Din cate am vazut in manual, sunt doi rulmenti conici pe fiecare roata, iar din cate zicea mecanicul, rulmentul a fost

la set (distantier inclus....).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai exact, poti cumpara set rulmenti cu distantier inclus sau fara, asta depinde cit esti de atent cind cumpari. Cu alte cuvinte, unii furnizori pun acel distantier in pachet, altii nu. Mai exista si "magaria"care se practica prin magazine, adica, scoate piesa din pachet si-o vinde separat. Informati-va inainte ce contine pachetul respectiv inainte de al cumpara.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

buna ziua la toata lumea de pe forum

am si o problema

am tras frana de mana in iarna asta

si am uitat-o peste noapte

si mi s-a blocat roata spate

am deblocat-o la servam fost cu ea la un mecanic

si mi-a zis ca sabotii sunt dusi

acum de curand m-am trezit cu capacul de la rulment spate sarit si se aude un huruit puternic in mers

ce trebuie sa fac?

Edited by georgeanton75

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum ce faci ? :-? Dai roata jos ,demontezi tamburul si vezi ce ai patit pe acolo !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca si eu am o problema la rulmentul de pe dreapta fata.

Se manifesta astfel: cand merg drept, se aude un huruit de la roata, daca iau usor de volan stanga, acest zgomot dispare.

Chestia e ca am schimbat cauciucurile de curand si ma gandesc sa nu fie zgomotul de la cauciuc.

Problema a aparut dupa ce am facut un drum de vreo 200km cu un cauciuc cu galma.

Aveti idee cum sa diferentiez sunetul, sa vad unde-i problema? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca cu alta roata prima data ca sa te convingi ! Daca rdici roata si o invarti in gol nu iti vei da seama de zgomot dacat daca scoti si planetara din fuzeta !Rulmentii sunt seria 6007 se schimba usor !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

Am o problema cu ansamblul rotii din dreapta fata. Roata are joc la miscarea inainte - inapoi, apucata din lateral. Desi am schimbat rulmenti, am schimbat si portfuzeta... continua sa aiba joc. Mi-a fost refuzat ITPul pentru treaba asta. Mecanicul mi-a zis ca butucul e bun, rulmentul sta fix pe el. Fuzeta e noua... Nu stiu ce sa-i mai fac, si nici mecanicul. Am ajuns sa ne gandim la improvizatii... distantier ingustat la strung...etc, poate poate se rezolva. Asta e pentru viitor.

Cine a mai intalnit asa ceva?

O fi greseala de fabricatie a rulmentilor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu sunt bucsele sau pivotii. Fuzeta+butuc impreuna, demontate, fac la fel. Au joc intre ele, chiar cu rulment nou. Problema e descoperita cam din mai 2009, cand vrand sa fac unghiul de fuga, nu mi s-a acordat garantie la lucrare. Acum insa e vorba de obtinerea ITP, si nu mai suporta amanare. Ma gandeam ca poate e distantierul... Poate trebuie rulment original...cine mai stie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...