Jump to content
Sign in to follow this  
Rafi

Nubira II

Recommended Posts

Piese de calitate GM... A mea a venit cu carcasa de termostat metalica, se schimba doar termostatul in sine...

Share this post


Link to post

Exact la fel mi s-a spart si mie la 2 zile dupa ce am cumparat masina...

Share this post


Link to post

Cautati pe ladezmembrari unul in carcasa metalica: termostatul e mai ieftin si in plus poti pune ce tip vrei (schimbi numai cartusul).

Share this post


Link to post

am vorbit cu cineva sa imi aduca nou dar mai trebuie sa astept...in fine nu prea inteleg de ce sa spart, sa fie oare din vina termostatului sa se fi blocat... :-?

Share this post


Link to post

Nu cred ca are vreo legatura, a crapat pt ca a fost lipit prost.

Share this post


Link to post

a trecut ceva vreme de cand nu am mai postat :mrgreen: ...rusinica :redface:

postez ceva din capitolul DIY anume refacerea sau "modernizarea" unui tampon motor.

materiale necesare:

-Terostat 8597 HMLC (adeziv geamuri auto)....excelent si pentru refacerea bucsilor deoarce are la baza PU(poliuretan) si in plus ramane suficient de flexibil dupa uscare(mare grija la scara de duritate, produsul care l-am folosit eu are 70A.

-un bat de inghetata ca sa intind solutia :D

-diluant pentru curatarea piesei pe care se aplica solutia

si cam atat din ce imi aduc aminte.

piesa este la uscat pentru 48h...dupa care revin cu pareri, daca se prezinta bine am sa fac si celalalt suport care tot asa are o bucsa plina una semiplina dupa care trec si la bucsile de la bascule.

multe detalii gasiti pe goagle..in principiu majoritate folosesc acelas tip de produs, defapt cu aceasi baza PU tot pentru parbrize dar de la producatori diferiti, alti folosec rasina poliuretanica lichida din doua componente care practic dau acelas rezultat.

post-18971-0-88277800-1328367868_thumb.jpg

post-18971-0-19804900-1328367878_thumb.jpg

post-18971-0-99439200-1328367976_thumb.jpg

post-18971-0-13759400-1328367982_thumb.jpg

Edited by Rafi

Share this post


Link to post

Ai taiat cauciucul vechi sau ai pus peste?

Share this post


Link to post

tamponul este nou nout am decupat foarte putin din "membrana" care despartea o latura de cealalta doar ca sa ajut solutia sa faca priza intre cele doua parti, in rest nu am taiat nimic si nici nu are rost.

Edited by Rafi

Share this post


Link to post

In cazul acesta eu nu sint de acord cu afirmatia de mai jos:

 

postez ceva din capitolul DIY anume refacerea sau "modernizarea" unui tampon motor.

 

Tot ce cred eu ca ai facut este inlaturarea (sau macar reducerea) functiei respectivului tampon. Cu alte cuvinte, in loc sa atenueze vibratiile motorului, inclin sa cred ca le va transmite in sasiu ...

Share this post


Link to post

din contra daca stai sa studiezi acel tampon care probabil este si pe leganza, vei observa ca este foarte flexibil chiar mult prea flexibil cel putin din punctul meu de vedere...si sincer prefer sa simt putin din vibratiile motorului decat sa simt cum se misca tot motorul in diverse "faze" sa le numesc(dar garantez ca nu se va intampla asta).

oricum tot procesul este perfect reversibil cu un cutter... :rolleyes: dar sunt foarte increzator ca va da rezultate...

 

PS: tin sa corectez ceva legat de duritate produsului am gresit "duritatea" conform standardului DIN 53505 se pare ca se incadreaza la Shore A hardness ~55A iar acest lucur ma bucura deoarece multi folosesc 60A si din cate am citit se pare ca este mai mult decat suficient deci 55A este la fix pentru a nu compromite anumite aspecte.

Share this post


Link to post

profitand de aceasta zi relativ frumoasa am reusit sa montez ''inventia'' mea :D asta dupa ce m-am razboit putin cu suruburile, noroc cu WD40 care mi-a usurat munca.

Prima impresie clar este mai dur decat vechiu suport, dar urmeaza sa fac si celalalt tampon ca sa fie treaba treaba :) pentru ca acum ma gandesc ca nu cumva mai multa energie sa fie transferata pe celalalt tampon, oricum mie imi place cum a iesit este exact cum am vrut.

post-18971-0-63930100-1330187322_thumb.jpg

post-18971-0-13476700-1330187329_thumb.jpg

post-18971-0-83734100-1330187334_thumb.jpg

post-18971-0-73433800-1330187339_thumb.jpg

Share this post


Link to post

am cumparat tot ce trebuie si maine sper sa fac si al doilea tampon :banana:

post-18971-0-00881300-1330542386_thumb.jpg

Edited by Rafi

Share this post


Link to post

Sa inteleg - tu ai luat silicon de geamuri (cumva chiar pentru structural?) si ai infundat in bucsi?

Share this post


Link to post

din contra daca stai sa studiezi acel tampon care probabil este si pe leganza, vei observa ca este foarte flexibil chiar mult prea flexibil cel putin din punctul meu de vedere...si sincer prefer sa simt putin din vibratiile motorului decat sa simt cum se misca tot motorul

Asa cum spui, este punctul tau de vedere. Eu am fost nevoit sa schimb un astfel de tampon (cumparat nou nout dintr-o retea Daewoo) dupa nici 50km. Datorita cauciucului foarte rigid, toate vibratiile motorului erau transmise in cabina producind un zgomot de fond tare nasol ceea ce ma enerva la culme; prefer liniste si confort, in special la drumuri lungi...

 

Eu ti-am spus niste lucruri din experienta personala, daca, in cazul tau, solutia functioneaza, atunci totul e OK :) .

Share this post


Link to post

Sa inteleg - tu ai luat silicon de geamuri (cumva chiar pentru structural?) si ai infundat in bucsi?

da exact cum ai vazut in poze..

 

exact cum am spus si mai sus procesul este perfect reversibil...si chiar nu mi-ar fi rusine sa recunosc ca nu a fost ce am vrut sau cum se simte cu adevarat in masina(asta daca nu functioneaza cum trebuie), pentru ca nu am nimic de pierdut daca recunosc din contra ii pot ajuta pe alti cu pareri si ideei.

Deocamdata nu am reusit sa il fac dar maine sigur ma "razboiesc" cu el.

Edited by Rafi

Share this post


Link to post

Bun

si care e efectul scontat? Pentru ca rigidizarea prinderilor nu va face decat sa transmita vibratiile motorului in caroserie. Sau ma insel?

 

Te intreb cu un scop concret - la tractorul mare am un asa numit tendon antibalans care pe langa uzura, nu a fost niciodata foarte teapan - si la accelerari bruste sau mai puternice se vede clar cum se misca schimbatorul de viteze... deci implicit tot ansamblul motor-cutie de viteze.

 

offtopic - pe mp daca imi poti da sursa de silicon d-asta la un pret ok ;)

Share this post


Link to post

parerea mea tampoanele stock(la fel ca bucsile de la bascule) sunt "subdimensionate" din punct de vedere al duritati ma refer, repet asta simt eu poate sunt paranoia :lol: dar asta este parerea mea...concret ce am facut eu doar am crescut putin mai mult duritatea lor si spun putin din cauza masticului folosit si a duritati acestuia care nu am ales-o la intamplare.. :spumelagura: . madkat ai pm

Edited by Rafi

Share this post


Link to post

am reusit sa fac si celalalt tampon + cel care l-am dat jos de pe masina, m-am facut ca "ghita" :oops: am manjit si piesele dar se curata dupa ce se usuca acum astept... :rolleyes: noroc ca am avut manusi ca altfel era grav :lol:

post-18971-0-18006500-1330775492_thumb.jpg

post-18971-0-57683200-1330775495_thumb.jpg

post-18971-0-42678700-1330775508_thumb.jpg

Edited by Rafi

Share this post


Link to post

Lasind la o parte parerea pe care deja ti-am zis-o vis-a-vis de rigidizarea tampoanelor, ca solutie tehnica ti-as fi recomandat uretan. S-ar putea sa coste ceva mai mult insa, cu siguranta, eficienta ar fi mai mare. La fel si usurinta de lucru, eliminarea bulelor de aer, etc.

Share this post


Link to post

stiu ca era bine dar de unde...am gasit in cateva locuri dar nu in cantitati mici.. :(

Share this post


Link to post

dupa 5 minute de munca le-am decojit ca pe niste portocale :mrgreen: si inca asteapta cuminti pe calorifer sa fie montate.

post-18971-0-91978200-1330895615_thumb.jpg

post-18971-0-67944800-1330895619_thumb.jpg

post-18971-0-77312200-1330895622_thumb.jpg

post-18971-0-73426800-1330895631_thumb.jpg

Share this post


Link to post

:banana: happy happy happy

post-18971-0-60487100-1330970738_thumb.jpg

post-18971-0-92647600-1330970741_thumb.jpg

post-18971-0-50072400-1330970745_thumb.jpg

post-18971-0-66040900-1330970749_thumb.jpg

post-18971-0-68392900-1330970758_thumb.jpg

Share this post


Link to post

:mrgreen: zi mare astazi, am montat al doilea tampon dau frumos masina de pe elevator, o pornesc si m-a bufnit rasul :lol: vibra scaunul asa de bine incat ma simteam ca pe scaunele alea din carrefour in care bagi 1 leu pt un min de masaj...bun plec la o tura o alerg ceva se simtea din ce in ce mai bine practic alta masina se simte parca ar fi dintr-o bucata sa numai spun de acceleratie si frana de motor se simte perfect in modul bun ma refer..practic pot spune ca este alta masina DAR la ralanti este o poveste lunga :aloooecineva: nebunie curata vibreaza destul de tare dar tot raul spre bine, anume cu cat merg cu ea cu atat vibreaza din ce in ce mai putin DAR iaras un dar mare, trebuie sa ii mai scad din duritate pentru ca sunt sigur ca nu se va "lasa" suficent de mult incat sa ajung la un nivel acceptabil de vibratie, dar pana atunci ma amuz cu ea asa.

 

Am stat ceva pe sub masina si am studiat cam cum lucreaza tamponul si deja ma pregatesc sa il prelucrez si pe cel care l-am dat jos de pe masina, oricum se merita am ramas uimit cat de bine pune puterea pe asfalt si cat de frumos se simte cand schimb treptele...etc degeaba explic pentru ca una este sa simti si alta este sa iti descrie cineva. :D ma asteptam sa fie un fel de trial and error dar asta e pasiunea :lavolan:

Edited by Rafi

Share this post


Link to post

Sa-ti zic o chestie, pentru ca ce-ai facut tu se face si la masinile de teren: pentru flexare mai buna si rigiditate se inlocuiesc bucsile clasice de cauciuc cu bucsi de poliuretan. Din pacate, chestia asta e cu dus si-ntors, deoarece castigurile se traduc in disconfort (sa zicem ca suporti) si deteriorare a suspensiei. Un link care sper sa te lumineze: http://www.elephantracing.com/techtopic/polyurethanefriction.htm

 

Masinile care vin din fabrica cu bucsi de poliuretan sunt Lotus si alte supersportive similare :)

Share this post


Link to post

ai dreptate vaxxi, era si logic sa fie cu dus si intors dar am acceptat riscul pentru ca se merita si incet incet o sa gasesc si cea mai echilibrata solutie...sincer sa fiu numai este mult deoarece practic de la sine isi revine dar sa vad cat se lasa.

ps: Multumesc pt link dar il stiu am rascolit internetul in de pareri si ideii...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...