Jump to content
Sign in to follow this  
costi.dobrea

Apa Inghetata In Rezervor Lichid Spalare Parbriz

Recommended Posts

Mersi mult Viktor de raspunsuri. De natura electrica nu cred totusi sa fie decat daca e sa coincida "stricaciunea" fix cu venitul gerului.

Share this post


Link to post

Sint de parere sa-l dai jos, in doua ore deja pui lichidul nou. Merg si alte variante dar asta daca ai la indemina cele necesare.

Ideal ar fi un motoras electric cu care poti scoate lichidul, dar poti incerca cu un furtun din ala cu supapa, trebue sa se gaseasca pe la piese auto. Cu ala (cel mai subtire) vei reusi sa golesti rezervorul daca mergi pe ideia cu apa fierbinte care va trebui sa o inlocuesti de mai multe ori.

 

 

Iata aici furtun cu supapa de care aminteam, greu l-am mai gasit.

post-20861-0-78158200-1328128500_thumb.jpg

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Hmmmm o sa ma uit astazi daca gasesc un astfel de furtun . Ideea e ca nu stiu daca ai vazut cum arata vasul la nubira, este oarecum intr-o forma conica (sus are circumferinta cam ca a unui pahar din acela de tuica iar dupa vreo 7 cm adancime deja devine foarte ingust incat de-abia daca intra cred ceva in genul unui fir de prelungitor), adica mi-ar trebui ceva in genul unui sarpe din acela de desfundat chiuvetele ca sa fie si moale cat de cat sa poata sa ia curba. Vreau sa merg pe ideea alcoolului tehnic caci cu apa fierbinte mi-e totusi frica sa nu crape ceva pe acolo ;)

Share this post


Link to post

Furtunul respectiv il introduci cu supapa in lichid si doar misti de el pina se autoincarca si incepe sa curga, avantajul e ca nu trebue tras cu gura. Am intinlit astfel de furtune de trei dimensiuni (grosime), l-am luat pe ala mijlociu.

Nu stiu cit de repede o sa-ti dezghete toate alea pe acolo alcolul. Ma refer la apa fierbinte si nu clocotita, o faci in asa fel sa-ti reziste mina in ea, n-o sa crape nimic de aia si o schimbi des.

 

 

 

Gitul rezervorului e demontabil, il scoti daca te incurca.

post-20861-0-95887100-1328165299_thumb.gif

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Nu e mai practic sa o parchezi cateva ore intr-o parcare subterana de mall, unde sunt +8 grade de ex si se dezgheata? apoi bagi tare la pompita daca mai merge si il golesti.

Share this post


Link to post

Dar trageti mai cu gura, ce are?

 

La Cielo / Cruze rezervorul este intre aripa si aparatoarea de noroi (carenaj), nici o sansa sa ajunga caldura de la motor acolo. In schimb, de la caldura motorului, se dezgheata furtunele ce duc la duzele de pe capota, deci problema nu este de acolo (oricum, neauzindu-se pompa nu ne intereseaza inca partea asta).

 

Dupa cum am mai spus in alta parte, eu am incercat cu turnat apa fiarta, lasat pana se racea si scos de mai multe ori + spirt lasat dupa (in jur de 1 litru) si n-a ajutat.

 

Acum exista 2 variante:

a) lasat masina pana cand se dezgheata intr-un loc cat mai cald (oricum peste 0 grade). Eventual un garaj incalzit.

Cateva ore intr-o "parcare subterana de mall" garantat nu or sa ajute, eu am lasat masina acum cateva zile in jur de 8 ore intr-o astfel de parcare si cand m-am intors inca mai avea gheata pe plafon (iar stratul sigur nu era mai mare de 3-4 cm). Asta in conditiile in care afara nu erau cele -15 grade de acum. Daca nu ma insel, cand m-am suit in masina indica +4 grade afara.

 

b) demontat rezervorul si rezolvat in casa - asta s-ar putea face intr-o parcare, dupa ce masina a fost lasata cateva ore bune sa se dezghete.

Share this post


Link to post

Dupa parerea mea, la gerul de afara si la cum arata rezervorul ala, chiar daca lasa masina intr-un garaj incalzit (sa zicem un +10*C), tot i-ar luat citeva zile pina sa se dezghete. Cred ca nici intr-un cuptor de vopsit nu s-ar dezgheta. Singura solutie viabila este sa demonteze rezervorul.

Share this post


Link to post

Sint de aceiasi parere, nu se dezgheata cu una cu doua daca nu-l ajuti sau demonteze. Prea subtire trebue sa fie gheata sa-si dea drumu intr-un loc incalzit.

Share this post


Link to post

Eu am vazut asa ceva in urma cu ani buni la un amic, omul avea tot o Leganza. Pina nu am demontat rezervorul, nu s-a rezolvat. A stat in cada, in apa clada, citeva ore. Parca era un bloc de sticla. Temperaturile de atunci au fost similare cu astea de acum deci nici o sansa sa fie gheata subtire.

Share this post


Link to post

Bun, vreau intai sa va multumesc tuturor pentru sfaturi, dar in special lui Viktor pentru schema si pentru ideea cu furtunul. Ce am mai reusit intre timp sa fac astazi. Am plecat la serviciu dimineata si mi-am lasat masina intr-un mall, in parcarea subterana. M-am dus si mi-am luat-o la pranz convins ca dupa aproximativ 5-6 ore de stat acolo va fi ok, inarmat insa si cu un termometru digital imprumutat de la cineva. Ajuns acolo bineinteles nici o schimbare (termometrul arata +1 grad). Din pacate alt garaj sau loc incalzit nu am putut gasi deoarece locuind la bloc ... Pe drum spre casa am plecat in furtunului, iar dupa ceva autari am gasit unul si am reusit sa elimin din lichid (aici sa va mai zic un paradox, desi pe ambalaj scria -40 de grade, dimineata inainte de a pleca am observat ca deja prinsese o usoara pojghita de gheata). Acum am pus alcoolul tehnic si astept sa vad efectele (banuiesc ca pana maine dimineata ar fi de ajuns sa se dezghete). Daca nu merge varianta asta incerc cu apa calda, iar daca nici asa nu reusesc, cred ca in week-end daca vremea imi va permite sau mai bine zis viscolul ma apuc de demontat.

Share this post


Link to post

Poti sa pui si mama alcoolului tehnic, tot nu o sa iti dezghete solutia din rezervor. Rolul alcoolului nu este de a dezgheta ci de a se amesteca cu apa rezultata prin topire (evident, reusita prin alte metode) coborind astfel punctul de inghet. DUPA ce se realizeaza amestecul, atunci da, nu-ti mai ingheata.

Share this post


Link to post

Cel mai simplu va duceti intr-o parcare acoperita dintr-un mall, pierdeti vremea pe acolo cateva ore sau o lasati peste noapte daca aveti posibilitatea si apoi gata, puteti scoate fara probleme lichidul din vas.

Share this post


Link to post

Si apoi nimic... ori nu ai fost iarna in parcari subterane din mall-uri, ori vorbesti doar ca sa dezinformezi. Ca lichidul ala sa se dezghete la + 1 grad i-ar trebui o luna :) )

Solutiile sunt ori sa fie demontat vasul cu lichid si dezghetat in casa, la caldura (sau in chiuveta sub apa calda), ori turnat apa calda in vas, scos lichid, iar turnat... pana se dezgheata tot. Abia dupa ce e dezghetat tot se poate pune alcool tehnic (izopropilic),ca sa scada gradul de inghet. Nu puneti sare, o sa obtureze pompa si furtunele.

Edited by Geo_ZGA

Share this post


Link to post

Nu mi-a inghetat lichidul in vasul spalator parbriz (dupa cum spune titlul topicului) insa pompa parca ar da semne de oboseala, pare usor scazuta presiunea, cel putin astfel imi pare. Cauza ... necunoscuta, poate fi obosita, poate contacte oxidate ... Daca tot ma murdaresc pe miini atunci zic sa-i schimb modelul si sa merg pe un ansamblu de doua pompe pentru a obtine o presiune mai mare. Ansamblul testat cu un rezultat grozav de bun la dublu (dubla presiune, bataia jetului dubla) insa ramine dilema, de ma pot lipi ori ba de rezervorul existent. Nu conexiunea ii problema ci spatiu, de permite a instala noul ansamblu. De a trebaluit recent cineva prin zona si are ideie cam cit spatiu disponibil e ... ca eu unu cam de mult am cascat ochii pe-acolo si nu mai retin care-i treaba.

 

spalator.jpg

Share this post


Link to post

Nu ai unde sa bagi 2 pompe, vasul la cielo e pe forma aripii cumva... si pompa e infipta in vas in partea de jos, o a 2a pompa e imposibil sa o pui. Mai curand o cureti pe actuala, mai ales contactele, si o sa fie ok.

Share this post


Link to post

Modelul asta de pompa nici nu s-ar potrivi in locul celei originale ce are sorbul direct in rezervor iar astea partial creieaza vacum si absoarbe lichidul. Ma gindeam ca intregul ansamblu sa il ancorez cumva de rezervor ori in apropiere dar daca spatiul nu permite nu rezolv nimic astfel si trec la planul "B" cu pompele in compartimentul motor undeva la baza vasului si doar furtunul sorbului trecut catre rezervor ori, plan "C" cu pompele in compartiment motor de data asta in partea superioara in apropierea gurii de umplere cu sorbul (tubulatura plastic) intepat in gitul rezervorului pina pe fundul acestuia.  Prima optiune ar fi ideala rezolvind intr-un singur loc toate conexiunile. Imi suride ideia a dopa pompe mai ales dupa ce am efectuat citeva teste iar bataia unui jet de apa pe o singura duza ii undeva la ~ 5m peste masurat din copita.

Share this post


Link to post

Pai tu vrei sa-ti stropesti parbrizul tau sau sa speli masina cu totul? Si inca 2-3 din jur?

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Iata ca la asta nu m-am gindit ! Da' nu, nu vreau sa spal caleasca precum nici sa creiez neplaceri celor din jur cu stropitoarea mea. Ideia a doua pompe imi e in cap demult, inca din proiectul "super stergatoare" unde nu mi-a iesit pasenta in ciuda multor ore acordate acelui proiect unde nu am renuntat inca. Acum, daca tot imi pare slabita pompa actuala imi incerc norocul pe noul model. Sigur, cel mai simplu ar fi sa o unlocuiesc pe cea existenta si la revedere, da' nu imi ating scopul cu un jet mai purernic. Acuma ... sper sa nu ma trezesc cu parbrizul perforat, patru gauri de la duze pe o asa presiune. 😉

Share this post


Link to post

Mda. Dupa ore bune de birlaneala cu diverse verificari si teste, sa constat o cauza banala ce obtura presiunea pompei si supra-solicitarea acesteia de unde si zgomot specific unui inceput de sfirsit, supapa unisens montata (cu ani in urma) pe traseu imi facu figura. Dupa eliminarea acesteia si conexiune directa atit presiunea cit si glasul pompei a revenit la normal. Poate e timpul sa inlocuiti supapele cei ce detineti asa ceva...

Dupa cum era si firesc nu m-am putut abtine sa nu pun la treaba si ansamblul de pompe ce lucra grozav de bine doar ca spatiul de montaj cit mai aproape de instalatie imi da batai de cap. Ma incapatinez sa merg pe doua pompe si de nu-mi iese pasenta cu doua in paralel, atinci doua in linie (defapt am vreo sase da' nu le pun toate) ca pentru una s-ar gasi loc, conectata in locul supapei unisens.Teoretic ... ii ca si rezolvata treaba.

Share this post


Link to post

Ce supapa ai folosit? De cand aveam Cielo ma gandeam sa pun, se pare ca si Epica sufera de "stergatoare pe uscat"

Share this post


Link to post

Fix asta ce am postat-o aici, Geo. Pe-atunci am luat doua da' al naibi de o gasesc asa bine am dosit-o de-am cautat-o vreo ora si n-am dat de ea, trebuie sa iau alta. Cu siguranta se gasesc si mai serioase da' nici de asta nu ma pling la citi ani m-a tinut .

Share this post


Link to post

Am comis-o !

M-am intepat cu sonda in rezervor spalator parbriz si am legat o pompa in paralel ce am plasat-o in compartimentul motor alimentat pe aceiasi conductori al pompei principale.Pentru un test demo le-am actionat separat pentru a se observa diferenta de presiune altfel, ambele sint actionate din maneta spalator parbriz. Nu am reusit a face rost de supape unisens da' se rezolva si asta. Nu-i prea reusit video da' ...

 

 

rezervor1.jpg

rezerbor2.jpg

rezervor3.jpg

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

S-a intimplat o minune, stergatoarele mele au incetat a fi galagioase, fapt constatat in urma a o ora de functionare atit continua cit si pe temporizator. Pur si simplu mu le-am auzit glasul nici macar odata, la un momentdat m-o taiat pe crestet ca cineva mi le-o fi schimbat da' si-o luat treapa crezind ca ale mele ar fi mai bune ! In conditii nu tocmai prielnice cu lapovita si ninsoare ce nu e tocmai pe placul lamelelor. Am oarecare dubii referitor la lichidul folosit ce odata cu epuizarea acestuia si inlocuit cu un altul sub o alta sigla, stergatoarele au incetat a fi galagioase. Banui ca lichidul in cauza a fost prea uscat de unde si neplacerea. Drept bonus, naul lichid a primit in rezervor nu mai mult de un strop lichid de spalat vase, am vazut ca se practica si mi-s curios cum se comporta in cazul meu. Urmatorul strop in rezervor o sa fie sampon auto. Ne tinem de experimente ca e sezonul.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...