Jump to content
 

Sign in to follow this  
Alex.T

Tremurat In Mers

Recommended Posts

Da, mergeai supraturat. De curiozitate, ce turatii aveai la mers constant in a 3-a? Consumul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce-i aia supraturat ? Si cat de relevant este consumul in traficul urban aglomerant, pe excursii scurte ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am avut turometru, der nu cred ca mergeam supraturat (din moment ce cu treapta a doua puteam prinde 90 km/h fara probleme).. Cred ca eram in zona de cuplu pentru ca motorul se simtea foarte bine. :)

La mine consumul urban era undeva pe la 9.0-9.5 l.

Edited by Alex.T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand am zis supraturat, m-am gandit la depasirea plajei de turatii recomandata de producator pentru un consum optim, intre 2000-3000 ture la lacetti (daca imi aduc bine aminte), nicidecum la atingerea zonei rosii din turometru. Poate nu e termenul ales foarte bine, poate era mai corect spus "mers mai turat". Chiar si in conditiile unui trafic aglomerat (exclusa varianta bara la bara, care nu mai e mers cu masina), mersul cu turatii peste aceasta plaja indicata, creste consumul. Cu atat mai mult cu cat o faci zilnic, de aceeasi maniera. Una e sa poti sa schimbi a 3-a si sa nu o faci, continuand sa fortezi motorul in a 2-a. Faptul ca Alex prindea 90 in treapta a doua e un mers "foarte turat".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand spui turat deja te gandesti la turatii ridicate. Supraturat nu cred ca exista, dar noi intelegem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dan > producatorul spune sa mergi peste 2000 rpm, deci, cand schimbi o treapta trebuie sa ajungi la >= 3000. Din etajarea cutiilor de pe masinile produse de GMDAT, nu cred ca poti schimba in 4 decat peste 55 km/h si apoi sa rulezi constant peste aceasta viteza. Nu stiu care oras iti permite asa viteza de deplasare pe o excursie semnificativa avand in vedere ca motorul merge cel mai bine intre 2500-3000 (2800). Vezi ce viteza ai la masina ta in domeniul acesta si cati km poti rula asa prin orase. La motoarele cu injectie controlata nu-i valabila regula consumului proportional cu turatia. In plus, la turatii joase, recircularea gazelor arse (EGR) scade temperatura din cilindru la o valoare prea mica pentru autocuratarea pieselor metalice din camera de ardere si se ajunge la una dintre cauze pentru care s-a deschis acest topic. Din aceste motive, este de preferat sa circuli la, de ex., 2800 intr-a III-a decat sa te tarasti la 2000 sau mai putin intr-a IV-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista. Am cautat si gasit acum. Supraturat se refera la "a tura peste un prag de siguranta un motor", un fel de zona rosie pe turometru, dar nu e cazul aici. M-am exprimat eu gresit la inceput.

 

Ai dreptate, nu e indicat sa mergi la turatie mica. Pe langa depuneri am inteles ca poate creste si consumul. Treaba cu injectia controlata versus turatie nu o stiam, recunosc. Personal schimb la 3000 sau putin peste si merg intre 2000 si 3000 (in oras).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si atunci la ~50 km/h cat iti arata turometrul in treapta a treia si cat iti arata intr-a patra?

Share this post


Link to post
Share on other sites
... La motoarele cu injectie controlata nu-i valabila regula consumului proportional cu turatia...

 

Dar cum e, invers proportional?! :)

 

Hai sa zicem ca, in general, e "crescator odata cu turatia" :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Timpul de deschidere al injectoarelor nu-i constant, scade cu turatia, din acest motiv curba consumul specific este o parabola care are un minim in zona centrala a plajei de turatie. Consumul este proportional cu sarcina (presiunea absoluta de aer in galerie). Cand ai cuplu prea mic la roata, datorita treptei inalte in care ai pus masina, deschizi mai mult clapeta.

 

Se face o mare greseala, se reduce problema la mersul in trafic urban la rulajul la clapeta constanta. Rulajul urban este o continua accelerare si decelerare, iar sub 2000 rpm ECM-ul nu mai opreste injectia, adica consumi in decelerare. Daca s-ar urmarii minimizarea produsului presiune absoluta aer x turatie s-ar constata ca s-ar schimba stilul de mers.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic ca nu se "reduce", ci doar nu se "constientizeaza" (din necunoastere).

Cu toate astea, nici parabola aia nu e chiar... parabola, si e oricum doar o "sectiune" in 3D-ul ce mai ia in considerare si sarcina (aka presiunea absoluta).

Revenind la minimizare, asta inseamna acceleratie cat mai lina si turatie cat mai... mica, nu? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate, ca deobicei, am dat-o in offtopic. Daca vrei continuam discutia (cu accelerarea lenta) pe alt topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

parerea mea este ca motorul asta de 1.2 se simte foarte bine intre 2500 si 3200 rpm. eu il folosesc in regimul asta si nu are nimic pana acum, nu tuseste, nu am vazut niciodata relanti variabil sau altele, nici macar pt scurt timp. am un consum mediu de 6.45%

am mers cu cineva cu loganul de 1.4 si mergea cu ea la 1700 rpm. simteam ca motorul ala se chinuie, mergea cu intreruperi, pe bune, si masina avea 24k km.

eu cred ca in conditiile actuale cand tehnologia uleiurilor a evoluat foarte mult, cand exista uleiuri sintetice mersul la turatie mai mare are beneficii mult mai importante decat un mers subturat. poate se face o economie de combustibil , desi nu cred, dar efectele asupra vietii motorului sunt dezastruoase.

singura data cand incerc sa nu trec de 3000 rpm este atinci cand motorul este rece!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum, in accelerare puternica si peste o anumita turatie (> 3000 rpm) electro-valva se inchide, adica te afli la timpul prezent.

 

Mersul se manifesta in 3 stari: accelerat, constant, decelerat, iar constant poate fi la turatii joase (pana in 3000) si peste. La care mers se manifesta la tine, ca sa intelegem si noi ?

 

De circa o saptamana am observat ca a inceput si motorul meu sa scuture. Face asta destul de usor, in sensul ca in prima faza am crezut ca este cauzat de faptul ca suprafata carosabila nu este perfect plana.

 

Raspunzand la intrebarile de mai sus : se manifesta doar la mers constant, cam pana in 3000 ture - nu am turometru, dar se manifesta cam asa : in tr.2 la 30km/h, in tr.3 la 50km/h. In accelerare nu se percepe nimic in neregula. In decelerare la fel. Relantiul este regulat.

O observatie (nu stiu cat de mult conteaza) : mersul asta l-am observat dupa ce a condus altcineva masina, pe o distanta de max 50km si mers subturat.

Am facut reset ECM + Idle Learn. Nimic nu s-a schimbat.

Am mers foarte turat saptamana trecuta pe A2 - nici o imbunatatire.

Astept sa termin rezervorul si o sa-i fac un plin de Efix95 - poate si un 2+2.

 

Sa schimb bujiile ? Cum se regleaza distanta dintre electrod si...restul bujiei ? De unde cumpar cheie dinamometrica ? Sau cum stiu sa le strang corespunzator cu o cheie normala de bujii ?

 

Altfel...daca este de la EGR, are cineva in Bucuresti (care sa vina si la intalnirile de joi) cele necesare eliminarii erorii din ECM daca ma hotarasc sa scot mufa EGR ?

Masina nu mai este in garantie si nu as vrea sa se apuce cei din service sa-mi schimbe jumatate din motor pe banii mei pana sa gaseasca solutia.

 

Multumesc.

Edited by vladawd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eroare de EGR se sterge prin reset de la siguranta, dupa ce pui mufa la loc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tolin, la fosta mea masina nu s-a stins eroarea nici dupa e a stat mai mult timp cu bateria deconectata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eroare nu se stinge daca ea persista sau daca era eroare de misfire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chevrolet AVEO 1.2 din 2008

 

Desi topicul este oarecum, vechi, postez problema mea:

Am patit si eu ceea ce au patit mai multi - mi s-a spart radiatorul si masina a mers cam 20 km fara apa (era sotia la volan :shocking: ... eu in dreapta).

Cand am aruncat intamplator o privire pe bord si am vazut indicatorul de temperatura dat peste cap m-am facut verde, i-am spus sa opreasca imediat masina si dupa ce s-a racit motorul am pus apa pt a putea ajunge acasa.

Dupa aceasta, iata ce patesc:

Cu motorul rece, masina merge perfect in orice turatie si treapta de viteza.

Dupa ce motorul se incalzeste, in treapta a 2-a si a 3-a la turatii mici motorul smuceste puternic, problema care dispare la cresterea turatiei (stilul de condus este acelasi, soseaua la fel !!!)

Chiar azi, citind acest topic am scos mufa de la EGR insa problema nu dispare.Cu toate acestea se simte mai putin acea pierdere de putere la pornirea AC

 

Poate sa imi ofere cineva un sfat ?

 

Mihai

Edited by mishu_g

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa completez si eu :

- pe 29 decembrie plecat la oras, condus sportiv, (fac rar asta, de obicei conduc cu +2000 de turatii si schimb la +2500) depasiri, dar dupa 10 KM volanul si schimbatorul (mai ales) incepura a tremura foarte tare, inainte si inapoi. dupa 1-2 KM tremuratul a incetat, Aveam 60-80 KM/h printr-a patra, totul revenind la normal dupa ce am incetinit la vreo 40-50KM/h si am mers lejer.. nu mi-a venit in minte sa verific temperatura in bord :| , nu aveam nici un bec aprins.

- dupa alti 20 de km am parcat, revin in parcare, gasesc oglinda de la sofer data peste cap de un "nu mai zic". Plasticul negru dedesubt scapat, nu complet, bucati lipsa, dar motorasul oglinzii functioneaza. Se va repara cu un silicon negru, sper, sa dea caldura.

- plecat din parcare si dupa 3 KM de mers prin oras fum puternic sub capota. Prima mea patanie de acest fel. Oprii repede intr-o parcare, constat termostatul crapat in doua, la imbinare (cotul din plastic ce il contine), antigelul curgea sub masina, miros. Remorcat acasa pe 30.

- pe 3 ianuarie cumparat corp cu termostat la 105 roni, GM, instalat, si schimbat si busonul de la vasul de expansiune, pentru siguranta, tip Vernet.

- mecanicul a completat cu antigel g12, roz, 2 litri + 1l apa. Nu e 50/50 stiu, sper ca stie si el mai bine. Vasul de expansiune era plin, am facut 2 km de proba, revenit; a zis ca a scazut si a intrat antigelul in instalatie iar busonul are rol de a regla, la nevoie. masurat temperatura, scos 1 litru din el, mix, bagat iar un litru de antigel, parea ca nu aveam temperatura corecta. In final ne arata -34 grade. Acum as avea deci vreo 3 litri antigel + 1 litru apa in instalatie, din care deja se scosese un litru mix, dupa primii 2 litri de antigel. In final cred ca am 75% antigel, 25% apa plus ce mai era in instalatie. Acum am rugat sa verificam nivelul si sa am sub maxim si asa am mai scos din lichid pana sub maxim. Nota : inainte, de o luna incoace am avut antigelul peste maxim, a fost completat de mecanic in fata mea asa, nu bagai in seama, pe faptul ca nu are nimic daca e peste maxim, masina de abia luata :|

- bucuros, ies cu masina in oras, condus calm 60-80 a patra,poate la 80 am dat a cincea, seara fiind intr-a 5a am mers putin. Dupa aceeiasi 10 KM masina a inceput sa tremure puternic iar, dansa schimbatorul, scazut viteza , mergeam intr-a 3-4, parca se auzea tremuratul, dar dupa vreo 2-3 km nu a mai facut. In tot acest timp temperatura era la normal, putin sub jumatate. Am mai facut 20+30 KM inapoi (dupa o ora stationare), apoi azi o tura in oras. Nu mai tremura. Ce ar putea fi acel tremurat ?

Edited by NED

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi maine sunt sarbatori... mai trebuie sa astepte vizita mecanicului... ieri am plecat iar 30+30 KM, dus-intors, am observat insa ca a facut iar : la circa 10 km de mers de la plecare incepe sa tremure. O las mai usor in 50 KM la ora nu mai tremura si inceteaza usor usor. Am tras pe dreapta am lasat motorul sa mearga si dupa 5 minute am plecat nu a mai tremurat. Am continuat drumul 20 Km + 20 la intoarcere a inceput sa faca atunci cand am accelerat pentru prima data sa depasesc o masina, pana atunci nu mai tremurase. Dar la prima accelerare intr-a 5a a facut iar :-/

Edited by NED

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posibil sa ai missfire de la mers subturat, benzina proasta, bujii uzate etc.

 

Schimba bujiile, pune benzina buna ( de ex de 95 de la Rompetrol ) si dai o forja. Si nu mai merge subturat.

 

Bafta

 

LE: Eventual poti sa bagi si un aditiv de curatare (Gunk) - se baga la un plin de benzina. Benzina daca iei fa-i plinul, nu lua 5 litrii.

Edited by Johnny_L

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi s-a intamplat acum vreo 2 luni sa inceapa sa tremure si sa dea in nas la acceleratii. Culmea, pornea perfect, la prima cheie. Dar la acceleratii usoare facea urat. Daca o tineam foarte turata era ok. Rezolvarea la mine: la motor, in spate, langa habitaclu sunt niste furtunase de cauciuc care in timp se fisureaza, trage aer pe acolo si face urat. Verificati si acolo cand are simptome asemanatoare cu cele expuse mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In legatura cu tremuratul meu : aveam roata din stanga fata se pare cu probleme, "tinea" si se incalzea. Dupa ce se incalzea la un moment dat incepea acel tremurat. Am mai schimbat o bieleta si bucsele ax spate, si facut geometria rotilor (necesara datorita bucselor schimbate). Doar dupa ce s-a curatat bine roata (inclusiv in zona nustiu carui piston) am rezolvat problema.

 

A trecut o luna si nu a mai facut probleme. De remarcat insa, intr-o anumita seara am trecut printr-o zona cu piertris fin si o balta, imediat se auzea sub masina cand am iesit de acolo cum pietrisul e aruncat de roti si 20 metri a tremurat putin volanul, probabil pana a aruncat tot pietrisul. Kalos e sensibil se pare la pietris cu mal combinat, chiar de merg cu a 1a in acea zona, uneori ar putea face iar problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare lume.am tot citit tot ce s-a scris pe aici cu EGR-ul asta.eu am un aveo 1.4 din 2007 si pana mai zilele trecute nu am avut probleme dar intr-o zi mi-a tremurat si mie motorul dar putin si fara sa se mai repete dar mai nou 2 zile la rand dupa ce plec de pa munca dupa-amiaza nu dimineata sa zici ca e frig dupa maxim 50 m de merg nu se mai accelereaza da sa moara motorul cu pedala la fund,trebuie sa o scot pe liber si sa bag iar in viteza si o ia si imi face asa 500 m dupa care merge bine.a mai patit cineva asa ceva,sa fie tot de la EGR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...