Jump to content
 

Sign in to follow this  
sarbocul

Captiva - Impresii, Probleme

Recommended Posts

La consum nu ai ce-i face, masina este foarte grea, cutia este automata, iar motorul e gatuit de DPF destul de tare. Plus ca pe oras face regenerari ale DPF-ului destul de dese. Chiar nu inteleg rostul unui SUV in oras, cu atat mai mult al unuia de peste 2 to...

 

Cand iti face probleme aprinde vreun martor la bord?

Edited by Mircea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna, sunt nou pe acest forum si poate nu postez unde trebuie...dar am o problema de ceva timp cu chevroletul captiva pe care il am, si pana acum nimeni nu stie ce are. Problema este ca nu mai este actionata clapeta care face amestecul de aer cald/aer rece din habitaclu si nimeni nu stie de ce, nici macar la reprezentanta. Nu da eroare pe tester! Am schimbat motorasul care actioneaza clapeta...si nimic! Am luat si un modul de climatronic second...si tot nimic...si am mai schimbat senzorul de temperatura din fata clapetei cu pricina...si iar nimic. Toate butoanele arata ca functioneaza...dar motorasul nu functioneaza. Acum sunt cu clapeta pe manual...adica o trag sau o imping cu mana in functie de ce am nevoie. Are cineva vreo idee? Ma poate ajuta cineva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai schimbat si modulul electronic si motorasul si tot nu il misca, poate cablajul este de vina. Verifica continuitatea firelor care pleaca de la motoras pana la modulul de climatizare, precum si conexiunea de masa daca este separata. Verifica si mufele sa nu fie vreun contact oxidat.

Edited by ches

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara sunt nou in grup si sper sa fi nimerit bine :D . Detin un captiva 2.0d 4wd din 2007 de aprox 8 luni de zile cu 200k pe bord vreo 30k facuti de mine...Recent am fost sa imi schimbe termostatul ca nu imi mai urca apa ramanea cu 2 linii sub normal,acum dupa ce am schimbat termostatul tot nu ajunge imi indica cu o liniuta sub normal...partea electrica totul e ok am fost la service si pe tester nu a dat nici o eroare..nici nu am chef sa merg din mecanic in mecanic sa platesc si sa imi zica ca nu gaseac nimic...pareri idei va rog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Ce inseamna sub normal? Daca este o liniuta sub mijloc, atunci este bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut...inainte sa se strice termostatul vechi statea tot la mijloc acum este sub cu o liniuta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru linistea ta mergi la Opel in Ar.Nou,au tester original si meseriasi buni ptr Chevrolet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Epica intotdeauna sta cu aproximativ jumatate de liniuta sub mijloc, vezi aici: http://www.gmclub.ro/forum/uploads/monthly_05_2013/post-4287-0-49334900-1367738704.jpg

Daca este la fel, atunci e sigur OK, altfel poti intr-adevar sa verifici cu o interfata OBD2 la ce temperatura sta motorul cu termostatul deschis (pui interfata dupa un drum suficient de lung).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

sunt nou in acest forum si din 2017 posesorul a unei Chevy Captiva 2.0 4Wd motorina.

Inainte de achititie am tot citit despre consumul, dar tot nu inteleg ceva : in vara 2017 cu AC pornit tot timpul, condus in oras ( Cluj Napoca) 90% din timpul, avea un consum de 12 - 13%.

Acuma, (iarna) are un consum (in aceasi condictii, dar fara AC pornit) de 14,5% ...este normal?

Plus ca am inteles de la voi, ca cind porneste rigenerarea a filtrului, ventilatoare pornesc la maxim si cu motor rece...sincer nu am auzit vreodata la masina mea sa se intample...

 

Este cineva din Cluj, care ar putea sa ma indrume spre un service bun, care stie despre Chevrolet, pentru o verifcare? Sau cum as putea sa verific daca se regenereaza ceva ? Fiind ca mie consumul nu scade...

 

Multumesc mult pentru orice sfat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iarna motorul de diesel nu prea e economic pentru ca se incalzeste greu. Deci 2.5 litri in plus fata de vara mi se pare decent. In plus, de regula din toamna pana in primavara traficul este mai rau.

 

Ca sa fii linistit, mergi la o fosta reprezentanta Chevrolet (posibil acum sa fii ramas cu Opel), numai cu interfata SCAN-100 vor putea sa vada cand s-a regenerat ultima data DPF-ul si daca ai probleme cu el. De asemenea daca este colmatat, ar putea sa comande din interfata curatarea lui.

 

Edit: AC-ul creste consumul cu 1l/100km la Epica, banuiesc ca e la fel si la Captiva.

Edited by ches

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iarna motorul de diesel nu prea e economic pentru ca se incalzeste greu. Deci 2.5 litri in plus fata de vara mi se pare decent. In plus, de regula din toamna pana in primavara traficul este mai rau.

 

Ca sa fii linistit, mergi la o fosta reprezentanta Chevrolet (posibil acum sa fii ramas cu Opel), numai cu interfata SCAN-100 vor putea sa vada cand s-a regenerat ultima data DPF-ul si daca ai probleme cu el. De asemenea daca este colmatat, ar putea sa comande din interfata curatarea lui.

 

Edit: AC-ul creste consumul cu 1l/100km la Epica, banuiesc ca e la fel si la Captiva.

 

Mersi mult pentru informatii, o sa caut unde pot sa verific cum m-ai sfatuit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna tuturor, am achizitionat un chevrolet captiva de vreo 1 saptamana, autoturismul este din 2012, motor 2.2 184 cp 4wd, cand este turat peste 3500 de turatii si la schimbarea vitezei scoate fum negru, pe tester nu apare nici o eroare masina are 140k km reali, a fost curatata galeria de adimisie si inca si acuma scoate fum negru , la turatie mare tot peste 3000 3500 se aude un fluierat , tin sa mentionez ca masina trage de rupe, daca aveti ceva pareri sau daca s a confruntat cineva cu aceasta problema, am inteles ca s ar putea sa fie ceva furtun de aer fisurat ... astept pareri multumesc 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,aveti idee unde se afla kitul de reparatie roata la captiva 2013,modelul cu 5 locuri

Share this post


Link to post
Share on other sites

La cea cu 7 locuri este atasat de compresor si se afla in primul compartiment din podea, cum deschizi portbagajul. Arata ca o butelie de plastic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut prieteni am si eu de vreo săptămână un captiva motor 2.0 si azi mi sa aprins martor an stanga sus ca p spirala si dedesubt niste punctuale

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Spirala cu liniute intrerupte este semnul ca filtru de particule (DPF) trebuie sa fie regenerat. Trebuie sa mergi cu ea la un drum lung pana se stinge martorul. De preferat un drum in afara la o turatie de peste 2200 rpm. Daca nu se stinge dupa aproximativ 30min (la mine in oras o regenerare dureaza cam 20min), atunci ar fi bine sa te duci la reprezentanta sa o puna pe tester sa vada ce e cu DPF-ul. Asta tinand cont ca detii masina doar de o saptamana si nu stii istoricul ei. La fel, normal ar fi sa suni fostul proprietar si sa il intrebi cam la cati km isi facea regenerarea ca sa iti dai seama ce viata mai are DPF-ul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut am un chevrolet captiva 2.2 diesel 184cai si am o problema cu becul la ulei mi se aprinde cu roșu tin sa mentionez ca am schimbat pompa ulei cu balansoare 

Ma poate ajuta cnv cu problema asta?! Ms

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am și eu un Captiva 2007 cu problema, ulei care vine de la epurator spre turbina. Am schimbat epuratorul cu unul nou,la fel. În plus, care spun unii e o problema de segmentare, scoate fum mult pe la buson ulei. Ceva sfaturi? Florin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vaga impresie ca asa este acest motor din constructie. Daca nu ai probleme de functionare si nu dispare uleiul intre doua revizii, nu e cazul de ingrijorare. Si a mea are la fel, la 75.000 km, colegul Ches evidentia aceeasi problema la Chevrolet Epica dotata cu acelasi motor. Personal voi instala si eu un oil catch can pe traseul dintre valva PCV si admisie, astept sa imi soseasca comanda.

Edited by Corneda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si a mea (2.2 litri, 184cp) scoate gaze cu ulei pe la busonul de umplere cu ulei daca il deschid in timp ce merge motorul, dar nu papa deloc, cel putin nu sesizabil pe joja. La Epica (acelasi motor ca al vostru) nu era atat de rau. Oil catch can-ul a facut minuni la mine la Epica era plin de ulei de la o revizie la alta. Ulei care ar fi ajuns altfel in turbina, intercooler, clapeta acceleratie etc.

@Gabriel 29Daca se aprinde becul inseamna ca ai probleme cu presiunea la ulei sau cu senzorul de presiune in sine. Trebuie sa mergi la cineva care stie sa faca o diagnoza ca lumea ca sa verifice codul de eroare, precum si presiunea raportata de senzor. Acum, in functie de priceperea aluia, isi va da seama de unde vine problema. Spui ca ai schimbat pompa de ulei, ti-au sters codurile de eroare dupa? Au verificat presiunea inainte de schimbarea pompei si dupa? Da mai multe detalii despre ce au facut la masina, altfel nu am cum sa te indrum. In Galati nu stiu pe nimeni, in Bucuresti as putea sa iti recomand, dar partea cu diagnoza cred ca poti sa o faci in Galati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Ma gandesc sa imi cumpar un Captiva, 2.2 AWD, 2013-2014 si vreau pareri. In atentie mai am Hyundai Tucson 2.0 AWD 2015 sau Nissan Qashqai 1.6 sau 2.0 AWD, 2013-2014.Momentan am un Tucson 2005, de care am fost multumit(nu sunt genul de posesor care este stresat de orice sunet suspect, nu-s nici chiar pasionat si nici nu ma pricep), insa este vechi si vreau sa il schimb.Voi ce parere aveti? Captiva pleaca de la 9000 Euro, Qashqai-ul de la 13000 iar Tucsonul de la 15000-16000. Stiu ca difera anii, motorul, dar  oricum am calcula-o, diferenta este net favorabila, din pct de vedere al pretului in favoarea Chevrolet. Sunt probleme cu piesele, se gasesc greu? Ce probleme pot aparea? 

 

Multumesc,

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau daca aveti alte propuneri, gen Tiguan, Q3, etc. Initial imi pusesem un buget de 10000, dar ma pot intinde si la 15000 -17000. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, depinde pentru ce vrei sa o folosesti. Este o masina foarte buna pentru carat familie si bagaje la drumuri lungi, dar ca singura masina de familie pentru mers in oras la scoala / piata nu recomand, mersul in oras ii dauneaza in timp (DPF, ambreiaj).

Piese uzuale pentru revizie (incluzand elemente de franare, distributii, ambreiaje) si elemente de caroserie gasesti, dar piese ce se schimba mai rar (gen furtune turbo, anumiti senzori etc ) se gasesc mai greu sau deloc la noi, doar pe afara.

 

Captiva sufera in general de probleme la cutia de transfer ce se distruge la multe masini (in special modelul 2.2 de care ai mentionat), probleme la caseta de directie.

Daca te poti intinde cu bugetul pana la 17K, te poti uita si la alte modele, fiindca observ ca nu tii neaparat sa fie atat de mare (eu as recomanda chiar si un Duster nou, finul meu are una si mi s-a parut o masina foarte ok, desigur vorbind dpdv practic, nu dotari, materiale folosite, daca as avea nevoie as achizitiona una fara ezitare,).

 

Qashqai din generatia mentionata de tine are un amic, masina cu 60 k km, se plange de probleme electrice aleatorii, cabluri si conectori ce sunt expusi sub masina si oxideaza inevitabil.

De restul nu stiu sa iti spun.

Edited by Corneda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subscriu la ce spune colegul Corneda, Captiva nu este potrivita pentru mersul in oras, ca mai orice diesel cu filtru de particule. Pentru mersul in afara localitatii, excursii la munte cu offroad usor/mediu este foarte potrivita. Am urcat cu masina pe drumuri forestiere destul de uratele gen Valea Berii - cabana Ciucas.

De asemenea motorul de 2.2 este potent si trage bine chiar si cu masina incarcata. Spre exemplu acum o saptamana am carat la tara 500kg de saci de sapa in portbagaj (doar in portbagaj). Masina a mers excelent pe autostrada, am atins pe portiuni si 160km/h, iar suspensia nu a avut probleme la trecerea peste denivelari in viteza. Si asa ajung la portbagaj, care este mare si bine dimensionat- lungime aprox 1.2m, latime aproximativ 1.1m. La modelul 2013/2014 scaunul pasagerului din fata se pliaza si el si obtii o suprafata plana pana in portbagaj cu bancheta pliata, deci poti cara obiecte lungi de peste 3m, cum ar fi lambriuri 🙂 .

Suspensia este iertatoare si nu are probleme de fiabilitate cu exceptia bucselor de la basculele fata pe care le-am schimbat de 2 ori, primele dupa 1 an, banuiesc ca au fost niste facaturi, al doilea rand de bucse vad ca se tine bine.

Piese in general se gasesc, mai ales ca motorul, transmisia, suspensie etc sunt la fel ca pe Opel Antara. Pt revizii nu sunt probleme, se gasesc piese ieftine si bune.

Ca probleme cunoscute ale masinii as cita din ce am avut si ce am mai citit:

- cutia de transfer la modelul 2013/2014, cele din 2012 sunt cica mai fiabile. se poate verifica la cumpararea masinii daca este span in uleiul de la cutia de transfer. Costul unei cutii de transfer noi este undeva la 1500E cu tot cu transport daca este cumparata din Anglia/Germania. La noi in tara pretul este de peste 2000E. Daca se detecteaza la timp problema (inanite ca cutia sa crape) costul reparatiei = schimbarea rulmentilor si a simeringurilor este de 1000-1500 lei cu manopera inclusa, deci de 5 ori mai putin decat daca crapa :).

- injectoarele la motorul 2.2 diesel - de regula problemele apar datorita combustibilului slab. Injectoarele sunt Delphi, o marca care este si pe Dacia/Renault deci pot fi reconditionate peste tot prin tara.

- turbina cedeaza la cei care merg pe drumuri scurte si nu lasa DPFul sa se regenereze, dar asta se intampla si la alte marci.

- Bucsele de bascula fata

- Unitatea de navigatie la unele masini mai vechi, in special modelele dinainte de facelift, adica 2011-2012.

- Consumul nu este cel mai bun din gama, dar masina are 2 tone - eu obtin undeva la 9.5% pe autostrada mergand cu 140 km/h constant plus ceva mai tare indepasiri, clima pornita, cu rotile de vara de 19 inch. Cu rotile de iarna de 16 inch, fara clima reusesc fara probleme un 8.5% pe autostrada. Pe mine nu ma deranjeaza consumul, fac undeva la 15000 km/an, dar poate pe cineva care merge 30-40000 km/an deja incepe sa conteze.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...