Jump to content
 

Sign in to follow this  
csergogaby

Contact pornire Matiz

Recommended Posts

Nu "se taie" nimic la "punerea contactului".

Daca bateria e slaba (slabita, descarcata..., contact la borne imperfect), la cuplarea demarorului (un mare consumator de curent), tensiunea la borne scade sensibil (se vede cum se sting becurile in bord). Acum oprirea aia depinde si de casetofon, daca are pornirea pe potentiometru cu intrerupator "mecanic", nu are de ca sa se opreasca...

Se recomanda ca soferul sa "taie" personal toti consumatorii (faruri, proiectoare, power system) cand actioneaza demarorul (daca stie ca are probleme)

Edited by tomis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am verificat si nici aeroterma nu se opreste cand actionez demarorul. Pana la urma e defect contactul (partea electrica), asa e Matiz-ul? Prin manual parca nu am vazut nimic specificat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A cedat si al doilea contact in 4 luni (din acest topic rezulta ca nu sunt singurul), de data asta nu s-a rupt, doar e indoit suficient cat sa nu actioneze demarorul. Acum am comandat unul "de origine GM", sa vedem cat tine si asta, dar de data asta schimb si contactul electric (la care se presupune ca se intareste arcul dupa o vreme, arcurile isi schimba proprietatile cu vremea sau temperatura -vara pot sa fie 60 de grade in masina-, deci depinde si de material)...Caut in continuare si unul de Opel Corsa B pt a-l adapta si daca reusesc revin si cu poze.

 

PS: Fac toate astea pt a nu renunta la cheia originala...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreau sa multumesc celor care au dezbatut problema aici, sapt. trecuta am patit si eu sa nu se mai opreasca motorul la scoaterea cheii din contact la un Mariz din 2006, cu chip.

Dupa ce am citit topicul, am ales varianta cea mai ieftina, am cumparat cu 85 lei un butuc cu 2 chei pt. varianta fara chip (de la King Auto) si am schimbat clichetii ca sa imi pastrez cheia originala.

Treaba pare complicata, in realitate nu e deloc, aveti 2 imagini atasate la acest post.

Mentionez ca NU am putut sa scot butucul vechi pana nu am demontat (cu greu) acel capac patrat de la sistemul de blocare volan.

Am economisit bani si timp, acum totul este impecabil.

 

Marian - Bucuresti

post-42486-0-87163700-1391435654_thumb.jpg

post-42486-0-68661800-1391435657_thumb.jpg

Edited by marianb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello!

Pentru un Matiz euro3, cheie cu cip, daca am comandat un set de butuc nou cu cip + yale usi... cind il inlocuiesc pe cel vechi stricat mai estre vreo alta procedura de facut?

Nu pastrez vechea cheie,,,schimb cu totul butuc nou cu imobilizator+cheie noua cu cip din set.

Masina va recunoaste automat noul butuc+noua cheie?

 

Multumesc!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fum, fum, iese fumu'! Cam asa am facut eu ieri cand am pornit motorul. A iesit niste fum pe la maneta de semnalizare. Sa fie de la contact? N-a fost o experienta prea OK...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce material e facuta tija aia care se tot rupe?

Nu de alta, dar statistic vorbind e un produs proiectat special sa se strice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca e antimoniu. Un frezor bun cred ca ar fi in stare sa refaca piesa din alt aliaj. M-ar bate un gand :-$

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, cred ca poate fi antimoniu (Stibiu) sau Zamak, dar de foarte proasta calitate, adica pline de reziduuri sau zguri care le fac casante sau au defecte care duc la fisuri si rupere. Daca cineva poate face la freza aceasta tija, il rog sa posteze desenul tehnic. Eu as folosi bronz, alama sau dural.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor!

 

se pare ca problema axului metalic care intra in comutatorul electric este o problema destul de intalnita la Matiz. Urmeaza sa imi achizitionez butuc GM si comutator electric (mi-am cam bagat nasu in el- ATENTIE! - comutatorul electric este din plastic destul de nerezistent iar in interiorul sau sunt lamele, arc si alte componente destul de sensibile) apoi sa ma apuc de treaba.

Cine se mai loveste de aceasta problema - ATENTIE!! - nu prea este de recomandat pornirea masini impinsa si luata in treapta 2 de viteza chiar si cand ii dai drumu usor la ambreaj, deoarece transmisia este pe punct si daca aveti distributia uzata ... Pa-pa Matiz..

Daca nu va descurcati si vreti doar sa ajungeti pana la mecanic, cea mai buna varianta este demontarea comutatorului electric si cu o surubelnita dreapta lata de 1 cm bagati in comutator si ii dati cum ati da la cheie.

Revin cu un post despre cum a mers treaba

 

Multumesc Alin Anghel pt. post-ul tau, chiar si dupa 3 ani :)

 

Cu stima,

Cristi Adam

Am reusit sa rezolv problema dar nu a fost prea usor, vreau sa multumesc tuturor pentru ajutor. Acum sa relatez ce mi s-a intamplat: masina n-a mai vrut sa porneasca, se aprindeau martorii la bord dar nu mai pornea, exact ultima "cursa" a cheii nu mai exista. S-a rupt axul butucului. Am dat jos si capacul superior si cel inferior ale coloanei de directie. Este de preferat sa folositi si o lanterna pentru o mai buna vizibilitate, orificiile sunt adanci. Daca mai doriti sa folositi masina pana la inlocuirea butucului NU se scoate butucul ci mai intai decuplati conectorul electric (se afla pe partea opusa), rotiti de volan pana aveti o vizibilitate buna pentru a scoate surubul contactului aprindere. Dupa ce ati scos cotactul aprindere veti vedea si bucata metalica buclucasa, cea care s-a rupt. Reintroduceti conectorul in contactul aprindere si cu o surubelnita introdusa in lacasul de unde ati scos bucata metalica rupta porniti masina. Miscati in sensul acelor de ceasornic, exact ca si cum ati folosi cheia. Nu fortati prea mult, se poate rupe si contactul aprindere (este din plastic). Este obligatoriu ca butucul sa fie la locul lui pentru ca altfel se va bloca volanul si cheia introdusa in el pentru a fi citit cipul. Acum am ajuns la schimbarea butucului. Butucul se extrage relativ usor, cheia pusa pe pozitia I, trebuie sa introduceti o tija metalica pentru a debloca siguranta (a se vedea pozele din cartea servis). Se scoate mufa din cerculetul negru, cel care citeste cipul cheii. Un butuc nou cu cip si yale pentru usi costa 200 si ceva de lei, asta implica schimbarea cheii si a yalelor. Unul euro II, adica fara cheie cu cip, costa 55 lei si se poate folosi foarte bine si la cele euro III. Mai intai se studiaza butucul vechi, se lasa cheia in el, daca rotiti de cheie se vede un cui care se misca, acel cui trebuie scos, este tinut de un arc, deci se apasa pe el si apoi rotim de cheie pana il putem scoate. Extragem cu atentie axul. Dupa ce se scoate cheia vor "rasari" si "cateii", exact ei trebuie schimbati de pe butucul vechi pe cel nou, ei recunosc cheia. Se face relativ usor. Cu grija se inlocuiesc pe rand, apoi reasamblati totul la loc, acum aveti ax nou si aceeasi cheie. Asta a fost partea cea mai usoara. Trebuie reintrodus butucul in carcasa lui si asta e partea cea mai grea. Unii spuneau ca au fortat, la mine nu a mers. A fost tare greu, dar dupa multe, multe incercari am reusit. Se pune cheia pe pozitia II, se apasa cu o surubelnita dispozitivul de blocare a volanului (se introduce surubelnita din partea dr.), din partea stg., adica pe unde iese capatul axului se introduce ceva foarte subtire (ac, sarma, scobitoare) si trebuie tinut apasat sistemul de blocare al volanului pana este introdus TOT butucul (eu m-am chinuit mult, mai aveam 1 cm. nu trecea, deci trebuie tinut apasat acel sistem de blocare pana intra tot butucul). Asta a fost partea cea ai grea. Se monteaza contactul aprindere, se pune surubelul la locul lui, se cupleaza conectorul electric, se conecteaza mufa la inelul negru pt. citirea cipului, se scoate minusul de la baterie pentru un reset si... GATA! Ati economisit ceva bani plus placerea unui lucru bine facut.
Sper sa va fie de folos. Multa bafta!

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

am si eu o problema cu partea electrica a contactului la matiz.iam schimbat butucul.ii pun contactul si nu aprinde nimik in bord misc de partea electrica se aprinde se stinge.ce ar putea fi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 126.000 km a venit timpul sa se rupa si la mine bucatica metalica de la contact. Bine ca s-a intamplat exact in fata blocului unde locuiesc.

Multumesc tuturor celor care au dat detalii despre cum se repara provizoriu.

Am pornit-o cu surubelnita direct din contactul aprindere. Acum ma gandesc sa o pornesc cu bucata metalica originala, rupta, bagata in contactul aprindere, rotind-o cu un patent ca sa nu deteriorez locasul din plastic.

Eu intentionez sa casez matizul in ianuarie 2016, asa ca nu cred ca mai merita sa investesc in contact nou pentru ca exista riscul sa-l nimeresc de calitate proasta sau sa ma chinui sa-l montez.

Ma gandesc si la varianta sa atasez o rotita de la aparatele radio pe lampi la bucata de metal rupta ca sa nu folosesc patentul sau sa pun un intrerupator sau buton. A incercat cineva varianta cu butonul? Cum ar trebui legate firele intre ele? Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Spania pot vedea stirile de la ora cinci...asa ca preferabil schimbi contactul, cateii sa folosesti aceeasi cheie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana una alta am montat capatul rupt al contactului, cu poxilina, intr-o cheie de la o pendula veche.

Probabil te referi la posibilitatea de a se bloca volanul daca cheia cu cip nu sta fixa pe pozitie; voi fi atent si voi merge cu viteza redusa, pana voi schimba contactul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru unele din situatiile descrise anterior:

- cheie in pozitiile I si II actioneaza calculatorul, bordul etc., DAR

- pozitia III nu porneste demarorul, niciun clic, nimic

 

este posibil ca "defectiunea" sa fie banala siguranta care duce de la contact la demaror, F13 in sceheme, 20A, din cutia de sigurante din interior, descrisa in manuale in schema electrica 1E-4 (pag 141 din manualul de service), sau pe schema electrica generala 9A-2 (pag 987 din manual de service).

 

Din experienta proprie, "defectiunea" asta poate fi foarte usor ascunsa de catre un meserias din service drept o inlocuire de demaror, sau de contact electric sau mecanic, cand, de fapt, e o nenorocita de siguranta de doi lei :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut tuturor si mai ales expertilor in Matiz_uri

 

Am un Matiz din 2004, 138000 km. Acum citeva zile ( o saptamina) am mers ca in fiecare zi di am lasat matizul in parcare peste noapte. A doua zi cind am vrut sa plec...moarta, fara curent, cel putin asa mi-am dat seama dat fiind faptul ca nu misca nimic. Am pornit-o de la alta masina si am mers acasa, in parcare fiind am sperat ca bateria e cit de cit incarcata si ca am avut doar un consumator lasat deschis. Peste citeva ore am vrut sa plec ...curentul din baterie a fost la limita cit sa o pot porni, in sensul ca s-a invirtit de vreo trei ori si a pornit...De atunci am aceeasi problema, merg pe distante de circa 15 km ( un drum) si dupa stationare de citeva ore, la pornire invirte putin si porneste insa la limita.

 

Intrebare: dat fiind faptul ca bateria are vreo 3-4 ani, poate fi vorba de necesitatea achizitionarii uneia noi? Mentionez ca am scos fisa + am curatat-o si are aceleasi simptome. Firele, sint ok, consumatorii inchisi toti.

 

Multumesc anticipat!

 

Cesar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare colegi, am si eu o problema la un matiz la care s-a rupt cheia in contact, cum pot scoate si eu butucul daca nu mai pot invartii cheia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca nu se mai invarte butucul cum fac ca asa am si restul cheii cu care s-a ma invartit si am mai mers cu masina de unde eram si dupa care nu s-a mai invartit deloc, s-a dus mai inauntru restul cheii si nu mai este pe chatei si este butucul pe inchis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totusi nu stie nimeni cum se scoate butucul blocat cu cheia rupta in el?

Edited by mugiur

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare!de dimineata am incercat sa pornesc masina<matiz> am bagat cheia in contact si ...nimic.mort de tot.nu se aprinde nimic in bord,dau cu cheia pana la capat si nu se aude nu se aprinde nimic.bateria are un an.are ochii ,e verde...cine ma ajuta si pe mine ..am verificat toate sigurantele

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...