Jump to content
Sign in to follow this  
iso

Chevrolet Aveo/Kalos - Impresii

Recommended Posts

ajutor,as vrea sa cumpar un aveo sedan 2010,motor 1.4 ,100cp,nou nerulat la 7000E se merita, fratele meu are unul din 2008 si e ff multumit de el nu a avut nici o problema dupa una initiala cai curgea ulei din motor,eu am acum un matiz 2007 si are 47mii si sunt ffff multumit de el.multumesc

 

 

Share this post


Link to post

Nu va inflamati :) .

 

Repet, maine am drive test si o sa ma lamuresc de o parte din obiectiile semnalate pe forum si de amicii mei.

 

Pe oferta de la dealer scrie motor 1,4 16v ECOTEC ... deci OPEL. Am mai citit pe net si am descoperit ca asta e fostul motor de Corsa.

 

Din punct de vedere al consumului ... ma astept sa manance un pic mai mult carburant, deoarece si motorul este 16v. Totusi depinde si de sofer. Imi pare rau de Sergiu ca a avut experiente nefericite cu Chevroletul, dar eu sunt 'patit", in sensul ca atunci cand am cumparat Logan-ul (pe care l-am dat vineri) am fost bombardat cu obiectii: ca e frigider pe patru roti, ca e varza, ca nu e sigur etc. Concluzia dupa 66.000 km: O masina extraordinara. Consum mic, intretinere ieftina, niciun zgomot in interior. Am iubit masina aia.

 

Informatiile de pe forum ma vor ajuta sa ma decid, insa ma voi baza si pe instinct :) . Pana la urma e si chestie de noroc.

 

Apropos. Pana acum am urmatoarele variante:

 

  • Aveo nou
  • Linea nou
  • SH 2008 50.000 km (Megane si Focus) - masinile le-am vazut si sunt in conditii foarte bune.

Astept sa inceapa si rabla 2011, ca sa fie "concurenta" mai acerba :P

 

PS. Atasez diagrama de cuplu ceruta de mine de la GTT. Poate ajuta cumva.

post-32158-069967200 1296365491_thumb.png

Share this post


Link to post

eu as fi vrut sa iau si Logan ca aud ca sunt bunisoare dar Aveo la garantia de 5 ani este valabila si in Europa ceea ce e un lucru bun, are sistem isofix la scaune spate,mp3 incorporat si motor 1.4 in schimb ce loganul are unul 4 numai cu gpl, o sa urmaresc cu desavarsire ceea ce mai spuneti voi forumistilor despre aveo 1.4

Share this post


Link to post

Diagrama de mai sus e valabila doar pentru 1.4 100 cai, cel de 94 are cuplu maxim mai jos.

Share this post


Link to post

@hAnN18Al Apropo de ceea ce ai scris de Logan: nici mie nu-mi place Loganul (tatal meu insa are Logan de 6 ani si nici o problema nu a avut - schimbat numai consumabilele)

Acuma la Aveo: Al meu care e din aprilie 2008 vara trecuta a inceput sa scartaie ca o caruta la aprox 18000km (s-a rezolvat cu spray vaselina - operatiunea a trebuit repetata dupa cateva luni).

De consum ce sa zic - consuma mult (nu ma intreba cat, citeste si tu pe aici pe forum si o sa gasesti cifre).

 

Pe mine m-a convins sa-l iau datorita dotarilor la pretul care il avea (eu l-am luat second acum un an).

 

Acuma sa-ti spun: oarecum sunt multumit, DAR: daca as putea da timpul inapoi la momentul cand am facut alegerea (cu cunostiintele de acuma legat de aceasta marca) NU as mai cumpara Chevrolet (nici Aveo si nici chiar Cruze-ul care daca citesti la sectiunea Cruze o sa vezi cate probleme sunt raportate la Cruze-uri noi (scartaieli, troncaneli si alte errori 95 etc)). M-as orienta spre Megane, Focus sau Astra si motor de 1.6.

 

Probleme am mai avut cu conectorii de la airbag-urile din scaun de sub scaunele din fata si cu MIL check-ul aprins (missfire datorat mersului subturat). Mai adaug ca masina asta din cate citesti pe aici e pretentioasa la benzina.

 

Legat de remarca de mai sus, mai vreau sa-ti spun ca masina mea e full option (Platinium parca ii zice) cu climatronic si toate kkturile posibile (inclusiv suport de ochelari - care eu nu port nici macar ochelari de soare).

 

Si eu mai aveam de ales intre Linea, Clio si Accent. Linea mi-a placut cum arata dar se spunea pe forum la Fiat ca motorizarea de 1.4 are 75cp si este foarte slaba pentru sasiul Lineei (eu am vrut neaparat motor 1.4 (nu mai mare)). La Hyundai se spunea pe forum ca stau prost la capitolul piese de schimb (ca nu le prea au pe stoc si ca dureaza foarte mult pana le au <- aici nu ma refer la consumabile + asta era acum un an).

La Clio iar nu mai stiu ce minuni am mai citit de nu mai stiu ce inel de cupru de la teava de esapament si alte din-astea si am decis sa nu mai citesc toate problemele de pe forum ca nu-mi mai iau nici-una atunci :D

 

In fine: Eu am vrut climatronic si 4 airbaguri si asta este ceea ce am gasit atunci (adica fix acum un an) (Aveo 1.4 16v din 2008 - 6500euro <- Programul rabla nu exista atunci). Iar Climatronic, 4 airbag-uri si motor de 1.4 am mai gasit numai la Linea (care la 75cp era lenesa - asa se zicea pe forum la Fiat).

 

Legat de consum mi se pare foarte curios cum un megane (din-ala vechi din 2000) cu motor de 1.6 16v consuma mult mai putin decat Aveo 1.4 16v. Ceea ce ma duce la gandul ca, ce INEFICIENT este motorul asta de chevy (1.4 16v).

Edited by Johnny_L
  • Like 1

Share this post


Link to post

Să vezi tu motor 1.8 care consumă cât un motor 1.2 (sau chiar mai puţin, pe alocuri)...

Dar asta mai depinde şi de... mărimea la pantofi, nu exclusiv de motor.

Share this post


Link to post

@RM.POPA...probabil vorbesti de motorul pe care il detii...

Ceea ce ma deranjeaza pe mine, este ca sunt atatea probleme semnalate, vizavi de masinile astea pe toate forumurile de pe glob, iar unii membrii se incapataneaza sa nu recunoasca ca sunt niste masini de kkt...Cu un consum imens, masini in care investesti pana intr-o 100.000 de km, bani inclusiv in piese de schimb, masini care troncane si scartaie din toate incheieturile...

BTW...Inclusiv mecanicii de la OPEL - CHEVROLET afirma faptul ca Loganul e mult mai reusit...

Din punctul meu de vedere, varianta Prestige (1,6 16v) e peste Aveo...

  • Like 1

Share this post


Link to post

masini in care investesti pana intr-o 100.000 de km, bani inclusiv in piese de schimb, masini care troncane si scartaie din toate incheieturile...

Cati bani ai investit tu ? Schimba o bucsa, macar, daca scartiie sau unge-o. Ati investit in folii, mp3-uri si subwoofere.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Gresit...

Nu am nici mp3 player...nici woofer...

Am schimbat:

-discuri de frana;

-rulmenti pe fata;

-senzori de abs;

-saboti pe spate, care au ramas blocati;

-reparat ceasul din bord;

-bucse bascule;

bucse bara stabilizatoare;

 

si mai sunt,dar nu mi le aduc aminte acum...o sa ma uit prin facturi...

 

DE MENTIONAT CA MASINA ARE 74.000 DE KM...

Edited by sergiuhusca

Share this post


Link to post

Inafara de dioda din ceas, ai schimbat consumabile, cum ai folosit masina, asa ai avut-o. Despre lovirea jantelor pe fata, care era cauza la tot ce ai schimbat pe fata, vad ca nu spui un cuvintel. Despre reglajul defectos la cablul franei de mana nu amintesti ceva, cu mana ta ti-ai blocat sabotii pe spate.

Edited by tolin
  • Like 2

Share this post


Link to post

Gresit...

Nu am nici mp3 player...nici woofer...

Am schimbat:

-discuri de frana;

-rulmenti pe fata;

-senzori de abs;

-saboti pe spate, care au ramas blocati;

-reparat ceasul din bord;

-bucse bascule;

bucse bara stabilizatoare;

 

si mai sunt,dar nu mi le aduc aminte acum...o sa ma uit prin facturi...

 

DE MENTIONAT CA MASINA ARE 74.000 DE KM...

 

scuze masina are 74mii sunt piese care sunt consumabile,la orice masina se schimba depinde de drumuri pe unde mergi, nu inteleg de ce toata lumea vbb numai de rau, de defecte ca au si calitati nu,eu am zis ca sunt si ffff multe persoane care sunt multumite de ele,si tablaria eu cred ca e mult mai buna ca al loganului,eu oricum mi-l iau pe aveo si va tin cu timpul la curent daca imi va parea rau ca las Matizul acasa si iau Aveo sa umblu cu el prin Europa.

Share this post


Link to post

Cablul de la frana de mana...Bre ma uimesti...Da ce eu am umblat sa regelez cablul la frana de mana...?

Masina are reviziile si servisarea conform manualului de intretinere...Revizii si servisari facute in reprezentanta...

Discutam despre Jante...generalizezi...Nu din cauza asta...am schimbat tot pe fata...Ce am schimbat pe fata a fost pana in 50.000, inainte sa schimb jantele...

Deci...daca vrei, discutam pe facturi...pe constatari...

Jantele le-am schimbat pe casco, intrucat nu se puteau echilibra si nu puteam scapa de vibratiile din volan...

BTW...jantele nu erau foarte strambe, dar aliajul era extrem de prost...

 

@Asistentule-din partea mea, cumpara-ti Aveo...e strict alegerea ta...

Nu stiam ca rulmentii si discurile de frana sunt consumabile pana in 50.000;

Nu stiam ca bucsele sunt si ele consumabile pana in 50.000...;

 

MAINE, POIMAINE o sa spuneti ca toata masina e consumabila pana in 50.000...

Edited by sergiuhusca

Share this post


Link to post

Mai am garantie pana in aprilie si vreau sa spun ca nu mi-a picat nici o piesa la masina pana acuma ca sa fie schimbata pe garantie <- De asta sunt multumit.

 

Am uns bucsele pe sub ea asta vara ca sa scap de scartaieli <- De asta nu sunt multumit.

Consuma mai mult ca alte marci de masini <- De asta nu sunt multumit.

 

Lagat si de consum: Trage foarte bine peste 3000rpm, cei 94 caluti chiar se simt (pentru carcotasi: Da , stiu ca aia ii are numai la 6000rpm) si asta imi place :D

 

Am avut probleme cu connectorii de airbaguri de sub scaunele din fata (dupa ce am fost la spalatorie cu masina mi s-a aprins eroarea de airbag in bord), dar i-am prins cu coliere de mocheta si acum nu se mai misca. Bineinteles ca la reprezentanta m-au taxat 30RON ca sa-mi stearga eroarea din ECU-ul de Airbag (cu ELM-ul nu se poate :wallbanger: )

 

Concluzia: Trebuie sa fi un pic si mecanic ca sa-ti mai rezolvi unele lucruri si singur pe la masina asta. Putea sa fie si mai reusita, dar isi face treaba. Toti ne uitam la cati bani avem in buzunar sa ne luat o masinuta cu cat mai multe dotari. Asa ajungi la chevy.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Cablul de la frana de mana...Bre ma uimesti...Da ce eu am umblat sa regelez cablul la frana de mana...?

Masina are reviziile si servisarea conform manualului de intretinere...Revizii si servisari facute in reprezentanta...

Discutam despre Jante...generalizezi...Nu din cauza asta...am schimbat tot pe fata...Ce am schimbat pe fata a fost pana in 50.000, inainte sa schimb jantele...

 

Jantele le-ai schimbat tarziu pentru ca nu credeai ce iti spuneam. si nu mai da exemple de service-uri autorizate care schimba discuri de frana dupa ureche, fara sa le masoare cu ceasul comparator. Nici de aia care schimba supape fara un test de compresie. Manualul de service este o necunoscuta la ei. Tot ei erau responsabili de reglajul franei de mana, dupa asezarea sabotilor si eventual, cineva sa te invete sa nu tragi ca disperatul de frana de mana cand esti cu piciorul sprijinit in pedala de frana. Tu dai vina pe producator pentru ca nu admiti explicatiile. Nu-i nimic, eu astept sa te aud cum iti lauzi masina cand o scoti la vanzare.

 

Despre consum, citeste aici, sa intelegi si cum se face:

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?/topic/1549-consum-chevrolet-kalosaveo/page__view__findpost__p__515171

 

Ca sa intelegi cum se determina o "ovalizare" de disc:

 

post-402-028789200 1296395641_thumb.png

Edited by tolin
  • Like 2

Share this post


Link to post

Concluzia: Trebuie sa fi un pic si mecanic ca sa-ti mai rezolvi unele lucruri si singur pe la masina asta. Putea sa fie si mai reusita, dar isi face treaba. Toti ne uitam la cati bani avem in buzunar sa ne luat o masinuta cu cat mai multe dotari. Asa ajungi la chevy.

 

 

Perfect de acord cu afirmatia. La banii astia aceeasi dilema am avut-o si eu anul trecut. (Logan sau Linea sau Symbol). Chevy mi-a oferit cele mai multe dotari la aceeasi valoare.

A mai contat si garantia de 5 ani. Dupa 6000 km ma declar multumit. Nu ma astept sa scot consumul din manual (ala cred ca e facut pe alte drumuri...europene...nu romanesti,cu un sofer probabil usurel :mrgreen: fara bagaje, fara clima, fara radio, fara becuri etc....).

 

Pt. Sergiu: daca vrei consum mic ia-ti un diesel (chiar si Logan). Eu la serviciu rulez un LOgan cu o medie de consum intre 5.5 si 6.

Share this post


Link to post

Speleus...eu am semnalat niste specte care ma nemultumesc ca si end user al acestui autoturism.Eu am ales Chevrolet, deoarece inainte am avut un Daewoo de care am fost multumit ca si fiabilitate.Din pacate, cu Chevrolet lucrurile nu stau chiar asa...Adica...fiabilitatea lasa de dorit...

Fiecare, face ce doreste cu banii sai...Ca si concluzie finala, pe viitor Chevrolet nu va mai exista in atentia mea in momentul in care ma voi hotara sa schimb masina.

Share this post


Link to post

@ sergiu Ca concluzie a concluziei tale, reiese ca tot mai multi si-au luat teapa.http://www.wall-stre...scut-cu-12.html

Si cum apar noile modele de Aveo (pana si diesel si poate turbo benzina) /Epica/ Captiva pe noi platforme comune cu Opel, concluzia ta nu mai este relevanta.Datorita acestei diversitati, si a raportului pret/dotari vor pierde 1-2-3 clienti si vor castiga 10.

Revenind la Aveo, nu trebuie generalizat.Unii au mai mult noroc,altii mai putin. La fel ca in viata. Consumul la mine este de 10 in Cluj-Napoca.De exemplu cu 10 litri fac 100 de km +/- 5 km cu schimbat intre 3000-3500 in treapta superioara.Consumul din carte de 8,6. Nu mi se pare chiar asa uimitoare diferenta din carte cu cea din realitate. Loganul de 1.6 90 cp are 9,7 in carte, real nu cred ca sub 10.

Unele masini chiar au probleme,cum e cazul lui Alice, dar sunt alti posesori care au consum normal cu aceeasi masina.

In orice caz, parerile sunt impartite, ca in toate domeniile de altfel.

Edited by raresh20
  • Like 2

Share this post


Link to post

@RM.POPA...probabil vorbesti de motorul pe care il detii...

Da, dar nu vroiam să evidenţiez că 1,8 ar consuma puţin. Ci doar că Aveo 1,2 păpa la mine, uneori, mai mult decât papă Honda acum. Cel puţin în urban. Am "scos" cu Aveo 1,2 (HB) şi 12-13% exclusiv urban. Cu Honda n-am reuşit aşa ceva decât pe autostradă :D . Prin oraş consumul real (nu cel din CB) e între 10 şi 11. Pe extraurban... depinde. Dacă merg cu 90-100 ies pe unde ieşeam şi cu Aveo. Dacă sar de 140-150... s-a dus dracu' consumul. Da' rău...

În fine, vroiam să spun că motoarele mici consumă al dracului de mult în traficul urban şi că raportul capacitate cilindrică/ consum urban nu e deloc liniar. Evident, vorbim de benzinare. Şi, din ce-am auzit pe la colegi şi prieteni, nu cred că Aveo arde pe urban mai mult gaz decât un Clio, un 206 sau un Logan. Toţi se pâng, în traficul urban (cel puţin cel din Bucureşti), că sunt rupţi la consum.

Revenind la subiect, Aveo e o maşină care-şi face banii, dacă n-ai ghinion, şi cam atât. Părerea mea, de fost proprietar de Aveo - cu supapele schimbate pe garanţie şi cu cutia de viteze desfăcută, tot pe garanţie. Fără alte probleme...

Share this post


Link to post

ca o concluzie dragi forumisti am observat ca cele mai multe probleme la Aveo au fost pana in 2008 inclus si la motoarele 1.4 alea primele nu de 101cp si cele 1.2,dupa 2008 mult mai putine defectiuni am auzit,si daca intrati si pe forum la Logan si acolo sunt mii de defectiuni, asa si fratele meu cand l-a luat in toamna 2008 hatback dupa 200km pierdea ulei dar s-a rezolvat defectiuni di fabricatie,si cu troncanitul matizul mi-a troncanit in 3 locuri de noua apoi s-a lasat singurel si acum nu se mai aude nimik, eu am ales aveo vb de pret la 7000E MODEL BASE cu aer, tot de are pe el nou nerulat mie mi se pare super pretul desi masina a fost cumparat cu tichete rabla la 5900E dar asta e uni sunt mai destepti cu o secunda si am de ales ori sandero nou fara nimik la 7250E motor 1.2 ori aveo asta sedan,si oricum masina va circula prin Milano bineinteles daca voi ajunge cu ea acolo.

Share this post


Link to post

Când ţi-o ajunge numărul de posturi făcute de dragul de a face posturi, apucă-te şi de alte numere.

Cate vreme poti posta doar prostii. Doar un pafarist mandru de el compara doua motoare de generatii si preturi diferite si mai sustine ca energia necesara deplasarii prin urban este mai mare la o masina cu motor mai mic.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Îţi pierzi răbdarea şi citeşti printre rânduri. N-am comparat cele două motoare, am postat doar principalele constatări cu privire la maşinile pe care le-am condus suficient de mult cât să le cunosc consumul.

Şi, referitor la motoarele mici, am spus doar că

raportul capacitate cilindrică/ consum urban nu e deloc liniar

Adică 1,2 nu consumă de 2 ori mai puţin decât 2,4. E mai pe înţelesul tău aşa?

Edited by Mircea
Atac la persoana

Share this post


Link to post
... Adică 1,2 nu consumă de 2 ori mai puţin decât 2,4. E mai pe înţelesul tău aşa?

Nu are cum sa fie pe intelesul meu deoarece energia depinde de masa si viteza, deci, nu-i legat de capacitatea cilindrica.

  • Like 3

Share this post


Link to post

rmpopa, tu nu cunosti termeni elementari ca energie, consum specific, raport de compresie, cuplu, rapoarte de transmisie, daramite sa mai si citesti valorile lor la kalos. Nici "liniar" nu stii ce inseamna macar.

Edited by Mircea
  • Like 2

Share this post


Link to post

 

 

Legat de consum mi se pare foarte curios cum un megane (din-ala vechi din 2000) cu motor de 1.6 16v consuma mult mai putin decat Aveo 1.4 16v. Ceea ce ma duce la gandul ca, ce INEFICIENT este motorul asta de chevy (1.4 16v).

Eu am logan cu respectivul motor (acelasi motor cu megane 1, 1.6 16v) si in bucuresti imi ia cma cu 1-1.5l mai putin decat un aveo de 1.4 16v. Asta cu toate ca masina e si clar mai puternica decat aveo 1.4(cuplu mai mare si mai jos disponibil (!!!), puterea e mai jos disponibila, si oaresce cai in plus).Apropo ca tot venea vorba de logan, la logan dintre motorizarile de 1,4-1.6 8v-1.6 16v, cel mai putin consuma motorul 1.6 16v, apoi cel de 1,4 si cel mai mare consum il are cel de 1.6 8v. Vorbesc de consumurile declarate, desi in realitate nu le scoti pe alea, diferenta de consum ramane constanta in afara de unele cazuri speciale;

 

Si as mai avea o intrebare. Toata lumea zice de motoarele de 1.4 de pe aveo ca sunt ecotec de opel. Oare nu cumva opel a trecut la motoarele de 1.4 la tehnologia twinport prin 2004? Ca pe corsa sau astra h motorul de 1.4 este twinport. Pe aveo am impresia ca e clasic nu cu admisie variabila precum cele twinport. Deci nu vad nicio legatura cu motoarele actuale de pe opel. Poate ne lamureste cineva, de mult aveam curiozitatea asta. Posibil sa gresesc :) .

Ce bine ar fi fost sa fie acelasi motor de pe corsa sau astra h (vb de ala 1.4 twinport), ala are un consum nesimtit de mic pt un benzinar;

Edited by bossake
  • Like 1

Share this post


Link to post
... Toata lumea zice de motoarele de 1.4 de pe aveo ca sunt ecotec de opel.

Fals.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...