Jump to content

Sign in to follow this  
Pedala

Reglare Carburator Tico

Recommended Posts

Am mai studiat un pic problema + experimentari personale.

 

1.Se incalzeste motorul pana porneste ventilatorul.

2.Se opreste motorul.

3.Se deconecteaza furtunul de la compensatorul de mers in gol la cald.

4.Se desface surubul de la cama clapetei de acceleratie care comanda turatia pana cand nu o mai atinge.

5.Se insurubeaza surubul de amestec la maxim.

6.Se desface 2 ture.

7.Se porneste motorul (o sa mearga groaznic :) )

8.Se desface surubul de reglaj amestec atat timp cat creste turatia. La un moment dat va incepe sa scada un pic. Surubul trebuie lasat in pozitia in care se obtine cea mai mare turatie. Dupa fiecare jumatate de tura se accelereaza motorul si se lasa 10 sec pentru a se pune in functiune toate circuitele carburatorului

9.Se insurubeaza surubul de la clapeta de acceleratie pana se atinge turatia normala de relanti 900 +/- 50 rpm.

10.Se regleaza tija de comanda a relantiului ridicat (specific modelelor cu AC) prin:

10.a. Pornire AC pe treapta cea mai mare a ventilatorului

10.b. Reglarea piulitei de pe tija pentru obtinerea unei turatii de relanti de 1100 +/- 50 rpm.

11.Se reconecteaza furtunul de la compensatorul de mers in gol la cald.

 

Poze:

-Pic01: surub reglare clapeta acceleratie

-Pic02: surub reglare amestec si furtun compensator de mers in gol la cald

-Pic03: surub reglaj relanti ridicat

 

Observatii:

1. Reglajele le faceti pe raspunderea voastra.

2. Sunt reglaje pentru un mers optim al carburatorului. Probabil nu o sa iasa la noxe. Oricum ar trebui sa fie aproape.

 

 

O sa revin si cu metoda de reglaj al socului.

post-198-1157128471_thumb.jpg

post-198-1157128492_thumb.jpg

post-198-1157128511_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai in poza 1 surubul incercuit se afla in capul termoelemntului care actioneaza clapeta de soc si aceleratia la rece ,surubul pt turatie in gol la cald se afla putin mai jos in poza in captul cablului de acceleratie ,vizibil si accesibil atunci cand tragi cablul la maxim (eventual cu mtorul oprit ! ) ,reglajul efectuat dupa mai multe tatonari (in sensul acelor de ceas se creste invers se scade turatia ) . ! :) >-

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pai in poza 1 surubul incercuit se afla in capul termoelemntului care actioneaza clapeta de soc si aceleratia la rece
Surubul acela incercuit este cel care controleaza inchiderea maxima a clapetei de acceleratie (si care regleaza turatia de relanti la cald), si este orientat usor in sus, pe cand cel din capatul termoelementului este orientat usor in jos si are capul mai mic si oxidat.

 

Surubul pt turatie in gol la cald se afla putin mai jos in poza in captul cablului de acceleratie ,vizibil si accesibil atunci cand tragi cablul la maxim (eventual cu motorul oprit ! )
- Acesta e pt reglajul turatiei de relanti la rece (relantiul accelerat de la pornire).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Senna nu vreau sa te contrazic cel putin la punctul 1 dar in al doile caz cred ca gresesti eu am reglat carburatorul dupa metodele mele si functioneaza perfect ,turometrul m-a ajutat f mult !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Repet. Acesta nu este o metoda de reglaj obtinuta prin tatonari. Este o metoda de reglaj obtinuta in urma studierii schitelor tehnice ale carburatorului + citit si aplicat metode folosite de distribuitori de carburatoare de performata din afara.

 

Pe langa aceste aspecte intervin si zecile de incercari de reglaj. In urma acestora am decis ca in cazul carburatorului de Tico aceasta metoda este cea mai potrivita.

 

Surubul din capul cablului de acceleratie este cel care determina turatia functionarii sub actiunea termoelementului mecanismului de soc.

 

O sa revin cu o poza dintr-un unghi mai bun al surubului de la clapeta de acceleratie.

 

Ca intotdeauna... Asta-i parerea mea.

Edited by Pedala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu poza promisa.

 

Surubul pentru reglajul clapetei de acceleratie.

 

Off-topic pentru moderatori. Am incercat sa editez primul post, dar pe acest topic nu imi apare butonul de edit.

post-198-1157481168_thumb.jpg

Edited by Pedala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel din poza nu pare a fi "Surubul din capul cablului de acceleratie" deoarece se vede clar clapeta de acceleratie mai in stanga. Lamuriti-ma va rog cum reglez DOAR turatia motorului cu socul actionat, la mine este prea mare, la cald e ok.

 

"10.Se regleaza tija de comanda a relantiului ridicat (specific modelelor cu AC)" zice Pedala.

 

Eu nu am AC dar acea tija exista si la masina mea (Tico anul 2000). Surubul acela sta in aer nu atinge tija, ca-n poza 3 atasata de pedala. La ce ajuta? AM observat ca la relanti cu faza scurta aprinsa si daca porneste si electroventilatorul de la radiator deja dardaie toata masina din cauza relantiului scazut, aici trebuie sa-si faca treaba acel surub?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.Turatia cu socul activat. In poza 1 din primul post in partea din dreapta jos apare un surub mic pe clapeta de acceleratie. De acolo se regleaza.

2.Daca nu ai AC se declanseaza doar la pornire sau cand motorul aproape se opreste din cauza relantiului scazut. In situatia descrisa de tine probabil nu atingi acel prag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumiri Pedala,

datorita procedeului tau am reglat carburatorul...imi merge mai bine acum ticozauru'...inca nu i-am facut consumul, care sper sa imi iasa cat mai bun. Totusi nu am reusit sa fac sa coboare relantiul mai jos de 1000 ture in conditiile in care mototrul e cald socul scos iar surubul de la clapeta nu atinge parghia clapetei. Singurul rezultat l-am obtinut din avans...am scazut la 7 grade avansul si mi-a coborat relantiul binisor... Ce idee imi dai?(la ce am zis pana acum o singra indoiala mai am, in privinta stroboscopului care este facut de mine dupa o schema "clasica" luata de pe un forum de Dacii )...

Mentionez ca inainte de reglaj aveam un consum maricel cam 7,5%, iar relantiul imi statea pe la 1200 cu motorul cald...iata ce am gasit cu ocazia reglajului...socul, nu iesea complet dupa pornirea ventilatorului in plus parghia de acceleratie imi statea putin trasa datorita cablului de acceleratie, acum l-am lasat cu putin joc pt siguranta :D

Studiind putin manualul service as mai adauga la metoda ta de reglare si faptul ca furtunul compensatorului de mers in gol la cald trebuie astupat cu un dop conform celor spuse de cei care au scris manualul, desi personal nu am observat nici o diferenta cu sau fara dop :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca mai ai o dunga trasa pe carcasa distribuitorului si pe chiuloasa, aceasta semnifica reglajul avansului din fabrica la 8 grade. La masina mea pica identic dupa 150000km. Deci nu as recomanda schimbarea lui.

Socul la Tico are doua reglaje:

1. din surubul aflat in contact cu dispozitivul cu pastila de ceara care comanda deschiderea sau inchiderea socului, care determina practic durata pe care actioneaza socul

2. surubul de pe clapeta de acceleratie (zis si "surubul lui Pepinno") care comanda turatia cu socul activat

Cele doua binenteles ca au o interdependenta.

Momentan eu am defect pe masina respectivul dispozitiv, motiv pentru care nu am revenit cu o metoda de reglaj (neavand obiectul muncii...)

La mine socul in momentuld efata mai functioneza pe o plaja de maxim 5mm. Din reglajele lui (enuntate mai sus) am reusit sa il fac sa se dechida complet cand motorul este cald. Deci poate si la tine este o problema de soc defect.

Daca nu reusesti sa rezolvi, vorbim pe PM si vedem ce rezolvam...

Edited by Pedala

Share this post


Link to post
Share on other sites
datorita procedeului tau am reglat carburatorul...imi merge mai bine acum ticozauru'...inca nu i-am facut consumul, care sper sa imi iasa cat mai bun. Totusi nu am reusit sa fac sa coboare relantiul mai jos de 1000 ture in conditiile in care mototrul e cald socul scos iar surubul de la clapeta nu atinge parghia clapetei. Singurul rezultat l-am obtinut din avans...am scazut la 7 grade avansul si mi-a coborat relantiul binisor...

La Tico se petrece un fenomen interesant, relantiul creste odata cu marirea avansului catre 15 grade RAC, dar motorul va detona puternic in sarcina. In mod normal la avansul corect, de 8 grade, relantiul ar trebui sa fie optim. Asta e o problema care n-am deslusit-o, corectia vacuumatica fiind mai ciudata la acest motor (adica pe dos). Aveai avansul prea mare daca spui ca ti-a scazut relantiul, intrucat 7 grade e corect (in carte specifica 7-9 grade). Eu il tin la 10, detonatiile aparand de la 12 grade in sus (cu benzina de 95). Sfat: NU FACETI REGLARI DE TURATIE RELANTI DIN DELCO!!! Mai strange din surubul de noxe (cel cu prelungitor) si rezolvi problema. (trebuie strans serios de el ca sa iasa noxele bine :D )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut Tico SX , si am reusit sa invat toate reglajele - nu-i greu deloc , totu-i sa nu fie umblat de cine nu stie exact carburatorul si modul de functionare de la Tico - iar un reglaj dupa un email nu-l poti face sigur - sant interdependente toate aceste 4-5 suruburi de reglare - un reglaj la banc la service in Iasi a fost de nota 5 la un prieten - un motor de 5-8 ani nu mai cere reglajul standard din fabrica sa-l poti face la banc . Chiar acum o saptamana am reglat unul care fusese de fapt dereglat de cei de la service Daewoo . Proprietarul , meseriasul ce a venit sa-mi verifice centrala termica m-a sunat sa-mi multumeasca , nici acuma nu-i vine sa creada ca la service l-au pacalit si l-au usurat de bani degeaba , service Daewoo !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
un motor de 5-8 ani nu mai cere reglajul standard din fabrica sa-l poti face la banc

Terminati cu ideea asta preconceputa, ca motorul vechi e altfel decat nou. Un motor de Tico se "aseaza" dupa 10k km si la 100k km este in stare foarte buna. De asta multe sunt turate, pt ca au reglajul de fabrica. Reglajul cel mai bun il faci cu testerul de noxe, indiferent de vechimea motorului. Eu chiar ma gandeam sa fac rost de o sonda Lambda pe care s-o introduc in evacuare si sa-i citesc tensiunea debitata, regland din surubul de noxe pana aceasta ajunge la 0.45V, cand lambda = 1 = optim

Edited by Senna

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-ai inteles ideea ca un reglaj facut dintr-un surub este simplu - " invarte baiatule de ala inaine si inapoi ... " dar sa-l faci la un motor la care deja nu stiu cati meseriasi le-au invartit inainte si inapoi de 7000 de ori , din cel putin 4-5 suruburi , mai este si parghia dintata cu rotita de la capac soc pe care n-o mai nimeresc multi cum era - nu este acelasi lucru ! Ajungi sa-ti mearga bine la relanti dar sa nu porneasca bine - daca porneste bine , consuma mult - daca consuma putin si merge bine vara , nu porneste iarna decat din a 6 cheie si nu actioneaza socul - si tot asa . Asa ca desi nu-i greu de reglat de cine stie cu adevarat , nu-i nici asa usor , ca pui sonda , invarti de un surub si gata . In mare majoritate cui nu-i merge bine carburatorul la Tico il are deja ametit de altii si nu mai stiu ce sa-i faca . Mai ales iarna - cand reglajul trebuie facut la prima cheie dimineata - multi se duc la meseriasi cu motorul cald , moment in care bajbaie degeaba . Fiind foarte interdependente unul de altul ( aceste suruburi de reglaj + celelalte ) NU poti regla carburatorul ca lumea dupa un email ! Doar un ochi si o mana care a facut asta de mai multe ori o poate face , parerea mea .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate. Insa nu mi s-a parut corecta clasificarea ta, poti avea (ma rog, puteai) un Tico nou cu carburatorul zapacit sau unul ceas cum e al meu, dupa 9 ani si 120k km. Insa pentru reglajul final (din surubul de amestec si cel de turatie relanti) tot prinde bine un analizator de gaze arse. Hai sa-ti zic cum as proceda eu cu un carb ametit:

Motor rece, urmaresc sa fie clapeta de soc inchisa si putin tensionata de arcul spiralat de pe roata alba dintata. Daca nu e asa dau cremaliera la o parte facand parghie cu o surubelnita si repozitionez roata cu pricina. Pornesc motorul si reglez turatia de relanti la rece, din surubul lui Pepinno. Apoi cu motorul caldut urmaresc cum functioneaza termoelementul, ar trebui sa deschida clapeta de soc complet cand motorul a ajuns la 60 de grade (incepe sa indice ceva ceasul de temperatura din bord). Daca nu se realizeaza asta umblu la surubul pe care-l impinge termoelementul pana compensarea la cald devine corespunzatoare. Si, in final, reglajul de turatie si amestec relanti. Asta presupunand ca nu s-a desfacut carburatorul si s-a dereglat nivelul in camera de nivel constant. Daca tot nu merge bine dupa toate astea, urmeaza desfacerea, curatarea si reglarea interna a carburatorului (nivelul).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai asa mai baiete ! De la inceput ai spus lucrurilor pe nume , exact asa cum trebuie tehnic - dar ceea ce tu vezi un lucru relativ usor , chiar daca scrii pe email , cineva care doar te ia liniuta cu liniuta si nu are si ureche si simtul de cum trebuie sa mearga si sa sune si sa raspunda motorul la final , nu va reusi sa-l aranjeze - Invarte de ele la nesfarsit ! este o combinatie de 4-5-6 luate cate tot atatea care te baga in intuneric - ca drept dovada ca prietenul nostru l-a mai scos la liman dar tot mai are ceva ramas in urma - ceva simplu pentru noi , dar pentru altcineva este baba oarba . Tu cand esti acolo , o iei frumos si in 20-30 min dimineata n-ai ce face , ca stii doar ca-s multe tare care depind unele de altele + ca este important de cum se prezinta carburatorul la acel moment si cat de departe au mers unii in el . Recunoaste ca nu este usor , si chiar si tu trebuie sa-ti pui toata iscusinta la bataie , darmite cineva care trebuie doar sa te asculte la telefon sau email !?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primele impresii dupa o zi de mers cu noile "setari" la carburator dupa metoda "Pedala", are mai multa viata motorul DAR, la metoda pe care o recomanda Pedala as mai venii si cu mentiunile lui Sena pe care am sa le iau in considerate cat mai curand, pentru ca: la rece nu este constant relantiul cam tremura motorul...(aici Giony are perfecta dreptate)mai trebiue vazut cum functioneaza motorul si la rece...acum e posibil sa imi trebuiasaca un nou termoelement...mai am rabdare pt ca abia acum incep sa inteleg cum functioneaza carburatorul. Sena, ideea ta cu sonda lambda mi se pare de "geniu" :P ...se poate face un aparat de noxe fara prea mari batai de cap in plus iti este de mare ajutor cand reglezi motorul...daca vrei o mana de ajutor la realizarea practica a montajului electronic iti stau la dispozitie...Multumesc mult pt idei, oameni buni, un om informat face cat doi :)

Edited by Ciprian_newbie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce metoda ai aplicat, dar "normal" ar fi sa se respecte o ordine de reglaj, dupa mintea mea:

1- reglajul de amestec (CO) cu motorul la temperatura de regim;

2- reglajul de turatie ralanti, tot cu motorul incins;

3- reglajul de shock, pe motor rece, la prima pornire.

 

Iar eu as face toate astea dupa ce m-am asigurat ca am:

- filtru de aer curat;

- bujii bune;

- avansul static cel indicat de constructor.

Altfel, toata surubareala asta imi pare o loterie fara sfarsit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul sta suficient de turat cand este rece? Sau simti doar ca mai are cate o ratare din cand in cand? Daca e asa e normal

 

Off-topic: Nu inteleg care este problema in a invata sa reglezi un carburator cand cineva iti da pasii principali ?!?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK... pai as incepe cu raspunsul pentru Tolin...am efectuat primii trei pasi dar cu motorul la temperatura de prag a ventilatorului exct cand declanseaza el...si pasul trei la-m facut tot atunci pantru ca oricat de cald era motorul nu iesea complet socul, am omis in schimb si reglajul socului la rece. Am filtul de are destul de curat pt orice eventualitate ma gandesc sa il schimb, bujiile sunt bune fisele sunt noi si avansul static este reglat cu un stroboscop "home-made" initial Duminica am facut avansul la 7 grade...aseara l-am adus la 8 grade si mi se pare mai "rorund" dar si mai turat la relanti (cam 1000 true, putin peste)iar la rece nu mai lucreaza socul :) tre sa il tin eu din acceleratie cateva minute ca sa ajunga la o temperatura minima pe care o accepta motorul altfel se opreste sau merge foarte neregulat, repet, asta se intampla dimineata cand motorul este rece. Cu ultima fraza i-am raspuns si lui Pedala.Am o vaga bauiala asupra capsulei de soc pt ca daca reglez socul sa tina bine la frig nu iese complet la cald daca il fac sa iasa cand e cald motorul, nu actioneaza la rece. Mai fac cateva incercari si daca vad ca nu iese reglajul, am sa cumpar multa bere si am sa vizitez pe unii dintre colegii mei de pe forum ;) Multe multumiri pentru sfaturi...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1- reglajul de amestec (CO) cu motorul la temperatura de regim;

2- reglajul de turatie ralanti, tot cu motorul incins;

3- reglajul de shock, pe motor rece, la prima pornire.

 

Iar eu as face toate astea dupa ce m-am asigurat ca am:

- filtru de aer curat;

- bujii bune;

- avansul static cel indicat de constructor.

Altfel, toata surubareala asta imi pare o loterie fara sfarsit.

Mai precis asa, maestre Tolin! Am omis reglarea avansului caci vorbeam de reglarea carburatorului. Foarte bine ca ai precizat, caci mi-am batut capul o gramada cu Tico-ul unui prieten ca-i consuma mult si abea la a cincea interventie l-am intrebat daca a umblat la delco si-a zis ca da, si cand am pus stroboscopul avea 20 grade avans :dizzy:

Reglarea carburatorului de Tico necesita cel putin 2 etape. E mai bun algoritmul tau, cu precizarea ca la pasul 3 se va modifica turatia de relanti la cald, necesitand refacerea reglajului 1. La metoda postata de mine exista riscul ca surubul de amestec sa fie dereglat rau de tot si turatia la rece in soc se va modifica dupa reglajul final, la cald. Incerc sa nu mai ma grabesc si sa gandesc mai mult inainte de a posta, asta ca sa se mai inteleaga ceva din topicurile astea :D

Deci ordinea ideala ar fi:

 

1- reglajul de amestec (CO) cu motorul la temperatura de regim;

2- reglajul de turatie ralanti, tot cu motorul incins;

3- reglajul de shock, pe motor rece, la prima pornire.

4- verificare / refacere reglaj turatie si amestec relanti (CO) cu motorul cald (dupa pornirea si oprirea electroventilatorului) (pasul 1).

 

Daca fac rost de-o sonda Lambda si o conving sa stea in toba finala eu as incerca ca pas 5 sa circul cu masina si sa urmaresc variatia raportului aer/benzina cu sarcina, sa vad daca obtin Lambda 1.1-1.2 la sarcini mici, 1 la sarcini medii si 0.8-0.9 la sarcini totale (WOT) altfel insemnand nivel incorect si/sau jicloare decalibrate (cazuri rare).

 

@Ciprian_newbie Da, sa vedem de unde facem rost de-o sonda Lamba cu 2 fire, mai ieftina. Am un multimetru digital dar nu stiu cat de precis e pe partea de voltmetru, dar macar asa, informativ ;) Ce nu stiu inca cum sa fac este izolarea firelor care ajung la el de caldura din evacuare :-?

@giony Da, e greu, eu am experimentat intens pana am prins miscarea si tot imi trebuie minim 2 sesiuni ca sa-l pun la punct. Dar sper sa-i pot ajuta pe cei care vor si ei sa regleze ca sa nu-si mai bata asa mult capul precum mi-am batut eu :)

Edited by Senna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare si multumiri tuturor forumistilor pentru sfaturi si idei de la un newbie! =D>

 

Zilele astea m-am decis sa ma joc si eu cu surubul de amestec dupa metoda "Pedala" dat fiind consumul de 10% in oras pe care-l inregistreaza ticalosul meu.

 

Problema nr. 1:

Incercand sa insurubez la maxim surubul cu pricina am rupt cablul prelungitor care era foarte ruginit. :wallbanger: Prin urmare, mare atentie! Dupa ceva alergatura si multe explicatii pe la doamnele vanzatoare de la magazinele de piese auto am gasit celebrul "surub cu prelungitor" la magazinul Daewoo Radacini de la Gara (vis a vis de Hotel IBIS). In imagine surubul buclucas.

 

post-6633-1172168923_thumb.jpg

 

Problema nr. 2:

Al doilea surub buclucas! Cel cu care se prinde prelungitorul surubului de amestec de corpul carburatorului. Intepenit pe veci! Nu a cedat nici la spray degripant, nici la 3 tipuri de surubelnite, nici la rugaminti... la nimic! :spumelagura: Prin urmare am lasat-o moarta cu schimbatul. Capatul surubului cui care intra in carburator se poate roti foarte usor cu un cap tubular de 5,5mm din trusa de scule de la Carrefour :D chiar mai bine decat mizeria de cablu prelungitor care nu-ti da nici un control asupra numarului de ture ale surubului (datorita flexibilitatii cablului).

 

Problema nr. 3:

Numarul de ture! La Daciile vechi si la alte carburatoare gasite pe net, reglarea amestecului se face prin insurubarea la maxim a surubului de amestec si desurubarea acestuia cu 2,5 ture, punct de la care se incepe reglajul pana la obtinerea amestecului optim (turatia cea mai inalta). Turatia cea mai inalta se obtine surubarind intr-o plaja de 0,5 - 1 ture. In cazul meu, insa, am obtinut turatia cea mai inalta abia dupa 2 - 2,5 ture (deci aproape 5 de la punctul de insurubare maxima) ceea ce mi se pare cam mult. Mi s-a spus ca acest lucru s-ar putea datora obturatiilor cu mizerie din carburator. Am curatat cu carbcleaner spray si nr. de ture e acelasi. Motorul insa merge excelent, trage bine, nu merge in suturi, se invarte rotund... Astept sa vad acum si consumul desi, repet, ma cam ingrijoreaza nr. mare de ture desurubate ale surubului de amestec.

 

Prin urmare,

 

1.

Desurubarea surubului de amestec saraceste amestecul sau invers? Insurubat la maxim motorul merge inecat de unde deduc ca acesta este punctul in care intra cea mai mare cantitate de benzina. Viceversa, prin desurubare, scade cantitatea de benzina livrata si deci si consumul?

 

Sau

 

2.

insurubare maxima = cantitate mica de aer => benzina aspirata mai putina (consum mic)

desurubare = cantitate mare de aer => benzina aspirata mai multa (consum mare)

 

Inclin catre a doua varianta ceea ce ma face sa ma astept la un consum chiar mai mare de 10% :mda:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu motorul cald , strangi surubul incet pana simti ca incepe sa tremure - apoi il desurubezi tot incet pana merge rotund si inca un sfert de tura de tura , care ajuta cand motorul este rece . Mie la ITP ca sa iasa la noxe l-a strans , tremura motorul - deci , strans noxe mai putine . Incearca sa bagi surubelnita in capul surubului si sa o lovesti in cap cu un cioacanel, poate-si da drumul , asta am patit si eu si l-am scos ( insa prima data tot nu reusisem si am prins cuiul rupt de prelungitor printr-o metoda pur romaneasca - cu o sarma prinse bine si putin poxipol ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!Senna topser, pedala & Co... Va rog daca veniti joi poate imi dati si mie sfaturi cu carbul meu... FATALA chestia este ca sunt mecanic auto dar n-am vazut in viata mea Tico pana acum 2 saptamani cand am avut inspiratia sa-l cumpar. :banana: Facem troc, voi imi reglati carbul iar eu va segmentez motorul sau va sachimb cine stie ce articulatii

Porneste bine numai ca tre sa-i dau pedale si sa-l tin in viata dimineata pana plec de pe loc cand surpriza, intra socul... La cald merge aproape satisfacator la modul ca are viata si stuff numai ca ii da in nas cand ii dau talpa de la mers lin Consumul nu m-a ingrijorat dar nu este cel legendar... Am schimbat fisele ca nu mergea rotund si s-a rezolvat... n-am umblat la delco ca n-am strobo. Poate va faceti pomana cu mine pana prind o data ca dup-aia sa te tii :) ) http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?showtopic=17147 Nu ignorati ignoranitii... Batalia a inceput.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Problema nr. 2:

Al doilea surub buclucas! Cel cu care se prinde prelungitorul surubului de amestec de corpul carburatorului. Intepenit pe veci! Nu a cedat nici la spray degripant, nici la 3 tipuri de surubelnite, nici la rugaminti... la nimic! :spumelagura: Prin urmare am lasat-o moarta cu schimbatul. Capatul surubului cui care intra in carburator se poate roti foarte usor cu un cap tubular de 5,5mm din trusa de scule de la Carrefour chiar mai bine decat mizeria de cablu prelungitor care nu-ti da nici un control asupra numarului de ture ale surubului (datorita flexibilitatii cablului).

 

Problema nr. 3:

Numarul de ture! La Daciile vechi si la alte carburatoare gasite pe net, reglarea amestecului se face prin insurubarea la maxim a surubului de amestec si desurubarea acestuia cu 2,5 ture, punct de la care se incepe reglajul pana la obtinerea amestecului optim (turatia cea mai inalta). Turatia cea mai inalta se obtine surubarind intr-o plaja de 0,5 - 1 ture. In cazul meu, insa, am obtinut turatia cea mai inalta abia dupa 2 - 2,5 ture (deci aproape 5 de la punctul de insurubare maxima) ceea ce mi se pare cam mult. Mi s-a spus ca acest lucru s-ar putea datora obturatiilor cu mizerie din carburator. Am curatat cu carbcleaner spray si nr. de ture e acelasi. Motorul insa merge excelent, trage bine, nu merge in suturi, se invarte rotund... Astept sa vad acum si consumul desi, repet, ma cam ingrijoreaza nr. mare de ture desurubate ale surubului de amestec.

 

Prin urmare,

 

1.

Desurubarea surubului de amestec saraceste amestecul sau invers? Insurubat la maxim motorul merge inecat de unde deduc ca acesta este punctul in care intra cea mai mare cantitate de benzina. Viceversa, prin desurubare, scade cantitatea de benzina livrata si deci si consumul?

 

Sau

 

2.

insurubare maxima = cantitate mica de aer => benzina aspirata mai putina (consum mic)

desurubare = cantitate mare de aer => benzina aspirata mai multa (consum mare)

 

Inclin catre a doua varianta ceea ce ma face sa ma astept la un consum chiar mai mare de 10% :mda:

 

Este cel mai eronat post d.p.d.v tehnic pe care l-am citit. :o Dumneata esti cumva artist?

Incerc sa lamuresc:

Problema2: Acel prelungitor pe care l-ai cumparat exista deorece accesul direct la surubul de dozaj este dificil. Dar daca tu il poti accesa direct, nu-ti mai trebuie cablul.

 

Problema3: Uita de numarul de ture ca nu e Dacie si nici macar la aia nu se regla cu numaraturi

 

1. si 2. sunt exact pe dos. Nu mai spun ca tu asociezi mersul innecat cu amestecul sarac, iarasi pe dandoaselea. Mers innecat inseamna amestec bogat. Prin desurubare se imbogateste amestecul si prin insurubare se saraceste.

 

Carburatorul nu este centrul universului intr-o masina, consumul mare poate avea si alte cauze. Avansul l-ai verificat? Ca poate s-o fi trezit vreun destept sa-l regleze ca la Dacie X(

Chiar ma intreb cum ar trebui sa explicam aici ca sa inteleaga tot omul :|

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×