Jump to content
 

Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Pai si ce naiba, apa aia zboara?? E un furtun rupt ceva, n-ai apa sub masina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nup, nici macar un strop,asta am patit aseara cand ma intorceam de la forum, cand am parcat masina a venit un miros ca ars si un zgomot ciudat rau, am ridicat capota, ieseau aburi si motoru frigea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu vrei sa-mi spui ca ai mers pana cand a mirosit a parlit si nu te-ai uitat la indicatorul de temperatura a motorului? Pai ala cred ca era in slavi! Basca checkul care se aprinde imediat ce motorul iese din parametrii (temperatura ridicata, lipsa ungere, lipsa racire etc). Mergi si vorbeste cu un mecanic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E vb de matizul sorinei, tipa care a mers fara apa o buna bucata de vreme, eu aseara am mers cu ea, dar culmea, indicatorul de motor arata ok, am sa-i spun, mercic pt tot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha... si fum alb in spate da?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am sesizat, posibil, oricum am inteles ca se duce Alezz cu ea la mecanic sau ceva in genu.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posibil garnitura de chiuloasa arsa daca a mers fara apa, caz in care apa ajunge in pistoane si este scoasa pe esapament. Motorul ala ar trebui sa mearga ca dracu, iar in spate ar trebui sa fie masina de ceata ;)

PS Nu vazusi si tu ca editez la posturile tale de 30 de minute incoace? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa ma duc eu pe la 1 sa vad masina...puii mei sper s-o scot la capat...

Share this post


Link to post
Share on other sites
PS Nu vazusi si tu ca editez la posturile tale de 30 de minute incoace? ;)
Cand editam ultimul meu post m-a sunat, scuze ca ti-ai irosit timpul, dar a fost de ajutor, cel putin pentru mine :thumbl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P Nu mi-am irosit timpul deloc :)

OFF Topic dar ON Forum:

Ma refeream la citarea repetata a mesajului anterior si la scrierea fara majuscule la inceput de fraza/propozitie. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Curge apa din motor...luni o sa vad pe unde(chiulasa e putin probabil ca nu are apa in ulei sau cel mai probabil pompa de apa)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va rog mult sa-mi spuneti si mie linkul unde gasesc instructiuni despre reset ecm si idle learn!

Am tot cautat pe forum dar nu am gasit exact ce trebuie sa fac si nu mai stiu ca sa ii mai fac caci variaza foarte mult turatia la relanti!A inceput sa faca asa de cand am curatat tot ce am putut si eu printre care si ecm.Era plin de ulei intarit deja de cand nu a fost curatat!

Va multumesc mult!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi, ce ECM curatasi tu?

PS vezi la sectiunea Tutoriale, Tips & Tricks curatare IAC si Idle learn si Reset ECM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai am curatat "cuiul" sau ce o fii chestia aia care dozeaza debitul de aer pentru mentinerea relantiului in functie de temperetura motorului!

Nu stiu exact cum se cheama eu stiam ca ii zice motoras pas cu pas!

Acum merg cu mufa scoasa din el caci daca il conectez i-mi variaza rau de tot relantiul iar daca am noroc sa se stabilizeze o face undeva la 2000 rot/min ceea ce numai relantiu nu mai e!

Ca sa merg asa fara actiunea lui l-am desfacut si l-am destins manual la maxim,astfel am un relanti ok dar cand va venii frigul nu o sa se mai poata mentine ca acum cand e cald!

Daca aveti ceva sfaturi pt mine le primesc cu cea mai mare placere si le astept!

Va multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chestia aia se cheama IAC. Daca ai facut ce zici ca ai facut, poti sa te duci frumusel la magazin si sa-ti iei altul, ca ala nu mai e bun de nimic. Daca cautai pe forum, ai fi aflat cum se curata IAC-ul (carpa moale de bumbac, fara sa umbli la reglajele lui) si cum se face initializarea lui astfel incat sa invete parametrii optimi. Asta e... omul din greseli invata. Sfatul meu este ca, in cazul in care nu aveti veleitati tehnice, mai bine platiti un mecanic sa faca treaba respectiva, decat sa stricati ceva. In cazul tau, ai castigat 20 ron si ai pierdut vreo 300, cat este costul aproximativ al unui IAC nou :) Cum ziceam, omul din greseli invata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@adi > pozitioneaza varful "cuiului" la 28 mm fata de baza, pune conectorul la loc, da un reset la ECM si fa apoi o procedura de IDLE LEARN. Informatiile le gasesti pe forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Curge apa din motor...luni o sa vad pe unde(chiulasa e putin probabil ca nu are apa in ulei sau cel mai probabil pompa de apa)...

Pana la urma fu pompa de apa...misiune indeplinita :mrgreen: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

300 lei un IAC nou? :shock: . Mai frate dar scumpe piesele astea. Parca ar fi vw sau oooo.

Edited by baszu'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi dimineata mi s-a oprit motorul la semafor (cauze "naturale", nu din cauza ambreiajului uitat ridicat). Ma chinui sa pornesc... ceva se auzea ca se invarte sau ca se chinuie sa... traga ceva... pana la urma apas acceleratia si o ia.

 

Sun la service... ajung acolo... Se uita la masina... desi i-am zis ca bujiile sunt bune ala s-a apucat sa le scoata, apoi nu mai stia sa bage cablurile inapoi... dupa aia vroia sa scoata (nu mai stiu cum ii zice) chestia aia care regleaza acceleratia CARE ERA IN MOD EVIDENT EXTREM DE CURATA fata de restul motorului si i-am zis sa o lase asa ca e curatata... unge ala cureaua de la alternator... zice ca nu are nimic. Coduri de eroare nu are... Bine ca nu mi-a luat bani... si plec.

 

Cum fac stanga spre carrefour (eram pe plevnei) se aude ca un fel de scurtcircuit electric (ATENTIE: DOAR SUNETUL, adica pocnea ceva...) si se opreste iar motorul. O las sa curga pana la fabria de tigari ca sa nu stau in drum (eram in fata la bricostore) si stau putin. Sub masina nu a curs nici un fel de lichid...

 

Dau sa plec iar... iar nu pornea... accelerez si o ia apna la urma...

 

Cuncluzie: am programare la autonet militari saptamana viitoare.

 

Intrebare: are cineva idee ce se poate intampla? headscratch.gif probabil nu are benzina in momentul pornirii DUPA ce in prealabil ori accelerez eu prea tare, ori fac fara sa vreau frana de motor... ca in service au pornit-o si oprit-o aia de 50 de ori si mereu a mers perfect.

 

[este acelasi text ca aici: http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?s...mp;#entry202312 , doar ca acolo mi-am spus si parerea. Aici e problema...]

Share this post


Link to post
Share on other sites

I-a vezi matale daca martorul de baterie este aprins chiar si slab.

Eu am avut probleme la alternator (puntea arsa), si imi murea motorul la semafor. Verifica daca incarca BINE (de incarcat, incarca dar nu la valoarea normala) si dai si un reset cu idle learn dupa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SMS, verifica fisele de la bujii si cat de bine sunt stranse cablurile de la baterie (atat la baterie cat si la electromotor/masa)

Baszu, nu crezi ca ar fi ramas fara baterie si n-ar mai fi putut sa porneasca?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si... gataaaa (ca in reclama cu marmotele).

 

Acum se aude in mod constant un pacanit, direct proportional cu viteza motorului (rpm). CU cat il accelerez mai tare, cu atat se aude mai des acel sunet.

 

Lasat in viteza, 50-80 kmh, fara acceleratie se opreste. Accelerat = ramane motorul pornit, dar nu ia viteza prea usor.

 

Sunetul care s-a auzit inaintea primei opriri era ca si cum o foaie de hjartie era supta pe acolo... sau caun scurt din ala de prin filme... cu scantei si tot tacamul. Mergeam constant cu 100kmh FIX si de vreo 10 km cand s-a intamplat asta acum de dimineata.

 

:spumelagura:

Edited by SMS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai verificat fisele?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scoate pe rand fiecare fisa si vezi in primul rand daca ramai cu ea in mana... adica daca se rupe. Apoi verifica daca vreuna din bujii este innegrita pe izolator (partea alba care se vede fara a demonta bujia). Daca este innegrita, acolo este fiza cu probleme. Verifica de asemenea sa fie infipte bine fisele, atat in bujii cat si in modulul de aprindere. O alta verificare ai putea s-o faci noaptea, cand, turand motorul cu capota ridicata pe intuneric, la fisa cu probleme se vad scantei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...