Jump to content

Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Salutare!

Iata problema mea:

La decelerare, atunci cand motorul este cald incepe sa se auda un scartait in zona motorului. Am citit pe forum ca au avut si altii o problema asemanatoare de la electovalva de purjare a canistrei de carbon care tacanea de vreo 2 ori la decelerare, dar la mine scartaie intruna. Am fost in service, au mers vreo 3 - 4 cu masina, au zgaltait-o si au zis "domne, cand face, cand nu face. Veniti mai incolo cand o face mai rau". De fapt era cam tarziu si se termina programul de lucru. Treaba e ca nici eu nu mai am timp sa pierd prin service acum si imi doresc cateva sfaturi, poate o fac eu. Va multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi poate spune si mie cineva cum iti poti da seama daca ai o problema cu tachetii la un Matiz? [-O<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai iti bat se aude o bataie metalica la capacul cuilbutorilor...Ar trebui sa te duci sa-i regleze in service (vezi ca se face "la rece" deci vei sta pe acolo destul de mult daca nu vrei sa le lasi masina!!....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zalmoxis, multumesc de raspuns! :osanale:

Problema e ca nu am inteles ce inseamna culbutor si cam cum ar trebui sa "sune" ca sa pot zice daca e o problema cu tachetii! :scarpin:

Poti,te rog, sa fii putin mai explicit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Matiz E3 nou, 500 km la bord se aude o bataie la motor cand e cald mai ales intr-a 3-a in decelerare. Ce o fi?

 

Ulei e curat, presiune ulei este. Nu cred ca sunt fustele de pistoane, din cate stiu eu alea nu bat continuu ci din cand in cand cate o bataie. Asta de o am eu este continua, atata timp cat motorul decelereaza si este in turatie relativ ridicata.

 

Eu unul ma gandesc la culbutori dar parca astia nu se regleaza la revizia de 1000...

 

Este o bataie metalica discreta, nu bate tare dar ma deranjeaza (mai mult psihic).

 

Pls help!

Edited by ShadowNCS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare! Problema este urmatoarea: motorul nu merge rotund. La relanti trebideaza cam tare... iar in mers da in nas... Ascultand motorul iti dai seama ca la anumite intervale de timp da rateuri. Bineinteles, nu rateuri de genul celor care sperie vecinii...insa sunt totusi niste rateuri, arderea nu are loc complet. Am fost cu ea in service de vreo 3 ori, la diferite service-uri. A fost pusa pe computer si toti mecanicii spun ca nu are nimic in neregula...ca testele sunt ok. I-am schimbat cu mana mea valva PCV, nici un rezultat. :wallbanger: I-a fsot verificat in service si catalizatorul.. tot nimic. Mentionez ca masina este inca in garantie si ma gandesc ca poate mecanicii nu prea vor sa o rezolve din cauza asta... Masina merge clar prost, nu este nici o indoiala, deoarece mai am inca 2 Matiz-uri in familie care nu au problemele pe care le-am amintit.. Ce ma sfatuiti sa fac ca sa rezolv? Ma gandeam sa vorbesc eventual la Craiova...credeti ca as putea rezolva ceva? Sau poate imi puteti oferi chiar solutia tehnica... Raman indatorat. Respecte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In service au fost facute urmatoarele operatiuni: schimbat bujii, schimbat fise, diagnostic complet (relanti, injectoare, etc), curatat injectoare, schimbat filtru de aer, verificat si curatat filtru benzina, verificat valva PCV, verificat IAC. In afara de asta i-am schimbat eu acasa valva PCV + i-am dat un reset. Nici o diferenta. Mai mentionez de asemenea ca daca motorul e cald, daca pornesc motorul, fara sa apas deloc pedala de acceleratie, motorul functioneaza normal. Daca accelerez un pic si apoi o las la relanti, apar din nou intreruperile...

Edited by ADDY

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei diagnoza pe neve, te rog, fii mai explicit:

- cum se comporta motorul la prima cheie, la rece ?

- cum se comporta in mers ?

- ce intelegi prin intreruperi ?

- se aprinde MIL ?

- ai desfacut capacul la delco ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimba si bobina de inductie si ai sa vezi rezultatul.

Imi spune un amic care e mecanic la City Center ca la Matizurile noi sunt f dese problemele cu bobinele de inductie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai da sfaturi cand nu te pricepi. Matizurile noi, euro3 (din 2005), au un sistem de aprindere directa, complet diferit de sistemul de pe un motor din 2003.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din momentul asta cine mai deschide topicuri noi despre problemele la motoarele de matiz ia warn pe loc. M-am saturat de mutat si combinat subiecte! :grumpy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daca vrei diagnoza pe neve, te rog, fii mai explicit:

- cum se comporta motorul la prima cheie, la rece ?

- cum se comporta in mers ?

- ce intelegi prin intreruperi ?

- se aprinde MIL ?

- ai desfacut capacul la delco ?

 

-masina porneste fara probleme, fiind motorul rece merge mai turata si atunci nu se "simte" intreruperea de care ma plang...

-dupa cum am spus in primul post, daca o accelerez brusc, in prima faza(secunda) da in nas (se sufoca) si abia pe urma accelereaza...

-dupa cum spuneam, la un anumit interval, motorul da un rateu, suficient de puternic pentru a simti vibratia atunci cand te afli in interior (acest lucru se intampla doar la relanti).

-Nu se aprinde nici un martor luminos de avertizare la bord

-Nu stiu sigur, este posibil ca cei din service sa fi facut operatiunea...O sa verific varianta asta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziceam de o bataie la motor cand e motorul cald, revin cu amanunte. Azi am ridicat capota cu motorul cald si bate si la relanti doar ca nu se aude in masina. L-am accelerat si bataia se aude si la turatii ceva mai mari dar dispare (sau nu o mai aud) cand motorul e turat. Este clar ca bataia e metal-metal si vine dinspre motor... ce poate fi? are numai 500 km :(

 

me-> :uff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shadow, mergi la garantie. E cea mai simpla rezolvare a problemei tale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu imi dau cu presupusul cum ca doar nu esti tu obisnuit cu zgomotul unui motor Tico/Matizk si ca motorul n-are nimic. Ma rog, nu prea ar trebui sa il auzi din habitaclu, poate poate totusi trebuie reglat niste culbutori ceva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

AM fost la Bucuresti cu Matizul si s-a intamplat ceva ciudat.Si la plecare si la intoarcere, dupa aproximativ 300 de km facuti (cu opriri scurte) am observat ca daca sunt in mers si scot din viteza si accelerez motorul acesta ramane accelerat si dupa ce iau piciorul de pe pedala. Si chiar se tureaza si mai tare. Pot sa apas pedala de acceleratie fara nici un folos...doar sa-l turez si mai tare. Singura solutie e sa bag in viteza si sa fac frina de motor.

Chestia e ca apare acest fenomen dupa un anumit numar de km.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eu imi dau cu presupusul cum ca doar nu esti tu obisnuit cu zgomotul unui motor Tico/Matizk si ca motorul n-are nimic. Ma rog, nu prea ar trebui sa il auzi din habitaclu, poate poate totusi trebuie reglat niste culbutori ceva...

 

Cred ca ai dreptate, m-am dus la garantie si mi s-a spus ca asta este zgomotul motorului, asa face toate. Eu sunt convins ca trebuie reglati culbutorii, poate la 1000 km incerc cu o spaga ceva, doar e treaba de 10 min.

Poate cu schimbatul uleiului mai dispare, vom vedea.

Mersi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai linistit ca nu e treaba de 10 min. Trebuie sa se raceasca motorul bine de tot, dai capacul de la culbutori jos, capacul de la distributie, si dupa ii reglezi ... Dureaza vreo 3 ore doar sa se raceasca ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o mare intrebare, ce poate sa se fi intamplat la motor incat sa-l incinga si sa scoata aburi? Acum cateva zile avea un sunet ciudat la cureaua de distributie( cred) e posibil sa se fi rupt ?

Edited by Mircea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca la cea de distributie ci poate la cea de alternator. In orice caz, nu mai merge cu masina pana nu o vede un mecanic. Ai vreun bec aprins la bord?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel de cheking, galben, cel dupa care astept sa verifice la pornire masina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-mi pot da seama din ce ai spus tu pana acum, dar aprinderea becului Check semnifica o problema la motor care-l face sa nu mai functioneze in parametri. Cauze posibile: cureaua de alternator rupta (dar in acest caz ar fi trebuit sa se aprinda si martorul de baterie), termostat blocat, radiator sau furtune sparte, pompa de apa distrusa.

Poti verifica sa vezi daca mai ai apa in vasul de expansiune si respectiv daca mai ai cureaua de alternator. In orice situatie, nu mai porni masina!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai are pic de apa, pusesem acum 2zile completare ,iar acel bec e singurul aprins, si nu vad nici un furtun rupt :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×