Jump to content

Sign in to follow this  
Mircea

Probleme La Cutia De Viteze Si Ambreiaj Matiz

Recommended Posts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am aprox. aceiasi problema ca aici:

http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?s...hl=cutie+viteze

 

Din 4 in 3 se aude ca si cum nu as apasa bine ambreiajul.

Din 2 in 1 la fel...

 

Din 3 in 2 nu face, din 5 in 4 nu face.

 

Numai in treptele din "fata" (1 si 3) face asa, cele din "spate" (2 si 4) merg perfect.

 

E fix aceiasi problema?

Share this post


Link to post
Share on other sites
imbiat de posturile lui NFS si enervat de ultima revizie facuta la GGA m-am prezentat azi de dimineata la revizia de 20k km la Autonet

 

S-au facut:

...

- strins cablul la ambreiaj insa nu mi-a disparut problema de la cutie :mda: tot agata la a doua. Mi-au spus ca daca se agaraveaza sa mai fac un drum la ei sa comande un sincron nou la Craiova si sa desfaca cutia... am zis ok o s-o fac in toamna ca e mai cald :o fftopic: :shock: am paralizat de frig in dimineata asta

 

Scuze pentru :o fftopic: , dar chiar daca e din februarie si acum suntem in august, postul asta e mana cereasca pentru mine :osanale: ...sunt incepator in ale condusului si intr-ale detinerii & ingrijirii unei masini. Am matizelu de 2 luni jumate, luat second de la o tanti blonda prezentatoare de stiri pro tv (am mai spus-o intr-un alt post asta) cu 20 000 de km. La inceput nu am avut aceasta problema..Acum vad ca am si eu aceeasi problema la bagat in treapta a 2-a, si mi-am luat injuraturi de la prietena mea ca "cica" nu stiu sa bag in viteza...eu nu stiam ce sa mai zic..de fiecare data cand schimbam vitezele la treapta a 2-a mergea mai greu (parca era impiedicat levieru de ceva, tre' sa trag ceva mai tare si face putin zgomot)....ACUM am descoperit...nu e ceva normal si este o problema la cutia de vitzeze, si deci pot sa trag o fuga la dealer sa o repar pe garantia extinsa..Acum citind termenii garantiei extinse am vazut ca nu intra in garantie si amortizoarele..Pacat abia cand aflasem (tot de pe acest forum) ca trancanitul matizului nu e ceva normal... :(

Edited by Laurycã

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

 

Am cumparat acum vro 2 luni un matiz pentru sotie. Din cand in cand mai merg si eu cu el, si am observat cateva lucruri ciudate.

 

1. Sa zicem ca plec de pe loc, bag viteza 1...accelerez..si cand sa bag a 2-a ..imi caraie cutia. Daca plec incet de tot cu a 1-a ..si bag a doua., nu caraie. Dar asta inseamna sa schimb viteza la 3 km/h.

 

Dupa ce trec de viteza 2-a...cand bag a 3-a imi agata.

 

Am observat ca fenomenul este mai frecvent cand e rece motorul/cutia.

 

Daca schimb vitezele cu motorul pornit dar pe loc si ambreiajul apasat...merge ca unsa. Nu face nimic urat. Dar in mers e cam dezastru.

 

2. Tot legat de viteze. Bag viteza 1 ...si dupa ce bag pe a 2-a, si accelerez...se aude ca un zornait. O combinatie de huruiala cu zdranganeala. Dupa ce bag a 3-a ...zgomotul se atenueaza si deja de la a 4-a in sus nu mai se aude nimic.

 

Sa fie ceva la cutie? ..si faptul ca imi caraie si se aude ciudat? Ce as putea sa fac? Sa verific uleiul in cutie?

 

Multumesc mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai probleme grave la cutie, caraiala de la treapta 1>2 se datoreaza sincronului. A 3-a agata din 2 motive. 1. poate fi timoneria de vina sau la fel sincronul. Huruiala poate avea mai multe cauze, ulei insuficient, rulmenti uzati, etc. De la treapta 3 la 2 cum intra?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In general problemele de "intrat in viteze" se datoreaza sincroanelor. Folositi ulei de cutie automata (Dexron II) la cutia de viteze a matizului pentru a evita astfel de probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cunoscand rapoartele de transmisie:

Treapta 1 - 3,818:1

Treapta 2 - 2,210:1

Treapta 3 - 1,423:1

Treapta 4 - 1,029:1

Treapta 5 - 0,837:1

mers inapoi - 3,583:1

Taport de transmisie total - 4,444:1

 

Un mic offtopic: In manual apare rubrica "dimensiuni anvelope optionale" - 175/60 R13. Daca stiam... :D

 

Revenind: Intrebarea mea este cum au fost calculate cifrele alea 3.818... 2.210 si ce inseamna ":1"?

Se poate determina stiind rapoartele alea, viteza curenta si turatia motorului momentul optim in care trebuie schimbata o treapta de viteza cu alta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

SMS > Uite un topic vechi, exact despre rapoartele cutiei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt "fericitul" unui matiz de vreo 4 luni. Am observat că la schimbarea treptelor de viteză de la 1 la 2 se aude un sunet metalic pănă turez mai tare motorul. Pare că o tăbliţă sau ceva de ganul ăsta atinge ceva datorită trepidaţiilor. Am fost la service cu ea (RominTrade Braşov) şi şeful de atelier a venit cu mine să vadă. A forjat-o până pe la 135Km/h vreo 20 Km , a ridicat-o în service a mai strâns nişte şuruburi dar degeaba. A zis să nu-mi fac probleme că nu se întâmplă nimic grav.

Mie îmi face impresia că ar fi ceva pe la transmisie. S-a mai întâlnit careva cu aşa ceva? Nu stiu ce s[-i mai fac. Este enervant ;i nu mi se pare normal .

 

Bine ai venit. Pe viitor foloseste functia si posteaza in topicul dedicat.

Edited by Mircea

Conduc un matiz nou nout de o luna (300km). De curand, dupa ce sofez 30-40 de min aud un zornait cand eliberez pedala de ambreiaj. Cand apas iaras pedala zornaitul dispare. Masina se comporta minunat la acceleratie si frana de motor. Daca fac o puza de sofat de prox. o ora zgomotul dispare dar reapare dupa alte 30-40min. Ma poate ajuta cineva cu un sfat?

 

 

Te rog foloseste functia . Vezi daca ceea ce exista deja in acest topic nu justifica problema ta.

Edited by Mircea

Daca n-ar avea doar 300 de km as spune ca rulmentul de presiune ... altfel, ma gandesc ca poate ti se pare, poate esti prea pretentios ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tip of the day (by Ovi_jer): Retrogadare in treapta 3 la matiz fara sa mai agate.

 

In timpul mersului, in treapta 4: Se scoate din viteza, se elibereaza ambreiajul, se accelereaza scurt la 3-4.000 ture apoi se baga in viteza 3. Ar trebui sa nu se mai auda acel zgomot.

 

Inca testez pentru treapta 1. (teoria ar fi la fel)

 

La mine functioneaza - sper ca am explicat bine.

Edited by SMS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ridica pedala mai sus din reglaj si nu-ti mai trebuie indepicioare, ca nu pot spune indemanare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau dubla debreiere. Daca ambreiajul n-ar decupla complet atunci cutia ar carai la introducerea treptei I pe loc si masina ar pleca usurel inainte, inainte de ridicarea pedalei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema nu e la ambreiaj!

Daca era la ambreiaj caraia in toate treptele, nu doar la 1 si 3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate pe vremea aia matizul avea cate o pedala sau cablu de ambreiaj pentru fiecare treapta de viteza :D ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema provine de la timenerie. De ce nu puteau sa o lase ca la Tico pe tije eu nu pot intelege...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cine se risca primul sa repare in felul lui? (cutie, ambreiaj, timonerie... si ce ati mai zis)?

 

Ma ofer voluntar. Daca rezolva problema, platesc reparatia, daca nu plateste el.

 

Eu in continuare cred ca e de la cutie. V-am zis metoda mai sus cu care bang intr-a 1-a si a 3-a. Iar la cutie n-am chef sa se umble ca nu am incredere in prea multi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca problema ta se datoreaza tipului uleiului de cutie folosit care a condus la alterarea sincroanelor din cutie. Eu ti-as recomanda sa schimbi uleiul din cutia de viteze cu unul de tip Dexron II (ulei de cutii automate sau servodirectie - are o culoare rosiatica). Daca nu da rezultate mergi la un mecanic mai priceput (ti-l recomand pe Peppino).

Share this post


Link to post
Share on other sites

deobicei la cutia de viteze se strica sincronul din treapta 2 si 3-acestea fiind cel mai des utilizate in oras. Caraiala la treapta 1 e ceva mai rar intalnit care sa fie problematic din sincron. E ciudatel ce ti se intampla. Cum simti caraiala? De genul ca la mersul inapoi cand nu-ti intra complet in revers sau de genul primeste usor si pana la capat dar cu carait?

Daca primeste relativ usor dar cu carait si pana la capt atunci e din sincron-clar. Daca are simptomul de revers-nu merge schimbatorul pana la pozitia de capat atunci e din timonerie. Ar mai fi o cauza, un tampon rupt de la motor/cutie. Sistemul fiind fara tija de sustinere automat a fost decalat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doresc sa va supun atentiei problema mea cu ambreiajul de la topicul cu probleme la matiz (postul #550).

Ca sa nu mai cautati, pe scurt, ambreiajul patina in draci, din cauza faptului ca jumatate din lamelele arcului placii de presiune erau indoite.

Sint curios daca a mai patit cineva asa ceva si, mai ales, care sint cauzele acestui lucru. Neprimind decit vagi raspunsuri de la cei de la service, la chestiunea asta mai adaug doua intrebari:

a) este corect ca sa tai contactul cu piciorul pe ambreiaj si maneta in viteza I

sau

b) maneta la punctul mort, tai contact si bagi I?

Poate mi s-a-ndoit (he-he!) din cauza faptului ca eu procedam ca la punctul a).

Share this post


Link to post
Share on other sites

O explicatie as avea eu pt ca pe la 25 de ani am patit si eu asta la un espero 1,8. Intrase mania in mine sa ajunga acul la turometru pe rosu, reprize de acceleratie puternice cu schimb aprope instantaneu de treapte de viteze , Maina practic de la 5500 rpm rupea aderenta cu solul la rotile din fata, era racheta nu alta.. Prin debraierea brusca si la turatii mari ale motorului se poate produce si fenomenul mentionat de tine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Negativ! Nu am facut excese de nici un fel cu ea! Ala de la service a zis "cedare de material". Da' linga mine mai era unul cu aceeasi problema!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cedare de metal? ai mers numai tu cu masina de noua? sigur nu ti-a dat cineva niste "jeturi" pana in 5-6000 rpm? e destul doar de 2-3 ori si adio ambreaj .e posibil si varianta cu cedatul, ca din mana romanului tot lucru romanesc iese...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×