Jump to content

Sign in to follow this  
edi

Temporizare Stergator Parbriz Matiz

Recommended Posts

Urmand un sfat al lui Abram Burel am postat acest subiect ( "Pasii de urmat pentru a aduga temporizare la stergatorul parbriz Matiz") si aici, pentru toti aceia care vor sa-si imbunatateasca singuri confortul din masina.

 

 

1). Pentru masinile care au deja instalatia electrica completa

 

- din conectorul releului de temporizare, situat in partea stanga - jos, pe suportul sigurantelor

interiore se scoate strapul existent si se conecteaza releul

- se desface scoica volanului dupa desurubarea celor 5 suruburi de fixare

- se extrage spre dreapta, prin apasarea celor doua cleme de fixare, maneta stergatorului

- Se scoate conectorul manetei prin tragere avand grija sa se apese clema de blocare

- Se montonteaza noua maneta care are in plus pozitia "INT"

Acum trebuie inversate cateva fire in conectorul manetei. Pentru acest lucru se scot papucii respectivi

din mufa folosind un ac de seringa cu care se deblocheaza clema de fixare a papucului.

 

Iata acum ordinea firelor si culorile la instalatiile fara temporizare :

- 1 - alb (subtire) - alimentare motor stergator spate

- 2 - verde/negru (subtire) - alimentare + 12v pe motorul pompei spalatorului spate

- 3 - rosu/galben (gros) - alimentare + 12v pe contact (siguranta F9)

- 4 - rosu/galben (subtire) - alimentare + 12v pe motorul pompei spalatorului fata

- 5 - albastru (gros) - contact intern din motorul stergatorului

- 6 - verde/negru (gros) - alimentare motor turatie mica

- 7 - maron (gros) - alimentare + 12v pe contact (siguranta F8)

- 8 - violet (gros) - alimentare motor turatie mare

- 9 - N.C. - nu este conectat

 

iar acum ordinea firelor si culorile la instalatiile cu temporizare :

- 1 - alb (subtire) - alimentare motor stergator spate

- 2 - verde/negru (subtire) - alimentare + 12v pe motorul pompei spalatorului spat

- 3 - rosu/galben (gros) - alimentare + 12v pe contact (siguranta F9)

- 4 - rosu/galben (subtire) - alimentare + 12v pe motorul pompei spalatorului fata

- 5 - verde/negru (gros) - alimentare motor turatie mica

- 6 - albastru (gros) - contact intern din motorul stergatorului

- 7 - gri (subtire) - INT (acesta trebuie adaugat instalatiei impreuna cu un papuc pt conectare)

- 8 - maron (gros) - alimentare + 12v pe contact (siguranta F8)

- 9 - violet (gros) - alimentare motor turatie mare

 

Asa dupa cum se observa trebuie scosi papucii 5,6,7.8 din conector si reintrodusi in ordinea:

- 5 la pozitia 6

- 6 la pozitia 5

- 7 la pozitia 8

- 8 la pozitia 9

- iar in pozitia 7 trebuie introdus un papuc cu un fir care se leaga la releu la pinul 1 (daca lipseste)

Se monteaza totul la loc.

 

 

2). Pentru masinile care nu au instalatia electrica completa

 

- se desface scoica volanului dupa desurubarea celor 5 suruburi de fixare

- se extrage spre dreapta, prin apasarea celor doua cleme de fixare, maneta stergatorului

- Se scoate conectorul manetei prin tragere avand grija sa se apese clema de blocare

 

Acum trebuie inversate cateva fire in conectorul manetei. (Se procedeaza ca si la punctul 1)

 

Dupa ce sa incheiat aceasta operatiune mai ramane de conectat releul. Cu acesta se procedeaza in felul urmator:

fie se foloseste un suport in genul celor pt "releu protectie faruri" de la Dacia, fie se folosesc papuci auto mama cu izolatori.

 

Terminalele releului pt Matiz sunt numerotate in felul urmator: 1, 15, 31, 31b, 53c, 53e.

Aceste terminale se conecteaza astfel:

- 31 - se leaga la - 12v (caroserie)

- 1 - se leaga la pinul 7 din conector maneta

- 15 - se leaga pa pinul 8 din conector maneta + 12v (sig F8)

- 53c - se leaga pa pinul 4 din conector maneta + 12v motor spalator

inainte de a lega urmatoarele doua terminale se sectioneaza mai intai firul albastru de la pinul 6 al conectorului manetei

- 53e - se leaga pa pinul 6 din conector maneta

- 31b - se leaga la celalalt capat al firului albastru sectionat, care duce la motorul stergatorului

 

Se fixeaza releul si semonteaza totul la loc.

 

Succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte utila si detaliata schema de montaj. Am pus si eu temporizarea la Matiz, si a functionat din prima, dupa ce am respectat pas cu pas cele de mai sus. La Matiz Euro 3, modelul E fara AC, o mica diferenta fata de cele scrise- firul verde-negru(subtire)-alimentare+12V pe motorul pompei spalatorului spate- nu mai exista, are alta culoare, e verde-galben :) Asa ca ramane un singur fir verde-negru- alimentare motor turatie mica.

Edited by guru

Share this post


Link to post
Share on other sites
ce fel de temporizator ai folosit?

 

:scarpin: intrebare intrebatoare ..cine stie? sau cine ma ajuta sa montez un temporizator de dacie?cel separat pus in bord

 

am 5 ploturi: un+ , un - , Lv ,31b , NI. Nu sunt chiar afon asa ca poate spune cineva pe unde sa ma leg la instalatia existenta :osanale:

Share this post


Link to post
Share on other sites

stie cineva unde gasesc maneta cu pozitiz int si releu de matiz in constanta sau la magazine online? Eu am cautat de am innebunit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-are rost sa-ti pui maneta aceea complicata. Pui releul de timp pe viteza mica, la timpul zero ai exact acea viteza. Intre noi fie vorba, rar o vei folosi, ploile de la noi se potrivesc rar cu acel timp.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Am si eu o intrebare si sper sa ma ajute cineva...

Am tot citit in acest topic despre montajul temporizatorului de stergatoare la matiz si mi s-a parut o chestie super simpla dar se pare ca la mine lucrurile s-au complicat.

Am un matiz model E din 2003... care evident nu are instalatia completa. Am cumparat maneta originala de SE aia cu pozitia INT si am schimbat cablurile in mufa 5cu 6 , 6 cu 5 ... si restu( merge pe low si high)... Acum urmeaza partea interesanta ca nu stiu ce fac cu releul (original de matiz)... unde il bag si cum fac legatura cu firele alea din mufa manetei.

Poate cineva sa imi explice daca are un loc anume acest releu sau cum fac??? Tre sa trag cabluri separate la mufa??? sau cum fac legatura cu cele existente.

Deja am bagat vreo doi bani in treaba asta si parca nu as vrea sa o abandonez aici...

 

Si inca ceva e careva prin Iasi care se pricepe sa faca treaba asta ca pe cine am mai intrebat zic ca e super greu. (la naiba)

 

Multumesc frumos

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-are rost sa-ti pui maneta aceea complicata. Pui releul de timp pe viteza mica, la timpul zero ai exact acea viteza. Intre noi fie vorba, rar o vei folosi, ploile de la noi se potrivesc rar cu acel timp.

 

Buna , va rog respectuos daca ati putea sa detaliati ideea dvs. pas cu pas ca pentru incepatori , mi se pare cea mai ieftina solutie in cazul in care cineva doreste sa abia timpi redusi la stergator , cu pauze mai mari intre ciclurile de curatare . Cum identific la matizul meu acest releu si cum il pun pe viteza mica . Mentionez ca acum am 2 viteze repede si foarte repede , m-ar interesa timpul acela intermediar cum este la modelele cu 3 timpi. Va multumesc .

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-are rost sa-ti pui maneta aceea complicata. Pui releul de timp pe viteza mica, la timpul zero ai exact acea viteza. Intre noi fie vorba, rar o vei folosi, ploile de la noi se potrivesc rar cu acel timp.

 

 

Are si aia rostul ei, daca vrei sa aiba toate optiunile de viteza, plus trei miscari automate de stergator dupa actionarea stropitorii de parbriz, recomandabil impreuna cu inlocuirea duzelor simple cu duble sau triple, si mai ales daca vrei sa pui si stergator spate, cum intentioneaza subsemnatul. Mai mult, tema pentru specialistii forumului, se poate adapta sistemul de SE sa permita soferului sa modifice, intre anumite limite, timpul de pauza pe intermitent?...

Edited by RaZoR-07

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara, cum modific timpul de pauza (sa stearga mult mai rar) intre momentele in care stergatoarele isi fac treaba, mentionez ca am modelul cu 2 trepte low si high .Nu as vrea sa dau 100 ron pe tot sistemul daca se poate si altfel ? Multumesc .

Share this post


Link to post
Share on other sites

... intercaland contactele unui releu de timp in serie cu contactul treptei low. Cum faci tehnic asta ? Tai un fir in doua si le legi la contactele unui releu de timp. Care-i firul acela ? Unul verde/negru sau gri/negru, nu mai tin bine minte (au trecut 10 ani de atunci), aflat in interiorul carcasei din jurul volanului. Ai nevoie de o regleta cu doua contacte si 2 + 2 (alimentare si masa) pentru a intercala releul electronic de timp. Oricine, cu sumare cunostinte de electricitate si cu schema electrica in fata, intelege solutia pe care am adoptat-o.

 

N-am citit solutiile propuse pe acest topic, dar precis ca solutia mea a mai fost descrisa de catre cineva. Este cea mai simpla, functionala, rapida si la costuri minime. Cand potentiometrul temporizator se afla pe minim, respectiv 1s, se respecta si solutia aflata acum pe masina. Intercalarea unei trepte in plus la comutator complica judecata soferului ce trebuie sa fie atenta la altele.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urmand un sfat al lui Abram Burel am postat acest subiect ( "Pasii de urmat pentru a aduga temporizare la stergatorul parbriz Matiz") si aici, pentru toti aceia care vor sa-si imbunatateasca singuri confortul din masina.

 

 

1). Pentru masinile care au deja instalatia electrica completa

 

- din conectorul releului de temporizare, situat in partea stanga - jos, pe suportul sigurantelor

interiore se scoate strapul existent si se conecteaza releul

- se desface scoica volanului dupa desurubarea celor 5 suruburi de fixare

- se extrage spre dreapta, prin apasarea celor doua cleme de fixare, maneta stergatorului

- Se scoate conectorul manetei prin tragere avand grija sa se apese clema de blocare

- Se montonteaza noua maneta care are in plus pozitia "INT"

Acum trebuie inversate cateva fire in conectorul manetei. Pentru acest lucru se scot papucii respectivi

din mufa folosind un ac de seringa cu care se deblocheaza clema de fixare a papucului.

 

Iata acum ordinea firelor si culorile la instalatiile fara temporizare :

- 1 - alb (subtire) - alimentare motor stergator spate

- 2 - verde/negru (subtire) - alimentare + 12v pe motorul pompei spalatorului spate

- 3 - rosu/galben (gros) - alimentare + 12v pe contact (siguranta F9)

- 4 - rosu/galben (subtire) - alimentare + 12v pe motorul pompei spalatorului fata

- 5 - albastru (gros) - contact intern din motorul stergatorului

- 6 - verde/negru (gros) - alimentare motor turatie mica

- 7 - maron (gros) - alimentare + 12v pe contact (siguranta F8)

- 8 - violet (gros) - alimentare motor turatie mare

- 9 - N.C. - nu este conectat

 

iar acum ordinea firelor si culorile la instalatiile cu temporizare :

- 1 - alb (subtire) - alimentare motor stergator spate

- 2 - verde/negru (subtire) - alimentare + 12v pe motorul pompei spalatorului spat

- 3 - rosu/galben (gros) - alimentare + 12v pe contact (siguranta F9)

- 4 - rosu/galben (subtire) - alimentare + 12v pe motorul pompei spalatorului fata

- 5 - verde/negru (gros) - alimentare motor turatie mica

- 6 - albastru (gros) - contact intern din motorul stergatorului

- 7 - gri (subtire) - INT (acesta trebuie adaugat instalatiei impreuna cu un papuc pt conectare)

- 8 - maron (gros) - alimentare + 12v pe contact (siguranta F8)

- 9 - violet (gros) - alimentare motor turatie mare

 

Asa dupa cum se observa trebuie scosi papucii 5,6,7.8 din conector si reintrodusi in ordinea:

- 5 la pozitia 6

- 6 la pozitia 5

- 7 la pozitia 8

- 8 la pozitia 9

- iar in pozitia 7 trebuie introdus un papuc cu un fir care se leaga la releu la pinul 1 (daca lipseste)

Se monteaza totul la loc.

 

 

2). Pentru masinile care nu au instalatia electrica completa

 

- se desface scoica volanului dupa desurubarea celor 5 suruburi de fixare

- se extrage spre dreapta, prin apasarea celor doua cleme de fixare, maneta stergatorului

- Se scoate conectorul manetei prin tragere avand grija sa se apese clema de blocare

 

Acum trebuie inversate cateva fire in conectorul manetei. (Se procedeaza ca si la punctul 1)

 

Dupa ce sa incheiat aceasta operatiune mai ramane de conectat releul. Cu acesta se procedeaza in felul urmator:

fie se foloseste un suport in genul celor pt "releu protectie faruri" de la Dacia, fie se folosesc papuci auto mama cu izolatori.

 

Terminalele releului pt Matiz sunt numerotate in felul urmator: 1, 15, 31, 31b, 53c, 53e.

Aceste terminale se conecteaza astfel:

- 31 - se leaga la - 12v (caroserie)

- 1 - se leaga la pinul 7 din conector maneta

- 15 - se leaga pa pinul 8 din conector maneta + 12v (sig F8)

- 53c - se leaga pa pinul 4 din conector maneta + 12v motor spalator

inainte de a lega urmatoarele doua terminale se sectioneaza mai intai firul albastru de la pinul 6 al conectorului manetei

- 53e - se leaga pa pinul 6 din conector maneta

- 31b - se leaga la celalalt capat al firului albastru sectionat, care duce la motorul stergatorului

 

Se fixeaza releul si semonteaza totul la loc.

 

Succes!

 

 

un desen al contactului nu ai pt. ca eu nu gasesc firele in ordinea descrisa de tine ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urmand un sfat al lui Abram Burel am postat acest subiect ( "Pasii de urmat pentru a aduga temporizare la stergatorul parbriz Matiz") si aici, pentru toti aceia care vor sa-si imbunatateasca singuri confortul din masina.

 

 

1). Pentru masinile care au deja instalatia electrica completa

 

- din conectorul releului de temporizare, situat in partea stanga - jos, pe suportul sigurantelor

interiore se scoate strapul existent si se conecteaza releul

- se desface scoica volanului dupa desurubarea celor 5 suruburi de fixare

- se extrage spre dreapta, prin apasarea celor doua cleme de fixare, maneta stergatorului

- Se scoate conectorul manetei prin tragere avand grija sa se apese clema de blocare

- Se montonteaza noua maneta care are in plus pozitia "INT"

Acum trebuie inversate cateva fire in conectorul manetei. Pentru acest lucru se scot papucii respectivi

din mufa folosind un ac de seringa cu care se deblocheaza clema de fixare a papucului.

 

Iata acum ordinea firelor si culorile la instalatiile fara temporizare :

- 1 - alb (subtire) - alimentare motor stergator spate

- 2 - verde/negru (subtire) - alimentare + 12v pe motorul pompei spalatorului spate

- 3 - rosu/galben (gros) - alimentare + 12v pe contact (siguranta F9)

- 4 - rosu/galben (subtire) - alimentare + 12v pe motorul pompei spalatorului fata

- 5 - albastru (gros) - contact intern din motorul stergatorului

- 6 - verde/negru (gros) - alimentare motor turatie mica

- 7 - maron (gros) - alimentare + 12v pe contact (siguranta F8)

- 8 - violet (gros) - alimentare motor turatie mare

- 9 - N.C. - nu este conectat

 

iar acum ordinea firelor si culorile la instalatiile cu temporizare :

- 1 - alb (subtire) - alimentare motor stergator spate

- 2 - verde/negru (subtire) - alimentare + 12v pe motorul pompei spalatorului spat

- 3 - rosu/galben (gros) - alimentare + 12v pe contact (siguranta F9)

- 4 - rosu/galben (subtire) - alimentare + 12v pe motorul pompei spalatorului fata

- 5 - verde/negru (gros) - alimentare motor turatie mica

- 6 - albastru (gros) - contact intern din motorul stergatorului

- 7 - gri (subtire) - INT (acesta trebuie adaugat instalatiei impreuna cu un papuc pt conectare)

- 8 - maron (gros) - alimentare + 12v pe contact (siguranta F8)

- 9 - violet (gros) - alimentare motor turatie mare

 

Asa dupa cum se observa trebuie scosi papucii 5,6,7.8 din conector si reintrodusi in ordinea:

- 5 la pozitia 6

- 6 la pozitia 5

- 7 la pozitia 8

- 8 la pozitia 9

- iar in pozitia 7 trebuie introdus un papuc cu un fir care se leaga la releu la pinul 1 (daca lipseste)

Se monteaza totul la loc.

 

 

2). Pentru masinile care nu au instalatia electrica completa

 

- se desface scoica volanului dupa desurubarea celor 5 suruburi de fixare

- se extrage spre dreapta, prin apasarea celor doua cleme de fixare, maneta stergatorului

- Se scoate conectorul manetei prin tragere avand grija sa se apese clema de blocare

 

Acum trebuie inversate cateva fire in conectorul manetei. (Se procedeaza ca si la punctul 1)

 

Dupa ce sa incheiat aceasta operatiune mai ramane de conectat releul. Cu acesta se procedeaza in felul urmator:

fie se foloseste un suport in genul celor pt "releu protectie faruri" de la Dacia, fie se folosesc papuci auto mama cu izolatori.

 

Terminalele releului pt Matiz sunt numerotate in felul urmator: 1, 15, 31, 31b, 53c, 53e.

Aceste terminale se conecteaza astfel:

- 31 - se leaga la - 12v (caroserie)

- 1 - se leaga la pinul 7 din conector maneta

- 15 - se leaga pa pinul 8 din conector maneta + 12v (sig F8)

- 53c - se leaga pa pinul 4 din conector maneta + 12v motor spalator

inainte de a lega urmatoarele doua terminale se sectioneaza mai intai firul albastru de la pinul 6 al conectorului manetei

- 53e - se leaga pa pinul 6 din conector maneta

- 31b - se leaga la celalalt capat al firului albastru sectionat, care duce la motorul stergatorului

 

Se fixeaza releul si semonteaza totul la loc.

 

Succes!

 

am facut montajul de mai sus , memtionez ca am schema completa, am pus temporizatorul de matiz in locul celui vechi, am inversat firele , dar nu prea am inteles ce trebuie sa fac cu firul care iese din pozitia 7 unde am montat pinul nou!!!!!!!! help please!! :osanale:

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 de cm vezi ca treburi de matiz gasesti pe POPORULUI sau pe BABA NOVAC. Pe POPORULUI aproape de semaforul ala de la jumatatea strazii e un arab sau turc ceva acolo mai mult ca sigur gasesti apropape orice si daca nu vb frumos omului si fii politicos ca te trimite el unde sa gasesti . BAFTA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cine a montat releu si a facut temporizarea...mai merge becul de ceata? La mine nu mai merge si stiam ca inainte mergea pe releul ala portocaliu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mdaa..cine mi-a facut a uitat ca scosese firele de la ceata si le pusese deoparte. In plus nici nu nimerise bine firele pentru temporizator. Am rezolvat cu asta cu tutorialul de mai sus si ceata a pus-o separat pe releul portocaliu. In fine merg amandoua acum. Ms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna

eu am cumparat totu : maneta cu pozitia Intermitent / pompa 2 de la vas lichid / motoras spate / brat stergator

 

singura problema care a ramas e cu partea de RELEU

pur si simplu NU stiu ce cod are releul pentru intermitent

am scos releul vechi si codul de pe el este :

96312545

12V2/4x21V

DOT DECO

 

acum la dezmembrari am gasit inca 2 modele de releu care au tot la fel numai 3 picioruse

 

90057384-A

12V2/4x21V

DECO

 

90240050

12V3/6x21W

P.A 66

 

sincer intr-o lada plina de releuri am stat si am cautat in disperare releuri cu 3 pini si astea sunt singurele modele gasite

 

INTREBARE :

Exista un releu special pentru intermitent ?

Ce cod are ?

Cate picioruse / pini are ?

 

Va rog sa ma lamuriti ca deja am ajuns la disperare

 

K

Share this post


Link to post
Share on other sites

Releul de temporizare are vreo 6-7 picioruse asa ca nu ai nimerit-o, iar ceea ce ai scos tu de pe masina ta e fie releul de stop ceata fie cel de semnalizare.

Edited by raven84

Share this post


Link to post
Share on other sites
Releul de temporizare are vreo 6-7 picioruse asa ca nu ai nimerit-o, iar ceea ce ai scos tu de pe masina ta e fie releul de stop ceata fie cel de semnalizare.
recunoscator pentru raspunsdar totusi in concluzie sa inteleg ca nimeni nu poate a-mi zica ce cod are acel releu ???eu din manualul de servici nu am putut decat sa gasesc aceasta informatie (vezi atasament) ... relee si sigurante motor si habitacludeci din ce am inteles eu acest releu trebuie sa fie in habitacludeci acolo sub bord trebuie sa gesesc ceva ... dar ce ?am facut poze si iata ce am eu sub bord / habitaclu pasageri : (vezi atasament) deci eu ce fac ... creez mufa noua special pentru acest releu ??? ... il leg asa aiurea atarnat ???

post-30963-092681200 1301505192_thumb.jpg

post-30963-011941700 1301521166_thumb.jpg

Edited by EHM

Share this post


Link to post
Share on other sites

recunoscator pentru raspunsdar totusi in concluzie sa inteleg ca nimeni nu poate a-mi zica ce cod are acel releu ???eu din manualul de servici nu am putut decat sa gasesc aceasta informatie (vezi atasament) ... relee si sigurante motor si habitacludeci din ce am inteles eu acest releu trebuie sa fie in habitacludeci acolo sub bord trebuie sa gesesc ceva ... dar ce ?am facut poze si iata ce am eu sub bord / habitaclu pasageri : (vezi atasament) deci eu ce fac ... creez mufa noua special pentru acest releu ??? ... il leg asa aiurea atarnat ???

 

 

e prea tarziu sa-ti spun codul?

 

96312300

 

si pot sa-ti spun si unde gasesti ;) asta daca nu ai rezolvat intre timp...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, e cineva din Covasna/Brasov, care sa ma ajute sa montez si pe Matizul meu ? contra cost evident.

Stima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Scuze ca redeschid postul, dar am si eu o problema cu instalatia de temporizare pentru Matiz E 2007, am urmat toti pasi de pe prima pg., am montat releul, maneta dar nu merge, singura comanda care functioneaza este actionarea stropitorilor.

 

Mentionez ca am cumparat/montat:

 

-Maneata originala noua cu "INT"

-Releu original nou serie 96312300

-instalatie conf descrierii de mai sus, pg.1

 

Ma poate ajuta cineva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×