Jump to content

Sign in to follow this  
FLEX

Reglarea oglinzilor retrovizoare

Recommended Posts

[color="darkred">VAXXi: cred că discuţia despre oglinzi merită acest topic separat.[/color]

 

Vaxxi, este obligatoriu sa vezi in oglinzi si fundul masinii fara sa inclini capul, pentru a aprecia corect distantele si pozitiile relative ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mare dreptate are FLEX, daca nu vezi stand normal si fundul masinii, atunci cum te prinzi cat de departe e celalat? Asa vazand si masina ta si stiind cat de mare e ea, poti sa-ti apreciezi distanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmmhmhmm... da şi nu prea.

 

http://www.smartmotorist.com/mir/mir.htm

 

mirrorsani3.gif

Exterior rearview mirrors - As for the side view mirror or mirrors, most people adjust them so they can see the side of the car on the inside edge of the mirror. (Aşa cum ziceţi voi, adicătelea ?) If you adjust your mirrors using that criteria, are you aware of the huge blind spots that you've created? (Now is the time to take another look at the animated diagram at the top of the page.) Consider the view when the side view mirrors are set up as just described. Essentially, you have created "tunnel vision" to the rear. Your side view mirrors overlap much of what your inside rearview mirrors sees and you've also created blind spots. What in the solution to tunnel vision and blind spots? Simply adjust the side view mirrors just beyond the point where you could see the side of the car on the inside edge of the mirror. With this setup, you almost completely solve the blind spot problem. It takes a little while to get used to, but it is an improvement. Some quick tips: For the driver's side mirror: Place the side of your head against the window, then adjust the mirror until the side of your vehicle comes into view. For the passenger's side mirror: While sitting in the driver's seat, lean to the right so that your head is in the car's centerline. Adjust the mirror until the side of your vehicle comes into view.

 

Am subliniat punctele esenţiale. De asemenea, propun să mutăm discuţia despre oglinzi la Tips & Tricks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta cu unghiul mort e nasoala rau, intr-adevar ... ca sa zic, as incerca si varianta expusa mai sus, dar cred ca o sa am o senzatie de nesiguranta la inceput ... sa vad ... oricum, la masinile mai recente si mai destepte partea dinspre exterior a oglinzilor laterale e frinta, special pentru acoperirea unghiului mort ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

E frântă, adică e un alt "material" de oglindă, la asta te referi ? c-am văzut şi eu la unele. A, şi pentru cine nu pune bază prea multă pe oglinzi, am văzut azi pe o maşină de şcoală (un Golfuleţ) oglinzi suplimentare puse deasupra retrovizoarelor din fabrică.

 

Plus că-n afară, toţi care mergeau cu rulota în spate aveau oglinzi retrovizoare speciale, mult mai mari şi mai depărtate de maşină - cred că erau obligaţi prin lege, că prea aveau absolut toţi 8) .

 

A, şi ce-am mai găsit pe site-ul de unde am luat informaţia de mai sus:

SignalMirror.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu la break mai aveam in colturile de sus ale parbrizului cate o oglinda mica...nu ma ajutau prea mult dar nici inutile nu erau...

Share this post


Link to post
Share on other sites

adevarul e ca prima oara cind am urcat in matty mi s-a parut aiurea la depasiri si schimbat de benzi, are in portiunea din spate geam lateral- parbriz un veritabil unghii mort pe care inca nu prea am reusit sa-l combat din laterale. Ma gindeam ca trebuie doar sa ma obisnuiesc, dar vad ca e o chestie de reglaj a oglinzilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie oglinda originala mi s-a parut mult prea mica asa ca am luat una mai lata prinsa cu elastice pe cealalta. Iti departeaza un pic dar vad tot in ea. M-am obisnuit de pe dacie unde aveam o paluga de oglinda :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe Oltcit aveam si eu o oglinda d-aia panoramica. E supermisto ca vezi tot, inclusiv unghiurile moarte. Partea naspa e ca deformeaza. La Oltcit nu m-a deranjat, dar la Matiz nu m-am putut obisnui cu ea ca e mult prea aproape de ochi, asa ca am dat-o jos. Ca sa ma asigur ca n-am nimic in unghiurile moarte, intorc nitel capul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe voi nu va deranjeaza oglinda din dreapta, aia cu "objects in mirror are..."? Pe mine ma deranjeaza enorm mai ales cand fac o depasire si cand merg pe banda 2. Ma uit in oglinda si vad ca masina de pe banda 1 e la o distanta destul de mare fata de mine si pot sa intru pe banda intai. Ma uit in aia interioara si imi schimb parerea. Mai mult incurca. Ce avantaje are?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are avantajul că vezi mult mai mult în spate. Mie îmi convine aşa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare la toata lumea !

Eu am pus si la buburuza si la cielo oglinzi de unghi mort si pe cuvant ca nu sunt un moft.

De cateva ori cand ma bagam in depasire m-au salvat de la coliziuni cu unii zmechari care depaseau fara sa semnalizeze.

asa ca...ma intelegi...

Deci sincer nu sunt un moft.

Bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sint de acord sa vezi si UN PIC de masina in oglinzile laterale ca sa poti aprecia distantele si va mai recomand ceva.

 

Nu cred ca va distrage atentia de la condus daca atunci cind faceti depasirea, pe linga faptul ca va uitati in oglinda sa intoarceti capul pentru o fractiune de secunda in stinga sau dreapta dupa caz pentru a vizualiza si acel unghi mort care oricum ti-ai regla oglinzile tot exista.

 

Eu practic aceasta metoda si de multe ori m-a salvat. In fractiunea aia de secunda imi fac o imagine despre ce este in partea respectiva. Imi ramine pe retina si am timp sa iau decizia corecta.

 

Mi s-a intimplat sa ma uit in oglinda sa nu vad nimic in spate in momentul unei depasiri si cind am vrut sa ies de pe banda sa fac depasirea... in acelasi moment cel din spatele meu sa vrea sa faca si el acelasi lucru. Era sa ma urc pe el. ... si asta cu toate ca eu am dat semnal.

 

Sint foarte multe exemple. Chiar si cind treci de pe o banda pe alta in fata unei masini... chiar in momentul ala cel in fata caruia vroiai sa treci accelereaza. Il vezi in momentul respectiv in oglinda dupa care nu il mai vezi ca este deja in dreptul primei jumatati a masinii tale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ii dau vreo doua flash-uri celui din fata cand vreau sa depasesc. Metoda asta ajuta in cele mai multe cazuri. Cand vede ala flash-urile in oglinda ii sar in ochi. Masina care merge din spate nu prea sare in ochi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vreau si eu mai multe detalii despre oglinzile alea pt unghiul mort.. cum arata, cat costa

 

nu de alta dar am facut un accident cu dacia din motivul asta si de atunci ma doare gatul la cat ma intorc stanga, dreapta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt niste oglinjoare mici si dreptunghiulare care se lipesc pe oglinda existenta (undeva intr-un colt).

Chiar azi am vazut asa ceva la Carrefour, dar , sorry, nu m-am uitat cit costa, ca nu ma pasioneaza... eu intorc capul. (dupa gagici, dar atunci vad si masinile :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oglinzile pt. unghiul mort, se gasesc la Carf. Orhideea si sunt unele negre si unele gri. Cele negre sunt 25.000 bucata iar cele gri vreo' 65.000. Eu am din cele negre de 1 an si sunt super!!! Sunt rotunde ambele tipuri si se gasesc la raionul de obiecte pt. auto undeva in partea stanga. Se monteaza in partea exterioara, jos pe orice oglinda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D In Germania ca si proba eliminatorie la examen pentru obtinerea permisului de conducere este :thumbl: intoarcerea capului la schimbarea oricarei directii de mers...sper ca e formulat bine, deci depasirea si schimbare automata de benzi: oglinda interior, oglinda exterior, si OBLIGATORIU intors cap...

Acu sper sa trageti voi concluziile,,,,cred ca problema financiara: procurarea de oglinzi pt unghi mort nu ar fi o problema...ramnae cealalta problema: beneficiul????

Share this post


Link to post
Share on other sites

de cand am permis si conduc, intotdeauna mi-am reglat oglinzile sa nu vad laterala masinii, dar in acelasi timp sa am un unghi comun cu retrovizoarea din masina... e suficient sa te obisnuiesti, si chiar la depasiri, bagi dreapta cand auto depasit ajunge in oglinda din interior... La parcari, sau lucruri de finete, arunc putin capu` spre oginzile de pe partea care ma interezeaza... e super comod in trafic modul asta de reglaj, la inceput e mai nashpa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

He, he, am dat si eu de topicul asta.

Mi-a placut chestia cu reglatul oglinzilor ca sa vezi fundul masinii.

Numai ca la Kalos, ca sa poti face asta, trebuie probabil sa iti pui niste oglinzi si in (scuzati!) c.r. Incep sa ma obisnuiesc, dar la inceput a fost crima.

Stau si ma intreb cum o fi facand Jiji cu Maybach-ul lui?

Eu unul pun lateralele in lung de linie, dar sa "muste" un pic din caroserie (e ca chestia cu marginea urechii de la "centrala").

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idem. Mi le-am pus in asa fel incat stand in pozitia normala de condus sa vad un picutz din spatele masinii. Dar tot intorc capul... E reflex deja, cred... Parca as arunca 50.000 sa pun 2 oglinjioare din alea mici sa vad ce pot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

despre oglinzile de Cielo

e vreo diferenta intre cele fixe si cele rabatabile?

 

sunt mai recomandate unele din ele?

Share this post


Link to post
Share on other sites

da exista o diferenta... alea rabatabile sunt... rabatabile...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sfatul soferilor cu zeci de ani de experienta este urmatorul : Oglinzile laterale se regleaza e asa natura incat sa vezi masina in lung de linie intr-un asemenea unghi incat in imagine sa intre si manerele de pe usi, putin , nu mult. Problema apare cand dai scaunul prea pe spate :D

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post
Share on other sites

am vazut p-aici destui oameni care zic ca e bine sa intorci capul atunci cand tre sa schimbi banda. bun.

pana aici e bine. da ce te faci cand obisnuit cu intoarcerea capului dupa "gagici" schimbi masina si mergi pe una gen "papuc" carosat cu 2 usi??????????, ce te faci atunci ca singuru lucru in care vezi sunt oglinzile????

la mine noroc cu unchiuletzu meu :P care e sofer pe TIR si ma invatat ca in stanga hai sa zicem ca intorci capul da in dreapta ca sa acoperi unghiul mort TREBUIE SA TE APLECI PUTIN SPRE VOLAN SI O SA VEZI CE FRUMOS SE VEDE IN UNGHIUL MORT. asta este doar un sfat pe care eu l-am primit de la un sofer profesionist si il dau si eu mai departe. cine vrea sa poate sa incerce cine nu... nu

aa

si uitasem cu reglajul oglinzilor, eu unu le am reglate in asa fel sa nu vad masina si nu ma deranjeaza, fiecare cum a invatat, parerea mea

 

Te rog foloseste majuscula la inceput de fraza/propozitie. Nu mai folosi limbaj irc.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×