Jump to content
Sign in to follow this  
florin_rd

Aer Conditionat Matiz

Recommended Posts

S-a scris mai sus ca are senzor! Scrie si in manualul de service.

Share this post


Link to post

Treaba cu decuplatul e la Tico din cate stiu eu, la Matiz cat e pornit merge, nu are nici un senzor, dar poate stiu gresit.

 

 

Decuplatul la Matiz se poate face din doua motive: presiune prea mare in intrerupatorul dual de presiune (cel la care se conecteaza compresorul) sau temperatura prea scazuta in evaporator (termistor in zona evaporatorului care este legat direct la ECM). Cand se pierde freonul, compresorul este cuplat (se aude cum cupleaza releul, dar nu mai simti acea franare a motorului) si dupa un timp este deconectat de intrerupatorul de presiune (daca functioneaza). La mersul normal, cuplarea si decuplarea se face din cauza temperaturii scazute in evaporator, ceea ce nu este rau, dar pe unii ii deranjeaza (si pe mine m-a deranjat la inceput, dar la turatii mari nu se simte). Ce am scris se intampla la Matiz E3. Am un coleg cu E2 din 2004 si sustine ca nu a observat in mers aceste cuplari/decuplari ale compresorului, decat la acceleratii bruste.Poate ne lamuresc detinatorii de E2 daca este asa.

Share this post


Link to post

Este enervant in 2 situatii, pentru mine:

1. cand vrei sa mergi cu o viteza constanta. Cand cupleaza, viteza scade cu vreo 5km/h. Cand decupleaza, creste la loc.

2. cand esti intr-o accelerare usoara si se hotaraste sa cupleze. E ca si cum ai fi deschis parasuta...incetinesti.

Share this post


Link to post

Am un coleg cu E2 din 2004 si sustine ca nu a observat in mers aceste cuplari/decuplari ale compresorului, decat la acceleratii bruste.Poate ne lamuresc detinatorii de E2 daca este asa.

 

si eu am E2, si face cum spuneam, ca la colegul tau, la asta nu m-am gandit ca poate sa difere de la E2 la 3 sau 4, e foarte posibil. Dar tot nu mi se pare normal, la toate masinile cu AC manual, cel putin cu care am fost eu(Logan, Cielo, Nubira2, Espero, Focus etc) nu decupleaza decat cand bagi pedala brusc in podea, in rest merge cat timp e pornit aerul din buton.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Salut,

 

am Matiz din 2003, si problema mea e ca atunci cand vreau sa plec cu AC-ul pornit ori turez de vad injectoarele iesind de sub capota ori nu plec de pe loc.

O a doua problema ar fi aceea ca dupa ce totusi folosesc AC-ul, 5-6 zile poate chiar mai mult de o saptamana, la prima cheie din zi, motorul se tureaza singur de zici ca sare de la locul lui, sta turat 20-30 de secunde dupa care scade turatia dar se mareste alternativ (scade, urca, scade urca) pentru inca 2-3 minute si apoi totul revine la normal. Dupa aproximativ o saptamana in care nu mai folosesc AC-ul problema cu turatia la prima cheie din zi nu mai apare.

 

PS: problema cu turatia parca e valabila la fiecare cheie nu doar la prima, nici nu mai tin minte ptr ca nu am mai folosit de asta toamna AC-ul

 

 

Vreo idee?

 

Merci!

Share this post


Link to post

si eu am E2, si face cum spuneam, ca la colegul tau, la asta nu m-am gandit ca poate sa difere de la E2 la 3 sau 4, e foarte posibil. Dar tot nu mi se pare normal, la toate masinile cu AC manual, cel putin cu care am fost eu(Logan, Cielo, Nubira2, Espero, Focus etc) nu decupleaza decat cand bagi pedala brusc in podea, in rest merge cat timp e pornit aerul din buton.

La Matiz E2, decupleaza automat cand apesi brusc pedala de acceleratie. Mi se pare logic, ECM considera ca vrei sa depasesti si decupleaza AC pentru a beneficia de intreaga putere a motorului. Il tine decuplat cam 10-15s. e la E3 in sus nu mai exista aceasta posibilitate. Masinile enumerate de tine au motoare mai puternice decat Matiz si nu este nevoie de acest artificiu.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Fals. Cititi frate posturile dinaintea voastra!

La E3 compresorul se decupleaza la accelerarea mai brusca si se cupleaza dupa ce apasarea asupra pedalei scade!

Share this post


Link to post

era vorba de decuplatul la mers constant, aia nu fac, nu cand accelerezi brusc, aia fac destul de multe inclusiv cele de care aminteam, dar la Espero de exemplu trebuie sa stai cu pedala la fund in sarcina un moment, nu decupleaza instant imediat dupa ce apesi brusc ca la Matiz.

Edited by argon

Share this post


Link to post

La Matiz E2, decupleaza automat cand apesi brusc pedala de acceleratie. . e la E3 in sus nu mai exista aceasta posibilitate.

 

 

Chiar si la E3 care nu a avut A/C din fabrica si a fost montat ulterior, daca o conta asta...cupleaza/decupleaza la accelerari bruste, la relanti si in mers si destul de des si deranjant cum a zis si colegu' . Si un lucru observat cu cat e mai cald cu atat trage mai greu cand e cuplat A/C, cand folosesc A/C pe ploaie pentru dezaburire si e racoare afara abia se simte, mi-se pare normal!

Edited by Robert_MNW

Share this post


Link to post

Chestia asta am simtit-o si eu. In primul rand, am patit-o ca in mers cand dau drumul la AC sa se auda un suierat f nasol (presupun ca de la curea, probabil ca va trebui schimbata), iar in al doilea rand, la mers constanta am patit-o si eu sa mai decupleze AC si sa se recupleze la loc, e destul de enervant, dar diferentele de putere nu sunt prea mari si de asemenea, atunci cand cresc viteza (tr 4 pe la 90-100 km/h, mai decupleaza). Dar m-am obisnuit... adevarul e ca chiar si asa e mult mai bine decat daca nu aveam deloc aer conditionat. Ieri am luat de la King Auto spray de curatat AC si am dat azi dimineata in instalatie. Cand plec pe la 13:00 o sa verific sa vad daca s-a dus mirosul enervant.

 

 

Share this post


Link to post

Ca acel miros sa nu mai apara sau sa apara foarte putin faceti urmatoarea chestie: inainte de a ajunge la destinatie cu cateva minute opriti AC-ul si lasati doar ventilatia. Astfel dati posibilitatea sa se usuce instalatia.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salut,

 

Am o problema cu matizul Euro 3, cumparat in Aprilie 2007:

 

Dupa ce am lovit masina (decembrie anul trecut, a fost schimbat condensatorul - conform celor spuse de cei de la service) mai nou, acum vara cand e foarte cald, daca stau pe loc cu motorul la relanti, cu A/C pornit dupa ceva timp (deci nu la un stat la stop normal, dar la un blocaj in trafic de mai multe minute) incepe sa creasca temperatura motorului (se vede dupa indicator), iar dupa ce trece de jumate la un moment dat ori nu mai baga aer rece (se simte ca nu e nici desumidificat) ori mai nou se opreste motorul.

 

Vreau sa mentionez ca sunt un utilizator bun si i-am dat drumul periodic chiar si iarna minim 1x pe sptamana.

 

toate curelele au fost schimbate acum o luna...

 

De la ce poate fi?

Imi cer scuze daca mai exista problema mai sus si e solutionata, dar eu nu am gasit ceva asemanator, daca este va rog dati-mi un link.

 

Multzam!

Share this post


Link to post

Verifica daca iti functoneaza electroventilatorul,cu AC pornit trebuie sa functioneze la turatie maxima. Ar putea fi o cauza...

Share this post


Link to post

...merge!

 

Porneste in clipa in care apas butonul de A/C, chiar ma chinuiam sa-mi amintesc daca si inainte de accident mergea tot timpul.

 

Am uitat sa mentionez ceva:

 

Inainte sa se intample (sa se opreasca motorul si sa nu mai bage aer rece) se aude cum cupleaza si decupleaza de cateva ori.

Share this post


Link to post

Faptul ca se opreste motorul e putin ciudat.

 

Ca nu mai raceste este normal: nu mai face fata din cauza ca nici aerul nu mai circula suficient in stationare. Si la Ford Fusion am observat asta, dupa 15-20 de minute. Cind am inceput sa ne deplasam a inceput si aerul sa se raceasca.

 

Imi imaginez ca se opreste din cauza ca se incalzeste motorul, iar calculatorul recircula gaze arse in amestec - posibil prea multe -, in speranta de a-l mai raci.

 

Pur si simplu, vrei prea mult de la un biet Matiz...

Share this post


Link to post

Nu,nu este normal sa nu mai raceasca doar de aia exista electroventilator,temperatura motorului creste cu ac pornit doar in sarcina mare(urcari de dealuri etc) unde se recomanda oprirea AC.Faptul ca decupleaza/cupleaza electroventilatorul cu ac pornit nu e normal el trebuie sa ramana la turatie maxima.Posibil senzor temperatura lichid racire defect. Si nu,nu vrea nimeni "prea mult de la un biet matiz"!

Share this post


Link to post

Faptul ca decupleaza/cupleaza electroventilatorul cu ac pornit nu e normal ...

Este foarte normal, instalatia de A/C are un radiator care trebuie racit, chiar si atunci cand temperatura motorului nu o cere.

Share this post


Link to post

...

Plus ca nu era vorba de electroventilator, ci de AC-ul insusi; el cupleaza si decupleaza...

Plus ca toate au niste limite, niste parametri de functionare...

Plus ca la voi la BV sunt mereu 10 grade mai putin (cel putin) decit pe la B sau la GL... nu mai zic la BR, la tanti Elvira, unde-i cald, frate... Nici Fordu nu facea fatza acolo, ti-am zis...

Plus ca nu spune nimeni ca Matiz e prost... Daca spune vreunul, eu vin si-l pocnesc!

:lavolan:

 

PS

Ma refeream la ce a zis dl. ghYtza, da?

Edited by getablonda

Share this post


Link to post

Cu AC pornit electroventilatorul merge non stop fara intreruperi chiar si iarna la -20grade si cu motorul rece, de-aia mi se pare ciudat ca lui cristipa sa-i cupleze/decupleze electroventilatorul cu ac pornit, corecteaza-ma daca gresesc tolin

 

 

Share this post


Link to post

- A/C iti merge la Matiz doar la temperaturi pozitive;

- ventilatorul raceste lichidul din radiator;

- regimul ventilatorului este dictat de catre ECM.

Share this post


Link to post

Multumiri pt raspuns,d-aia am interbat deoarece mie imi functioneaza electroventilatorul cu ac pornit si la -20 -30 grade

Share this post


Link to post

Domnilor,

 

Imi pare rau daca am pornit o cearta, eu cautam o solutie nu scandal si plus ca nici nu m-am exprimat clar si imi cer scuze, cupleaza si decupleaza aerul conditionat nu ventilatorul , ventilatorul merge tot timpul, cat priveste parametrii cred 2 lucruri:

 

1) Daca trei ani a mers fara probleme de ce ar incepe acum?

2) Parametrii, parametrii, dar inclin sa cred ca e facut sa mearga si la temperaturi mari cand afara sunt 40°C

3) Sarcina data motorului de compresor nu este asa enorma incat sa il faca sa se supraincalzeasca, sau?

 

...in general sunt gandite trebuirle in automotive daca electronica merge de la -40° la 150° (si asta o spun in cunostinta de cauza), de ce nu ar (mai) merge A/C-ul la 30°C?

Vorbim aici de Constanta-Romania, nu de Polul Sud si nici de Africa.

 

Cat merg (chiar si in rampa abrubta cu viteza mare) nu am nici o problema.

 

O alta presupunere a mea: daca lichidul de racire (sau gazul respectiv) nu ar mai fi avut proprietatile necesare nu ar fi racit de loc, nu?

 

...cand a fost lovita masina au schimbat "baietii" la service si ventilatorul, puteau saimi puna unul cu turatie mai scazuta sau unul prost? S-ar fi manifestat asa, si altceva: daca se opreste motorul, opresc A/C si pornesc din nou si doar stand pe loc incepe sa scada temperatura (foarte incet dar scade) si motorul nu se mai opreste, daca il repornesc o ia invers iar pana cupleaza si decupleaza fara efect pt. ca aerul nu il raceste si se opreste

 

Mie mi se pare foarte ciudat, curelele pot juca vreun rol?

Share this post


Link to post

Nu ne certam, asa vorbim noi, mai dur :D

 

O sa-ti mai mearga AC-ul niste ani, fara probleme cred eu.

Temperaturile au fost cam... extreme, zilele astea, iar motorul nu se supraincalzeste pentru ca trage greu, ci pentru ca are radiatorul imediat in spatele condensatorului de la AC, care elimina caldura exrasa din habitaclu - asa e la majoritatea autoturismelor. In rest, este cum spuneam.

 

Comparatia cu electronicele nu e buna.

Asa cum ai observat si tu, cit mergi, nu e nici o problema...

Share this post


Link to post

Va salut, intr-o zi am pornit Matizul dupa o sedere de mai bine de 2 luni.Initial nu mi-am dat seama dar cand am dat drumul la A/C am observat ca nu mai racea.Am mers in service si mi-au verificat freonul,AVEA SUFICIENT , apoi mi-au verificat compresorul si mi-au spus ca este arsa bobina ,sa las masina sa rebobineze ,am lasat-o dar dupa 2 ore m-au sunat si mi-a spus ca problema este mai grava ,ca de fapt este blocat compresorul si trebuie schimbat.Nu am crezut ,am luat masina si am mers la alt service specializat in A/C , acelasi raspuns l-am primit "COMPRESORUL BLOCT" . Acum problema este ca am cumparat unul second hand si vreau sa il schimb , dar credeti ca pot face eu acest lucru si apoi sa merg la service sa imi incarce cu freon si ulei sau trebuie incarcat cu ulei inainte de montare ? Am mai citit undeva ca trebuie sa schimb nu stiu ce filtu fiindca daca din intamplare am span in instalatie se blocheaza si acesta .Ma puteti ajuta cu ceva informatii ? Multumesc anticipat

Share this post


Link to post

Daca ai scule si te pricepi sa rapari o bicicleta, ar trebui sa poti sa il schimbi.

Nu vad de ce ai avea span in instalatie. Nu are nici un filtru, nu ai ce sa schimbi.

Este pe linga compresor un colector, un clinru cit un pahar. Scoate-l si pe ala si scurge-l, vezi ce iese.

Dupa ce le montezi la loc o poti duce la incarcat cu ulei si refrigerent.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...