Jump to content
 

mihai_

Membru
  • Content Count

    32
  • Joined

  • Last visited

About mihai_

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Din
    Arad
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Nubira
  • An
    2001

Recent Profile Visitors

495 profile views
  1. Aventura continua. M-am gandit sa acord o sansa prin refiletare cu un diametru mai mare, M15 x 1,5mm in loc de M14 x 1,5mm, si a iesit ca in poza. Cu toate astea, suruburile din kit-ul de reparatie (Yato YT-17572) tot au un mic joc, probabil si din faptul filetul distrus a fost adancit cu doar 0.5mm in fiecare parte, dar nu mai are si "inaltimea" necesara. Legat de cuplu, am vazut ca pt. baie de aluminiu se strange la ~30 Nm, e.g. in video aici. Eu am strans doar pana la 26-27 Nm, pentru ca mi s-a parut deja cam mult, avand in vedere ca filetul nu e perfect. Cu toate astea, am gasit a doua zi o "lacrima" atarnand de surub. N-o fi buna garnitura de aluminiu din kit? Sa incerc oare cu una de cupru, eventual călită ca sa fie mai moale?
  2. Multumesc pentru raspunsuri! Ce s-a intamplat s-a intamplat in service, ori stans prea tare, ori incalecat. Apropo, in manual scrie ca busonul se strange la 55 Nm. (pt. motor de 1.6L - am meu) sau 35 Nm. (pt. motor de 2.0L). Pareri? Daca baia de aluminiu este filetata direct, 55 Nm pare foarte mult. Din pacate nu stiu daca este prezent inelul filetat - cel mentionat mai sus.
  3. @Geo_ZGA, multumesc pentru raspuns! Am gasit urmatoarele repere: 96351497 - Inel filetat baie ulei (otel), 1 leu la Radacini 96351600 - Baie ulei (aluminiu,) 400 lei la Radacini. Nu gasesc in catalogul lor codul pentru garnitura, dar mai caut.
  4. Salutare tuturor! Stie cineva ce se poate face in situatia in care filetul baii de ulei este distrus? In afara de a schimba baia de ulei... ca si ultima solutie. Inelul filetat se gaseste ca si piesa de schimb, dar cum anume se inlocuieste? Prin presare, oare? Sau refiletare cu diametru mai mare decat cel existent (14mm, cred)?
  5. @Dj_Dark, multumesc pentru raspuns! Asa voi proceda atunci. Doar ca o sa ma risc cu siliconul pe care-l am deja, care e sigilat si inca in termen; dar pe viitor am retinut marca recomandata.
  6. Salutare! Ma poate lamuri cineva daca trebuie pus silicon pe partea inferioara a capacului chiulasei care are șanț? In manual scrie asa: Dar la mine - Nubira 1 - garnitura profil "T" se monteaza in santul din capacul chiulasei, zona in care vechea garnitura (din fabrica?) nu avea silicon, ci doar in partea superioara a chiulasei. Si deci ma intreb daca la tipul asta de capac - cu sant/canal - nu se pune de fapt silicon, ci doar la cele plate. Multumesc anticipat. PS: Apropo, e bun si siliconul negru (Caspian, "Silicon etansare garnituri", 350°C)? Inainte observ ca a fost pus silicon albastru.
  7. Salutare tuturor! Imi poate cineva clarifica secventa de aerisire a franelor cu ABS pentru Nubira 1? In manual vad: Cu toate acestea, nu zaresc in capitolul 4F (218 pagini!) secventa corectata.
  8. Asa-i, multumesc pentru sfaturi. Am verificat, si, cel putin la mine, standardul de bercuire din fabrica este DIN, cu suruburi corespunzatoare. Cat despre presa relativ ieftina de bercuire pt. standardul DIN, am gasit urmatoarele variante: SelTech ST1154 (Spania) Asta A-ROG202 (China) Vigor V4416 (Germania).
  9. Ceva de genul, dar si-a facut treaba si am desfacut. Operatia a reusit, iar "pacientul" inca nu a murit. Deci succes, si multumesc tuturor pentru sfaturi! Drept feedback, tin sa mentionez ca am intampinat mari greutati la rotirea pompei in etapa de tensionare, pentru ca am avut doar o cheie reglabila prea mare / butucanoasa / lunga, desi pentru 41mm nu stiu ce altceva s-ar fi gasit (e.g. un cleste papagal, dar ar fi zgariat bine pompa). Am incercat si pe jos si pe sus. Poate daca ar fi fost pe elevator, vedeam altfel situatia. Oricum, recomand achizitionarea cheii speciale (J-42492 / GATV501A; BGS 8972 la ~60 lei), cel putin eu asa as proceda in viitor.
  10. O sa incerc. Desi e electrica, cica are max. 450 Nm. Din pacate nu are. Multumesc pentru sfaturi!
  11. Multumesc pentru confirmare! Desfac cu pistol cu impact atunci. La strangere tot pistol cu impact au folosit? Poate ar merge, avand in vedere supra-strangerea (95 Nm + 30° + 15°).
  12. Apropo, vad ca unii folosesc pistol/surubelnita cu impact: video. Se poate face asta fara blocarea volantei, sau exista riscul sa se strice ceva prin motor? Daca se poate, sa fie atunci macar in viteaza a 5-a + frana? Aceeasi intrebare si pentru etapa de montare / insurubare.
  13. Are cineva o poza cu gaurile respective? Intreb pentru ca la mine pare sa nu existe o aparatoare demontabila. Comparatie de poze mai jos. Oare nu ma uit unde trebuie?
  14. Am descoperit un tutorial video aici pt. Aveo, cu o idee pentru sustinerea motorului (7m:30s), desi trebuie vazut daca se poate aplica si la Nubira 1. Pareri? Multumesc pentru raspunsuri!
 

×
×
  • Create New...