Jump to content
 

mihai_

Membru
  • Content Count

    25
  • Joined

  • Last visited

About mihai_

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Din
    Arad
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Nubira
  • An
    2001

Recent Profile Visitors

269 profile views
  1. Asa-i, multumesc pentru sfaturi. Am verificat, si, cel putin la mine, standardul de bercuire din fabrica este DIN, cu suruburi corespunzatoare. Cat despre presa relativ ieftina de bercuire pt. standardul DIN, am gasit urmatoarele variante: SelTech ST1154 (Spania) Asta A-ROG202 (China) Vigor V4416 (Germania).
  2. Ceva de genul, dar si-a facut treaba si am desfacut. Operatia a reusit, iar "pacientul" inca nu a murit. Deci succes, si multumesc tuturor pentru sfaturi! Drept feedback, tin sa mentionez ca am intampinat mari greutati la rotirea pompei in etapa de tensionare, pentru ca am avut doar o cheie reglabila prea mare / butucanoasa / lunga, desi pentru 41mm nu stiu ce altceva s-ar fi gasit (e.g. un cleste papagal, dar ar fi zgariat bine pompa). Am incercat si pe jos si pe sus. Poate daca ar fi fost pe elevator, vedeam altfel situatia. Oricum, recomand achizitionarea cheii speciale (J-42492 / GATV501A; BGS 8972 la ~60 lei), cel putin eu asa as proceda in viitor.
  3. O sa incerc. Desi e electrica, cica are max. 450 Nm. Din pacate nu are. Multumesc pentru sfaturi!
  4. Multumesc pentru confirmare! Desfac cu pistol cu impact atunci. La strangere tot pistol cu impact au folosit? Poate ar merge, avand in vedere supra-strangerea (95 Nm + 30° + 15°).
  5. Apropo, vad ca unii folosesc pistol/surubelnita cu impact: video. Se poate face asta fara blocarea volantei, sau exista riscul sa se strice ceva prin motor? Daca se poate, sa fie atunci macar in viteaza a 5-a + frana? Aceeasi intrebare si pentru etapa de montare / insurubare.
  6. Are cineva o poza cu gaurile respective? Intreb pentru ca la mine pare sa nu existe o aparatoare demontabila. Comparatie de poze mai jos. Oare nu ma uit unde trebuie?
  7. Am descoperit un tutorial video aici pt. Aveo, cu o idee pentru sustinerea motorului (7m:30s), desi trebuie vazut daca se poate aplica si la Nubira 1. Pareri? Multumesc pentru raspunsuri!
  8. Deci se poate si fara dispozitivul special mentionat in manualul de service, J-42492? Este loc de manevra pentru o cheie fixa? Multumesc anticipat. Este baia de ulei suficient de rezistenta sa sustina jumatate din greutatea motorului? Nu stiu din ce material e facuta, nici ce grosime are peretele. Iar legat de bucata de lemn, ar veni pusa intre cric si baia de ulei, sa distribuie putin forta de sustinere si sa nu zgarie?
  9. Buna idee! Acolo mai mult ca sigur ca suruburile si conductele sunt in stare buna, neruginite, si nu risc sa se rupa. Dar nu risc in schimb sa introduc aer in sistem? Alta varianta ar fi sa desfac surubul conductei ce intra intr-un cilindru receptor - unde aerisirea e simpla -, dar daca e rugina pe acolo risc sa se rupa ceva si raman in plop. Idei?
  10. Multumesc @Viktor pentru raspuns - am citit si mi-a clarificat anumite aspecte. Personal as merge cu Cu-Ni, fiind vorba de ABS, deci presiune mai ridicata. Legat de standardul de bercuire, e clar ca e vorba de tipul "bula", deci SAE-Bubble-flare sau DIN-Single-Mushroom-flare, dar cu suruburi corespunzatoare pentru fiecare in parte (si de aici si posibilitatea sau nu a recuperarii/reutilizarii lor). Desi surubul SAE concav are standard depasit. Deci daca ar fi sa fie DIN F 180°, unde gasesc oare dispozitiv de bercuit ieftin (<150 lei) pt. DIN? Tot ce vad sunt SAE (cu buza concava in orificiile "menghinei").
  11. Salutare tuturor! Stie cineva ce standard de bercuire este folosit pentru conductele de frana la Daewoo? Ma intereseaza pentru Nubira1, desi banuiesc ca e acelasi sistem la toate modelele. Din pozele unei piese de schimb (96300326) ar parea sa fie DIN F 180° (DIN 74234).
  12. Succes! Apasarea franei de serviciu a ajutat, plus filmarea lui @Viktor de pe Youtube care mi-a confirmat ca filetul din dreapta este pe invers, si am purces mai cu incredere.
  13. Multumesc din nou pentru sfaturi. Am reusit sa ridic blocatorul cu o sarma, dar piulita nu se misca deloc cand o incerc cu o surubelnita plata. As pune WD40, desi nu o vad decat la un capat (si banuiesc ca la celalalt sunt depunerile), dar daca tot ramane blocata si nu reusesc sa gresez ulterior zona afectata, risc sa rugineasca. Oare ajuta sa pun pe cineva sa apese frana de serviciu in timpul operatiunilor, sa se reduca presiunea pe regulator?
  14. Multumesc @Viktor! Spre surprinderea mea, chiar am inteles explicatiile si m-am clarificat. Legat de "cuie", da, ar fi o idee, desi sigur sunt destul de tari... poate cu o panza bomfaier, cu mare grija. Altfel, n-ar strica sa le inlocuiesc oricum, desi stiftul si saiba vad ca se mai gasesc doar la set, cu tot cu arcuri. No bun, ma incumet la schimbarea cilindrului. Imi puteti recomanda un producator din ce este pe stoc aici?
 

×
×
  • Create New...