Jump to content
 

Mircea B

Membru
  • Content Count

    111
  • Joined

  • Last visited

3 Followers

About Mircea B

  • Rank
    Forumist

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Din
    Oradea
  • Auto
    Chevrolet
  • Model
    Laceti Elite - Sedan 1.6 16V
  • An
    2007
  • Nr. Inmatr.
    10 ZFZ

Recent Profile Visitors

2084 profile views
  1. O problemă asemănătoare a apărut și la mașina mea: Lacetti, doar că trepidațiilor apar sporadic în funcție de viteza de deplasare, indiferent dacă motorul e cald sau nu. Mai exact: viteza trece de 80 km./h, apar trepidațiile pt. cca. 3 minute, chiar dacă reduc viteza, după care dispar. La început am crezut că din cauza anvelopelor care aveau 4 ani de exploatare, dar a revenit și cu cele noi. În bord nu se aprinde nici un martor de avarii, iar când mașina stă pe loc, indiferent de turații nu tremură.
  2. Ceva asemănător am sesizat şi eu anul trecut. După ce am tot studiat problema pe toate părţile, am ajuns la concluzia că apa pătrundea pe la corpurile de lumini din spate. Garniturile nu mai etaşeizau. Pt. ca becurile din spate se înlocuiesc fără a fi necesară demontarea corpului de lumini, un tinichigiu mi le-a lipit cu silicon. De atunci, portbagajul este uscat, în condiţiile în care înainte adunam din lăcaşul roţii de rezervă în caz de ploaie torenţială şi cca. 300 ml de apă.
  3. După aproape 13 ani și 126.000 km. am ajuns și la momentul înlocuirii tobelor de eșapament, mai puțin toba finală. Nici toba intermediară nu era foarte distrusă, mai putea fi folosită cam 6 luni, dar am preferat să o schimb. Totul a pornit de la toba flexibilă care era distrusă. Îmi place cum se aude, mai exact, că nu se aude cînd motorul trece de 3.000 de ture!
  4. Pt. că aflasem de la alții că Lacetti au probleme cu corpul din plastic al termostatului, la prima schimbare am înlocuit și corpul cu unul din Al. Mașina mea este an fabricație 2007.
  5. Pt. că nu am garaj, la capitolul aspect estetic mașina suferă cu excepția ușii dreapta spate care a fost vopsită integral, spoiler-ului spate și capotei portbagaj care au fost înlocuite, normal și vopsite. Toate cele 3 elemente de caroserie înlocuite și reparate în reprezentanță în baza asigurărilor: RCA, Casco. Vopseaua și-a pierdut din luciu.
  6. Eu sînt "Guest-ul". Îmi cer scuze pt. modul în care am postat, dar experiențele care au dat rezultatul dorit sînt reale. Posibil să fie de ajutor și altora,
  7. A venit vremea să fac și cea de-a doua schimbare a kit-ului de distribuție, ocazie cu care am ăncercat să-i fac o revizie generalș. Pe lângă kit-ul de distribuțue am mai înlocuit: curea altenator cu întinzător, termostat+antigel (analiză pe alt topic), capete bară - erau cele originale+reglare unghi de fugă, plăcuțe frînă și discuri spate. Oarecum surprinzătoare necesitatea înlocuirii plăcuțelor de frînă spate. cele originale le-am înlocuit după atențieȘ 83.000 km., în condițiile în care le mai puteam folosi aprox. 3.000 km. Al doilea set m-au ținut ca. 34.000 km. Despre discuri știam că la al doilea schimb al plcuțelor trebuiau înlocuite. Manoperă executată în service auto, nu reprezentanță, dar care oferă servicii de calitate. eu cel puțin sînt mulțumit. Cost total piese+manopera = 2.100 lei.
  8. Stai liniștit că și la mea, de vreo 3 luni reglarea volumului audio cu ajutorul comenzilor de pe volan e pur întâmplătoare. Dar sunt alte priorități care se încadrează în alte topice: schimbare distribuție, capete de bară, eșapament.
  9. Mulțumesc pt. tutorialul postat. Mi-a fost de real ajutor. Am urmat ordinea operațiilor și problema am rezolvat-o. Pe verificate.
  10. Termostatul original care l-am înlocuit avea ștanțat 92 grade. În momentul în care comut poziția de ventilate, aerul suflă cu pe noua direcție. E adevărat că pe prizele de aer din partea dreaptă e chiar mai rece comparativ cu celalte prize. În urmă cu cca. 3 săptămâni am încercat să curăț instalația de răcire: detartrant, jet apă pe returul caloriferului pînă ce apa a ieșit curată. Am reumplut instalația, efectul același. Returul caloriferului este dezmorțit, iar turul ușor mai cald. După ce am parcurs cca. 80 km. pe o autostradă cu cca. 150km./h, acul a trecut de 90 grade cca. 4mm, termocupla a pornit și a început să fie cald ca pe vremuri. A durat pînă am oprit motorul, după care a revenit la "setările" actuale.
  11. Momentul adevărului - dureros. Faza 1: Căldura în mașină era similară mijloacelor de transport în comun chiar dacă indicatorul de apă ajungea la 2mm în fața poziției de 90 grade. Faza 2: Căldura este la fel de slabă, dar nici indicatorul nu mai trece de mijlocul zonei dintre 75 grade și 90 grade adică undeva pe la 85 grade, indiferent de condus urban sau extra urban. Voi reveni la termostatul care să deschidă la 92 grade.
  12. Ajuns la venerabila vârstă de 11 ani, pe acumulator au început să-l lase puterile. Pornirea nu mai avea"explozia" normală, iar într-o zi, după circa 10 ore de stat în parcare, doar la a doua încercare a mai reușit să pornească. Pt. a nu mă trezi că trebuie să apelez la cabluri, am preferat să-l înlocuiesc. Dacă actualul ar ține jumătate de timp ar fi excelent.
  13. Făcu și ea suta de mii de km., e adevărat cu MIL - Engine Check rămas nestins (în topicul special am detaliat cum am rezolvat problema). Făcînd un bilanț, sînt foarte mulțumit de mașină: consum decent, confortul la care mă așteptam. Singurele piese înlocuite sau care necesită înlocuire fără a fi menționate în cartea service, în afară de anvelope au fost: garnitură capac colbutori - cam la 70.000 km., fișe bujii și bobină inducție - 100.000 km., bucși bară stabilizatoare - cam la 85.000 km. La acestea se mai adaugă ,,mulțumită” unor participanți la trafic care s-au oprit în spatele mașinii mele: spoiler spate de 2 ori, armătură spate -1 dată, capotă portbagaj - 1 dată. În primăvară mă ocup de comenzile: AC, recirculare aer și devrigerare care răspund la comenzi aleator.
  14. Cei 100.000 km. paecurși, i-am marcat cu celebrul bec galben aprins fără să se mai stingă . M-am consultat cu un amic, care s-a dovedit a fi un bun mecanic auto, stabilind împreună pașii ce a urmat să-i parcurg pt. eliminarea problemei. Trebuie să încep prin a menționa că bujiile originale au fost înlocuite la 85.000 km. Primul pas: diagnoza a arătat eroare pe pistonul 3, am mutat bujiile între ele și am șters eroarea. După cca. 5 km., s-a reaprins . Motorul nu mai funcționa în parametri normali: după ce se încălzea, piedea din putere, în toba de eșapament se auzea că merge sacadat. Am parcurs cca. 300 km. în aceste condiții. Pasul 2: am înlocuit fișele ce duc de la bobina de inducție la bujii și normal am șters eroarea. După cca. aceeași distanță problema a reapărut, deci nu au fost fișele . Am mai parcurs aprox. tot 300 km. motorul comportîndu-se identic, pînă cînd am înlocuit bobina de inducție. Observație: de fiecare dată cînd alimentam, în cca. primii 15 km. becul ardea cu intermitență, după care rămînea nestins. După înlocuirea bobinei totul a fost perfect pînă am alimentat cu benzină. După nici 5 min. de funcționare a motorului becul s-a reaprins . Am parcurs cca. 500 km. cu el aprins, însă motorul funcționa ireproșabil: avea putere, mergea rotund. După cei 500 km. surpriză: becul se stinge după pornirea motorului . Am mai parcurs cca. 150 km., și el se stinge la fel cum o făcea în urmă cu mulți ani cînd mi-au vîndut mașina .
  15. Multumesc pt. sfat. Asa am procedat (thermostat la 87 grade Celsius), dupa cum se comporta (indicatorul de caldura se opreste ca si precedentul in acelasi loc) cred ca am facut o alegere buna.
 

×
×
  • Create New...