Jump to content

Mircea B

Membru
  • Content Count

    104
  • Joined

  • Last visited

3 Followers

About Mircea B

  • Rank
    Forumist

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Din
    Oradea
  • Auto
    Chevrolet
  • Model
    Laceti Elite - Sedan 1.6 16V
  • An
    2007
  • Nr. Inmatr.
    10 ZFZ
  1. Stai liniștit că și la mea, de vreo 3 luni reglarea volumului audio cu ajutorul comenzilor de pe volan e pur întâmplătoare. Dar sunt alte priorități care se încadrează în alte topice: schimbare distribuție, capete de bară, eșapament.
  2. Mulțumesc pt. tutorialul postat. Mi-a fost de real ajutor. Am urmat ordinea operațiilor și problema am rezolvat-o. Pe verificate.
  3. Termostatul original care l-am înlocuit avea ștanțat 92 grade. În momentul în care comut poziția de ventilate, aerul suflă cu pe noua direcție. E adevărat că pe prizele de aer din partea dreaptă e chiar mai rece comparativ cu celalte prize. În urmă cu cca. 3 săptămâni am încercat să curăț instalația de răcire: detartrant, jet apă pe returul caloriferului pînă ce apa a ieșit curată. Am reumplut instalația, efectul același. Returul caloriferului este dezmorțit, iar turul ușor mai cald. După ce am parcurs cca. 80 km. pe o autostradă cu cca. 150km./h, acul a trecut de 90 grade cca. 4mm, termocupla a pornit și a început să fie cald ca pe vremuri. A durat pînă am oprit motorul, după care a revenit la "setările" actuale.
  4. Momentul adevărului - dureros. Faza 1: Căldura în mașină era similară mijloacelor de transport în comun chiar dacă indicatorul de apă ajungea la 2mm în fața poziției de 90 grade. Faza 2: Căldura este la fel de slabă, dar nici indicatorul nu mai trece de mijlocul zonei dintre 75 grade și 90 grade adică undeva pe la 85 grade, indiferent de condus urban sau extra urban. Voi reveni la termostatul care să deschidă la 92 grade.
  5. Mircea B

    Lacetti - Visinica

    Ajuns la venerabila vârstă de 11 ani, pe acumulator au început să-l lase puterile. Pornirea nu mai avea"explozia" normală, iar într-o zi, după circa 10 ore de stat în parcare, doar la a doua încercare a mai reușit să pornească. Pt. a nu mă trezi că trebuie să apelez la cabluri, am preferat să-l înlocuiesc. Dacă actualul ar ține jumătate de timp ar fi excelent.
  6. Mircea B

    Lacetti - Visinica

    Făcu și ea suta de mii de km., e adevărat cu MIL - Engine Check rămas nestins (în topicul special am detaliat cum am rezolvat problema). Făcînd un bilanț, sînt foarte mulțumit de mașină: consum decent, confortul la care mă așteptam. Singurele piese înlocuite sau care necesită înlocuire fără a fi menționate în cartea service, în afară de anvelope au fost: garnitură capac colbutori - cam la 70.000 km., fișe bujii și bobină inducție - 100.000 km., bucși bară stabilizatoare - cam la 85.000 km. La acestea se mai adaugă ,,mulțumită” unor participanți la trafic care s-au oprit în spatele mașinii mele: spoiler spate de 2 ori, armătură spate -1 dată, capotă portbagaj - 1 dată. În primăvară mă ocup de comenzile: AC, recirculare aer și devrigerare care răspund la comenzi aleator.
  7. Cei 100.000 km. paecurși, i-am marcat cu celebrul bec galben aprins fără să se mai stingă . M-am consultat cu un amic, care s-a dovedit a fi un bun mecanic auto, stabilind împreună pașii ce a urmat să-i parcurg pt. eliminarea problemei. Trebuie să încep prin a menționa că bujiile originale au fost înlocuite la 85.000 km. Primul pas: diagnoza a arătat eroare pe pistonul 3, am mutat bujiile între ele și am șters eroarea. După cca. 5 km., s-a reaprins . Motorul nu mai funcționa în parametri normali: după ce se încălzea, piedea din putere, în toba de eșapament se auzea că merge sacadat. Am parcurs cca. 300 km. în aceste condiții. Pasul 2: am înlocuit fișele ce duc de la bobina de inducție la bujii și normal am șters eroarea. După cca. aceeași distanță problema a reapărut, deci nu au fost fișele . Am mai parcurs aprox. tot 300 km. motorul comportîndu-se identic, pînă cînd am înlocuit bobina de inducție. Observație: de fiecare dată cînd alimentam, în cca. primii 15 km. becul ardea cu intermitență, după care rămînea nestins. După înlocuirea bobinei totul a fost perfect pînă am alimentat cu benzină. După nici 5 min. de funcționare a motorului becul s-a reaprins . Am parcurs cca. 500 km. cu el aprins, însă motorul funcționa ireproșabil: avea putere, mergea rotund. După cei 500 km. surpriză: becul se stinge după pornirea motorului . Am mai parcurs cca. 150 km., și el se stinge la fel cum o făcea în urmă cu mulți ani cînd mi-au vîndut mașina .
  8. Multumesc pt. sfat. Asa am procedat (thermostat la 87 grade Celsius), dupa cum se comporta (indicatorul de caldura se opreste ca si precedentul in acelasi loc) cred ca am facut o alegere buna.
  9. Probabil că dacă găsesc un electrician auto care să demonteze blocul, mai trebuie să caut un electronist care să aibă răbdare să caute unde-i defecțiunea și să o poată remedia. Cam greu, dar nu imposibil.
  10. Problema s-a agravat: în vară AC nu mai pornea decît aleator, decupla din senin, iar de cca. 1 lună cele 3 butoane sînt numai pt. decor. Vine iarna, oglinzi exterioare înghețate, lunetă transpirată. A mai găsit cineva o soluție pt. remedierea problemei în afară de înlocuirea piesei la valori de peste 120 euro?
  11. Cunosc două cazuri în care carcasa de plastic a cedat, efectiv s-a rupt după aprox. 5 ani și nu mai mult de 60.000 km. Ambele Lacetti. Ăsta a fost raționamentul pt. care am optat pt. carcasă de Al. Poate și cea veche ar mai fi rezistat mult timp, dar sper ca asta nouă să reziste cel puțin atît cît a rezistat precedenta.
  12. Am optat pt. varianta cu deschidere la 87 grade C, dar am schimbat și carcasa originală care era din plastic cu una din Al. Pînă acum nu am avut probleme cu căldura în mașină indiferent cît de frig era afară sper să fie la fel de bine și în continuare.
  13. Salutare. Aproape 99.000 km. și de cca. 2 săpt., termostatul dă semne de oboseală. Refuză să se mai închidă, temperatura apei urcă rar peste 70 grade. Precizez că niciodată nu a urcat pînă la 90 grade, tot timpul acul se oprea cu aprox. 2 mm., înaintea liniei care indica 90 grade. Presupun că e vorba de un termostat care deschidea la 87 sau 88 grade. Ce părere aveți de termostatele care deschid la 92 grade și dacă sînt ceva brand-uri recomandate (rog link-uri ale distribuitorilor).
  14. Mircea B

    Tremurat In Mers

    Si eu am schimbat kit-ul de distributie dupa 5 ani si cateva luni cu toate ca masina nu avea 50.000 km. Inainte de a-l schimba, la rece se auzea un zgomot specific unor curele uzate. Cureaua de distributie isi pierduse din calitati in special elasticitate. Riscam sa se rupa. Dupa 8 ani, sigur trebuie sa schimbi cureaua de distributie si rolele.
  15. Mircea B

    Consum Lichid De Racire

    Multumesc pt. info. smv. Nu am cunostinte despre proprietatile chimice ale lichidului de racire si nici ale uleiului (motor, cutie de viteza) sau ale lichidului din instalatia de servo directive sau ale lichidului de frina. Masina este din iulie 2007. Lichidul de frina a fost schimbat in totalitate cu ocazia unei revizii cin masina avea 6 ani. Tot atunci am inlocuit si garnitura colbutori (se plastificase) si aparusera pete de ulei.
×