Geo_ZGA Posted August 12, 2023 (edited) Asa e, filtrele astea de aer sunt vrajeala, e o conspiratie mondiala sa le schimbam... 🙄 Se poate vedea in poza cum arata dupa aprox 8000km. In alta ordine de idei, ieri am schimbat uleiul (acelasi Champion sintetic cu norma C3), filtrul de ulei si filtrul de motorina. Garnitura noua de la filtrul de motorina nu etansa deloc, prin urmare am refolosit garnitura veche, totul ok. Am mai reglat frana de mana, tine mult mai bine acum, desi ar trebui sa o mai strang putin si de la maneta. Am luat si placute noi, dar nu a fost cazul de schimbare. Au fost identificate mici jocuri in articulatii, urmeaza pe viitor. Edited August 12, 2023 by Geo_ZGA 1 Share this post Link to post
Viktor Posted August 12, 2023 Filtru de aer se verifica periodic si cel putin se scutura de praf daca nu avem la indemina o sursa de aer (compresor) cu care sa-l suflam in retur, din spate. Praf plus umiditatea din aer ... ii cam da de furca admisiei. E bine de prindem un loc de parcare sub copac la umbra, in schimb apare compromisul si anume, atentie sporita la filtru de aer si canalele de scurgere a apei de sub grila parbriz. Drumuri dese de tara si pare la fel, praf, frunze, gindaci ... Multa mizerie s-o strins acolo in 8000 km, trebuie bagat un ochi la filtru din cind in cind ca de ii este obturat aerul ... La fel in cazul uleiului de motor (unii cunosc fenomenul, altii ba) de nu mentii cantitatea la full pe joja, motorul nu are aceiasi vlaga nu e la fel de fiabil, se simte ca nu se "scalta" in ulei pe bunul plac si o mosoleste. Dejeaba isi propteste omu bocanci cu talpa si bombeu din otel in acceleratie (Salex style 😉) ca degeaba, nu poate in putinul ala de ulei la minim sau intre cele doua gradatii pe joja. Unii asa au invatat ca uleiul trebuie tinut la jumatate iar eu atunci intreb : de ce? e lapte si da in foc sau care-i secretul? Daca producatorul spune 3.75l ulei cu filtru inclus echivalentul a full pe joja, de ce pui tu mai putin ? Piesele din baie au intrat la apa ...? Mda. Si da (!) filtrul de aer poate influienta consumul grosolan! Share this post Link to post
Geo_ZGA Posted October 16, 2023 Vineri am reusit sa ma ocup putin de masina... la intoarcerea in tara au inceput niste sunete dubioase de pe dreapta spate. Am comandat bucsele de la bascula si ieri am reusit sa le schimb pe dreapta. Cu mici peripetii, pt ca pivotul se invartea in gol cu tot cu piulita. Tot in concediu am observat ca stergatoarele aveau joc in mecanism... o treaba simpla de 10 minute s-a transformat in 2 ore, dupa ce primul surub pe care am pus cheia s-a rupt (bormasina, extractor, refacut filet) iar dupa montaj s-a rupt bucsa din centru. Pana la urma am mutat bratul vechi pe "noul" mecanism. 4 Share this post Link to post
Geo_ZGA Posted December 30, 2023 Nimic grav pana acum, s-au mai adunat 10.000km si a ajuns la 280.000, aproape 50.000 de cand e la mine. Troncanitul pe dreapta fata e tot acolo (de cand am luat masina, nu stiu ce poate fi), alternatorul tot in valuri incarca cand e motorul rece sau cu multi consumatori (am altul dar nu am apucat sa-l schimb), jantele s-au mai patratit (urmeaza o roluire), iar trebuie ulei si filtre. In viitor va trebui sa-mi fac curaj sa iau o volanta noua si sa schimb tot kitul, plus parbrizul de inlocuit. Ar mai fi bucsele de confort de la basculele fata si tamponul spate de la motor (le am deja). Pe la turbina se pare ca au aparut niste pete de ulei, trebuie investigat de unde apare si ce e de facut. 2 Share this post Link to post
Geo_ZGA Posted Monday at 06:50 AM (edited) Sambata am avut lucrare: discuri si placute fata TRW (pe spate nu era nevoie), culise curatate si unse la toti etrierii, tampon antibalans GM, bucse bascule Delphi (altceva nu am gasit) si uleiul de servo, pe care nu il schimbasem niciodata. Plus ulei, filtru ulei si filtru aer. Cu ocazia asta am observat si o uzura cam nasoala la anvelope, in special pe dreapta fata. Banuiesc ca de la acele bucse. Bataia principala de pe dreapta fata a disparut, a mai ramas una mai mica, posibil din amortizor (groapa sotiei de acum vreo 2 ani). Din pacate pe fata ramane putina infranata pe ambele roti, desi am refacut etrierii acum vreo 3 ani, va trebui sa-i refac iar. Momentan va sta in parcare pana dupa Paste. Edited Monday at 06:51 AM by Geo_ZGA 4 Share this post Link to post
Salex Posted Monday at 10:18 AM Fa-i si o GEOmetrie 😁, ar fi pacat sa o lasi asa dupa interventiile prestate. 1 Share this post Link to post
Geo_ZGA Posted Monday at 11:13 AM (edited) Da, obligatoriu si geometrie 🙂 Mai ales ca geometria veche, facuta acum 1 an, a fost facuta cu bucsele alea uzate. Ochiometric, par drepte rotile fata, pe spate sunt putin in camber. Dar am in plan si amortizoare+flanse fata si as face-o dupa ce termin cu totul. Vor trebui si anvelope noi... Edited Monday at 11:13 AM by Geo_ZGA Share this post Link to post
Geo_ZGA Posted Wednesday at 05:53 PM 281.000km, am facut itp-ul azi, totul a iesit bine. Franele fata dezechilibru 12% (sunt infranate putin in continuare, se incing si miros), franele spate dezechilibru 0% (zero), frana de mana 8%. Amortizoarele au iesit 85-86% pe fata si 78-80% pe spate. In rest, a zis ca nu a vazut nimic dubios, totul ok. Desi aveam de gand sa plec cu ea la socrii, o voi lasa in parcare pana ma intorc si ii fac etrierii aia fata, plus altele. Share this post Link to post
Viktor Posted Wednesday at 07:20 PM Eu as merge pe kit reparatii etrieri complet cu pistonase incuse. Pistonasele vechi caz in care nu-s ruginite pot prezenta urme de uzura la baza de regula, si asta se datoreaza unei culisante semi ori complet blocate. Da' inteleg ca au primit deja o gresare. Acuma, unii nu vor, altii nu-si permit (ca sint si astfel de cazuri si ii inteleg) si pistonase la pachet, dau semn pe pistonase inainte de a fi extrase apoi le modific pozitia circulara la remontare in functie de uzura constatata, de exista, desigur. Chiar de nu observ uzura, tot le modific pozitia cu o juma de tura fata de pozitia anterioara. Altfel, buna decizie de a o lasa in parcare ca pacat de discuri si placuta ca odata arse ... nu mei e ceia ce trebuie Share this post Link to post
Geo_ZGA Posted Thursday at 07:04 AM Pai culisele fata era blocate in partea de sus, pe ambele parti. Am curatat si gresat, dar nu mai e ca nou. O sa iau pistonase, culise si garnituri, plus aerisitori noi (ma simt eu mai bine sa fie noi). Share this post Link to post
Viktor Posted Thursday at 10:21 AM Am intinlit pistonase uzate rau de tot cum au tot frecat pe peretii etrierilor la interior. Si asta de la culise mai putin abile se trage, ai calcat pedala de frina - ertierul se duce haisa si in aceiasi secunda o modificat si traiectoria pistonasului ce se propteste si freaca partial de lagarul etrierului. Altfel pot fi refolosite de nu-s ruginite ca in a doua jumatate a pistonasului se produce uzura (de ea exista) si nu are cum a lacrima pe la O-ring caz in care discurile de frina nu-s subtiri ca lama iar din placute nu a ramas decit suportul metalic ce sa permita pistonasului a iesi atit de mult la inaintare, ar fi culmea ! Mi-s adeptul kit-ului de reparatii complet. Si fac coletie de pistonase SH, nu deteriorate ci SH, si le fac cadou de e cazul. Share this post Link to post