Jump to content
Sign in to follow this  
ALiCE

Consum anormal Cruze 2.0 Diesel

Recommended Posts

Sergiulica, la diesel, ORICE diesel, se aplica chestia cu mersul pe turatia de cuplu.

Share this post


Link to post

Mircea eu nu inteleg de ce masinilor astea Chevrolet le trebuie aplicata atata tehnica in ceea ce priveste sofatul.

Practic mai avem putin si vom fi nevoiti sa mergem la cursuri de sofat Chevroleturi.

Benzinara trebuie schimbata la 3500 rpm (desi mananca grav benzina daca schimbi asa).La diesel sa te poti apropia de consumul din carte trebuie sa mergi in treapta 3 la 2000 rpm s.a.m.d.

Asta crezi tu, ca toate motoarele sunt ca la troleybus, pentru ca nu intelegi ca Chevroleturile (ca si alte asiatice) au cuplu maxim sus in turatie si cutii lungi (alta filosofie, alte caracteristici, alt stil de condus, alt loc unde se obtine consumul minim). Nu poti conduce la fel, "la consum", un motor care are repartizat cuplul maxim din profilul axelor cu came la 2600-3200 rpm si unul care este optimizat pe o turatie mai mare (4200-4900 rpm). Imi pare rau sa te dezamagesc, dar randamentul motoarelor termice nu este constant, este maxim la cuplul maxim si clapeta deschisa complet, stiu ca nu vrei sa pricepi in veci, dar cu cat vei rula cu clapeta mai inchisa si la o turatie mai indepartata de 2800- 3200 rpm la motorul tau, cu atat vei consuma mai mult. Retetele daciote pe care le aplici pentru consumul minim acestor motoare iti aduc randamentul motorului undeva spre 16-20%, in urban. Sa nu-mi spui ca ai incercat si altfel, nu te cred, dupa ce te-ai invatat intr-un fel, nu poti tine ritmul diferit pret de minim un rezervor de benzina. In privinta cursului de condus, doar din necunoastere ai crezut ca faci o ironie, tu nu reusesti sa faci 6,5% pe 560 km de exclusiv extra-urban, dar pe 280 urban + 280 extra.

 

E normal ca ai consumul cel mai mic la Diesel la 2000 rpm, pentru ca acolo este cea mai mica valoare de turatie la care cuplul este maxim (platou).

 

Asa-i cand nu cunosti, poti sa postezi cu seninatate, nu trebuie sa demonstrazi ceva.

Share this post


Link to post

Mircea,Tolin eu nu va contrazic.Pur si simplu am spus ca Seatul ala indiferent de cum il conduc, tot la fel ramane ca si consum.

Cu masina mea pe extraurban am facut o singura data 600 de km cu un plin (40 litri) la o viteza constanta de 100km/h.

Share this post


Link to post

Bun, deci e clar, sunt eu nebun. Asa mi s-a spus cam la tot ce am postat pana acum.

Sumarizam:

 

- Traseu de 17km. Noaptea, ora 2. Pe strada eram cam eu si cu mine, si am stat la vreo 3 semafoare + 3 minute la o bariera, dintre care 2 minute cu motorul oprit.

- Turatia a fost in jur de 2000-2500 rpm.

- Am plecat cu motorul cald.

- Media a fost de 40 km/h

- Climatizarea a fost oprita

 

In conditiile astea, da, eu ma astept sa am consumul mai mic decat cel urban. In nici un caz mai mare.

 

Consum urban declarat: 7l/100. Consum pe CB: 8.7l/100. Asta inseamna, real, 9.5-10l/100. Mi se pare enorm.

edit Real -> http://www.spritmonitor.de/en/detail/372349.html. Consumul real a fost cu 11-23% mai mare decat cel afisat de BC. In medie, cu 15% mai mare.

 

Dar cine suntem noi, astia cu cateva sute de posturi, si care nu avem "vechime" suficienta pe forum? Eu, sake, etc? Niste nimeni!

- Am spus ca vreau sa fac interfata USB pentru Cielo. Mi s-a ras in fata, pentru ca pe USB nu se poate. Am facut-o, si merge.

- Am spus ca vreau sa schimb ambreiajul, tot la Cielo, prin gaura pentru vizitare. Iar, mi s-a spus ca aia e doar pt. verificare, ca nu se poate schimba pe acolo. Ghiceste cineva cum l-am schimbat?

- Am spus ca imi sare Cruze-ul nou din viteza. NIMENI nu m-a crezut. Totusi, la service, s-a dovedit ca am dreptate.

 

Acum sustin ca masina mea consuma mult prea mult. Voi incercati sa ma convingeti ca sunt eu nebun, si ca nu stiu sa conduc. D-asta am pus log-uri, grafice, samd. Dar nu, voi tot o tineti pe a voastra.

 

Din discutii saptamana trecuta am inteles ca la un mers normal, nici batranesc nici alergatura, prin Bucuresti ajunge la 9% consumul fara AC... cu AC 9,5-10%.
Si eu de ce nu reusesc sa scot sub 12.5%, fara aglomeratie, de multe ori fara climatizare? Repet, sub 2000 de ture sta doar in a 2-a, pentru ca nu se poate altfel, si in general sta pe la 2000-2500. Nu accelerez in jumatate de km, nu merg cu acceleratia blana, nu accelerez ca sa pun frana peste 5 m, daca la 200m vad semaforul rosu iau piciorul de pe acceleratie, etc. Edited by ALiCE
  • Like 2

Share this post


Link to post

Tu vrei sa dovedesti cu orice pret ca n-ai inteles. SEAT-ul acela este Diesel si are cuplul constant si maxim pe cea mai mare a domeniului de turatie. Daca vrei consum mai mare la el, ruleaza-l la 1500 rpm, cum merg toti smecherii pe aici, pe rampele cele mai accentuate.

 

Vrei ca producatorul sa-ti dea consumul la 150 km/h ? Rezistenta aerului depinde de componenta lui, este una pe canicula si umiditate minima, e alta pe ceata si alta la -15'C. la viteze peste 90-100 km/h, rezistenta aerului, directia si sensul vantului au o contributie majora in ecuatia consumului.

 

@ALiCE > nu esti nebun, ai un defect la masina, ramane sa-l dovedesti celor de la service.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Alice, la ce service mergi cu masina? Filtrul de aer ai incercat sa-l inspectezi?

Share this post


Link to post

La GTT, dar nu vad cat de relevant este.

 

Sincer, m-am gandit sa ma uit la filtrul de aer, dar mi-a fost cam lene, si cum asa consuma de la inceput...

 

In schimb, vineri am aruncat (de curiozitate) un ochi sub capacul de la motor. 3 injectoare aveau, pe langa ele, o mare pata. Nu am avut cu ce sa fac poze, nu stiu ce era (motorina/ulei/altceva), si parea uscata.

 

Ia uitati consumuri scoase pe acelasi tip de masina, in BG:

http://www.spritmonitor.de/en/detail/377931.html

 

Medie de 45km/h, 5.42%

Medie de 55km/h, 4.35%

Share this post


Link to post

E intr-adevar necorect sa faci consumul pe 20-40 de km, dar daca spui ca asta e linia generala te cred ca spui drept.

Ce anume da comanda de regenerare a DPF-ului? Pentru ca vad ca mergi din regenerare in regenerare, poate nu se termina complet operatia asta, sau ceva crede ca nu se termina. Plus ca eu tot nu inteleg de ce nu vrei sa faci km afara pe autostrada sa vezi daca ceva se schimba.

 

- Am spus ca imi sare Cruze-ul nou din viteza. NIMENI nu m-a crezut. Totusi, la service, s-a dovedit ca am dreptate.

Hai nu te victimiza, eu mi-aduc aminte ca ti-am zis sa verifici nivelul uleiului in cutie, nu mai retin rezolvarea daca ai scris-o.

Share this post


Link to post

Ma rog, aproape nimeni, scuze.

Daca aveam elevator, sau macar daca nu era iarna, pe cuvant ca nu mi-ar fi fost greu sa verific nivelul, si nu aveam nimic impotriva. Rezolvarea a fost reglarea cablurilor dintre schimbator si CV.

 

Pe autostrada nu am timp, bani si chef sa merg aiurea, noaptea, ca sa pot tine viteza constanta si sa trag o concluzie.

Comanda de regenerare o da ECM-ul; cand am fos in service, DPF-ul era colmatat 75%, dupa ~ 250km de la ultima regenerare.

S-a facut o regenerare manuala, era 0% dupa regenerare, dupa inca vreo 230km s-a regenerat iar.

Regenerarea se face complet si functioneaza, cel putin asa as zice.

 

Ca se colmateaza filtrul prea repede - e posibil, dar nu stiu de ce. Singura varianta care-mi vine in minte este uleiul.

Un lot de ulei prost ar explica (oarecum) de ce anumite persoane scot un consum normal (da, 9-10% mi se pare un consum normal si decent pt. Bucuresti, mai ales in cazul unui motor nou) si altii nu; ar explica si infundarea rapida a DPF-ului.

Edited by ALiCE

Share this post


Link to post

Ca se colmateaza filtrul prea repede - e posibil, dar nu stiu de ce.

Raport de amestec prost. Motorul tau are MAF ? Daca da, sa-l schimbe.

Share this post


Link to post

Pai daca pierzi motorina pe langa injectoare... Am un hint pentru tine: poate a avut nevoie cineva de niste injectoare cat ai avut masina ins ervice pentru tinichigerie... Poate au avut nevoie de un filtru de aer. Mergi la service si fa scandal, fa niste fotografii inainte.

 

Si uleiul are un rol, uleiul trebuie sa fie special pentru motoare cu DPF, dar ma indoiesc ca a venit cu ulei prost in motor. Regenerarea aia e ciudata rau la tine, si eu merg 80% in oras, dar nu am avut parte de niciuna, iar la revizii mai mult de 5% nu a fost niciodata colmatat. Si mi-au confirmat si cei doi ingineri de la GM faptul ca la curatarea dpf-ului trebuie sa se aprinda martorul (cel putin la lacetti) si curatarea acestuia este un proces continuu atunci cand mergi cu turatii ridicate (peste 2500 rpm). Practic eu il curat la fiecare iesire pe autostrada.

Share this post


Link to post

Tolin:

Da, sigur. Si ei or sa-l schimbe repede.

Daca eram in alta tara, cu alta mentalitate, probabil se putea face asta.

 

Cand s-au uitat la ea, pe tester (la relanti), daca nu ma insel, aparea MAF ca inactiv. Am intrebat daca este normal, si mi s-a spus ca da.

Acum, nu mai retin 100% daca era MAF, dar parca ala era. Oricum, ceva de 3 litere 20000000.gif.

Dar mi s-a zis ca e normal ca filtrul sa se regenereze chiar si la ~250km. Ma intreb, insa, daca as merge in fiecare zi bara la bara, la cat timp s-ar regenera?

 

Mircea:

Ti-am explicat in alt thread cum e cu regenerarea. Pe scurt, NU se face in mers normal, trebuie crescuta artificial temperatura gazelor de evacuare. Also, check attach.

 

Hint-ul nu e valabil, din fericire. Masina a ajuns in service (pt. tinichigerie) undeva dupa 2500km (parca), nu s-a schimbat nimic (in rau sau bine) de atunci.

DPF communication_en.pdf

Share this post


Link to post

Tolin:

Da, sigur. Si ei or sa-l schimbe repede.

Daca eram in alta tara, cu alta mentalitate, probabil se putea face asta.

Incearca unde merge Mircea, am inteles ca e in alta tara.

 

PS a fost un coleg de forum la mine si am gasit o variatie la MAP, ciudata, aparea rar (probabil din stabilizator, la caldura, ca a venit anotimpul rece si nu s-a mai plans), doar stat pe tester la mers variat poti depista asta. In hala, la ralanti, aia nu este diagnoza.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Fa-ti un drum pana la targoviste intr-o sambata dimineata. Singurul inconvenient acolo este drumul pana acolo. In ultima instanta, daca nu-i dau ei de cap, vor chema o comisie, cum au facut in cazul meu.

Share this post


Link to post

Da, am auzit; oricum reviziile am de gand sa le fac acolo (sau, ma rog, prima revizie am de gand sa o fac acolo, in functie de rezultat decid daca ma mai duc acolo sau nu).

Dar atata timp cat raspunsurile "e normal" au venit direct de la reprezentantii GM, care erau acolo, si nu de la GTT, e discutabil daca m-ar ajuta cu ceva sa schimb service-ul.

 

Edit:

Ca sa explic, pe larg:

Am fost la GTT, m-am plans de consum si cutie de viteze. Cu cutia de viteze au rezolvat-o, cu consumul nu. Mi-au zis "e normal".

Ce m-a derutat, mi-au zis ca nu stiu nimic de nici-un recall (transport mode si fuel leak)

 

M-am plans la Chevrolet RO, pe mail. Dupa 3 saptamani si vreo 3 telefoane, cu insistente, au binevoit sa citeasca mail-ul (am scris mult, si le-am dat link-ul de la un PDF, de pe serverul meu. Dupa 2 telefoane, nu-l citise nimeni. Abea dupa al 3-lea telefon l-au citit, si m-au sunat).

 

Am fost la GTT, si au venit doua persoane de la GM. Mi-au explicat ce este cu recall-urile, si au incercat sa ma convinga ca e normal consumul pentru un motor nou, au pus-o pe scaner (in hala, la relanti), au fortat o curtare a DPF-ului, si a ramas sa ma mai duc dupa ce fac 5000km (aveam cam 3000).

 

Asta a fost tot.

 

O sa incerc sa fac rost de o interfata OBD, si poate-mi dau seama de ceva din parametrii generici. Macar un grafic cu turatia / viteza si consumul de pe CB tot pot sa scot.

Edited by ALiCE

Share this post


Link to post

Eu zic ca ai inceput cu stangul, ai vorbit de recall. Schimba service-ul si pune problema corect: consuma enorm la mersul extra-urban. Cere sa-ti inlocuiasca MAF-ul sau sa-l verifice (poate fi murdar sau sa fie ceva in el), de proba si sa faci o urmarire de parametri la drum, nu la ralanti.

Share this post


Link to post

Alis, tu nu stii ca mailurile lungi nu le citeste nimeni? Fara sa te superi, tu ai tendinta sa te pierzi in detalii din dorinta de a argumenta. Mergi peste ei, interesul tau e sa iti rezolvi treaba, nu sa te acoperi de hartii, oricum intrarea in service se bifeaza. Si sa stii ca se merge bine si ziua pe A2. :)

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Service-ul este GTT pe Theodor Pallady?

 

 

Share this post


Link to post

Sergiulica, la diesel, ORICE diesel, se aplica chestia cu mersul pe turatia de cuplu.

 

Mersul pe turatia de cuplu, la diesel se aplica la un mers agitat, cand alergi masina, in asa fel incat sa nu supra-soliciti turbina.

 

La un mers normal cand accelerarile sunt facute frumos si normal, nu ai nevoie de asa ceva.

 

Un sofer care "simte" motorul stie cand sa schimbe in asa fel incat sa mearga pe cuplul "necesar".

 

Nici subturat nici supraturat.

 

Nici nu e indicat cand e motorul rece sa mergi cu ea numai pe turatie de cuplu.

Share this post


Link to post

Dupa principiul "inca una si ma duc":

P-ta Sudului -> Vacaresti -> Tineretului -> Unirea -> Splai -> Schitul Magureanu -> Stirbei Voda (Conservator)

Am plecat cu motorul rece. S-a mers ok (ca trafic), am stat de 5 ori la 4 semafoare. Restul le-am prins pe verde.

 

Ora de plecare: 17:51

Distanta: 7.3km

Durata: 22 minute

Viteza medie: 20.8 km/h

Consum CB: 10.3% (Real: estimat 12%)

 

[pauza 2-3 minute, cu motorul oprit, CB resetat]

 

Stirbei Voda (Conservator) -> Victoriei -> C.A. Rosetti -> Maria Rosetti -> Mosilor -> Izvorul Rece -> Pache Protopopescu -> Soseaua Iancului -> Electroaparataj

Ceva aglomeratie pana am ajuns pe Maria Rosetti, dar nimic iesit din comun. In alte dati, s-a mers MULT mai rau.

Cu Cielo faceam acum cativa ani traseul asta zilnic (ma rog, pe aproape); dimineata era si mai rau (cam o ora, chiar si mai mult), dar nu am sarit de 13% niciodata.

Ora de plecare: 18:17

Distanta: 5.3km

Durata: 32 minute

Viteza medie: 10.6 km/h

Consum CB: 14.7% (Real: estimat 17%)

 

Si cu asta am terminat discutiile cu consumul, pana o sa vad ce zic cei de la GM, dupa ce fac 5000km.

Pentru cei care au deschis mai tarziu radiourile, acesta e un consum de DIESEL, 2.0l, 150hp, care in carte are 7% pentru oras.

 

Si o poza cu petele din jurul injectoarelor. Am lasat-o mare pentru a se vedea detaliile.

Am sters nitel petele, sa vedem daca mai apare ceva.

 

Dupa cum arata, daca au fost schimbate, s-a intamplat inainte sa-mi fie livrata masina. Dar nu cred.

 

M-am uitat si la filtru, si parea OK.

post-4016-127231651291_thumb.jpg

Edited by ALiCE

Share this post


Link to post

De curiozitate, esapamentul cum arata? Curat, asa si asa, negru ca taciunele?

Share this post


Link to post

Esapamentul trebuie sa fie curat, asta e rolul dpf-ului

Share this post


Link to post

[...]

Distanta: 7.3km

[...]

[pauza 2-3 minute, cu motorul oprit, CB resetat]

[...]

Distanta: 5.3km

Lasă CB-ul "în pace" câteva sute de km (măcar 2-3plinuri) şi-ai să vezi, abia atunci, o medie mai apropiată de adevăr (timp în care, desigur, poţi "monitoriza" consumul şi prin metoda tradiţională "de la plin la plin").

Asta pe lângă sfatul dat de Tommy aici, şi pe lângă comentariile pe care le-am făcut în paginile anterioare :)

Share this post


Link to post
Lasă CB-ul "în pace" câteva sute de km (măcar 2-3plinuri) şi-ai să vezi, abia atunci, o medie mai apropiată de adevăr (timp în care, desigur, poţi "monitoriza" consumul şi prin metoda tradiţională "de la plin la plin")
La 5 plinuri, CB-ul a fost resetat cand am pus motorina, si urmatorul reset a fost cand am umplut iar rezervorul. Asta s-a intamplat cam pentru 40-50l de fiecare data. De acolo diferenta calculata de 11-22% (parca, am scris cu cateva posturi in urma) intre CB si real, si a reiesit diferenta medie de 15%.

 

Cat despre sfatul lui Tommy, nu am bani, timp si chef sa fac 1000km aiurea pe autostrada. Primul plin a inclus un drum la CT. Pe segmentul ala, mi-a iesit o medie de 7.35%. (4.8 urban, 5.6 mixt). Cu care se potriveste 7.35%?

 

Teava de esapament este curata.

Share this post


Link to post

Lectura pentru cei ce se plang de consum: http://www.scritube.com/tehnica-mecanica/PERFORMANTELE-CONSUMULUI-DE-CO82991.php

Atat timp cat consumul mediu statistic se va calcula asa, toti ne vom plange de consum! Nu poti blama un producator pentru ca estimeaza consumul asa cum ii cere legea.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...