Jump to content
Sign in to follow this  
jondo1ro

Matiz Ramas Fara Apa

Recommended Posts

Acelasi lucru mi s-a intamplat si mie si dupa ce am schimbat termostatul-13 lei problema a disparut,asadar nu strica sa-l schimbi tinand cont ca e foarte ieftin.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Trebuie tinuta mana pe furtun (sau pe radiator) si vazut cand se incalzeste. Degeaba e cald cand ajunge la temperatura de regim, din descriere pare blocat pe deschis.

 

______________________

Salut am si eu intrebare mai ciudata, la un matiz 2003/80k km euro 2, radiatorul ramane rece in partea de jos aprox. 5 cm inaltime, furtunul de la termostat este fierbinte iar celalalt mai putin, as vrea sa stiu daca este normal sa ramana o parte rece- desi nu cred ca se raceste asa repede lichidul prin partea superioara. (ceasul indica normal - inainte de jumatate). Ma gandesc ca pot fi infundate celulele.

partea unde ramane rece: post-27887-099375300 1291619981_thumb.jpg

Share this post


Link to post

E normal asa nu te speria !

Share this post


Link to post

Vezi sa nu fie furtunasul ala care duce de la motor, la caloriferul de incalzire. Mie mi s-a fisurat si tot pe acolo curgea apa. L-am inlocuit singur, dar te atentionez ca este foarte greu din cauza spatiului redus. Eu zic sa umpli vasul de expansiune cu apa, dupa care sa pornesti masina. O lasi putin la relanti, dupa care incerci usor sa o accelerezi iar intre timp te si uiti la motor sau sub masina si vei vedea daca picura si pe unde picura. Bafta!

 

Am si eu aceeasi problema cu furtunul care iese din motor si duce catre calorifer. S-a fisurat si habar nu am pe unde l-as putea schimba. Te-as ruga daca poti sa dai mai multe detalii despre cum ai procedat tu.

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post

Buna ziua!

Am si eu o problema cu Matizul tatalui meu, arunca apa din vasul de expansiune. Temperatura nu depaseste jumatate de ceas, termostatul este schimbat, capacul de la vas schimbat de 3 ori cel putin, vasul schimbat, pompa de apa schimbata, ventilatorul merge. Nu reuseste nimeni sa-si dea seama ce are.

Daca aveti vreo idee va rog sa ma ajutati.

Va multumesc!

Share this post


Link to post

Pe teava de esapament arunca vreun pic de apa ? Caldura in habitaclu baga in concordanta cu indicatiile ceasului de bord ? Lichidul din vas prezinta pete de ulei sau miros specific gazelor de esapament ? Ai desfacut bujiile ? Daca da, ce culoare au electrozii ?

Share this post


Link to post

Ce vrei sa zici - arunca apa din vasul de expansiune ? Te-ai uitat cand merge motorul, la relanti sau accelerat si se vede ceva ?

Share this post


Link to post

  • Completez apa in vasul de expansiune la nivelul corect si in timpul mersului, se uda vasul pe-afara si se scurge mai jos peste curele si tot ce e sub vas.

Share this post


Link to post

Sunt bune clemele cu care se prind cele 2 furtunase de vas ? Pe la capac nu cred ca pierzi pentru ca in mod normal nu ajunge lichid la el decat sub forma de vapori.

Share this post


Link to post

pe la capac iese ... e ud tot vasul de sus pana jos

Share this post


Link to post

Capacul trebuie sa inchida etans. La temperatura de lucru lichidul are tendinta sa fiarba si sa dea pe afara. De verificat capacul si garnitura de cauciuc. Era bine sa salti capota si sa vezi acolo cum e in mers.

Share this post


Link to post

Parerea mea este ca ai garnitura de chiulasa ciupita sipresiunea din camera de ardere ajunge in instalatie.In curand ciupitura se va mari si simptomele vor fi evidente.S-au facut de curand ceva lucrari care au necesitat demontarea chiulasei?

Edited by sergiu2010

Share this post


Link to post

nu s-au facut lucrari la motor, masina a fost dusa in service bagata pe calculator dar tot nu au gasit nimic

Share this post


Link to post

Pai la tester nu prea avea ce sa iasa.Cu motorul rece si busonul de la vasul de expansiune scos pornesti si vezi daca bolboroseste lichdul de racire in vas sau daca nivelul creste si atunci e clar ca diagnosticul meu a fost corect.Sau mai rau ,ar putea fi si chiulasa fisurata.

Edited by sergiu2010

Share this post


Link to post

Parerea mea este ca ai garnitura de chiulasa ciupita si presiunea din camera de ardere ajunge in instalatie.

Asta a fost scopul intrebarilor mele de mai sus, garnitura de chiulasa este principalul suspect.

 

Share this post


Link to post

va multumesc pt pareri ...cand voi avea posibilitate voi cumpara si garnitura

numai bine!

Share this post


Link to post

o problema asemanatoare am si eu.sub presul de la pasager am gasit mocheta plina de apa,iar nivelul antigelului in vasul de expansiune a scazut vizibil.am dat drumul la caldura zilele trecute si de aici cred eu ca e problema.e posibil sa fie caloriferrul sau trebuie sa mai verific si altceva?sub masina nu am scurgeri.

Share this post


Link to post

Caloriferul e "in functiune" permanent, cand se da drumul la caldura de fapt doar se sufla aerul prin el. Dar numai de acolo poate sa picure in cabina.

Edited by tomis

Share this post


Link to post

am gasit mocheta plina de apa,iar nivelul antigelului in vasul de expansiune a scazut vizibil.

Verifica cu mana sub ansamblul incalzitor si daca este umed acolo inseamna ca ai scurgeri la nivelul caloriferului.am schimbat un calorifer care curgea pe la imbinarea uneia din tevi ci bazinul caloriferului(defect de fabricatie zic eu).Caloriferele originale sunt un totalitate din aluminiu si sunt slabe sanse sa apara probleme la ele ,doar daca nu a oxidat din cauza antigelului necorespunzator sau neschimbat la timp.

Share this post


Link to post

mocheta este umeda cam de pe la jumatatea consolei centrale ,iar apa multa este adunata catre scaunul pasagerului.antigelul din pacate nu a fost cel recomandat de producator si nu a fost diluat in proportie de 1/1.culmea este ca lichidul din habitaclu nu este unsuros si nu miroase a antigel.e posibil doar sa fii plouat in masina?problema ramane totusi in picioare,deoarece antigelul din vas a scazut.

Share this post


Link to post

Iti dau si eu o metoda mai neortodoxa de verificare, pune degetul pe mocheta si pune limba el pe urma, daca e dulce e lichid de racire daca nu, inseamna ca iti ploua in masina.

Sigur ajung la gazeta cu asta dar macar ti-am dat o idee care functioneaza desi nu e prea recomandata pentru gustator, eventual da-i la soacra sa guste =)) .

Share this post


Link to post

Stie cineva de ce isi schimba antigelul culoarea dupa 1000 km din albastru in maroniu rosiatic? Eu cred ca nu este normal dar care ar fi motivul?

Share this post


Link to post

Cam asa face de obicei - antigel albastru romanesc. Culoarea se duce probabil prin fierbere... dupa care maro-roscat (nuanta fina totusi) de la fier, mai tare daca instalatia nu a fost spalata si clatita...

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspuns. M-am linistit, am crezut ca a intrat ulei in el. Deja ma gamdeam la garnitura de chiulsa etc. Doamne fereste de cheltuieli aiurea pe seceta asta :osanale: !

Share this post


Link to post

Salut, bine v-am gasit. Am cumparat un matiz acum o saptamana si nu avea apa in vas. Ii pun apa si in 10 minute nu mai este nimic in el, apa din vas se scurge in interiorul masinii exact pe mijloc unde intra furtunele ce duc la radiatorul din masina. Pentru a umbla acolo trebuie sa dau bordul jos. Pana imi fac timp sa il dau jos ma gandeam poate pot sa opresc circuitul apei in acel radioator fara sa afecteze restul circuitului, adica sa nu mai folosesc caldura sau aerul conditionat. Daca se poate opri de undeva circuitul astept un raspuns de la voi. Salut

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...