Jump to content

 


Photo
- - - - -

Ulei Motor


  • Please log in to reply
136 replies to this topic

#1 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 15 July 2006 - 15:21

Attached File  GM_5w30.pdf   35.33KB   517 downloads

Site-ul producatorului.

#2 Tommy

Tommy

    Free Styler

  • Membru
  • 6805 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:MB
  • Model:W204 FL
  • An:2011
  • Nr. Inmatr.:B-007-GUN

Posted 15 July 2006 - 20:37

Are cumva acelasi ulei cu daewoo 5w30?

#3 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 15 July 2006 - 20:47

Ala era produs in Polonia, de o combinatie ISU-Total. Din specificatii e alt ulei. Se vorbeste de LL acolo (long Life).

#4 balanel

balanel

    Forumist

  • Membru
  • 452 posts
  • Din:bucuresti
  • Auto:renault
  • Model:symbol dci 85
  • An:2007

Posted 17 July 2006 - 11:47

Aha, deci uleiul ELF e totusi bun pentru masinile noastre. Si costa cam 300000 litrul la AmiAutoCenter.

#5 Tommy

Tommy

    Free Styler

  • Membru
  • 6805 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:MB
  • Model:W204 FL
  • An:2011
  • Nr. Inmatr.:B-007-GUN

Posted 17 July 2006 - 12:18

Nu tot ce bâzâie face și miere. Uita-te pe specificatii. Deschizatorul topicului a spus "gm 5w30", nu elf.
Daca mergi la revizie cu uleiul tau, e bine sa intrebi si la service daca este in specificatiile producatorului, inainte de a-l cumpara.

#6 balanel

balanel

    Forumist

  • Membru
  • 452 posts
  • Din:bucuresti
  • Auto:renault
  • Model:symbol dci 85
  • An:2007

Posted 17 July 2006 - 12:26

Ai deschis din intamplare atasamentul lui inainte de a vorbi?
Se refera la uleiul elf excellium gm 5w30.
In aceeasi ordine de idei, exista uleiuri cu specificatii GM atat la ELF cat si la TOTAL, anume excellium 0w30, respectiv activa energy 9000 0w30, la care am atasat specificatiile tehnice.Attached File  5814.pdf   36.22KB   107 downloadsAttached File  5924.pdf   44KB   72 downloads

Edited by balanel, 17 July 2006 - 12:27.


#7 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 17 July 2006 - 13:03

Se poate folosi orice ulei 5W30 API SL de marca buna.

#8 iso

iso

    Forumist

  • Membru
  • 1130 posts
  • Din:Galati
  • Auto:Opel
  • Model:Insignia
  • An:2010

Posted 19 July 2006 - 09:21

... mai ales daca are specificatia "GM-LL-A025"(motoare pe benzina) scrisa pe bidon si API: SM/CF :thumbl: ...prietenii inteleg unde "bat" ... :D

#9 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 19 July 2006 - 11:25

Daca e vorba de motoare opel,saab,etc. dar aici vorbim de motoare daewoo.Mai are rost sa specific? cele 300 de minute in retea :))

#10 rich1974

rich1974

    Forumist

  • Membru
  • 248 posts
  • Din:pitesti
  • Auto:chevrolet
  • Model:aveo limo, 1.2, bi-fuel lpg/gas
  • An:2008

Posted 22 October 2009 - 14:25

Hai ca ai facut treaba! TU NU VEZI FRATE CA TE-AU INTEPAT CU ULEIUL? Trebuiau sa-ti puna 5w30. Au si ei dreptate in felul lor...e octombrie, in curand vine vara! Nu-mi vine sa cred! Noi discutam aici ca 10w40 este o teapa si tu nu ai inteles nimic, te-ai lasat inselat! Cumpara repede un schimb de 5w30 si pune-l in motor ca nu cunosc ei la urmatoarea revizie ca ai schimbat tu uleiul!

#11 fry

fry

    Forumist

  • Cont inchis
  • 384 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:chevrolet
  • Model:aveo 1.4 16v 100CP
  • An:2008

Posted 22 October 2009 - 17:33

Nu schimb nimic. Am vazut ce s-a discutat pe aici. Cred ca este mai mult placebo decat realitate in legatura cu uleiurile bagate in masini de acest gen. Daca aveam si eu ceva cu multi cai, de raliu, de F1... atunci ma interesa mult vascozitatea uleiului. Sunt curios cum se comporta, pana nu vad rautatile facute de 10w40, nu cred. O sa revin cu impresii.

Ca fapt divers, desi e prematur sa-mi dau cu parerea... am mers A1 dus - intors de cand am scos masina din service (de la aglomeratia din Bucuresti pana la 170km/h pe autostrada). Nu vad nici o diferenta.

Edited by fry, 22 October 2009 - 17:57.


#12 MCojo

MCojo

    Cavaler Jedi

  • Membru
  • 1906 posts
  • Din:Constanta
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Orlando 1,4T
  • An:2014
  • Nr. Inmatr.:preferential

Posted 22 October 2009 - 21:15

Nu vad nici o diferenta.


Ai sa o vezi mai tarziu... cand iesi din garantie!

#13 fry

fry

    Forumist

  • Cont inchis
  • 384 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:chevrolet
  • Model:aveo 1.4 16v 100CP
  • An:2008

Posted 22 October 2009 - 21:17

Ai sa o vezi mai tarziu... cand iesi din garantie!


Cand va iesi din garantie va pleca catre alt proprietar. In cel mai rau caz, mai mult de 4 ani n-o tin.
Credeti ca uleiul GM 10w40 demoleaza o masina micuta ca motorizare, care e condusa in regim normal si care nu vede mai mult de 15.000 pe an? Ma indoiesc. Este mai bun 5w30... sa fie... nu prea va ganditi ca majoritatea avem masini slabute si le folosim cumintel. Oricum o fi, anu asta a mea cu 10w40 se intretine.

Edited by fry, 22 October 2009 - 21:35.


#14 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 22 October 2009 - 22:42

Attached File  oil_aveo2007.JPG   177.04KB   267 downloads

Cel mai rau lucru este credinta.
  • ISACOF and korydon like this

#15 rich1974

rich1974

    Forumist

  • Membru
  • 248 posts
  • Din:pitesti
  • Auto:chevrolet
  • Model:aveo limo, 1.2, bi-fuel lpg/gas
  • An:2008

Posted 23 October 2009 - 08:08

In alta ordine de idei, draga fry....
Nu te gandesti ca o masina intretinuta bine are si alt pret la revanzare?

#16 fry

fry

    Forumist

  • Cont inchis
  • 384 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:chevrolet
  • Model:aveo 1.4 16v 100CP
  • An:2008

Posted 28 October 2009 - 02:09

Fix de la uleiul GM 10w40 or sa se strice motoarele de Aveo... sigur ca da. Unii nici nu bagati benzina in motoarele astea, bagati tot felul de GPL-uri (unii chiar in motoare mici, unde nu prea se justifica investitia), si totusi masinile astea merg fara probleme... si aveti impresia ca un ulei ceva mai vascos o sa faca si-o sa dreaga.

Asa este, cum zice si Tolin, uleiul GM 5w30 se potriveste cel mai bine cu motoarele astea. Cu toate astea, Rich, sa-ti inchipui ca GM 10w40 va distruge masina si va nenoroci valoarea de revanzare.... hehe.

Inchipuie-ti ca este recomandat sa-ti iei o acadea cu zahar 20%. Problema e ca la magazinu tau se vand numai acadele cu zahar 25%. Daca mananci acadeaua aia or sa-ti cada dintii maine? Sau poimaine? Sau in viitorul apropiat? Diferente se observa, probabil, daca bagi 10w40 muuuuulti ani la rand. Binenteles... prea multi ca sa mai conteze, mai ales la masinile astea construite recent care oricum n-au nici pe dracu, chiar daca unii le folosesc in stil barbar.

Opel/Chevrolet, Fiat si naiba mai stie cate service-uri... pun 10w40 in masini de genul asta. Tocmai s-a descoperit o conspiratie romaneasca? Sau chiar nu conteaza atat de mult? Probabil, rationamentul lor romanesc "de fier" este ca uleiul e ceva mai vascos si se mananca mai greu, in cazurile nefericite in care masina ar manca ulei. In rest, exista sansa ca acest ulei sa se uzeze mai mult in decurs de 1 an. De aici pana la scenarii apocaliptice...

Edited by fry, 28 October 2009 - 03:20.


#17 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 28 October 2009 - 03:15

... Cum zice si Tolin, uleiul GM 5w30 se potriveste cel mai bine cu motoarele astea ...

Eu n-am zis ceva, n-am caderea, eu am citat manualul de utilizare al producatorului. Precizarea este foarte importanta, pentru mine.
In plus, cand producatorul scrie negru pe alb cu caractere de imprimanta IBM: "DO NOT USE SAE 10W40 ...", orice comentariu este de prisos.

Edited by tolin, 28 October 2009 - 03:19.


#18 fry

fry

    Forumist

  • Cont inchis
  • 384 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:chevrolet
  • Model:aveo 1.4 16v 100CP
  • An:2008

Posted 28 October 2009 - 03:40

Da, orice comentariu este de prisos. Mai ales ca manualul meu romanesc, neluat de pe net, spune atat:

"Folositi doar ulei clasificat conform standardului API SL. Alegeti vascozitatea uleiului dupa temperatura exterioara a aerului. Nu schimbati vascozitatea in caz de fluctuatii mici de temperatura ".

Urmeaza apoi un grafic de temperaturi cu doua exemple, unde se arata ca un ulei 5w30 este recomandat ptr temperaturi intre -30 si +30 grade si ca un ulei 10w30 este recomandat intre -20 si +30grade. Nu am nici o restrictie mentionata. Sa facem diferenta intre recomandare si impunere.

Concluzie1: hai la vara sa schimbam toti uleiul cand sare temperatura de 30 grade (mai ales in Bucuresti, unde avem la ordinea zilei temp de 45 grade vara), ca daca nu schimbam... scade valoarea masinii la revanzare. Cati dintre voi aveti 5w30 in Aveo si ati mers in Bucuresti veri multe cu 45 grade fara sa patiti nimic?
Concluzie2: 10w40 este clasificat API SL, iar daca stau sa-l asimilez tabelului deduc ca ar fi recomandat undeva intre temperatura de -20 si +40 grade... asadar.... teoretic... este cel mai potrivit ulei ptr zona climaterica in care suntem noi cu tara asta a noastra! Mai sa fie!

Nu toate masinile-s la fel, dar motorizarea noua de pe Aveo nu-i prea diferita de precedenta. Manualul meu imi zice simplu si clar sa adaptez vascozitatea uleiului in functie de temperatura zonei in care ma aflu. Unde e conspiratia din service-uri?

@Tolin
: Manualul tau este downloadat de pe www.chevrolet.com - U.S.A. (http://origin-chevro...aveo_owners.pdf), manual care nu corespunde cu recomandarile ptr Aveo livrat in Europa de Est. Masinile Aveo livrate in USA au diferente demne de luat in seama in ceea ce priveste motorizarile, cutiile, optiunile si calitatea materialelor. Din ce stiu eu, in USA nici nu se livreaza cu motoare de 1.2, ci numai 1.4 si 1.6. Foarte putine lucruri de la noi corespund cu ce au ei, de la cascaval pana la avioane... totul difera. M-am fript si eu acum ceva vreme cand am downloadat de pe un site american dedicat o schema de televizor Sony Wega, numai ca sa aflu ca sunt diferit construite ptr Europa de Est.

Inca ceva important - coform manualului pe care mi l-ai aratat, Tolin, ar trebui sa schimb uleiul la fiecare 5000 KM sau 3 luni (vezi planul de revizii inclus in manual). Deja e clar ca USA si Romania nu au aceleasi recomandari si ca obligativitatea punerii de ulei 5w30 descrisa acolo are valoare 0 pentru ce avem noi aici.

Asadar, treaba cu 5w30 si 10w40 pe Aveo e vax albina. Nu moare masina cu nici unul dintre ele. E aproape aceeasi branza. Diferenta dintre cele doua este prea mult amplificata de supozitii si placebo (la greu!).

Edited by fry, 28 October 2009 - 04:41.


#19 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 28 October 2009 - 04:57

- cifra 30 reprezinta o clasa pe scara de vascozitate SAE care are o minima legatura cu 30'C;
- vascozitatea uleiurilor de motor se raporteaza la 40'C si la 100'C;
- vascozitatea este impusa de catre tolerantele pieselor in miscare in cilindru si in lagare;
- tolerantele pieselor nu depind de locul unde este vandut un motor, ci este conditie de plecare la proiectarea lui;
- diferenta de vascozitate dintre SAE30 si SAE40 este de vreo 50%;
- la uleiuri nu este ca la marmelada, mai gros inseamna mai rau;
- diferentele dintre uleiul 5W30 si cel 10W40 sunt esentiale, de compozitie, de vascozitate si de durata de utilizare;
- Romania se afla in zona climatica temperata;
- alternativa pentru zonele calde la aceste motoare este uleiul 15W40;
- nimic din ce am scris mai sus imi apartine, nu sunt opinii.

Opinie: utilizarea unui ulei 10W40 la un motor Daewoo/Chevrolet fara uzura este cea mai proasta alegere, chiar si in Europa de Est.

Edited by tolin, 28 October 2009 - 05:08.


#20 Viktor

Viktor

    Forumist

  • Membru
  • 3306 posts
  • Din:Budapesta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nexia GLE 1.5, 8V
  • An:1995

Posted 28 October 2009 - 06:58

Manualul meu imi zice simplu si clar sa adaptez vascozitatea uleiului in functie de temperatura zonei in care ma aflu.


Pe aceiasi ideie merg si eu, merg cu 10w40 si cred ca este ok pentru temperaturile de +/- a zonei in care ma aflu.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users