Jump to content
Sign in to follow this  
mmarian

Incepator, am nevoie de ajutor... pentru Tico

Recommended Posts

Salut,

 

Sunt nou in "bransa" si am nevoie de cateva sfaturi!

L-am luat pe "Ticalos" (asa cum frumos se exprima cineva pe site), la varsta de 4 ani si jumatate, 78.000 km. Eu sunt al treilea proprietar, cel de-al doilea cumparandu-l acum aprox 1 an si mergand in jur de 5.000 Km. Tot de atunci (acum 1 an) provine si RAR-ul care mai este valabil inca un an.

Intrebarea mea este:

- Ce ar trebui sa fac pentru a ma asigura ca masina este in regula si ma pot baza pe ea? O vizita la service, probabil ;) !!

- Recomandati-mi, va rog, unul si spuneti-mi si ce sa le cer sa-mi verifice (curea distributie, saboti + placute de frana, reglaj carburator, etc)...

- Am luat-o cu vreo doua-trei zgarieturi si pragul, in dreptul/sub usa din dreapta spate, putin "infundat"! Pe-astea unde le-as putea "reface"?

- Orice sfat e binevenit!

 

Multumesc mult,

Marian.

Share this post


Link to post

Sa-l stapanesti sanatos si fara evenimente... si bine ne-ai gasit! :)

- Recomandati-mi, va rog, unul si spuneti-mi si ce sa le cer sa-mi verifice (curea distributie, saboti + placute de frana, reglaj carburator, etc)...

Pai daca ne spui si noua de unde esti poate o sa-ti recomandam... corect?

Share this post


Link to post

1. Du-te la un service Daewoo shi cere o constatare. Ultima oara costa cam 300k ROL. O satzi spuna ce are mashina, ce trebuie sa fie schimbat la ea, etc. Itzi faci o lista cu problemele astea shi in functzie de ce capital dispui incearca sa le rezolvi pe toate.

2. Obligatoriu schimba uleiul shi daca are :oops: cureaua de distributzie. Aici poata satzi spuna mai multe Shenck & Co.

3. Pt. zqirieturi shi infundaturi itzi trebuie adeverintza de la politzie, altfel teoretic nu tzio repara nimeni. Caz penal altfel :)

 

Alte pareri o sa vina imediat de la meseriashii sitului (Fl, Sh, Nf, Lu, StA, etc) Am avut mincarici la degete shi le-am luato inainte (sic)

Share this post


Link to post

Ai idee ce au schimbat proprietarii anteriori?

 

Cureaua de distributie se schimba la 60000, dar am inteles de la cei care si-au schimbat la 60k, ca e ok, aprope neuzata.

 

Exceptind curelele care trebueisc verificate, restul numai consumabilele pe care mai bine le schimbi decit sa nu fie schimbate.

 

Compreteaza-ti locatie in Profil ca sa stim si nou de pe unde esti, ca sa ti se poata recomanda un service in zona.

 

 

Share this post


Link to post

Multumesc de urare si... "bine v-am gasit!!" :)

 

Locuiesc in Bucuresti, Drumul Taberei - aproape de Tip-Top.

 

Nu-l cunosc decat pe cel de la care am cumparat-o, care mi-a zis ca n-a schimbat decat uleiul (a facut apoi 5.000 km). Primul proprietar am inteles ca acum este in State...

 

Zgaraieturile provin de la cheia unui binevoitor iar cealalta problema cred ca de la o bordura sau ceva de genul asta (este pe dedesubt)! Sa-nteleg ca ar fi bine sa merg la pol si sa le zic ca am lovit-o eu?! :?

Share this post


Link to post

1. Fostul proprietar ti-a dat caietul de service care vine OBLIGATORIU odata cu masina? acolo sint trecute (teoretic) toate reviziile, schimburile de ulei, eventualele defecte remediate in garantie, intr-un cuvint ai o "fisa medicala" a masinii ... in plus, ai astfel siguranta ca kilometrajul nu e trucat.

2. Cel mai important este sa afli daca s-a schimbat kit-ul de distributie la 60kkm, daca nu e imperios necesar sa faci tu chestia asta (curea +role).

3. Iti recomand sa schimbi uleiul si TOATE filtrele, daca fostul proprietar nu e capabil sa-ti spuna cind a facut ultima data aceste operatiuni

4. Verifica starea sabotilor si placutelor de frina, am inteles ca in special sabotii se cam uzeaza la Tico ...

5. Completeaza saracia aia de locatie, pune o poza cu micutzul tau la avatar si dupa aia ne cautam de un service ...

 

PS: Masina ar fi trebuit sa o iei insotita de toate hirtiile legate de identificare si proprietate (ai inscris-o banuiesc, deci le ai), dar ar fi fost minunat sa primesti Cartea Tehnica a masinii (toti stim cam cum functioneaza o masina, dar unele chestiuni sint destul de triky si personalizate pe fiecare model in parte) si mai ales Caietul de Garantie ... fara ala, eu n-as lua un SH, pe linga rolul sau de "jurnal de bord" iti da informatii despre personalitatea vinzatorului, cit de bine a intretinut masina ...

Share this post


Link to post

la Tico treba nu e asa riguroasa cu caietu de reparatii. Acu 6 ani servicele era un lux, garantia mai mica ca la Matiz :(

 

Sabotii pt tico tin cam 20.000 km daca au fost chinuiti, daca nu mai mult.

Nu stiu de ce dar primii tin mult mai mult d'atit.

 

Vezi ca se gasesc 2 tipuri de saboti, unii foarte prosti.

Detalii http://www.daewooclub.ro/viewtopic.php?p=15325#15325

 

 

Legat de raparatii:

Daca sint chesti nasoale, te duci la politie, explici ca ai gasit-o zgiriata in parcare. Daca sint chestii minore poti sa ti le faci singur. te orientezi si in fct de ai sau nu Casco.

Detalii: http://www.daewooclub.ro/viewtopic.php?t=424

 

Si mai vorbim pe viu la intilnire, unde te asteptam ;)

Share this post


Link to post

Nu am caietul de service si nu stiu daca s-a schimbat kit-ul...

Am sa-l caut chiar azi pe "amicul" de la care am luat-o; dar am o vaga impresie ca nu le are (n-au ajuns la el)!

Sabotii se pare ca se prezinta bine, placutele nu stiu...

Am vazut pe site ca cineva recomanda un ulei sintetic: valvoline 5w40! Sa folosesc tipul asta?

 

Am sa-i fac o poza cat de curand.

Share this post


Link to post

Io de noua i-am pus numai 10w40 si nu mananca la 100k km nici gram de ulei. Si i-am pus si Shell si Omv si altele. Eu zic ca cel mai bun e Elf Competition 10w40 in jur de 600k lei la Carrefour 4l. Io asta am pus ultima data... Cred ca arunci banii aiurea pe chestii sintetice&stuff dar daca dispui de fonduri, go ahead!, ia cel mai scump ulei... Io asa as face daca as fi milionar... Parca Mobil1 0w30 e cel mai tare, nu?

Share this post


Link to post

Nu, nu dispun de foarte multe fonduri si normal ca as alege ceva mai ieftin daca are rezultate la fel de bune sau macar apropiate! De altfel de-asta am si intrebat aici...

Multumesc pentru sfat, o sa ma gandesc si la varianta "Elf Competition 10w40"!

Share this post


Link to post

mmarian... intii bag-o-n service sa vezi daca km. de pe bord sint reali.

caut-o de curele...daca-s schimbate.

e obligatoriu sa-i schimbi uleiul la motor+cutie, filtrul de ulei .

nu-i lasa sa-ti umble la carburator...doar daca te convingi ca ai un consum foarte mare.

de fapt nu-i lasa sa-ti regleze nimic...fara rost.

 

apoi daca ai chef si n-ai ce face...verifica filtru aer, filtru benzina, bujii

Share this post


Link to post

Filtrul de aer l-am curatat, pe cel de benzina am hotarat sa-l schimb, iar bujiile nu aratau nici ele deloc grozav (nu mai zic ca abia-abia le-am putut desface) si cred ca trebuiesc schimbate!

Aici intervine alta problema: m-am uitat pe forum si m-au ametit discutiile astea despre tipul de benzina (cu plumb sau fara plumb) si de unde trebuie cumparata! Totusi, daca am retinut bine, este bine sa folosesc benzina fara plumb, de la OMV, MOL sau LukOil! Iar pentru benzina fara plumb sunt recomandate bujiile RNIIYC-4, distanta intre electrozi reglata la 1.0/1.1 mm (la mine cred ca erau 1.5 mm)! Acum o sa caut sa gasesc un magazin de unde sa iau bujiile, filtru benzina si uleiul...

Share this post


Link to post

Daca are catatilzator, bagi fara pb. Daca nu, bagi fara pb daca nu gasesti cu pb. Nu moare sa-i dai fara pb dar nu e bine sa mergi numai cu d-aia. Cat despre bujii... te ajuta baietzi ca ei au facut o groaza de experiente... Flex, in special...

Share this post


Link to post

Nu vreau sa te dezamagesc, insa eu nu as fi cumparat in ruptul capului o masina care a facut 70.000 de km intr-un singur an. Masina a fost hingherita rau de tot. Nu sunt multi kilometri pentru o masina care a fost fabricata acum ceva ani buni, dar sunt prea multi intr-un singur an.

 

De la Mobil, cel mai teapan ulei e 0W-40, dar nu te prea poti atinge de ala si nici nu se prea gaseste. Ultima data am vazut asa ceva in Carrefour si costa apropae 1.900.000 bidonul de 4 litri la care primeai cadou o sapca.

Share this post


Link to post

@bogdan, omu a spus ca a luat masina la 78k Km si ultimi 5k sint facuti intr-un an , masina are 4 ani jumate deci primul proprietar a facut cam

20k km/an, ceea ce e rezonabil.

 

@Marian Vezi http://www.daewooclub.ro/viewtopic.php?t=287

Eu am pus acum Bosch WR 8 DCX / 1.1 mm de la Alemar (piata Pache Protopopescu), 90klei/buc

Share this post


Link to post

In legatura cu uleiul de motor folosit, eu am pus Lukoil 10w40 (80.000 lei litrul) si sunt super multumit.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...