Jump to content
Sign in to follow this  
ciprian

Consum mare de benzina la Tico

Recommended Posts

In primul rand aia nu sunt tacheti (Tico nici nu are tacheti) ci culbutori, iar jocurile acestora trebuie sa fie 0,15mm la admisie si 0,20mm la evacuare. La distributie nu inteleg ce vrei sa spui cu 0, 10 si 20. Probabil ca te referi la gradatiile de pe carcasa distributiei care sunt prevazute pentru reglajul stroboscopic al avansului la aprindere. Distributia trebuie pusa exact la semne iar ca verificare, cand rotesti manual de proba motorul (cu bujiile scoase ca sa se poata roti) eu scot capacul chiulasei si urmaresc ca exact cand pistonul e la punctul mort superior supapele sa fie "la incrucisare", adica atunci sa fie momentul in care supapa de evacuare se inchide iar cea de admisie se deschide si da, acest moment trebuie sa coincida cu avans zero, adica semnul de pe fulie sa treaca prin dreptul marcajului zero, adica pistonul sa fie la punctul mort superior. Trebuie verificat si vizual privind cu o lanterna mica prin gaura bujiei daca intradevar la momentul ala pistonul ajunge in pozitia extrema superioara pentru ca se poate sa nu fie asa din diverse motive, desi asa ar trebui sa fie. Presupunand ca la asta te referi cu 0-10-20 voi presupune in continuare ca ai gasit distributia "la 10" deoarece cine o fi pus-o inaintea ta a observat ca pistonul e la PMS cand marcajul e la 10 si nu la 0. Dupa care trebuie verificat cu un stroboscop si avansul aprinderii care trebuie sa fie de 7-8 grade inaintea PMS adica inaintea lui 10 daca pentru tine 10 echivaleaza acum cu 0. Simptomele pe care le prezinti, adica motor puturos si care consuma mult sunt ale lipsei de avans la aprindere. Ai verificat cu un stroboscop avansul aprinderii?

Share this post


Link to post

avansul a fost reglat pe un stroboscop inante de segmentare. adica in momentul in care distributia era pusa in dreptul gradatiei de 10 de pe carcasa distributiei. este posibil ca in momentul in care i-am segmentat motorul sa se fi modificat punctul distributiei? adica acum punctul 0 al distributie sa fie intradevar pe gradatia 0 de pe carcasa distributiei? si am mai constatat inca o problema, calculatorul se aprinde acel bec rosu de la el in momentul in care o pornesc iar dupa 2 sec se stinge, pot sa ii scot mufa si nu se intampla nimic, pot sa scot si mufa motorasului pas cu pas si tot nu se intampla nimic. am verificat calculatorul cu unul de pe alta masina si aceleasi simptome le are. daca distributia nu ar fii la punct, ar induce in eroare calculatorul astfel sa nu mearga in parametri si de aceea sa nu se aprinda nici un bec al calculatorului? credeti ca asta ar putea sa fie motivul consumului exagerat? si care ar fii problema daca acei culbutori sunt reglati la 0,5 mm admisie cu 0.10 evacuare? poate influenta si asta consumul?

Share this post


Link to post

Jocul supapelor trebuie sa fie ala pe care ti l-am spus mai inainte (cu motorul rece). Nerespectarea acelor valori strica "timingul" supapelor, adica timpul cat acestea stau deschise. Un joc prea mare duce la timp de deschidere prea mic si in concluzie umplere insuficienta a cilindrilor la admisie si golire deficitara la evacuare, adica si asta poate explica puturosenia pe care ai constatat-o. Nerespectarea pozitionarii incrucisarii supapelor pe "zero" adica la PMS strica de asemenea admisia. Cand pistonul se afla la PMS este un moment in care ambele supape sunt putin intredeschise scopul fiind ca inertia gazelor evacuate sa imbunatateasca admisia. Cum se regleaza asta exact am zis mai sus. Avansul, repet, trebuie reglat cu 7-8 grade inaintea acestui moment. In ceea ce priveste unitatea Lovato (adica aia cu leduri pe ea) nu prea am ce sa zic ca eu nu am asa ceva masina fiind non euro. Eu as zice sa descarci manualul si sa-l respecti intocmai.

Share this post


Link to post

se pare ca la distributie intradevar punctul 0 este pe 0 si nu pe 10 cum l-am avut pana acum. am urmat pasii tai si am pus-o la punct cum ar fii trebuit sa fie, dupa care am pornito, mergea destul de balbait asa ca am incercat sa ii reglez amestecul, relantiul dar nu se simtea nici o diferenta asa ca i-am marit avansul pana am ajuns la o turatie acceptabila. calculatorul tot nu sta aprins, se aprinde in continuare acel bec rosu dupa care se stinge. de obicei cand opream motorul se auzea acel bazait de la calculator, acum nu se mai aude decat cand ii scot mufa si o bag la loc. inca nu am ajuns sa ii fac un consum cu distributia astfel montata dar sper sa fie spre bine. oricum problemele nu se termina aici si va rog sa mai veniti cu ceva sfaturi daca doriti sa ma ajutati. va multumesc

Share this post


Link to post

Sonda lambda mai functioneaza? Daca nu, atunci nici 'calculatorul' n-are ce face.

Am postat mai demult niste informatii utile despre sonda.

 

Eu am E2 si tot sistemul asta electronic anulat...

Share this post


Link to post

as vrea mai multe detalii despre aceasta unitate lovato pentru ca sincer nu gasesc nimic despre ea, am folosit functia search de m-am plictisit dar nu am gasit nimic si mersi mult tetea pentru informatii. o sa va tin la curent cu tot

Share this post


Link to post

Nu are nici o legatura unitatea lovato cu distributia ta.Nu functioneaza pt ca probabil cablajul este interupt pe undeva si senzorii sunt deconectati.Sonda lambda...mai functioneaza?

Distributia se pune dupa semne care sunt destul de clar pansonate si apoi verifici vizual si invartind motorul manual.Un dinte +- schimba drastic tot avansul.Intai si intai se verifica ca distributia e pusa la punct si apoi se verifica avansul.Nu invers,altfel e degeaba.

Mai pe scurt,motorul tau trebuie sa mearga frumos,sa consume putin si sa traga bine si fara unitatea lovato.Cam cat ulei consuma inainte de segmentare?

Share this post


Link to post

consuma destul de mult ulei dar problema a fost ca dimineata eram injurat de 3 blocuri din cauza fumului pana se incalzea. momentan am pus distributia pe punct dupa care i-am dat avans aproape maxim ca sa mearga bine si a scazut si consumul, nu stiu momentan la cat a scazut dar e spre bine, probabil mai necesita un mic reglaj la amestec. cat despre sonda lambda...nu stiu cum sa o verific. o alta problema ar fii ca in felul in care este pusa distributia nu pot sa reglez nimic la carburator, nu simte nici o diferenta

Edited by rebeliciu_06

Share this post


Link to post

Totusi,din surubul de amestec,invartind in sensul acelor de ceasornic,trebuie sa fie un punct unde motorul se va gatui.Tu in jurul acelui punct trebuie sa faci reglajul amestecului,pentru ca esti privat de indicatia unitatii lovato.Posibil sa ai aer fals pe undeva. Cu franele cum stai cand motorul este rece?

Inainte de toate,va trebui sa blochezi iac-ul(ala bazaie cand opresti motorul).E prins in partea stanga a motorului si in el vin doua furtune mai groase de aer.Un furtun duce in capac la carburator,unul duce in spate in admisie.Furtunul care duce in admisie trebuie blocat temeinic cu un dop si iacul deconectat din instalatia electrica.Revii la el abia dupa ce termini cu motorul,poti merge cu masina fara frica.

Tetea ti-a spus ce trebuie sa faci,regleaza culbutorii cum trebuie! Descarca si manualul de service si citeste..

 

Dr.L, mai gasesti pe unde ai scris de sonda?

Edited by Den

Share this post


Link to post

cu franele e un pic ciudat la rece, cateodata imi tine foarte bine iar cateodata trebuie sa folosesc forta. aer fals nu stiu daca trage deoarece cand era distributia cu un dinte in avans mergeau reglajele foarte bine. momentan consumul a scazut cam pe la 8% dar se poate si mai bine. cred ca o sa ii mai strang totusi jumatate de tura din amestec. o problema ar fii pornirea dimineata la rece, porneste, tremura un pic si se opreste, daca nu ii dau 2 sprituri porneste si se opreste mereu. la prima cheie o ia si fara sprit dupa care se opreste si trebuie sa ii dau 2 sprituri

Edited by rebeliciu_06

Share this post


Link to post

''momentan am pus distributia pe punct dupa care i-am dat avans aproape maxim ca sa mearga bine''

 

Salut rebeliciu_06,

 

Cred ca inca nu ai reusit sa piu distributia la punctul corect.

Asa cum spunea Den, un dinte conteaza in sensul ca motorul merge dar nu cum trebuie.

Daca ar fi la punct, avansul ar tebiu sa stea undeva la mijlocul reglajului, in nici un caz la maxim sau la minim.

Atentie, chiar daca initial o pui bine la semne, iti fura un dinte sau doi cand intinzi cureaua. Verifica atent daca ramane la puncte dupa intindere.

 

Share this post


Link to post

A da,bine zice!

Uitate la motor cand e la relantiu.Smuceste cumva cand invarte? Adica o vibratie neobisnuita.

Pe roata de sus,reperul e pansonat umpic spre dreapta!Dintele in plus cum era spre dreapta sau spre stanga? Normal e sa fie spre dreapta si probabil ca era bine cum a fost initial...

Sa nu te puna sfantu sa intinzi cureaua pe partea rolei presoare ca ai toate sansele sa plece la vale..

Invarti motorul manual de cateva ori inainte de a da la cheie,si te uiti la curea sa nu plece la vale si nici de pe puncte..Daca ai compresie te chinui oleaca,daca nu te chinui,e nasol...Sper ca blochezi coroana cu o surubelnita cand desfaci si nu folosesti cutia,altfel o sa alergi si dupa chit ambreiaj :lol:

Edited by Den

Share this post


Link to post

pe roata de sus nu am vazut nici un semn sau poate ca nu am stiut unde sa ma uit dar am pus distributia cand era pistonul cel mai apropiat de distributie sus, iar jos cu cureaua intinsa fulia cadea pe punctul 0. avansul era la jumatate cand distributia era pusa cu dintele in avans. despre ce fel de smucitura vorbesti? motorul merge frumos la relanti nu are detonatii pe evacuare iar la cald nici macar nu invarte cand o pornesc, pur si simplu porneste instant. si da am blocat volanta cu o surubelnita. deci inseamna ca distributia cum era ea pusa cu un dinte in avans era pusa bine daca avansul era la jumate?sper ca nu trebuie sa o desfac iar si sa o pun pe 10 ca am inghetat teribil ieri cand am demontat-o. ideea este ca masina asa avea distributia pusa inainte pe 10 si consuma si mergea excelent, in comparatie tico cu tico nu avea nici o sansa, ii lasam cate 4-5 masini in spate

Edited by rebeliciu_06

Share this post


Link to post

pai asta ar insemna sa pun distributia inapoi pe 10, adica cu un dinte in avans, acolo sa fie oare PMS? problema e ca isi facea si autoaprindere cateodata

Edited by rebeliciu_06

Share this post


Link to post

Lasa 10-le in pace.

Fa-o dupa manual.

Share this post


Link to post

am scos din autodata distributia si am pus-o ca la carte...intradevar ma furase cu un dinte pentru ca nu vedeam semnul de sus. acum avansul este undeva la jumate, am anulat motorasul pas cu pas, i-am bagat o bujie in loc de dop. sper sa se potoleasca cu consumul acum. den nu am inteles ce ai vrut sa spui cu intinsul curelei, cum adica o ia la vale? daca nu bagam surubelnita nu era o problema ca am magazin de piese auto si gaseam mai ieftin ambreiajul :-j



se pare ca am descoperit si de ce nu mergea unitatea lovato, dupa o scurta vizualizare a electricii acesteia am constatat ca siguranta de 7,5 ah era arsa, acum imi merge si acea unitate, era aprins ledu rosu si am strans surubul de amestec pana s-a aprins verde cu galben, era prea subturat asa ca am mai reglat relantiul pana turatia a fost ok la relanti. singura chestie este ca se mai aud niste intreruperi pe esapament, poate o fii de la reglajul culbutorilor?

Edited by rebeliciu_06

Share this post


Link to post

Culbutorii oricum trebuie reglati,apoi vezi ce mai face.

Poti lasa pe verde si galben si apoi sa te joci umpic la avans,in limite mici

 

Se poate intampla sa cada cureaua (pleaca in margine,freaca in capac) pentru ca la capatul rotii de sus (dreapta) nu e intinsa si nu pica la fix pe dinti.De aia se intinde pe partea dreapta sa vina dinte pe dinte,iar apoi rola presoare are grija pe stanga sa stranga cureaua.Da problema asta se vede relativ repede,doar invartind manual motorul se vede cureaua cum pleaca dupa cateva ture.Sare si dupa punct.

Mai departe trebuie sa investighezi pierderea de vacuum,asa se manifesta,prin frane aiurea cand motorul este rece.Socul functioneaza? Tureaza motorul la rece?Clapeta de soc trebuie sa se deschida foarte putin imediat dupa pornirea motorului si sa deschida complet cam dupa 5..;10..15 minute,depinde de cat de repede se incalzeste motorul.De cercetat furtunasele acelea subtiri.

Edited by Den

Share this post


Link to post

motorul da sta turat la rece, ma gandesc sa nu fie cumva de la rotile de pe spate sa ramana blocate peste noapte si de aceea sa tina frana bine cateodata, ideea este ca daca trag frana de mana cativa dinti frana tine foarte bine. la calcarea pedalei de frana de cateva ori, turatia motorului nu scade , adica se simte un pic privarea de aer a pompei de frana dar acest lucru consider ca e normal



In primul rand aia nu sunt tacheti (Tico nici nu are tacheti) ci culbutori, iar jocurile acestora trebuie sa fie 0,15mm la admisie si 0,20mm la evacuare. La distributie nu inteleg ce vrei sa spui cu 0, 10 si 20. Probabil ca te referi la gradatiile de pe carcasa distributiei care sunt prevazute pentru reglajul stroboscopic al avansului la aprindere. Distributia trebuie pusa exact la semne iar ca verificare, cand rotesti manual de proba motorul (cu bujiile scoase ca sa se poata roti) eu scot capacul chiulasei si urmaresc ca exact cand pistonul e la punctul mort superior supapele sa fie "la incrucisare", adica atunci sa fie momentul in care supapa de evacuare se inchide iar cea de admisie se deschide si da, acest moment trebuie sa coincida cu avans zero, adica semnul de pe fulie sa treaca prin dreptul marcajului zero, adica pistonul sa fie la punctul mort superior. Trebuie verificat si vizual privind cu o lanterna mica prin gaura bujiei daca intradevar la momentul ala pistonul ajunge in pozitia extrema superioara pentru ca se poate sa nu fie asa din diverse motive, desi asa ar trebui sa fie. Presupunand ca la asta te referi cu 0-10-20 voi presupune in continuare ca ai gasit distributia "la 10" deoarece cine o fi pus-o inaintea ta a observat ca pistonul e la PMS cand marcajul e la 10 si nu la 0. Dupa care trebuie verificat cu un stroboscop si avansul aprinderii care trebuie sa fie de 7-8 grade inaintea PMS adica inaintea lui 10 daca pentru tine 10 echivaleaza acum cu 0. Simptomele pe care le prezinti, adica motor puturos si care consuma mult sunt ale lipsei de avans la aprindere. Ai verificat cu un stroboscop avansul aprinderii?

 

se pare ca am ajuns intr-un final si la reglajul stroboscopic al avansului, stie cineva un service care are stroboscop, sau mai bine cum pot confectiona unul? si care ar fii principiile de reglare a avansului? care sunt pasii de reglare cat de cat corecta in lipsa stroboscopului?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...