Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Rodajul

Unde mergem in rodaj?  

131 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

@AmunDei

Blocul motor crapa cand e lovit (e fonta de obicei, foarte casanta) sau cand motorul a fost scapat fara apa, s-a incins dezastruos si a suferit o schimbare brusca a temperaturii. Dar aici pica mai multe, cum spuneai tu. Si la categoria lovit intra si iesirea unui bolt si lovirea blocului de catre o piesa din lantul cinematic in turatie (au fost destule cazuri, au facut blocul motor si s-au zgarcit la un amarat de bolt). Iar motorul turbo e prin definitie mai sensibil, nerespectarea recomandarilor de utilizare, nu zic de rodaj duce la necazuri. Putea sa-i crape si daca intra cu masina intr-o balta mai mare dupa o repriza de forja, nu neaparat o consecinta a rodajului defectuos.

Share this post


Link to post

Am votat pentru varianta 2, rodajul pe autostrada. Asta pentru ca este conform cu cele scrise in manualul de la Lacetti. Acolo se spune foarte clar ca in primele sute de kilometri trebuie sa se evite drumurile scurte, turarea excesiva a motorului atat la rece cat si la cald, franarea brusca, tractarea (deci si mersul cu masina incarcata la maxim).

 

La acestea eu as adauga cateva pareri personale:

- pe autostrada oricum nu poti sa mergi cap coada cu aceeasi turatie, oricat ai incerca. Mai urci un pod, mai depasesti o masina etc, deci oricum masina va merge intre 2500 si 4000 rpm, deci asta inseamna gama variata de turatii, nu?

- Eu nu voi depasi 4000 rpm in rodaj la Lacetti, chit ca se simte mai bine, cum spun unii. Am fost pe A2 si am tinut-o la viteze intre 100 si 120km/h, cu un varf de 130 km/h. Cand am iesit de pe autostrada am mers spre Calarasi cu 60km/h in sate cu a 4-a si 100-110 in afara. Mi-a placut cu s-a comportat, iar consumul a fost de 6.67%. Eu zic ca este f bun avand in vedere ca e motorul de Aveo de 1.4 94cp si masina e noua.

- Tot ce s-a scris pe aici de lasarea planetarelor, bucselor etc mi se par copilarii. Voi cand va schimbati bucsele sau planetarele le faceti rodajul? Cu sistemul de franare si cutia de viteze e altceva, de aceea nu se recomanda turarea excesiva a motorului si nici franarea brusca.

- Voi extinde rodajul de la cateva sute de km la 1500-2000 km. Cu siguranta faptul ca merg mai linistit nu va dauna masinii. Pana la urma s-a dovedit ca masinile cocolosite au viata mai lunga decat cele in care s-a dat goarna. Si pt asta nu trebuie sa ne amintim decat de batranele dacii pe care daca le foloseai cum trebuie (100-110 km/h in afara) nu aveai probleme cu segmentii la fel de repede ca cei cale le forjau la maxim.

- Cei care isi forjeza masinile in general (si mai ales in perioada rodajului) vor avea probleme si asta scrie si in manual. Poate nu vor vedea asta in 3-5 ani cat vor tine masina (daca o tin atat), dar celui care i-o vor vinde va simti. Si cum respect tot ce face mana omului, voi avea grija de masina asta asa cum am avut grija si de Nubira, astfel incat atunci cand o voi vinde, cel care o va cumpara sa fie multumit de masina.

- Pentru diesel nu cred ca trebuie sa se faca ceva mai special decat la benzina cu exceptia asteptarii a 1-2 minute la relanti de fiecare data cand pleaca si inainte sa opreasa motorul!!! pentru a permite turbinei sa se incalzeasca/raceasca.

Share this post


Link to post
... Pana la urma s-a dovedit ca masinile cocolosite au viata mai lunga decat cele in care s-a dat goarna ...

Forumul acesta, ca si viata, dovedeste ca masinile cocolosite au probleme tot timpul. Masinile nu-s copii, sa le infasori fularul in jurul gatului, desi, consecintele sunt aceleasi.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
- Pentru diesel nu cred ca trebuie sa se faca ceva mai special decat la benzina cu exceptia asteptarii a 1-2 minute la relanti de fiecare data cand pleaca si inainte sa opreasa motorul!!! pentru a permite turbinei sa se incalzeasca/raceasca.

 

Cu diesel-ul nu trebuie sa stai mai mult de 30 de secunde cand il pornesti pentru ca nu-si face lubrifierea cum trebuie si oricum diesel-ul nu se incalzeste cand stai pe loc.

Dupa un drum lung, gen autostrada, este recomandat sa stai 1-2 minute pana sa opresti motorul. Acest lucru nu trebuie sa-l faci de fiecare data.

Share this post


Link to post

@tolin: Nu am spus de masinile cu care s-a mers subturat, am spus de masinile cu care s-a mers normal si de care s-a avut grija. Goarna inseamna sa mergi frecvent la turatii mari (4500-5000 rpm). Dacia 1300 la 100-110 km/h in a 4-a numai subturata nu este :) .

 

@Alex.T: Din cate imi aduc aminte asa scrie in manualul Lacetti. O sa verific sursa si o sa confirm sau infirm ce am spus. Cu siguranta in manualul de Nubira 2 scrie (si Nubira e pe benzina) ca este recomandat ca dupa ce pornesti motorul sa astepti 1 minut si apoi sa pornesti. Acum cu normele astea de poluare toti producatorii de masini recomanda sa pleci de pe loc imediat (vb de cele pe benzina) dupa ce ai pornit masina. Dar cum motoarele nu s-au modificat decat putin de la Euro2 la Euro3, eu nu as pleca din prima de pe loc...

Edited by ches

Share this post


Link to post
@tolin: Nu am spus de masinile cu care s-a mers subturat, am spus de masinile cu care s-a mers normal si de care s-a avut grija. Goarna inseamna sa mergi frecvent la turatii mari (4500-5000 rpm). Dacia 1300 la 100-110 km/h in a 4-a numai subturata nu este :) .

In cazul masinii mele, schimbatul la 4000rpm este lege(da, in oras) scapand cel putin o data spre 5000rpm, mai ales in treapta 2 sau 3. In km pe care i-a acumulat(37.000) masina merge perfect, rotund, esapamentul este curat, fara nici o depunere, nu consuma pic de ulei, nu consuma excesiv benzina(cu acest stil de mers masina scoate cu ~1 peste specificatiile din carte, atat in oras cat si in afara acestuia). In rodaj schimbam mai jos, totusi, decat acum, dar nu mai jos de 3000rpm.

Grija fata de masina inseamna sa o exploatezi corespunzator si sa-i pui consumabile de cea mai buna calitate. Atat timp cat fabricantul motorului mi-a pus la dispozitie o plaja de rotatii pana la 6600 rpm inseamna ca nu-i nici o problema sa merg cu 4000-5000 rpm. Oricum, motorului ii face muuuult mai putin rau un schimb de treapta la 4500rpm decat unul la 3000rpm(vorbesc de motorul de matiz, despre el este vorba in acest topic).

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Am verificat in manualul de Lacetti si se specifica clar ca TOT TIMPUL, nu doar in rodaj, trebuie sa se astepte 1-2 MINUTE pentru a prelungi durata de viata a turbinei in urmatoarele conditii:

- plecare de pe loc cu motorul rece pentru a permite uleiului sa lubrifieze turbina cum trebuie

- drum lung/ solicitant pentru masina pentru a permite turbinei sa se raceasca

 

Dupa cum la noi sunt multi (probabil 90%) care nu respecta aceasta regula de baza la motoarele cu turbina, ma gandesc serios ca un diesel SH este o investitie proasta.

Share this post


Link to post

Eu o respect.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...