Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Daewoo 5w30 l-am gasit intre 950.000 si 1.200.000ROL/bidon de 3l prin magazine, iar filtrul e in preajma a 100.000ROL (filtru hai sa-i zicem de origine).

Vezi sa nu iei tzeapa, eu stiu ca Autonet nu prea au ulei Daewoo ...

Share this post


Link to post

Ba parca mie mi-au oferit dintre Daewoo si Texaco, simbata trecuta.

Share this post


Link to post

Si mie mi-au zis de Texaco, dar nu am chef sa ma complic...asa ca am sa pun Daewoo...doar ca am inteles ca ei nu au bidoane de 3 litri ci butoaie mari cu ulei din care iau cu un polonic

Share this post


Link to post

Mda. Deci dupa vreo 3-4000 km (deja) cu ulei Texaco 5W40 (adika sintetic)... io zic asa: BULLSHIT!

 

Motorul mi se pare de cel putin doua ori MAI GALAGIOS!

Parca nu se mai simte asa bine la turatii mari. Adica inainte "cerea" a 5-a pe la 90. Acum o cere pe la 80. Si cind o bag, nu trage... normal e subturata!

 

Concluzie: Cu prima ocazie (care va fi mai repede decat cei 10.000 km oficiali) scot sinteticu si-l bag in ma-sa!!! Trec inapoi pe Mobil 10-40! Parol!

Share this post


Link to post

eu stiam ca uleiurile cu 10 si mai putin in fata sunt pentru curse nu pentru masini de rand. chiar face o diferenta faptul ca pui ulei cu 10 sau mai putin fata de uleiul cu 15W?

cealalta intrebare: preturile pe care le-am citit pe acest topic mi se par oarescum descumpanitoare. la lukoil pana acum luam 4l de ulei 15W cu 300klei, ca daca vream un bidon de ulei 10W, dadeam 450klei (sintetic), si de-asta as pune la matiz, ca nu stiu cand a fost schimbat ultima data.

e ok sa pun de-asta sau stric matizucu cu el? a mai testat cineva uleiul lukoil?

Share this post


Link to post

mai, io zic sa nu ne zgarcim tocmai la ulei, care unge inima mashinii.. odata la 10mii km merita ceva bun, sintetic, adica un 5W-30..

Se pare ca shi uleiul Daewoo 5W-30 e un ulei foarte bun..daca nu vrei daewoo, pune un mobil 5W-40 care e foarte bun.

uleiurile 10W sunt semi-sintetice iar celelalte mai mari (15W, 20W) sunt minerale.

matizucul merita un sintetic, ce naiba..

Share this post


Link to post

Nu stiu ce sa zic...Eu pun ulei mineral Daewoo 10W30 si schimb la 5000-6000 Km...Cred ca mediul din Ro si mai ales din B nu este compatibil cu pastrarea uleiului in motor 10.000 de km (praf regim turat frana opriri etc etc) cat o fi el de sintetic...NU FIZTI CHIAR ATAT DE SIGURI CA ULEIUL MINERAL E MAI PROST DECAT CEL SINTETIC !!!...

Share this post


Link to post

de acord, sintetic ii dau. problema e ca la lukoil uleiul sintetic costa 450k bidonul 10w40, pe cand astea de sunt recomandate costa aproape milionul. al doilea aspect e ca eu nu cred sa fac 10.000km intr-un an, si ar insemna sa schimb uleiul la mai mult de un an, ceea ce mi se pare o perioada de timp prea lunga, asa ca de fapt nu beneficiez de avantajul acestor uleiuri scumpe, de a rezista la multi km.

Share this post


Link to post

Zalmoxe, citeste si tu umpic de uleiul asta Motul, si da o parere. Au o gama de produse ptr. condus exact asa cum descrii tu, si asa cum stim cu totzii ca e prin orashele din Romania. Din cate mi s-a explicat, au o gama de uleiuri sintetice care se pun inclusiv pe masini de curse (Subaru spre ex. sau masinile ce alearga la LeMans), si o gama de uleiuri mai ieftine, pentru "orash". La cum percep ei mersul in orash, si la cum il percepem noi ... Uleiurile astea sunt din pacate necunoscute in RO, fiindca Motul si-a pierdut in urma cu ceva vreme distribuitorii de pe plaiurile mioritice (probabil n-au dat shpaga americanii suficient), insa se pare ca acum revin in fortza ... Stiu o companie de taximetre in Brasov, care pune doar ulei marca asta pe masinile lor.

Share this post


Link to post
...al doilea aspect e ca eu nu cred sa fac 10.000km intr-un an, si ar insemna sa schimb uleiul la mai mult de un an, ceea ce mi se pare o perioada de timp prea lunga, asa ca de fapt nu beneficiez de avantajul acestor uleiuri scumpe, de a rezista la multi km.

 

Uleiul trebuie schimbat in cel mai rau caz o data pe an... indiferent de cati kilometri faci. Este suficient un 10w40... acum depinde de pretentiile pe care le ai... in special iarna. Daca nu ai rabdare sa incalzesti motorul (cateva minute), 10w e un pic gros daca stii ca "fortezi" masina...

Deci, un 10w "merge"... dar sa nu fie chiar "Panther", sau "Prista Oil"...

Ideal e un 5w40.

Share this post


Link to post

mi-am luat Mobil 1, 0W40 full sintetic. e putin mai subtire si e mai bun pt iarna.

Share this post


Link to post

@off topic

in sfirsit nu voi mai fi singurul cu 0w40 :lol: :lol:

Share this post


Link to post

La revizia de 1.000km cu Matiz-u' mi s-a adus la cunostinta faptul ca Daewoo a propus pentru Matiz uleiul DAEWOO 5W30 (TOTAL, mai bine zis). Am pus ala nu am avut de ales, dar, pe viitor nu stiu inca ce sa pun. As vrea sa-l schimb la 5.000km - PARANOIA! Acum am 4.800km cu el si sunt mult mai mult decat MULTUMIT!

5W30 mi se pare cam subtire, dar avand in vedere ca vine iarna ...

Share this post


Link to post

Si eu pun acelasi ulei si skim la 5000 km !Fac asta de peste 30K km si [pana una alta cred ca-i cel mai sanatos asa!!Oricat de sintetic e uleiul cred ca siliciul nu face bine motorului si prefer sa-l skimb la 5000 decat un sintetic la 10K plin de praf!!!

Share this post


Link to post

de ieri incepand matizul meu are lukoil 5w40 semisintetic (600k bidonul de 4 l - cealalta optiune era 5w40 full sintetic cu 1m bidonul) si decizia a ramas ca il schimb la 5000km.

surpriza insa a fost ca atunci cand am desfacut surubul la ulei, a curs doar 1l (cu indulgenta) in lighean, iar cand am pus uleiul la loc cu filtru schimbat, au intrat 3.2l nicidecum 2.7. acum la joja nivelul e putin sub maxim.

Share this post


Link to post

Daca te iei dupa dealer fiecare promoveaza uleiul pentru care a prins contract si pentru care este in maxim de avantaj. La mine recomandau ARAL 0w40, adica ce se baga in Porsche. N-am nimic impotriva, ulei bun, tine 10.000 km, dar nu prea este pentru motorul Matizului. Poate Aral Supertronic G SAE 0w30, dar n-am vazut pe la noi. Am incercat si altele, dar cel mai bine am mers pe uleiul facut pentru Daewoo (vezi celelalte referintze). Are mai multe avantaje: este cel recomandat de producator, este facut de un producator renumit (in Polonia), este autentic si are cel mai bun raport calitate/pretz.

 

In privintza cifrelor lucrurile par clare: se recomanda doar 5w30, 10w30 si 15w40. Si asta dintr-un motiv foarte clar: vascozitatea. Nu trebuie uitat ca Matizul are o pompa mica de ulei care nu poate asigura debitul necesar daca are un ulei de vascozitate diferita decit a fost proiectat. 5w30 este un ulei sintetic si acopera temperaturile de la noi pe tot parcursul anului. Lui 10w30 nu-i vad rostul, iar 15w40 merge doar in sezonul cald la noi si la cei care cred doar in uleiul mineral. Un ulei bun nu trebuie sa fie vascos, o prejudecata pornita din necunoastere (scade puterea, capacitatea de ungere si complica pornirile la rece), el trebuie doar sa-si pastreze proprietatea de ungere intr-o gama larga de temperatura. Uleiul cel mai recomandat pe net: Torco 5w30, care se lauda cu zero frictiune, produs de o mica companie din California.

 

In privintza duratei de utilizare sa nu uitam de recomandarea producatorului: daca vehiculul este utilizat in conditii grele: mers frecvent pe distantze scurte, relanti excesiv sau mers in mediu cu mult praf (recunosc aici oricare oras din Romania), schimbati uleiul din motor la fiecare 5000 km sau trei luni, oricare survine prima!!!

 

In concluzie, dupa 5 ani si 8 luni de matizeala, eu bag Daewoo 5w30 pe care il schimb la maxim 6.000 km, cind observ ca incepe sa-si schimbe proprietatile.

 

La categoria "ce ulei sa nu bagati in motor":

1- Lukoil - prin definitie, are legatura cu rusii;

2- Texaco - contrafacut, n-are legatura cu americanii;

3- Orice ulei romanesc - doar pentru spalat motorul deoarece nimeni nu publica un buletin de analiza certificat.

Share this post


Link to post

sunt vehement contra locului 1 in topul negativ pentru lukoil. benzina lor e una din cele mai ieftine si in 5 ani de cand le sunt client fidel, n-am avut probleme. la dacia veche cu uleiul lor, am 65.000km si n-am segmentat-o inca, si nici ulei nu consuma. in plus, spre deosebire de alte firme, angajatii lor sunt dresati, se poarta cum trebuie, imi spala geamurile, imi instaleaza pe masina tot ce cumpar de la ei si imi schimba uleiul gratis.

in ce priveste punerea lor in top 1 negativ pentru ca sunt rusi, iar nu sunt de acrod, pentru ca - ok, avem divergente istorice si daca am inchide vreodata ochii in ce priveste aceste divergente ar insemna ca nu ne-am invatat lectia - dar in ce priveste anumite produse (unelte scule anumite aparate benzina ulei) sunt mai ieftini ca altii si calitatea este onorabila.

Share this post


Link to post

eu am luat un Mobil 1 0W40, avand in vedere ca vine sezonul rece...

Share this post


Link to post

Cineva, recent, mi-a zis ca a vazut un motor de Matiz desfacut, tratat pana acuma doar cu ulei recomandat ARAL. Era plin de ... PAMANT.

 

Basm sau realitate ? Eu tind sa-l cred, ca nu e genul de om care sa manance kkt.

Share this post


Link to post

Eu sunt sigur ca este basm si imi dau si eu o parere: postati doar ce a-ti vazut cu ochii vostri astfel eliminam aberatiile din posturi.

:roll:

Share this post


Link to post

Km 5.000 - am facut schimb ulei + filtru. Aveam Daewoo 5w30 si am pus tot Daewoo 5w30. Cel vechi avea 4.000 km si era SUPER curat!

Urmatorul scihmb de ueli la motor: 10.000 km!

Share this post


Link to post

dani & none, amindoi aveti dreptate :lol: :lol: :lol: : uleiul Aral a fost si probabil mai este contrafacut la greu, din cauza pretului mare ... asa ca, in cazul ca va decideti spre un ulei scump, aveti grija de unde il luati ...

Share this post


Link to post

Am fost ieri la Autonet cu jalba in protap.

Le-am povestit ca de cind am Texaco 5W40 motorul e mai zgomotos. Adica de vreo 3000 km!

In concluzie am stabilit de comun acord sa revin la prima iubire Mobil 10W40!

Share this post


Link to post

Contrafacut - contrafacut este normal in ziua de azi, dar chiar sa iasa pamant e prea mult ... poate ca a fost sabotat ... :idea:

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...