Jump to content
Sign in to follow this  
tempra

Tico 350.000 Km Si Nu Papa Ulei!

Recommended Posts

Duoa cate probleme am vazut postate pe aici despre Tico,e o minune,cum Tico meu din anul 1998,avand la bord cca 350.000 km,nuu papa ulei.Segmentii din Tico daca se foloseste un ulei adecvat(Castrol Gtx3,in cazul meu)si o exploatare corecta,sunt de neinlocuit.Din experienta mea,acumulata de-a lungul anilor langa aceasta masina e ca,cand incepe sa haleasca ulei,trebuiesc schimbate semeringurile de la supape,atatt.entionez ca toate reparatiile de-a lungul anilor au fost facute in garajul meu personal.Astept intrebari si sunt curios cati Km aveti cu Tico?

Share this post


Link to post

128000 and still alive&kickin'... nu haleste oulei...

Share this post


Link to post

84.000 km ...nici o problema pana acuma.

Share this post


Link to post

115+ kkm si tot nu se da la ulei. Eu consider ca trebuie folosit un ulei de motor care sa aiba vascozitatea specificata de fabricantul masinii, si anume 10W30 sau 5W30, 0W30. Acest tip de ulei este mai putin raspandit, dar este decisiv pt durata de viata a motorului>

Share this post


Link to post

Dupa cum se exprima cineva pe acest forum, laser frate ticozaurul tau la 350.000 km. Iti propun sa-i faci o prezentare la Masina mea.

 

P.S. Al meu Tico are 126.000Km fara reparatii la motor si nu papa ulei. Cred totusi ca este o situatie normala pentru aceste masini.

Share this post


Link to post
o exploatare corecta

In cadrul exploatarii corecte se include si incalzirea motorului inainte de a utiliza turatiile ridicate si un numar cat mai redus de porniri la rece la suta/mie de kilometri. Din ce am vazut eu, paradoxal, taxiurile (conduse de oameni in majoritatea lor nu prea priceputi in utilizare corecta a motoarelor) tin motoarele sute de mii de kilometri fara consum de ulei. O fi cumva de vina faptul ca nu prea apuca motoarele sa se raceasca pe perioada de sute de kilometri?

Share this post


Link to post

Da, Tico meu este folosit la taxi,dar nu non-stop,cateva ore pe zi,condus doar de proprietari,iar despre ulei am folosit de noua Castrol Gtx 3-15 w-40,si e motor fratilor.

Share this post


Link to post

Se ajunge si la 500.000 daca se merge cum trebuie si cu ulei bun.

Share this post


Link to post

Cureaua de distributie ai schimbat-o mereu, din 60 in 60 de k, iar intinzatorul din 2 in 2 curele?

Edited by Senna

Share this post


Link to post

:o fftopic: Cand am vandut fosta dacie avea 7 ani si 110 000 km la bord, iar setul motor era schimbat de curand .Am vandut-o unui prieten care are o firma si o exploateaza din 2001 si pana azi ,similar cu regimul de taxi. De cand a luat-o de la mine a mai facut aproximativ 300 000 de km si functioneaza si azi, dar e adevarat ,a inceput sa pape ulei-totusi,masinuta aia are acum 400 000 km

La serviciu avem doua break-uri din 1993, cu care zilnic se fac delegatii in tara-minim 200 km pe zi.Acum, masinile astea au cam 800 000 km, dar avem si un garaj care le intretine foarte bine, iar setul motor a fost schimbat la ele de cate 3 ori. Nu incerc sa ridic Dacia in slavi, nici nu am de ce , dar de aici se poate trage concluzia ca, motorul unei masini, indiferent de marca, are o viata mai lunga daca este exploatat intensiv, si daca este intretinut ca atare

Share this post


Link to post

La 120k nu am probleme. Folosesc Elf Competition 10w40 semisintetic.

Share this post


Link to post

170.000. impecabil. aral tronic 10w40.

Share this post


Link to post

80.000 km. nici un fel de problema la motor. folosesc aral 10W40

Share this post


Link to post

Doar 65.000 de km la bord :redface: fara probleme la motor. Ulei Mobil Drive Clean 10W40.

Edited by ticodriver

Share this post


Link to post

In 350.000 km daca va vine a crede nu am schimbat niciodata rola intinzatoare de la cureaua de distributie,doar am verificat-o si uns-o,si mergeeee.Cureaua de distributie o schimb cam la 70.000km.In rest nu sunt problme,mai demult am schimbat un capac din chiuloasa de sub axul cu came,ruginise din cauza antigelului prost si baga apa in ulei si invers,dar nu am intampinat probleme mari,am bagat-o in garaj ,am achizitionat acele doape de metal si la lucru,in aprox 5 ore a fost din nou pornita.!!!! :banana:

post-2520-1138871559_thumb.jpg

Share this post


Link to post

140 000 Km, fara probleme la motor, fara consum de ulei.

Am folosit tot timpul ulei Daewoo 5W30

Share this post


Link to post

Dar ambreiajul l-ai schimbat?

Share this post


Link to post

@ovidiu51: tu ai tico automatic??? OAAAUU!

Da-ne si noua mai multe info, cum merge, de cand il ai, de unde l-ai luat, cat consuma. Eventual incepe un topic pe sectiunea masina mea!!!

Share this post


Link to post
In 350.000 km daca va vine a crede nu am schimbat niciodata rola intinzatoare de la cureaua de distributie,doar am verificat-o si uns-o,si mergeeee.Cureaua de distributie o schimb cam la 70.000km.In rest nu sunt problme,mai demult am schimbat un capac din chiuloasa de sub axul cu came,ruginise din cauza antigelului prost si baga apa in ulei si invers,dar nu am intampinat probleme mari,am bagat-o in garaj ,am achizitionat acele doape de metal si la lucru,in aprox 5 ore a fost din nou pornita.!!!! :banana:

 

 

nici ulei nu consuma????

Share this post


Link to post

DA,impresionant dar nu am schimbat nimic pe la ambreiaj,in caesti 360.000 km, si pt ultima intrebare de aici, nu consuma ulei, nu am schimbat nici un pivot,si ieri am fost si am facut inspectia tehnica si cei de acolo au zis ca nu e joc pe la roti,deci ce sa mai spun,mai rar gasesti o masina asa mica si rezistanta(socrul meu are dacie papuc,si l-a 25.000 km a trebuit sa schimbe discul de ambreiaj).Coreeni cand au facut masinutele astea mici nu s-au jucat. :) >-

Share this post


Link to post

Salutare,

Si eu am 298.000 km pe bord si nu papa ulei nu e segmentat decat alergat :)

Super fiabile masini

Ps Ulei Elf 15W40 + aditiv de fiecare data

Edited by edibarbu

Share this post


Link to post

Ce aditiv ai folosit?Detalii te rog.

Share this post


Link to post

Salutare!

Si Matizul meu are in jur de 302.000 Km. Masina a fost folosita ca TAXI cred de prin 2002. Spun asta pentru ca masina este fabricata in 2000, are culoare originala verde leaf si pe carte de identitate e trecuta culoarea galben din 2002. Deci a facut aproximativ 6 ani, ca acum in 2008 am luat-o eu. Motorul "trage" bine, de consumat ulei inca nu stiu pentru ca abia l-am schimbat (nu am mai mult de 150 km parcursi). Singura problema e ca se aude un tacanit de la tacheti, cred.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...