Jump to content
Sign in to follow this  
gusti

Problema filtru de ulei?

Recommended Posts

FLEX a scris:

"Asaaaa ... ce se intimpla: de vreo citeva saptamini (coincidenta sau nu, cam dupa ce am bagat bujiile Brisk tri-electrod), imediat dupa pornirea motorului se aprinde pentru o fractiune de secunda becul de ulei, desi motorul nu scade din turatie ... ce sa fie, ce sa fie? eu banuiesc ca s-a paradit supapa filtrului si nu am ulei suficient in motor la pornire, ceea ce e nashpa ...

Filtrul de ulei a fost schimbat acum 5.5kkm, e filtru Daewoo ... ma bate gindul de un MANN si bujii Bosch 4-electrozi.

Se poate schimba filtrul fara sa pierd prea mult ulei?

A! uleiul e OMV5w40 ..."

 

si eu am observat acest lucru la masina mea fara nici o legatura cu schimbarea de ulei, filtru (MANN), bujii. Aspectul a aparut in timp, fara sa-l leg de vreun eveniment, si nu se produce la orice pornire. Acum chiar am devenit si eu curios :o si pana acum nu i-am dat importanta :|

Share this post


Link to post

Ce sa fie... ce sa fie???

Fenomenul este destul de cuidat. Poate nu am inteles bine. Se mainfesta doar la pornirile cu uleiul rece sau si cu el cald?

Oricum si eu as schimba filtrul de ulei. Daca se deschide supapa de by pass, motorul va functiona cu ulei nefiltrat (mult mai putin periculos decat lipsa ungerii prin colmatarea filtrului).

Daca ai ulei la nivel maxim, in caz de inlocuire a filtrului vei pierde ceva mai putin decat capacitatea lui. Cam un sfert dintre semnele de pe joja. Se poate completa daca mai ai ceva rezerva. Pana aici n-am spus nimic nou.

Schimbul de ulei si filtru daca este facut in service, parca este garantat 3 luni. Vezi in factura si da navala peste ei.

De cate ori ai schimbat pana acum tipul uleiului? Se mai intampla sa reactioneze intre ele si sa rezulte produse care pot infunda filtrul. Eu am facut un schimb la 5000 si altul la revizia de 10000, ambele cu Daewoo. Banuiesc ca din fabrica a venit tot cu asa ceva.

Share this post


Link to post

Eu in general nu prea fac porniri la cald ... dar am impresia ca la cald nu face ... o sa studiez ...

Pe masina sint la al 3-lea ulei, probabil am avut Daewoo, la 1000 si 10.000 am pus Mobil1 5w30, de la 20.000 am OMV 5w40 ... e ceva de genul ca imediat dupa ce se lanseaza motorul imi "face cu ochiul" din bec, sub o secunda ... in mers, indiferent de regimul de turatie, nu zice nimic.

Eu il asociez cu bujiile din simplul motiv ca dupa ce le-am pus am sesizat o pierdere de putere la turatii mici (motor rece), compensata pe masura ce urca in turatii de un zvic mai puternic decit de obicei ... pe motor cald, pierderea nu e atit de semnificativa, in schimb motorul se plafoneaza mai repede ... cred ca Brisk-urile alea sint niste gunoaie ...

Share this post


Link to post

flex, da' ai shi tu un talent de cobai... experimentezi toate no-namurile.. ;)

itzi multzumim! :osanale:

Share this post


Link to post

... pentru putin ... simbata am pus Bosch-uri Super4, tot asa face, numai la rece ... iar un filtru MANN costa 275.000ROL ... nashpa! ... as fi foarte curios daca mai pot amina schimbarea filtrului ...

Share this post


Link to post

La mine becul de la ulei se stinge la cca 1 sec dupa ce pornesc motorul,dar nu as crede sa afecteze ceva lucrul asta.

Share this post


Link to post

Ovidiu, la mine se stingea imediat dupa ca se lansa motorul ... ca de-asta mi-a sarit in ochi ...

Share this post


Link to post

Eu nu pot sa zic ca am urmarit cand se stinge cu exactitate,dar faptul ca se stinge un pic mai tarziu decat lansarea motorului mi-a sarit in ochi in ultimul timp,dar nu am dat importanta si acum ca am citit mi-a revenit 'problema' in minte.Chiar si dupa sch ulei+filtru e la fel.

Share this post


Link to post

Sau poate mai ales dupa schimbare filtru+ulei ...

Share this post


Link to post
...imediat dupa pornirea motorului se aprinde pentru o fractiune de secunda becul de ulei, desi motorul nu scade din turatie ... ce sa fie, ce sa fie? eu banuiesc ca s-a paradit supapa filtrului si nu am ulei suficient in motor la pornire, ceea ce e nashpa ...

...A! uleiul e OMV5w40 ..."

Felix, nu cred ca ai nimic la supapa. Dupa parerea mea, e din vina uleiului si numai a lui...

Si mie mi se intampla la fel... de cand am trecut pe 5w40, dupa vreo 7-8000km incepe sa "faca cu ochiul" becul de ulei, numai "la rece"... Si eu m-am speriat prima oara, dar, dupa schimbul de ulei, nu a mai facut... Acum a inceput iar... Uleiul (Texaco 5w40 - deh, Autonet Giulesti!) are exact 8000 km! Deci "imi zice" ca trebuie schimbat... (La fel a facut si cu Shell 5w40 - ambele sintetice, dar dupa un nr. mai mic de km - doar vreo 6ooo!)

Poti sa pui un ulei nitel mai gros, sa zicem 10w40... Manualul parca il recomanda si vara si iarna... dar daca te prinde sezonul rece cu el, mi se pare totusi un pic cam grosut... Sau incearca un Mobil1, ca se zice ca e cel mai bun...

 

Parere personala: Imi surade mai mult folosirea unui 5w40 dar schimbat mai repede de 10.000km, cam la 7-8000!

Share this post


Link to post

Mda ... m-am cam saturat de experimente ... 5w40 pare prea subtire, probabil ca o sa trec pe 5w30 ... ma intreb daca sa fie Mobil1 sau Daewoo ... dar oricum as pune un filtru MANN ...

Share this post


Link to post

Hmm... faceti tot felul de experientze... si dup-aia va plingeti ca NFS-ul are masina cea mai buna!

Eu am pus NUMAI Mobil1 10W40 schimbat pe la 8-9000 km! (mai putin prostia pe care o fi avut-o din fabrica si pe care am schimbat-o la 1200)

Nu-mi sta becul aprins la ulei dupa ce-am pornit motoru nici o secunda, dar'mite sa mai se si aprinda in mers?!?!?!

Share this post


Link to post

eu am pus numai 10W30v daewoo am 19k da' am facut 3 skimburi...6000, 12000. 18000...deci no propbvlem cu bacul acum am 5W40- pus la anet in Giulesti (ca am uitat sa specific de care vreau si aia s-au apucat de treaba cu ce au zis ei ca e mai bun) sa vedem cum se comporta oricum il skimb dupa 5-6K...

Share this post


Link to post

Dragutilor, 5w40 e cu cel putin 20% mai scump/l decit 5w30, asa ca reducerea timpului intre schimburi la 5w40 e nebunie curata ... la ce dracu sa pui un ulei cu performante teoretic mai bune daca trebuie sa-l schimbi mai des?

La 5w30 am sesizat incepind la 7500km dupa schimb ca zgomotul motorului era ceva mai ascutit, dar niciodata n-a clipocit din ochi, asa cum face cu 5w40 dupa 5kkm ...

Share this post


Link to post

Felix eu nu reduc timpii deloc raman la 6000 indiferent de ce ulei folosesc ...Am si eu un fix!

Share this post


Link to post
Dragutilor, 5w40 e cu cel putin 20% mai scump/l decit 5w30, asa ca reducerea timpului intre schimburi la 5w40 e nebunie curata ... la ce dracu sa pui un ulei cu performante teoretic mai bune daca trebuie sa-l schimbi mai des?

Pai, acum sa fim cinstiti: uleiul 5w30/40 este, pentru masinutele noastre, cam de fitze... pentru ca in manual zice sa pui, combinat cu clima de la noi, ca ulei multigrad, 10w40! Deci 5W40 punem sa asa vrem noi si ca consideram ca e mai "bun" (ca e sintetic si aditivat). Deci eu pun, in mod constient ulei mai subtire, pentru ca o menajez destul de putin "la rece" (din cauza traficului - si asta nu inseamna ca plec "la blana"!) si sa am totusi o ungere mai buna...

Share this post


Link to post

dragilor, ca ulei all weather, cel mai bun este Mobil1 5W-50 Rally Formula.

Acuma, un 10W-40 semisintetic de marca (Mobil, Elf, Aral) nu va dezamagi pe nimeni..

Ceea ce se recomanda de catre Daewoo la mashinutzele noastre este 5W-30, care este un ulei de tip "Fuel Saving".. D'aia in general e un pic mai scump, sau cam tot la fel ca un 5W-40..

Prin urmare, eu voi merge pe 5W-30 pe Matiz (Daewoo sau Mobil) shi pe Elf ST 10W-40 pe Reno (deoarece motorul e mai vechi shi vreau ca presiunea sa fie ok pentru a se unge shi raci turbina cum trebuie..)

 

Ca si concluzie generala, atunci cand puneti un anumit ulei, mergeti pe 5W-40 pentru motoare mai noi shi pe 10W-40 pentru motoare mai vechiutze.. Ceea ce este esentzial sa urmaritzi este ca uleiul sa fie conform API SJ (sau SL, mai nou..), iar daca pe el scrie ca este ok atat pentru motoare turbocharged cat shi pentru cele "normally aspirated" then...go for it..

Faptul ca uleiul e garantat si pentru mashinile turbo (turbina atinge in perioadele de cox in jur de 120-150mii RPM shi are in jur de 5mii RPM la relanti) inseamna ca intr'un motor normal aspirat se va comporta mai mult decat suficient..

Share this post


Link to post

Alo da' uleiul ala Daweoo de-l pun ei e 10W30 nu 5W40...

Share this post


Link to post

mie mi'au pus Daewoo 5W-30 la City Center.. ;)

Share this post


Link to post

ce e sub xxW40 e ulei cam de iarna. Schimba-l ! Dacia 1300 avea ulei monograd iarna 10W30. cum ar veni primul numar conteaza iarna (cu cat e mai mic cu atat porneste motorul mai usor) iar al doilea conteaza vara (cu cat e mai mare cu atat rezista mai bine la temperaturi ridicate). Ar trebui mimim 40. Ideal ar fi ceva 0W50, dar nu cred ca exista inca. Cel mai mult am auzit de 0w40, facut de Aral.

Share this post


Link to post

Uleiurile monograd nu au indicativ cu M? de genul M30, M40? Cred ca vreai tu sa zici ca ce e sub 15Wxx (adica 10Wxx, 5Wxx) e ulei si de iarna. Daca e de vara sau nu, dupa cum ziceai depinde de cifra a doua. La dacii din ce stiam eu iarna/all season se punea 15W40, vara mergea si un 20W50.

Acu ca ati discutat despre becul de la ulei... de o saptamana am observat si eu ca la rece, becul de ulei se stinge cam dupa 1-2 secunde, in timpul mersului nu se aprinde deloc, iar la cald, vorba venind la cald, azi dupa ce a stat vreo 3 ore in soare, cand am fost in Carrefour s-a stins parca imediat dupa pornire, o fi fost sau nu o fi fost chiar imediat nu am fost foarte atent, dar parca mai repede decat dimineata cand nu o mai miscasem de cateva zile. Imi pare rau ca nu mai tin minte daca pana acum la rece se stingea imediat sau nu.

Sa inteleg ca ma paste schimbul de ulei? Pentru ca daca da, chiar nu inteleg, acu am 5900 km, cu schimbul facut la 1055, deci mai putin de 5000km facuti. Sau e Placebo, care imi zice mie ca de fapt e o problema cand de fapt nu-i nimic, si pana acu' la rece becul in realitate nu se stingea chiar imediat, ci dupa scurt timp si nu constientizam eu asta. La voi se stinge imediat becul de ulei? Prin imediat inteleg simultan cu becul de la baterie.

Pt. strumfuadi, intradevar Mobil1 5W50 e super misto ca ulei allweather dar e cam 650 mii litru, un pic cam expensive pentru gusturile mele.

Share this post


Link to post

e cca 550mii la cora (probabil shi carrefour, etc..)

acuma nah... vrei ieftineanu...iei o eugenie.. vrei de soi.. bagi o savarina.. ;)

Share this post


Link to post

In Carrefour pana acu vreo luna era 550, dar pretul pe care l-am zis, de 650k, este de saptamana asta. Acu... mai bagi un ban la ulei, si te tine motorul mai mult, sau te saracesti la tarate, si cotizezi la RK. Right?

Share this post


Link to post

Right! :lol: :lol: :lol:

 

News! de 2 zile incoace, becul nu mai "clipeste", ci sta aprins circa 2s dupa lansarea motorului ... ce pana ma-sii o vrea sa-mi zica?

 

Nivelul uleiului e bun, 4/5 peste minim intre marcaje ...

Share this post


Link to post
FLEX poate te lamuresti si-mi zici si mie, ca la mine nu a trecut prin faza cu clipitul, ci dupa cum ziceam, parca nu se stinge chiar imediat.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...