Jump to content
Sign in to follow this  
VAXXi

La Espero - cum stă acul ce indică temperatura apei ?

Recommended Posts

La cielo 1,5 sohc se da distributia jos pentru schimbarea termostatului.

 

1,5 DOHC

277_1_gif.gif

 

1,8 SOHC

278_1_gif.gif

Share this post


Link to post

Multumesc frumos ! ...acum cred ca am inteles ...deci maine il voi schimba chiar eu :)

Share this post


Link to post
Ce legatura are combustibilul pe care il folosesti cu racirea motorului?!

 

pai da mah nene da vezi tu ca daca ai GPL at ar trebui sa ai o racire mai buna a lichidului pt ca maresti instalatia de racire ;) ce zici tu acolo e fabula sau cam asa imi da mie la calcul :D si cred ca am dreptate

Share this post


Link to post

@breakx vezi ca imaginea de 1.5 DOHC pusa de ovi_jer este "in oglinda". tu o sa-l gasesti exact in partea cealalta :D .

 

PS. Maestre, vezi ca e o problema cu acea carte :P .

 

post-2698-1200642656.jpg

 

Uite cam asa arata. Cam mica poza dar, n-am alta la indemana.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Salutare. Am un Espero 1.8 si ma streseaza nivelul temperaturii lichidului de racire. In oras se ridica si sta la ultima linie alba de sus iar daca pornesc aerul cond. se duce pe rosu si din cind in cind scade cite putin adika pina la ultima linie alba(dar f putin, mai mult sta pe rosu) . La drum intins acul sta la linia de la jumate.

Share this post


Link to post

Dusa pompa de apa !

Am vazut EXACT acelasi comportament la un Mercury Sable si era pompa de apa dusa, nu isi facea treaba.

Evident diagnosticul este valabil presupunand ca la un moment dat pornesc ventilatoarele.

Ar mai putea fi termocupla sau termostatul ( sper ca n-am pocit instrumentele ). Eventual schimba-le pe astea ca sunt mai ieftine si e bine sa fie schimbate ( banuiesc ca ai ceva km la Espero ) iar daca nu se rezolva, pompa de apa.

 

Cand e pe rosu acul este ca vasul de expansiune este full de lichid iar unul din furtunele motorului ( furtunele ce transporta lichidul de racire ) este gol, adica il apesi foarte usor ?

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Cineva de la service mia sugerat sa merg la radiatorist sa-mi curete radiatorul dat fiind faptul ca este murdar

Share this post


Link to post

Sa fie atat de murdar incat sa nu mai circule aproape deloc apa prin el ?

E o varianta, putin probabila dar posibila.

In acest caz poti incerca o solutie de curatare ( atentie e posibil sa iti curete si depunerile din pori si din infundat sa dai in perforat ) .

Dat fiind faptul ca nici asa nu poti sa circuli poti sa risti incercand :

 

Curatare sistem

Schimbare termostat + termocupla si verificare temperatura de deschidere

Schimbare pompa de apa

 

( evident teste dupa fiecare operatiune ) .

Cati km are pompa de apa ?

Share this post


Link to post

Radiatorul este murdar pe exterior adika prin faguri este imbicsit iar la pompa nu am probleme, mi sa spus de la service.

Share this post


Link to post

Pai daca deja ai fost la service si ti-au dat un sfat urmeaza-l si apoi vezi ce evolutie are problema !

Share this post


Link to post

si ca idee cum se poate demonta radiatorul si daca este o operatie de facut acasa?

Share this post


Link to post

Daca aveai aptitudini de mecanic, vedeai singur cum se demonteaza un radiator. Dar nu-i numai asta, instalatia trebuie golita mai intai, dat jos sistemul de ventilatie, spalat bine radiatorul la interior si la exterior, montat totul la loc si umpluta instalatia cu lichid nou. La vechimea masinii este bine de spalat toata instalatia de racire/incalzire. Tot acest lucru nu-i usor pentru cineva care n-are cea mai mica idee despre.

Share this post


Link to post

PT. TOLIN...Tocmai urmaream un alt topic cu discutiile tale si pe acolo tot asa "acru" erai... eu am postat pt sugestii, iar tu nu ai de unde sti de aptitudinile mele de mecanic...ca idee afla ca sunt al doilea de pe acest forum care am schimbat SINGUR, acasa radiatorul de caldura la espero...asa ca astept sugestii care sa-mi faca munca mai usoara si mai sigura!

Edited by neluman

Share this post


Link to post

@neluman, te aprinzi de pomana, ti-o zice un patit.

Tolin e un foarte foarte bun om la casa omului. Avem noroc ca il avem printre noi.

Uneori cand e mai obosit e mai acru dar in 99% din cazuri raspunsurile lui sunt 100% utile ( combina tu )

Acum revenind. Mecanicii ti-au dat un sfat. Zici ca sti cum se face. Afara e soare si frumos.

Bere se gaseste.

Baga mare si curata sistemul si vezi ce rezultate ai.

Daca partile mecanice sunt ok ar mai fi si latura electrica ( nepornire a ventilatorului din cauze electrice samd )

Intai ar trebuii sa detaliezi mai mult problema :

Porneste ventilatorul ?

Daca stai absolut pe loc unde sta acul ?

Sta ?

Oscileaza ?

Crezi ca acum indica corect ?

Cand acul e pe rosu cat lichid apare in vas ( peste sau la semn de maxim ) ?

Orice altceva ce iti mai trece prin cap.

Share this post


Link to post

Faptul ca nu ai specificat ca ti-a aruncat si lichidul de racire pe la busonul vasului de expansiune cand acul se ridica la rosu indica faptul ca problema este la senzorul de temperatura al indicatorului(nu al ecm-ului) sau la indicatorul de bord.Daca tot ai mers la service trebuia sa fi pus testerul pe masina pentru a vedea temperatura citita de ecm care este intodeauna corecta fata de cea citita sau afisata de indicatorul de bord.

Share this post


Link to post

Da OVI, dar nu am gasit un service Daewoo cu tester. Si cind a trebuit sa schimb caloriferul tot asa am patit...nu se baga nimeni...ca la espero e f greu, ca o sa coste cit nu face si pina la urma l-am schimbat singur si ma costat doar piesa. Apropo de problema mea actuala nu mi-a refulat, nu mai pierd lichid, nivelul este constant, dar din ce am citit pe forum, pe la baieti, acul sta pe undeva pe la jumate mai tot timpul, la mine asta se intimpla numai la mers in afara.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...